Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ηλεκτρικά Λεωφορεία & ΟΑΣΑ/ΟΣΥ
#11
(21-10-2020, 03:48 PM)K.S. Έγραψε: Είναι γραμμή αυτή;

Η γραμμή αυτή δεν είναι κάποια υφιστάμενη του ΟΑΣΑ. Είναι μια "ειδική διαδρομή" που κάνει δοκιμαστικά το Yutong εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων.
Απάντηση
#12
https://ypodomes.com/4-typoi-ilektrikon-...in-athina/
"«Την επόμενη εβδομάδα θα δρομολογηθεί πιλοτικά ένα ακόμη λεωφορείο, αυτή την φορά ευρωπαϊκής τεχνολογίας προερχόμενο από την Τσεχία και εν συνεχεία από Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες», προανήγγειλε ο κ. Αγιάσογλου"
Απάντηση
#13
https://troxoikaitir.gr/article/solaris-...gia-dokimi
Δηλαδή Solaris Urbino 12 electric
Απάντηση
#14
https://www.athenstransport.com/2020/11/...ko-athina/
Το Solaris έφτασε στο αμαξοστάσιο
Απάντηση
#15
https://www.facebook.com/kostaskaramanli...4427422320\
ΧΕΗ-5205, στην ίδια δοκιμαστική διαδρομή
Απάντηση
#16
(23-12-2020, 05:05 PM)Citaro Έγραψε: Σήμερα πέτυχα στη γραμμή 2 το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο της Solaris. Eκτελούσε δρομολόγιο 09:20 απο Καισαριανή προς Κυψέλη. Επιβιβάστηκα από περιέργεια στην Ακαδημία και πήγα μέχρι Πολυτεχνείο. Πολύ ωραίο εσωτερικό (ξεκάθαρα Solaris αλλά με πιό ωραία φινιρίσματα και χρώματα), ποιότητα και αίσθηση κύλισης σαν τρόλλεϋ (απότομη επιτάχυνση λόγω ηλεκτρομηχανής).


Λοιπόν σήμερα πέτυχα 2 ηλεκτρικά λεωφορεία, το Solaris και ένα δωδεκάμετρο BYD στην Κυψέλη! Τα λεωφορεία κυκλοφορούσαν στις γραμμές 2 και 4! Το Solaris στο 2  έφυγε την ίδια ώρα που γράφει ο Citaro από Καισαριανή (9:20), και τα δύο οχήματα έφτασαν ταυτόχρονα κατά τις 10 στην Κυψέλη, στην αφετηρία των 2/4. Και τα δύο επιβιβάζουν δωρεάν επιβάτες.

Το Solaris θα κυκλοφορεί καμιά βδομάδα ακόμα απ' ότι μου είπαν, το BYD μέχρι τέλος του μήνα. Οι πινακίδες τους είναι ΧΕΗ-5205 για το Urbino 12 και ΧΕΗ-5310 για το BYD.
Απάντηση
#17
Βρήκα ότι η Solaris έχει βγάλει δελτίο τύπου για το Urbino που δοκιμάζεται στην Αθήνα αυτή την περίοδο. Το παραθέτω για να το έχουμε:

Σύναψη:PRESS RELEASE

The Urbino electric bus undergoes testing in Athens

Bolechowo, 03.12.2020

The  electric  Solaris  bus  will  be  tested  on  the  streets  of  Athens  over  the  next  two  months.The capital city of Greece conducts trials on electric technology in regular passenger traffic,to prepare for the growing electrification of its public transport system. In the next few months,the  cities  of  Athens  and  Thessaloniki  intend  to  purchase  1300  buses,  most  of  which  are  to be electric.

Solaris is a European leader in the production of electric buses and its battery electric vehicles have found  dozens  of  clients  across  18  countries  so  far.  This  time,  Solaris’s  innovative  technology  will be tested in urban traffic by public operator OSY from Athens.

The Urbino 12 electric started tests with great fanfare on Friday, 27 November, in the presence of the Management  Board  of  OSY  and  Kostas  Karamanlis,  the  Minister  of  Infrastructure  and  Transport in Greece. The bus will operate on line no. 2 travelling to the city centre until the end of January.

The  Greek  Ministry  of  Infrastructure  and  Transport  together  with  the  government  have  placed the  electrification  of  transport  at  the  forefront  of  their  transport  policy.  For  that  reason  they  have provided  huge  incentives  to  purchase  electric  vehicles.  In  the  next  few  months,  Athens and Thessaloniki are planning to extend their fleets by 1300 buses in total. The plans envisage that most of the purchased vehicles will be electrically driven.

The  12-metre,  emission-free  Urbino  electric  bus  is  Solaris’s  flagship  product  and  was  awarded the prestigious “Bus of the Year” title in 2016. It will be fitted with Solaris High Energy batteries+ with a total capacity of nearly 400 kWh, and they will be replenished using a plug-in connection. The drive unit of this model of the Urbino electric consists of an electric axle with two integrated motors boasting a power of 125 kW each.

The vehicle’s spacious interior will be topped off with a range of cutting-edge solutions such as USB ports for mobile devices, a passenger information system and CCTV cameras. LED lighting and an extremely  quiet  driveline  will  ensure  passengers  travel  in  comfort.  The  Urbino  electric  being  tested in  Athens  will  fit  up  to  72  people,  of  whom  30  can  travel  seated.  The  vehicle  caters  to  the  needs of people with disabilities, featuring a functional wheelchair bay and 16 seats accessible from its low floor.

Εδώ το πλήρες δελτίο τύπου της Solaris. --> https://www.solarisbus.com/en/press/pdf/1422
Απάντηση
#18
Μετά το Solaris Urbino 12 electric και το BYD eBUS 12m έρχεται στην ΟΣΥ και το Irizar ie bus από τον Σαρακάκη (προφανώς)
https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΩΕΒΟΚΩ0-59Θ?inline=true
Απάντηση
#19
Κυκλοφόρησε σήμερα, ΧΕΚ-2381, κι είναι μάλιστα το «τραμοειδές» ie tram και όχι το ie bus
Απάντηση
#20
(07-07-2021, 10:45 AM)vard_57 Έγραψε: Κυκλοφόρησε σήμερα, ΧΕΚ-2381, κι είναι μάλιστα το «τραμοειδές» ie tram και όχι το ie bus
Σε ποια γραμμή κυκλοφόρησε;
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)