Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021
(23-06-2021, 04:23 PM)mercedes elbo Έγραψε: Να με συγχωρείτε, αλλά μάλλον έχει ξεχαστεί ότι η περσινή δρομολόγηση των γραμμών παραλίας ήδη από τα μέσα Μαιου ήταν 16 λεωφορεία στο 122/122Θ με συχνότητα 5'-10' και 9 λεωφορεία στο 171 με συχνότητα 10' σχεδόν όλη μέρα. Η δρομολόγηση αυτή τηρήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό (άντε να έλειπε 1 αμάξι ανά γραμμή και αυτό τον Αύγουστο με μειωμένη κίνηση) ενώ κάποιες φόρες μπήκαν και επιπλέον ενισχυτικά πέραν της κανονικής δρομολόγησης. Εξυπακούεται η δρομολόγηση έβγαινε εξ΄ολοκλήρου με αρθρωτά λεωφορεία. Το αυτό συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2017 που οι γραμμές "παραλίας" δρομολογούταν από το Α/Σ Ελληνικού με υψηλα ποσοστά επάνδρωσης, συχνά και 100%, και σταθερές συχνότητες 10'-15' στη χειρότερη 20'. Τα ίδια ίσχυαν και για τα 304/5.


Η σημερινή εικόνα των ανωτέρω γραμμών τα Σαββατοκύριακα είναι για το 122 5 λεωφορεία το Σάββατο και 4 λεωφορεία την Κυριακή ανά 35'-55' με ωράριο 07:00-22:15 μάλιστα, το δε 171 6 λεωφορεία το Σάββατο ανά 15'-20' και με 5 λεωφορεία την Κυριακή ανά 15-25'. Να σημειωθεί ότι λειτουργεί και το 122Θ με 3 κατσαρές το ΣΚ τελείως ασυντόνιστα με το 122. Για όποιον γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική τα νούμερα λένε κάτι παραπάνω από 60% μείωση παρεχόμενης υπηρεσίας για το 122 και περίπου 40% για το 171.. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι τα ΣΚ του Ιουνίου και του πρώτου δεκαπενθήμερου του Σεπτεμβρίου οι εν λόγω γραμμές παραλίας έχουν μακράν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από ΟΛΕΣ τις λεωφορειακές γραμμές του Λεκανοπεδίου συμπεριλαμβανομένων 040, 608, 550, Α7 αλλά και των τρόλεϊ. Ακόμα όμως, μύθος είναι είναι η αυξημένη εισιτηριοδιαφυγή των γραμμών "παραλίας" σε σχέση με το υπόλοιπο δίκτυο αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών προέρχεται από το μετρό με πύλες, ελέγχους που και υπήρχαν και υπάρχουν, ενίοτε και στο Σταθμό Ελληνικού ενώ γελοίο είναι το επιχείρημα ότι οι εν λόγω γραμμές αφορούν μόνο τους λουόμενους οπότε δεν μας ενδιαφέρει αν θα εξυπηρετηθούν αγνοώντας ότι μιλάμε για γραμμές που την χειμερινή περίοδο, όπου λουόμενοι δεν υπάρχουν, τιγκάρουν αρθρωτά με κανονική δρομολόγηση.

Με το "νέο" καθεστώς και παραπάνω χιλιόμετρα να δινόταν στα ΚΤΕΛ η εκτέλεση θα γινόταν με 12μετρα λεωφορεία, όπως θα γίνει και τον Ιούλιο-Αύγουστο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό από αρθρωτά. Σίγουρα όμως το να μην γνώριζαν από τον ΟΑΣΑ ότι 1/6-30/6 και 1/9-15/9 τα 122/171/304/305 ενισχύονται και ως εκ τούτου παραλείφθηκαν από τους όρους της σύμβασης δεν ευσταθεί αφού οι εν λόγω ενισχύσεις πραγματοποιούνται εδώ και δεκαετίες, οι γραμμές που παραμένουν στην ΟΣΥ (Α1/Α2) είναι κανονικά ενισχυμένες και οι άνθρωποι των ΚΤΕΛ εκτελούν εδώ και δεκαετίες δρομολόγια στην Παραλιακή και γνωρίζουν και εκείνοι καλά την επιβατική κίνηση από Μαιο-Ιούνιο και μετά. Εδώ όμως πρέπει να αναλογιστούμε και το ηθικό του ζητήματος αφού ειδικά στο 122 (που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα) υπάρχει καταφανής σύγκρουση συμφερόντων όταν αφενός το ΚΤΕΛ Αττικής λειτουργεί τα δικά του λεωφορεία προς Σαρωνίδα/Ανάβυσσο/Σούνιο και παράλληλα το 122. Είναι αυτονόητο ότι όποια δυσλειτουργία του 122, και πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης, αντιστοιχεί σε επιπλέον επιβάτες στα πούλμαν του ΚΤΕΛ..

Τέλος, για την ΟΣΥ τα προβλήματα είναι γνωστά και όχι λίγα με την ειδοποιό διαφορά όμως ότι η διαχείριση της γίνεται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών. Όταν τα τελευταία χρόνια, και η σημερινή πολιτική ηγεσία και η προηγούμενη άνοιξαν ξανά τις μετατάξεις από την Ο.ΣΥ. προς άλλους φορείς του δημοσίου με συνέπεια να φύγουν εκατοντάδες οδηγοί και τεχνίτες ως πλεονάζον προσωπικό, ενώ παράλληλα προσλήψεις προς αναπλήρωση του προσωπικού που φεύγει με μετατάξεις ή συνταξιοδότηση ή παραίτηση δεν γινόταν είναι αναπόφευκτο να μην βγαίνει το συγκοινωνιακό έργο. Ξαφνικά όμως, πλέον δεν έχουν πλεονάζον προσωπικό άλλα έλλειμμα προσωπικού και με πρόφαση τον κορονοϊό φέρνουμε τα ΚΤΕΛ για να έρθουν 550 οδηγοί και τα αντίστοιχα οχήματα. Τα οποία ΚΤΕΛ σαφώς και εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο που τους ανατέθηκε με αξιοπιστία, αφού δεν υπάρχουν εκεί "δεν προλαβαίνω να βγάλω το δρομολόγιο" ή "παω με 25 χλμ σε κεντρικούς -άδειους- δρόμους για να βγω εκτός προγράμματος και στο επόμενο - το πολύ μεθεπόμενο να γλιτώσω δρομολόγιο", "βάζω το αμάξι μέσα γιατί έχει βλάβη το ακυρωτικό της 3ης πόρτας" συμπεριφορές που στον ιδιωτικό τομέα ισοδυναμούν με απόλυση την επόμενη ενώ πλέον σε αυτές τις γραμμές δεν υπάρχει και το "λείπει βάρδια γιατί δεν έχουμε οδηγούς" καθώς και οτι δεν γίνονται απεργίες. Δεν γίνεται όμως να μην αναφέρουμε και τα προβλήματα που απ΄ ότι φαίνεται χρονίζουν άσχετα με το ποιος φταίει για το καθένα (αρρύθμιστες προμετωπίδες μετά από 7 μήνες, απουσία των οχημάτων από τις εφαρμογές πληροφόρησης επιβατικού κοινού, έλλειψη οθονών τηλεματικής οδηγού και επιβατών που είναι 100% ευθύνη των ΚΤΕΛ και όρος της σύμβασης-απευθείας ανάθεσης, έλλειμμα εξυπηρέτησης γραμμών με αυξημένη κίνηση το καλοκαίρι).
Τίποτα δεν έχει ξεχαστεί... Αντίθετα επειδή δόξα τω Θεώ έχουμε όλοι καλή μνήμη θυμόμαστε καλά ότι όλα τα οχήματα αυτά που αναφέρεις που επάνδρωναν τις παραλίες ήταν κομμένα από τα ήδη κομμένα δρομολόγια των υπολοίπων γραμμών που έπαιρναν αρθρωτά. Κάτι το οποίο άλλωστε γινόταν ακόμα χειρότερο με τα "ενισχυτικά" τα οποία δεν ήταν τίποτα άλλο από δρομολογημένα και κομμένα οχήματα άλλων γραμμών. Και φυσικά επειδή δεν αυξανόταν με κάποιο "μαγικό" τρόπο ο διαθέσιμος στόλος της ΟΣΥ τα καλοκαίρια (το ακριβώς αντίθετο συνέβαινε και συμβαίνει, μειώνεται δραματικά σε ποσοστό άνω του 20% για μια σειρά από λόγους) ρημαζόταν το δίκτυο για να κάνει η OSY Tours ημερήσιες εκδρομές στις παραλίες (δωρεάν μάλιστα).

Για την συχνότητα των δρομολογίων έχουμε ήδη αναφέρει ότι (στους σοβαρούς οργανισμούς τουλάχιστον) είναι ανάλογη των επικυρώσεων. Δεν χτυπάς λοιπόν το εισιτήριο στο λεωφορείο (που δέχομαι ότι το έβγαλες στο μετρό), δεν υπάρχεις ως επιβάτης. Τελεία! Την στιγμή λοιπόν που ακόμα και τα τιγκαρισμένα λεωφορεία φαίνεται να έχουν πληρότητες της τάξης του 10-15% η μόλις 40% "μείωση" των διαθέσιμων θέσεων είναι μια χαρά - θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη. Δεν συζητάμε φυσικά ότι το τζαμπατζιλίκι - ειδικά σε τέτοιες γραμμές με δυσκολία ελέγχου τόσο του κομίστρου όσο και του πλήθους - είναι στάση ζωής και όχι ανάγκη, ο καθένας από τους επιβαίνοντες στο λεωφορείο θα κάνει κατά μέσο όρο κατανάλωση 15-20€ στην θάλασσα.

Διαθεσιμότητα λεωφορείων κάθε τύπου υπάρχει ανά πάσα ώρα και στιγμή σε σχεδόν ανεξάντλητο αριθμό. Τώρα που μιλάμε είναι διαθέσιμα για άμεση παράδοση είτε για μίσθωση είτε για αγορά 35 αρθρωτά λεωφορεία, με ένα τηλέφωνο και μόνο είναι έτοιμα για κυκλοφορία. Για τη δε κίνηση τους το ΚΤΕΛ Αττικής μπορεί να βρει οδηγούς "χθες"! Ο ΟΑΣΑ όμως τα θέλει τα έξτρα αυτά δρομολόγια; Κάνε τις απαραίτητες ενέργειες εσύ για νέα σύμβαση ενίσχυσης των συγκεκριμένων γραμμών και στα δρομολογεί το ΚΤΕΛ την ίδια στιγμή. Στο τζάμπα όμως (σχήμα λόγου, με λεφτά του φορολογούμενου) όπως ήξερες μέχρι τώρα "ούτε η μαμά στον μπαμπά".

Το ΚΤΕΛ Αττικής έχει δύο δρομολόγια ημερησίως στο παραλιακό μέτωπο... Ηθικό θέμα δεν υπάρχει φυσικά και είναι αστεία η όποια αναφορά σε κάτι τέτοιο (ή μάλλον υπάρχει μιας και ο ΟΑΣΑ μαζί με την ΕΘΕΛ/ΟΣΥ είναι αυτή που του υπέκλεψε έργο και μάλιστα εκτελώντας το επιδοτούμενα δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό). Πάντως προσωπικά αν είχα σκοπό να πάω παραλία με λεωφορείο πολύ εύκολα θα προτιμούσα το κλιματιζόμενο πούλμαν με την άνετη θέση μου έναντι του να είμαι όρθιος και στριμωγμένος σε ένα αστικό λεωφορείο - όχι απλά ως τζαμπατζής αλλά ακόμα και να με πλήρωναν!

Τα προβλήματα τέλος της ΟΣΥ σαφώς και είναι γνωστά από χρόνια. Και λύσεις έχουν προταθεί, κάποιες έχουν υλοποιηθεί (και βέβαια για κάθε μία από αυτές κάποιοι έχουν "ανακαλύψει" δέκα προβλήματα) κάποιες προωθούνται και κάποιες έχουν απορριφθεί από τους "ειδήμονες" αν μιλάμε για τα επιμέρους. Το μεγάλο πρόβλημα της εταιρίας όμως είναι ότι με το μοντέλο λειτουργίας της (διαχρονικά από το 1977 μέχρι σήμερα) είναι νομοτελειακή η τελική κατάρρευσή της... Ο λογαριασμός απλά ανεβαίνει συν τω χρόνω. Ούτε η έλλειψη προσωπικού είναι το πρόβλημα, ούτε η ηλικία του στόλου, ούτε η έλλειψη χρηματοδότησης ούτε τίποτα απ' όλα αυτά. Στην τελική τα ΚΤΕΛ το έργο που πήραν το ξεκίνησαν από το μηδέν κυριολεκτικά. Όσο για τα "προβλήματα" των γραμμών των ΚΤΕΛ, έχουν απαντηθεί διεξοδικότατα, τόσο αυτά που αναφέρεις όσο και πολλά άλλα (βλ. πόρτες, παράθυρα, παντζούρια κλπ.), αν θέλεις όμως τα πάμε μια ακόμα φορά (ανεξαρτήτως ευθύνης του οποιουδήποτε):

Τα "χαρτιά" υπάρχουν παντού σε κάθε συγκοινωνιακό φορέα για δεκάδες λόγους και κάνουν ακριβώς αυτό που κάνει η προμετωπίδα, ενημερώνουν τον αναμένοντα επιβάτη για τον προορισμό του οχήματος... Ακόμα και στην ΕΑΣ/ΕΘΕΛ χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον σε δεκάδες περιπτώσεις - μία εκ των οποίων δεν ήταν άλλη από τον νταλκά των ημερών, τα ενισχυτικά στις παραλίες!

Η μη αναγραφή του χρόνου άφιξης των οχημάτων στις εφαρμογές του ΟΑΣΑ έχει ως απάντηση στην ερώτηση "πότε έρχεται το λεωφορείο" την εξής απλή: ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ! Άντε +/- 5 λεπτά. Αν βγεις στη στάση την ώρα αναχώρησης του (ή πέντε λεπτά νωρίτερα αν είσαι στις πρώτες στάσεις) δεν υπάρχει περίπτωση να το χάσεις.

Οι οθόνες ενημέρωσης των επιβατών και του οδηγού (που στην κάθε περίπτωση είναι παντελώς άχρηστη) ΔΕΝ είναι υποχρεωτικές από την σύμβαση και δεν αφορούν καν το σύστημα της τηλεματικής.

Η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του δικτύου είναι ακριβώς αυτή που καθορίστηκε από τον αναθέτοντα φορέα και τηρείται στον απόλυτο βαθμό...


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και... - από garvanitis - 23-06-2021, 06:16 PM
RE: Πρόγραμμα Δρομολογίων - από ecoj - 18-08-2021, 03:33 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2024 N1Ellinikou 71 8.802 10 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2023 N1Ellinikou 322 63.201 28-12-2023, 08:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2022 N1Ellinikou 158 56.016 09-12-2022, 07:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2020 Citaro 77 49.533 24-11-2020, 07:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2019 N1Ellinikou 165 120.213 21-01-2020, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas260
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2018 N1Ellinikou 167 124.889 29-12-2018, 03:05 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2017 marios.ilioupoli 117 115.670 05-12-2017, 10:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2016 georgio 74 92.493 09-12-2016, 01:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2015 N1Ellinikou 149 200.532 21-12-2015, 12:20 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2014 ns_ 337 434.487 31-12-2014, 01:42 AM
Τελευταία Δημοσίευση: georgio

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)