Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing)
#72
(12-04-2021, 04:47 PM)Citaro Έγραψε: Το ποσοστό 12% (αντί για 17%) άλλαξε "νύχτα" για να εξυπηρετηθούν το 2004 τα ΚΤΕΛ της επαρχίας, που έφερναν οχήματα από τη Γερμανία. Ο ΟΑΣΑ δεν ασπάζεται το ποσοστό αυτό, παραμένοντας στο 17% της επιφάνειας, όπως παγίως αποτυπώνεται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών.

Τώρα, ένα 12μετρο όχημα έχει επιφάνεια πλευρικών υαλοπινάκων περί τα 17 τ.μ. (6 πάνελ 1,50 χ 1,00 + πρόσθετο πάνελ στην αριστερή και 4 πάνελ 1,5 χ 1,00 στη δεξιά σύν πρόσθετο πάνελ). 16 χ 0,17 = 2,89 τ.μ.   Τα τέσσερα ανακλινόμενα παράθυρα που βλέπω από Παρασκευή στα MAN Α21 Lion είναι 1,50 χ 0,40 = 0,6 τ.μ. έκαστο.  Άρα, με τους ταπεινους υπολογισμούς μου, δεν βγαίνουν τα νούμερα....

Όσον αφορά την ποιότητα κύλισης, ασφαλώς και είναι κλάσεις ανώτερα από ό,τι κυκλοφορεί στην Αθήνα αυτή τη στιγμή. Οι παραλαβές του 2010 (Solaris, Citelis) έχουν πολύ απότομη πέδηση, ειδικά δε τα Citelis έχουν και άγαρμπη κίνηση γενικά (ασταθή επιτάχυνση, όπως όλες οι γκαζιέρες). Γενικά κουράζουν.

Αντιθέτως, τα ΜΑΝ Α21 που χρησιμοποίησα το Σάββατο, σε κάνουν να ξεχνάς ότι είσαι σε αστικό λεωφορείο. Ηρεμη κύλιση, άριστη απόσβεση κραδασμών, επίπεδο ήχου μηδαμινο ακόμη και στη γαλαρία, ωραίος και ατμοσφαιρικός φωτισμός με σποτάκια και ράγες. Το πρόβλημά τους είναι η έλλειψη τρίτης θύρας εξόδου, που δημιουργεί μεγάλο συνωστισμό στη μέση, ειδικά τώρα που δεν χρησιμοποιείται η πρώτη πόρτα του οδηγού. Έτσι, καθίσταται απαγορευτική η χρήση τους σε γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση. Ιδανικά, είναι μόνο για τις γραμμές Μπραχαμίου που έχουν ελεγχόμενες επιβατικές ροές.
Αν άλλαξε μέρα, νύχτα ή ξημέρωμα είναι αδιάφορο, είναι (μεταξύ άλλων) το τι ισχύει στην χώρα για ταξινόμηση αστικού λεωφορείου (που το 2004 στα αστικά ΚΤΕΛ είχαν ήδη αλλάξει από το 2001-2002 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που αντικαταστάθηκαν κυρίως με καινούργια και πέρασαν με τις παλιές προδιαγραφές πριν την αλλαγή οπότε χρειάζεσαι νέο αφήγημα). Αν η ΟΣΥ (και όχι ο ΟΑΣΑ) δεν "ασπάζεται" τις προδιαγραφές του υπουργείου μπορεί να μην τα παραλάβει και να πάει να βρει λεωφορεία κατάλληλα με τις δικές της όπου αυτά υπάρχουν (δυστυχώς έστειλε για σκραπ τα εναπομείναντα Ikarus και δεν τα έχει διαθέσιμα πλέον - κρίμα γιατί και τρίπορτα ήταν και με ανοιγόμενα παράθυρα στο σύνολο τους).

Μπακάλικους υπολογισμούς για τα ανοίγματα δεν θα κάνω εγώ και δεν θα μπω στην λογική να τα μετράω με το υποδεκάμετρο... Σοβαρά όμως τώρα πιστεύεις ότι θα είχε κανένα θέμα ο Παπαδάκης, ο Σαρακάκης ή ο Σταματίου αν δεν κάλυπταν τις προδιαγραφές ως έχουν να τα κόψουν λίγο πιο χαμηλά ώστε να επιτύχουν το ζητούμενο εμβαδό; Η ίδια εργασία απαιτείται και είναι αστεία τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από πλευράς χρόνου...

Όσο για την έλλειψη τρίτης πόρτας και την "ακαταλληλότητα" τους για "φορτωμένες" γραμμές (για την Αθήνα μιλάμε και μάλιστα της εποχής του lockdown για να μην ξεχνιόμαστε) το επιχείρημα καταρρέει αυτόματα ρίχνοντας μια ματιά στη συγκοινωνία περιοχών όπως η Σιγκαπούρη ή το Χονγκ Κονγκ (για να μην αναφερθώ σε Μπανανίες αλλά σε περιοχές που η Αθήνα συγκοινωνιακά και όχι μόνο τις βλέπει με κιάλια) όπου κυκλοφορούν 12μετρα διόροφα των 170 επιβατών με ΔΥΟ πόρτες σε συνθήκες από άποψη συνωστισμού ακόμα και στις ώρες μη αιχμής που ελληνική πρωτεύουσα μοιάζει παιδική χαρά...

Σεβαστείτε τον εαυτό σας ορισμένοι - και τουλάχιστον αναπτύξτε επιχειρηματολογία ανάλογη της σοβαρότητας σας (όσοι μπορείτε τουλάχιστον), εκτίθεστε...

Α, by the way... Πόσα ανοιγόμενα παράθυρα έχουν τα Sirio είπαμε;
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing) - από garvanitis - 12-04-2021, 06:42 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 12 Επισκέπτης (ες)