Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing)
#74
(12-04-2021, 09:54 PM)aquasonic Έγραψε: Παντως και μενα μικρα μου φαινονται τα παραθυρα.
               

Στις πρώτες δύο φωτογραφίες φαίνεται το "παράθυρο" στα Volvo.  Αυτό λοιπόν είναι το "17%" της επιφάνειας. Τέσσερα τέτοια έχει ολόκληρο το λεωφορείο, εκ των οποίων τα δύο είναι στην αριστερή πλευρά πιό πίσω από τη μέση. Δηλαδή, το μπροστινό τμήμα του λεωφορείου δεν μπορεί να αεριστεί διότι - απλούστατα - δεν κάνει ρεύμα από πουθενά.  Δεν περιγράφω κάν το γεγονός ότι το ελάχιστο άνοιγμα του παραθύρου "σκάει" ακριβώς πάνω στο πλαστικό δοκαράκι του τζαμιού, με συνέπεια να μην μπορεί να κυκλοφορήσει καθόλου ο αέρας. Το πραγματικά ανοιγόμενο τμήμα είναι 1,50 χ 0,30 = 0,45 τ.μ. χ 1/3 ανάκλιση = 0,15 τ.μ. Τέσσερα τέτοια μας κάνουν 0,60 τ.μ. επί συνόλου 17 τ.μ. υαλόφρακτων. Ποσοστό 3,52% πραγματικό άνοιγμα ή 10,58 % "ονομαστικού" ανοίγματος.

Στην τρίτη φωτογραφία, ένα παράθυρο σε Ν1 του 1994. Η συνολική καθαρή επιφάνεια του υαλόφρακτου είναι 1,40 χ 0,80 = 1,12 τ.μ.  Το (ένα) συρόμενο παράθυρο έχει διάσταση 0,70 χ 0,35 μ. - άρα αφήνει μέγιστο άνοιγμα 0,24 τ.μ. =  21,87% της επιφάνειας του ΕΝΟΣ υαλόφρακτου. Αν αφαιρέσεις κάποια μικρά πίσω τζάμια που δεν ανοίγουν, πιάνουμε συνολική ανοιγόμενη επιφάνεια γύρω στο 19-20%. Με στιβαρό και συμπαγές τελάρο που επί 27 χρόνια δεν στράβωσε, δεν σφήνωσε, δεν κοπανάει, δεν ενοχλεί. Μονώνει ωραιότατα αν αλλάζεις που και που τα τσοχάκια.  Τα παράθυρα σύρονται και προς τις δυο κατευθύνσεις, οπότε μπορεί να ρυθμιστεί με απόλυτη ακρίβεια προς τα που θα φυσάει. 

Στην τέταρτη φωτογραφία, ένα παράθυρο Ν2 του 1999. Τα ίδια παράθυρα έχουν και τα τρόλλεϋ, καθώς και όλες οι παραλαβές λεωφορείων μέχρι και το 2010 (Iris, Solaris, Citelis).  Πιθανώς υπερβολή, καθώς είναι πολύ μεγάλο το κινούμενο κομμάτι του τζαμιού, με συνέπεια να κοπανάει μέσα στο τελάρο (στα παλιά οχήματα, γιατί στα Solaris δεν συμβαίνει). Ανοιγόμενη επιφάνεια ανά υαλόφρακτο περίπου 27%.

Στην τρίτη και τέταρτη περίπτωση, κανένας επιβάτης δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ. Έχει κρύο, τα κλείνουμε, έχει ζέστη, τα ανοίγουμε. Έχει πολυκοσμία, τα ανοίγουμε και μες στο καταχείμωνο. Χάλασε ή υπολειτουργεί το Α/C, τα ανοίγουμε να μην ψωφίσουμε.

Έχω μπεί από την Παρασκευή σε Volvo, MAN A21, Citaro και στο Solaris 12m. Σε κανένα όχημα δεν λειτουργούσε εξαερισμός ή κάτι από αυτά που λέτε "συσκευή πεπιεσμένου αέρα". Στα ΜΑΝ, λόγω της διάταξης των παραθύρων, κάνει ένα ρευματάκι ικανό να αερίσει λίγο το όχημα. Στο Citaro και στο Volvo, τίποτα απολύτως. Όποιος στέκεται μπροστά , παθαίνει ασφυξία.

Δεν ξέρω τι εμμονές υπάρχουν με τα κλειστά παράθυρα και λοιπούς "νεωτερισμούς". Ως επιβάτης που μπαινοβγαίνω σε 10 λεωφορεία τη μέρα κατ' ελάχιστο, γνωρίζω άριστα ότι ΚΑΝΕΝΑ σύστημα σε ΚΑΝΕΝΑ όχημα δεν θα λειτουργεί σωστά. Ειτε από έλλειψη συντήρησης, είτε από παλαιότητα, είτε επειδή ο οδηγός δεν θα ασχοληθεί. Αλλά και εκεί ακόμη που πιθανώς να λειτουργήσει, δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να ασφυκτιώ μαζί με άλλα 70-80 άτομα στο όχημα, ενώ υπάρχουν τα ρημαδοπαράθυρα που ανοίγουν και φροντίζουν για το πιό φυσικό πράγμα του κόσμου : τον αέρα και το οξυγόνο.

Γράψτε ό,τι θέλετε από εδώ και πέρα, δεν πρόκειται να ξαναασχοληθώ με το θέμα και να προσπαθήσω να πείσω ότι δεν είμαι ελέφαντας.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing) - από Citaro - 13-04-2021, 05:08 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)