23-06-2021, 02:31 PM
(22-06-2021, 11:04 AM)Citaro Έγραψε: Όπως είχα αναφέρει ξανά σε πολύ πρόσφατο διάλογο για το εν λόγω ζήτημα, ο διαχωρισμός επιβατών σε "επιθυμητούς" και "ανεπιθύμητους" είναι τουλάχιστον επικίνδυνος. Το επιβατικό κοινό σε όλες τις γραμμές είναι ετερόκλητο - όπως και οι δραστηριότητες του καθενός. Άλλος πάει για δουλειά/σπουδές με τα ΜΜΜ, άλλος για βόλτα/ψώνια, άλλος για διασκέδαση.Προφανώς έχει ξεχαστεί το γεγονός ότι η δημόσια συγκοινωνία μέχρι πριν από λίγους μήνες αδυνατούσε να βγάλει δρομολόγια ακόμη και σε βασικές γραμμές. Για ποιο λόγο να πιστέψω ότι αν είχαν παραμείνει τα πράγματα έτσι θα υπήρχε η δυνατότητα να εκτελούνται συχνά δρομολόγια στις γραμμές της παραλίας; Όταν το 608 έβγαινε 20λεπτα και το Α7 30-40λεπτο τι θα γινόταν εκεί; Που θα βρίσκονταν τα έξτρα οχήματα; Από ποιες γραμμές θα γίνονταν περικοπές και αποσπάσεις; Αν υπάρχει λάθος σχεδιασμός στα δρομολόγια είναι λάθος του δημοσίου φορέα και θα πρέπει να βρει τρόπο να το διορθώσει.
Η χαρτογράφηση των αναγκών κάθε συγκοινωνιακής γραμμής περιλαμβάνει όλες τις χρήσεις. Η παραλιακή ζώνη της Αττικής έχει αυξημένη ζήτηση εδώ και δεκαετίες. Δεν είναι σημερινό το φαινόμενο και δεν είναι ξένο προς τις συνολικές συνήθειες των κατοίκων του λεκανοπεδίου. Η ενίσχυση των δρομολογίων της παραλίας δεν γινόταν 01/07- 31/08, αλλά ήδη από 01/06 κάθε έτους, αφού ο Ιούνιος είναι ο κατ' εξοχήν μήνας που γεμίζουν οι αθηναϊκές θάλασσες. Τον Ιούλιο, και πολύ περισσότερο τον Αύγουστο, η ζήτηση εξισορροπείται καθώς ο πληθυσμός φεύγει σταδιακά για θερινές διακοπές.
Αυτό λοιπόν που επί δημόσιας ΟΣΥ/ΕΘΕΛ ήταν αυτονόητο επί δεκαετίες, δηλαδή η στοχευμένη ενίσχυση γραμμών παραλίας από 01/06 (εν ανάγκη και με αποσπάσεις οχημάτων μέσα στη μέρα), τώρα επί ΚΤΕΛ δεν προβλέφθηκε στη σύμβαση παραχώρησης. Αυτό θα σου πεί το ΚΤΕΛ (και όσοι υποστηρίζουν την ανάθεση). Ο ΟΑΣΑ θα πεί ότι "ζητήσαμε στοχευμένη ενίσχυση" αλλά το ΚΤΕΛ έχει συγκεκριμένη δυναμική και δεν μπορεί να βγάλει οχήματα, αν δεν αναπροσαρμόσει γενικά τα δρομολόγια. Κοινώς, τα όποια εξτρά οχήματα αναμένονται τον Ιούλιο στα 122,171,304/5 θα προέλθουν από περικοπή βαρδιών σε άλλες γραμμές τους, η δε κατάσταση αυτή θα διατηρηθεί για όσο διάστημα κρατήσουν τα ΚΤΕΛ αυτές τις γραμμές.
Αυτή είναι η νέα αντίληψη για τη συγκοινωνία και με αυτή θα ζήσουμε.
Την παλιά αντίληψη για τη συγκοινωνία την είδαμε και τη ζήσαμε.