Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Αναβάθμιση Δικτύου
#1
Καλησπέρα σε όλο το forum.

Ως χρήστης των μέσω μαζικής μεταφοράς και με ιδιαίτερη αδυναμία προς την σταθερή τροχιά θα ήθελα να αναφέρω κάποιες ιδέες για ανάβαθμιση του υπάρχοντος δικτύου μετρό της Αθήνας.

Στον σταθμό Σύνταγμα, θα ήταν βελτίωση να προστεθούν επιπλέον έξοδοι προς την επιφάνεια. Μία έξοδο για σύνδεση με την στάση του Τραμ και την κάθοδο της Αμαλίας. Αυτό θα προσφέρει ταχύτητα στην ανταπόκριση (ειδικά από την γραμμή 3 του μετρό προς την γραμμή 6 του τραμ) καθώς και προστασία από έντονα καιρικά φαινόμενα. Επίσης μία έξοδο επί της Βασιλίσσης Σοφίας στην πλευρά προς Αθήνα. Πολλοί πεζοί διέρχονται από την διαστάυρωση Αμαλίας/Πανεπιστημίου και Βασιλίσσης Σοφίας όπου υπάρχουν δύο φανάρια ασύγχρονα. Η διάβαση θα προσφέρει γρηγόρότερη πρόσβαση στο μετρό, διάβαση χωρίς φανάρια για τους πεζούς προς την πλατεία και την λεωφόρο. Αν δεν κάνω λάθος αρχικά είχε προβλεφθεί έξοδος αλλά τελικά δεν κατασκευάστικε λόγω αρχαίων στην συμβολή (είναι εμφανή αλλά όχι προσβάσιμα από τον δρόμο). Ίσως θα έπρεπε να κατασκευαστεί η είσοδος στον πεζόδρομο της Ζαλόκωστα ώστε να έχει και χώρο για κυλιόμενες ή και ανελκυστήρα.

Επίσης σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 2 & 3 της πρώτης γενιάς (2000 & 2001) θα έπρεπε να προστεθούν κυλιόμενες κλίμακες. Σε αρκετούς σταθμούς, κυρίως λόγο κόστους, τοποθετήθηκαν λίγες μόνο απαραίτητες κυλιόμενες με σημαντικό παράδειγμα τον Σταθμό Λαρίσσης που δεν έχει κυλίομενη κλίμακα σε καμία είσοδος από την επιφάνεια ή στον σταθμό Σεπολίων όπου υπάρχει μία κυλιόμενη ανόδου σε μία από τις τρεις εισόδους.

Επίσης μήπως να αλλάξει και το όνομα του σταθμού από Σταθμός Λαρίσσης - Larissa Station σε Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθήνων - Athens Central Railway Station. (Μήπως γίνουν και κοινές οι ανακοινώσεις των γραμμών σε "Επόμενος σταθμός ... / Next Station ... " αντί για "Επόμενη Στάση ... / Next Station ... " )
Απάντηση
#2
Συμφωνώ στην πλειοψηφία. Στο Σύνταγμα θεωρώ ότι θα έπρπε να υπάρξει γενική αναμόρφωση του χώρου πλατείας-Βασ. Αμαλίας ώστε να κινούνται καλύτερα οι πεζοί έτσι δε θα χρειάζονταν περισσότερες κλίμακες. Επίσης, στη γραμμή 1 ίσως θα έπρεπε να υιοθετηθεί η φωνή του μετρό, εξάλλου τυπικά είναι το ίδιο σύστημα. Θα ήταν και καλή ιδέα ενόψει της αναβάθμισης των συρμών.
Απάντηση
#3
(14-09-2022, 04:39 PM)Ody. Έγραψε: Συμφωνώ στην πλειοψηφία. Στο Σύνταγμα θεωρώ ότι θα έπρπε να υπάρξει γενική αναμόρφωση του χώρου πλατείας-Βασ. Αμαλίας ώστε να κινούνται καλύτερα οι πεζοί έτσι δε θα χρειάζονταν περισσότερες κλίμακες. Επίσης, στη γραμμή 1 ίσως θα έπρεπε να υιοθετηθεί η φωνή του μετρό, εξάλλου τυπικά είναι το ίδιο σύστημα. Θα ήταν και καλή ιδέα ενόψει της αναβάθμισης των συρμών.
Στην γραμμή 1 θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί ήδη εδώ και πολύ καιρό. Ειδικά από την στιγμή που στους σταθμούς ανταπόκρισης ακούγεται διαφορετική φωνή λόγω μεταγενέστερης αλλαγής στις γραμμές. (με την κλασική φωνή που ακούγεται στις ανακοινώσεις του ηλεκτρικού οι γραμμές ήταν ρυθμισμένες ως "ΓΡΑΜΜΗ 2 ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ" και "ΓΡΑΜΜΗ 3 ΑΙΓΑΛΕΩ-ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ". Όταν οι τερματικοί άλλαξαν, για κάποιον αψυχολόγητο λόγο επέλεξαν και διαφορετική φωνή στις ανακοινώσεις ανταπόκρισης στην Αττική, την Ομόνοια και το Μοναστηράκι, και πιθανότατα προσεχώς και στον Πειραιά.
Απάντηση
#4
Επί της ευκαρίας των εγκαινίων των νέων σταθμών, να αναφέρω ότι θα πρέπει η ΣΤΑ.ΣΥ. να αποφασίσει ποιο είναι το λογότυπο του δικτύου.

Το επίσημο είναι το παλαιό του ΗΣΑΠ με την επωνυμία ΣΤΑΣΥ. Όμως οι νέοι σταθμοί που παραδίδονται έχουν το σήμα της παλιάς ΑΜΕΛ ενώ σε αρκετά σημεία (ακόμα και καινούργια) εμφανίζεται το σήμα του ΗΣΑΠ που πλέον δεν υπάρχει και απλά δημιουργεί σύγχυση κυρίως σε επισκέπτες και τουρίστες.

Μήπως θα έπρεπε να καταλήξουν σε ένα σήμα και να το εφαρμόσουν σε όλο το δίκτυο;

Το σήμα της ΑΜΕΛ ας είναι το σήμα του μετρό της Αθήνας και ας τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς, στους χάρτες και στις σχετικές επικοινωνίες.
Απάντηση
#5
Όντως στο ζήτημα της ομοιομορφίας υπάρχει γενικά στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Το σήμα του μετρό νομίζω πως όντως θα έπρεπε να είναι το «Μ» της ΑΜΕΛ. Για την ΣΤΑΣΥ είχα διαβάσει πριν καιρό ότι θα έκαναν διαγωνισμό για νέο λογότυπο - Δεν ξέρω τι έγινε τελικά.
[Αντίστοιχα και στα τραμ όπου στους νέους συρμούς που είναι πορτοκαλί (προς τιμήν ή των παλιών τρόλεϊ - κατά κάποιον τρόπο; ) έχει τοποθετηθεί το σήμα της ΤΡΑΜ - το λαχανί δεντράκι
Απάντηση
#6
https://www.athenstransport.com/2023/02/...ro-pireas/
Πως κρίνετε αυτό το άρθρο; Εγώ χωρίς να θέλω να το αναλύσω πιστεύω πως έχει μια λογική από την άποψη κάλυψης περιοχών. Αν και βέβαια θα μπορούσε να καλυφθεί και αρκετά με μια συνολική αναβάθμιση των γραμμών και ενίσχυση των δρομολογίων της ΟΣΥ ή ένα αντίστοιχο σχέδιο με δημιουργία γραμμής τραμ έστω και μονής γραμμής λόγω των πυκνοκατοικημένων περιοχών . Ωστόσο όντως οι κάτοικοι του Πειραιά για να πάνε από το ένα άκρο στο άλλο χρειάζεται μια ώρα συν  ότι με τα λεωφορεία περνάς από ενδιάμεσα σημεία που επιβαρύνουν από άποψης χρόνου μετακίνησης. Τέλος οκ χωρίς να θέλω να θίξω το γραφειοκρατικό και το χρονοβόρο του θέματος πιστεύω ότι είναι μια λύση  για τα χιλιάδες αυτοκίνητα από την στιγμή που δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και η αναζήτησης χώρου για πάρκινγκ σε αυτές τις περιοχές επιβαρύνει και τους ντόπιους
Απάντηση
#7
(14-02-2023, 03:49 PM)Aggele Έγραψε: https://www.athenstransport.com/2023/02/...ro-pireas/
Πως κρίνετε αυτό το άρθρο; Εγώ χωρίς να θέλω να το αναλύσω πιστεύω πως έχει μια λογική από την άποψη κάλυψης περιοχών. Αν και βέβαια θα μπορούσε να καλυφθεί και αρκετά με μια συνολική αναβάθμιση των γραμμών και ενίσχυση των δρομολογίων της ΟΣΥ ή ένα αντίστοιχο σχέδιο με δημιουργία γραμμής τραμ έστω και μονής γραμμής λόγω των πυκνοκατοικημένων περιοχών . Ωστόσο όντως οι κάτοικοι του Πειραιά για να πάνε από το ένα άκρο στο άλλο χρειάζεται μια ώρα συν  ότι με τα λεωφορεία περνάς από ενδιάμεσα σημεία που επιβαρύνουν από άποψης χρόνου μετακίνησης. Τέλος οκ χωρίς να θέλω να θίξω το γραφειοκρατικό και το χρονοβόρο του θέματος πιστεύω ότι είναι μια λύση  για τα χιλιάδες αυτοκίνητα από την στιγμή που δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και η αναζήτησης χώρου για πάρκινγκ σε αυτές τις περιοχές επιβαρύνει και τους ντόπιους

Έχει σίγουρα λογική. Πιστεύω ακόμα και σαν light rail και όχι μετρό απαραίτητα θα μπορούσε να είναι επιτυχημένη γραμμή. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ότι ο αντί να είναι σχήμα πετάλου θα έπρεπε να κλείνει και να δημιουργεί μια πραγματικά κυκλική γραμμή.. εξάλλου γιατί να κάνει κάποιος από Δραπετσώνα μέχρι κέντρο Πειραιά 10+ λεπτά ενώ μπορεί να κάνει 3-4 το μέγιστο? Βέβαια αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό γιατί θα πρέπει να περάσει κάτω από το λιμάνι αλλά αν είναι θα είχε νόημα να γίνει έτσι.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)