Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing)
#54
(08-04-2021, 05:12 PM)Citaro Έγραψε: Η φωτογραφία αποδεικνύει τον λόγο του αληθούς : Δύο καταπακτές με ανάκλιση 20 μοίρες. Αν αυτό είναι επαρκής φυσικός αερισμός, από εκεί και πέρα, είναι θέμα οπτικής και δεν θα αντιδικήσουμε περαιτέρω.

Εσύ λές ότι εν έτει 2021 δεν έχει λογική να ζητάμε ανοιγόμενα παράθυρα καθώς είναι κάτι που έλκει από την εποχή των Ίκαρων και ότι όλος ο κόσμος, είτε έχει +50 βαθμούς είτε -50, βασίζεται πλεον σε συστήματα θερμανσης/ψυξης, άρα αυτά που ζητάμε είναι άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.

Εγώ σου λέω ότι όλη αυτή η ιστορία με τους μηχανικούς αερισμούς, είναι υγειονομικά επικίνδυνη αφου ΚΑΝΕΝΑΣ (ούτε η εταιρεια Leasing oύτε η ΟΣΥ) πρόκειται να κάνει συντήρηση by the book. Επίσης σου λέω ότι η αίσθηση δυσφορίας σε ένα κλειστό όχημα (στην Αθήνα, στη Μαδρίτη, στο Νέο Δελχί) είναι εντονότατη, αφού ο μη φυσικός αερισμός, το ελάχιστο που προκαλεί είναι συσσώρευση μικροβίων. Δεν θίγω καν άλλες (αθώες πλην ενοχλητικές) σωματικές εκκρίσεις. 

Σου λέω επίσης ότι ζητήματα αεροδυναμικής στη διαδρομή Πλ. Κολιάτσου - Λυσσιατρείο (ταχύτητα 7 χλμ/ώρα), μάλλον δεν επηρεάζουν την συνολική κατανάλωση ή απόδοση του οχήματος. Επίσης, η φυσική τάση του μέσου επιβάτη είναι να αναζητά καθαρό αέρα (γι' αυτό και το καλοκαίρι ανοίγονται κατά κόρον τα παράθυρα, όχι διότι έχει βίτσιο ο κόσμος να χαλάει τα κλιματιστικά). 

Τέλος, ως πρώην κάτοικος Γερμανίας που έχει ζήσει τη συγκοινωνία με +30 και +35 βαθμούς χωρίς φυσικό αερισμό, αισθάνομαι απείρως καλύτερα στην Αθήνα των ανοιχτών παραθύρων.  
Όσο την άποψή μου τη μοιράζεται το Υπουργείο, και θέτει τέτοιες προδιαγραφές για τον φυσικό αερισμό των λεωφορείων, είμαι ευτυχής. Βέβαια, το ότι παραβιάζονται από εταιρείες Leasing δεν λέει κάτι, καθώς στην περίπτωση αυτή η ημερα είναι Πέμπτη και αύριο έχει Παρασκευή.  
Αν όμως σήμερα ερχόταν παραγγελία μέσω δημόσιας ανάθεσης η ίδια παρτίδα λεωφορείων για την ΟΣΥ, θα έμεναν στο αμαξοστάσιο χωρίς παραλαβη καθώς θα την "πέφτανε" στις ενστάσεις οι ίδιες εταιρείες, οι οποίες σήμερα έφεραν τα μεταχειρισμένα.

Γνώμη μου.
Για αρχή να ξεκαθαρίσουμε κάτι ορισμένα  πράγματα...

Τα παράθυρα υπάρχει λόγος που είναι ανακλινόμενα και μόνο στο άνω μέρος τους. Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή των κατασκευαστών να βάζουν διπλά θερμομονωτικά παράθυρα και να εγκαθιστούν συστήματα αερισμού προσθέτοντας κόστος και βάρος στην κατασκευή του οχήματος αντί να βάλουν δυο τελάρα και να κόψουν το (μονό) τζάμι στα τρία. Πέρα από το καλύτερο αποτέλεσμα στον αερισμό του οχήματος ο κύριος λόγος έχει να κάνει με την ασφάλεια. Και δεν αναφέρομαι μόνο στο ότι δεν μπορούν να βγουν χέρια, πόδια ή κεφάλια έξω... Ο κύριος λόγος είναι η συμπεριφορά του ως έξοδος κινδύνου σε κάποιο σοβαρό περιστατικό (μια πυρκαγιά για παράδειγμα) όπου ακόμα και αφού σπάσεις με τριπλή προσπάθεια το τζάμι έχεις ένα τελάρο να σε εμποδίζει να εγκαταλείψεις το όχημα... Όλα αυτά σε συνθήκες πανικού και πιθανώς πυκνού καπνού... Στις Banana Republics δεν ασχολούμαστε με τέτοια θέματα, τα παράθυρα είναι συρόμενα και ανοιγόμενα και ο κλιματισμός και ο μηχανικός αερισμός άγνωστες έννοιες...

Η κατανάλωση ενός αστικού λεωφορείου αυξάνεται από την λειτουργία του κομπρέσορα του κλιματιστικού και όχι από την αεροδυναμική. Όσο μεγαλύτερες οι απώλειες, τόσο μεγαλύτερη η κατανάλωση...

Οι προδιαγραφές που θέτει το Υπουργείο (και που σε προηγούμενες δημοσιεύσεις έχουμε ήδη υπεραναλύσει) δέχονται ως ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ για κυκλοφορία το όχημα ακριβώς όπως το βλέπεις στις φωτογραφίες. Αθροιστικά το εμβαδό των ανοιγόμενων επιφανειών είναι άνω του 17% των πλευρικών παραθύρων. Αν τυχόν δεν ήταν τότε τα παράθυρα που μετατράπηκαν θα κόβονταν λίγο πιο κάτω ή θα γινόταν η μετατροπή σε περισσότερα μέχρι να καλυφτεί το απαιτούμενο ποσοστό.

Αλλα ακόμα και αν μπούμε στην διαδικασία να παίξουμε το παιχνίδι της γκρίνιας και δεχτούμε ότι τα οχήματα αυτά είναι "άχρηστα και ακατάλληλα" ένα μη απόλυτα κατάλληλο λεωφορείο είναι καλύτερο από το "κανένα λεωφορείο". Πόσο μάλλον όταν το θέλεις άμεσα παραδοτέο (οπότε το παίρνεις όπως είναι) και μάλιστα μεταχειρισμένο (οπότε παίρνεις ότι υπάρχει τη δεδομένη στιγμή στην αγορά)

Τα λοιπά περί (μελλοντικής) συντήρησης και ποιότητας αυτής, θεωρίες περί ενστάσεων διαφόρων εταιριών, εκτιμήσεων αναφορικά με το αν πληρούν τις προδιαγραφές ταξινόμησης, υγειονομικής επικινδυνότητας κλπ. είναι ακριβώς όπως το λες, ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ! Αβάσιμη μεν κατά τη δική μου άποψη (καθώς και των αυτοκινητοβιομηχανιών και των διαφόρων operators σε πόλεις με κλιματικές συνθήκες ανάλογες της Αθήνας) αλλά σεβαστή, καταγράφεται, κρίνεται και σχολιάζεται. Δεν υφίσταται κάποιο θέμα αντιδικίας, ανταλλαγή απόψεων κάνουμε.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Διαγωνισμός μίσθωσης 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ (leasing) - από garvanitis - 08-04-2021, 06:03 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 8 Επισκέπτης (ες)