Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz O405N (N1)
#51
Το Ν1 #243 έχει βλάβη στην πίσω αριστερή ρόδα ένα μήνα και... Μάλλον πλησιάζει η απόσυρση του
Απάντηση
#52
Τη τελευταία περίοδο εμφανίζονται όλο και περισσότερα, θυμίζοντας περασμένα έτη σε κάποιες γραμμές των Νοτίων Προαστίων.
Απάντηση
#53
Ενδιαφέρον ότι φαίνεται να ανανεώθηκαν οι ασφάλειες και σε Ν1 που έχουν να κυκλοφορήσουν αρκετές μέρες όπως πχ τα #106, #128 κλπ που εμφανίστηκαν τελευταία φορά τέλη Νοέμβρη.
Απάντηση
#54
Να πούμε συγχαρητήρια στα Ν1 που φαίνεται πως κυκλοφορούν για ακόμα μία χρονιά. Όσα έχουν μείνει βέβαια γιατί μέσα στο 2021 κόπηκαν αρκετά.
Απάντηση
#55
(01-01-2022, 01:55 PM)ecoj Έγραψε: Να πούμε συγχαρητήρια στα Ν1 που φαίνεται πως κυκλοφορούν για ακόμα μία χρονιά. Όσα έχουν μείνει βέβαια γιατί μέσα στο 2021 κόπηκαν αρκετά.
Καλά, δεν ήταν θα και καμία ιδιαίτερη έκπληξη αυτό... Από τον Απρίλιο το έχουμε πει (πρώτοι εδώ!) και βεβαίως και επιβεβαιώνεται παρά την αμφισβήτηση και την ειρωνεία ορισμένων...


https://leoforeia.gr/forum/showthread.ph...5#pid50075
Απάντηση
#56
Το ξέρω ότι το είχες πει πρώτος αλλά είναι αλήθεια ότι μέσα στο 2021 αποσύρονταν συνεχώς Ν1. Δηλαδή τα Ν1 που έχουν μείνει είναι αρκετά λιγότερα σε σχέση με αυτά που ήταν στην αρχή του 2021 με αρκετά να κόπηκαν τον Απρίλιο και άλλα τον Μαίο, το καλοκαίρι, το Σεπτέμβριο κλπ. Το πρώτο που κόπηκε μέσα στο 2021 πρέπει να ήταν το #222 στις 1/1 και τα τελευταία μάλλον τέλη Νοεμβρίου (#106, #128 κλπ). Θα δείξει βέβαια πόσα και πόσο θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν μιας και σήμερα μόνο 1-2 πρέπει να ήταν έξω αλλά θα φανεί καλύτερα όταν αρχίσουν καθημερινές.
Απάντηση
#57
(02-01-2022, 12:41 AM)ecoj Έγραψε: Το ξέρω ότι το είχες πει πρώτος αλλά είναι αλήθεια ότι μέσα στο 2021 αποσύρονταν συνεχώς Ν1. Δηλαδή τα Ν1 που έχουν μείνει είναι αρκετά λιγότερα σε σχέση με αυτά που ήταν στην αρχή του 2021 με αρκετά να κόπηκαν τον Απρίλιο και άλλα τον Μαίο, το καλοκαίρι, το Σεπτέμβριο κλπ. Το πρώτο που κόπηκε μέσα στο 2021 πρέπει να ήταν το #222 στις 1/1 και τα τελευταία μάλλον τέλη Νοεμβρίου (#106, #128 κλπ). Θα δείξει βέβαια πόσα και πόσο θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν μιας και σήμερα μόνο 1-2 πρέπει να ήταν έξω αλλά θα φανεί καλύτερα όταν αρχίσουν καθημερινές.
Τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά εδώ και μια δεκαετία. Ωστόσο ακόμα και μετά την υποτιθέμενη οριστική τους απόσυρση στο δρόμο είναι 69/300, not bad ειδικά σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι υπόλοιποι τύποι της γενιάς τους έφυγαν από την κυκλοφορία πριν την ώρα τους καλά καλά όντας ακόμη αξιόμαχα οχήματα. Από εκεί και πέρα είναι αυτονόητο ότι οτιδήποτε βγάζει την παραμικρή βλάβη φεύγει από την κίνηση, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να αγοραστεί ούτε μία βίδα για αυτοκίνητα που έχει καλέσει ο σκραπατζής την κλάση τους εδώ και χρόνια. Από αυτό όμως μέχρι το υποτιθέμενο "τέλος" τους από ορισμένους εντός του 2021 υπάρχει μεγάλη απόσταση - εσύ αν μη τι άλλο το καταλαβαίνεις πιστεύω... Όπως και να 'χει 2023 δεν υπάρχει περίπτωση να δουν ανεξαρτήτως εξελίξεων αναφορικά με το τροχαίο υλικό της ΟΣΥ, μέσα στην χρονιά θα φύγει και το τελευταίο. Ήδη η κατάσταση τους είναι επιεικώς απερίγραπτη...
Απάντηση
#58
(02-01-2022, 01:28 AM)garvanitis Έγραψε: Τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά εδώ και μια δεκαετία. 
Σχετικό είναι αυτό. Το 2009 αποσύρθηκαν αρκετά μαζί με τα αλλά μετά τόσο μαζικές αποσύρσεις Ν1 έγιναν ξανά το 2021.
Απάντηση
#59
(02-01-2022, 05:19 PM)ecoj Έγραψε: Σχετικό είναι αυτό. Το 2009 αποσύρθηκαν αρκετά μαζί με τα αλλά μετά τόσο μαζικές αποσύρσεις Ν1 έγιναν ξανά το 2021.
Το 2009 έφυγαν καμιά δεκαριά, ορισμένα από εξωγενείς αιτίες.
Το 2010 έφυγαν γύρω στα είκοσι ως "πλεονάζοντα".
Το 2013 μαζικά (σχεδόν) όλα τα ΥΕΗ, ακόμα και το ΥΕΙ που ήταν ταξινομημένο το 1994!
Έκτοτε και μέχρι το 2021 έφευγαν σταδιακά από το στόλο κάθε χρονιά ορισμένα κυρίως λόγο της τραγικής τους κατάστασης.
Ε, ναι το 2021 με τα εν λόγω οχήματα σε κατάσταση αποσύνθεσης πλέον μετά από 28 χρόνια χωρίς την παραμικρή φροντίδα και με την έστω και πλασματική αύξηση στόλου (τα ΚΤΕΛ και τα leasing δεν ισοψηφίζουν καν τα πρόωρα αποσυρμένα οχήματα) από τα 180 περίπου κυκλοφορούντα λεωφορεία της κλάσης τους είναι λογικό να φύγουν από την κυκλοφορία όσα βγάζουν σοβαρές ζημιές, πόσο μάλλον όταν έχουν ολοκληρώσει τον ωφέλιμο κύκλο ζωής τους ήδη από το 2008 - πριν αποσυρθεί το πρώτο! Επίσης ένας από τους βασικούς λόγους που παρέμειναν ενεργά είναι η πρόωρη απόσυρση του συνόλου σχεδόν των Agora του 2000-01 λόγω της κακής τους κατάστασης και των ακριβών επισκευών που απαιτούσαν.

Η ουσία του θέματος είναι πάντως η εξής. Είναι τραγικό για συγκοινωνιακό φορέα ευρωπαϊκής μητρόπολης να βασίζει έστω και μερικώς το έργο του σε ερείπια 29 πλέον ετών και δεν συζητάμε καν τη μη προοπτική αντικατάστασης τους στο προσεχές μέλλον. Ακόμα και ο διαγωνισμός του ΥΜΕ για τα νέα λεωφορεία (που κατά την προσωπική μου εκτίμηση θα ακυρωθεί παράλληλα με την ανακοίνωση του επίσημου τέλους της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ) με τις χρονοβόρες διαδικασίες που έχει θα φέρει νέο όχημα στην Αθήνα (και την Θεσσαλονίκη) το νωρίτερο στις αρχές του 2024. Παράλληλα η επόμενη γενιά από τα Ν1, οι παραλαβές της περιόδου 1999-04 είναι ήδη υπερήλικα οχήματα εκ των οποίων είναι ζήτημα αν κυκλοφορεί το 60% του στόλου ενώ ακόμα και στα "μεσήλικα" λεωφορεία του 2009-10 το ποσοστό των οχημάτων που είναι εν υπηρεσία είναι της τάξης του 70-75%. Συνεπώς όταν λείπουν πολλά περισσότερα οχήματα από αυτά που ενίσχυσαν τον στόλο του ΟΑΣΑ δεν βλέπω με ποιο τρόπο θα δρομολογηθεί η απόσυρση των υπόλοιπων Ν1, δεν περισσεύουν απλά! Το θέμα είναι ότι παράλληλα δεν βλέπω και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να βγάλουν έστω τη χρονιά πλέον...
Απάντηση
#60
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και των γραφόμενων σε όλο τους το μεγαλείο.

Τα Ν1 που είχαν απομείνει μέχρι πρότινος στα χαρτιά είναι 75 (79 αν βάλουμε και τα 4 που είχαν δοθεί στην Τραινοσε). Μέσα σε αυτά τα 75 είναι κάτι 119, 143, 167, 226, 236, 279, 707, 812, 959, 971 κ.α. που έχουν να κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο, κάτι 120, 146, 151, 190, 238, 276, 299, 806, 808, 813, 963 κ.α. τα οποία έχουν να δουν δρόμο από το Νοέμβριο ακόμα και το 962 που έχει σταματήσει να κυκλοφορεί από τον Σεπτέμβριο! Στα παραπάνω όμως ακόμα δίνονται χρήματα για ασφάλεια (ακόμα και σκανδαλωδώς θα μπορούσε να πει κανείς, ποιος ιδιώτης θα πλήρωνε κανονική ασφάλεια σε κομμένα αμάξια) ενώ δεν υπάρχει προοπτική να επαναδρομολογηθούν. Στην πραγματικότητα το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν περίπου 35 Ν1 τα οποία είναι εντελώς παρατημένα και σαφώς είναι θέμα χρόνου να αποσυρθούν οριστικά.

Όταν έγραφα για απόσυρση των τελευταίων Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μιλούσα με βάση την αρχική καταληκτική ημερομηνία της παράδοσης των leasing που ήταν 30 Αυγούστου και ήδη από τότε πίστευα ότι θα χρειαζόταν 1-2 μήνες να κυκλοφορήσουν σχεδόν παράλληλα (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο). Από τότε όμως τα δεδομένα άλλαξαν και με παρατάσεις επί παρατάσεων αυτή η ημερομηνία έφτασε 27 Νοεμβρίου. Ακόμα και σήμερα όμως, 2 Ιανουαρίου του επόμενου έτους (!), αρκετά leasing (21 συγκεκριμένα) ακόμα δεν έχουν κυκλοφορήσει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ.. Παράλληλα όταν οι διαθεσιμότητες των leasing συχνά είναι τραγικές (παράδειγμα 30-35 αμάξια στο Μπραχάμι επί συνόλου 59, και ας με διαψεύσει ο aliance αν λεω κάτι που δεν ισχύει) νομίζω και ο πιο αδαής καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να βγει η δρομολόγηση, με όλο το βάρος να πέφτει στα N2 και στα εναπομείναντα 12-13 Ν1 του Μπραχαμίου. Επίσης στο ότι ακόμα τα κρατάνε θεωρώ συνεισφέρει η δίμηνη παράταση μέχρι το Φλεβάρη για τα τέλη κυκλοφορίας, η παράταση για τα όρια ηλικίας μέχρι 31-12-2022 και τουλάχιστον για τις αμέσως επόμενες μέρες η ασφάλεια που λήγει στις 08/01 (αν δεν ανανεωθεί).

Επιπλέον, θα χαρακτήριζα ψευδές το ότι τα Ν1 αποσύρονται σταδιακά την τελευταία δεκαετία. Τα 10 που κόπηκαν το 2009, τα άλλα 20 του 2010 (20 Ν2 κόπηκαν τότε και όχι 20 Ν1 - για την ιστορία και μόνο), τα κομμένα ΥΕΗ το 2013 είναι προϊόντα φαντασίας.. Τα περισσότερα ΣΕΠιτικα ΥΕΗ στη πραγματικότητα κόπηκαν στα τέλη του 2010 (όντας ενεργά τότε μην ξεχνάμε) και όχι το 2013. Από αυτά παρέμειναν ενεργά μόνο τα 43, 44, 56 και στην πορεία επανήλθαν και τα 24 και 52 (ως #974 και #150), όλα από το Μπραχάμι ενώ μερικά κατέληξαν σε δήμους. Από το 2011 και μετά είχαν μείνει 241 λεωφορεία ενεργά και φτάσαμε στα μέσα του 2018 με το κλείσιμο του Ελληνικού να έχουμε 204 (στην πράξη μάλιστα - όχι στα χαρτιά). Και από αυτά να σημειώσουμε πολλά έφυγαν σε ατυχήματα π.χ. 121, 150 (το ΥΕΚ5150), 265, άλλα έγιναν κάτι λεωφορεία .. αστέγων (444), λεωφορεία-θέατρα (997) συνεπώς άντε 25 λεωφορεία να κόπηκαν "κανονικά". Την ίδια περίοδο είχαν αποσυρθεί χονδρικά 50+/220 GN, 70/120 B7LA, 20/200 Citelis κλπ.. Οπότε αν θέλουμε να μιλάμε για "σταδιακή απόσυρση" των Ν1 την τελευταία δεκαετία θα πρέπει να μιλάμε και για σταδιακή απόσυρση και των Citelis την τελευταία δεκαετία..

Για να μην μακρυγορούμε άλλο, αυτό που έλεγα εξ αρχής και λέω ακόμα είναι ότι η απόσυρση των Ν1 είναι αλληλένδετη με την έλευση και την λειτουργία των leasing, και αποδεικνύεται αυτό που είχα πει και τον Απρίλιο ότι τα leasing ΔΕΝ ήρθαν για ΑΥΞΗΣΗ στόλου αλλά για ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των Ν1 και σκόρπιων οχημάτων από διάφορους τύπους που κόπηκαν. Άπαξ και δρομολογηθούν όλα τα leasing και δουλέψουν όπως προβλέπεται στις συμβάσεις με 90% του αριθμού τους στο δρόμο καθημερινά (263 αυτοκίνητα στο δρόμο τουλάχιστον) τότε δεν υπάρχει κανένα νόημα για κυκλοφορία των Ν1. Και θέλω να πιστεύω δεν υπάρχει άλλο άτομο στο φόρουμ που θεωρεί με κόψιμο άνω των 150 Ν1 μέσα στο 2021 μιλάμε για "υποτιθέμενο τέλος".
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405Ν mercedes elbo 79 106.160 16-03-2024, 09:11 AM
Τελευταία Δημοσίευση: patrinos
  Mercedes-Benz ΕΛΒΟ C97.405GN aliance 98 137.771 05-11-2023, 08:16 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)