Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HESS Tosa: Μια Ηλεκτρική Ματιά στο Μέλλον!
#1
[Εικόνα: 500px-Logo_Carrosserie_Hess.svg.png]
Μάϊος 2013 και λαμβάνει χώρα στην Γενεύη η έκθεση UITP: L’Union internationale des transports publics / International Association of Public Transport ή Διεθνής Ένωση Δημοσίων Μεταφορών σε ελληνική μετάφραση.
Η UITP όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται, λαμβάνει χώρα μια φορά τον χρόνο σε μια διαφορετική πόλη της υφηλίου και για το 2013 η πόλη που είχε σειρά ήταν της Γενεύης στην Ελβετία. Ο χώρος όπου πραγματοποιήθηκε η έκθεση είναι ευρεία γνωστός για το διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης όπου γίνεται κάθε χρόνο, όπως και για πλήθος άλλων εκθέσεων. Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται προτάσεις για την βελτιστοποίηση, βιωσιμότητα, πράσινη ανάπτυξη και πλήθος από πολλές μεγάλες ή μικρές προτάσεις που καλυτερεύουν την καθημερινότητα των επιβατών και των εταιρειών που παρέχουν συγκοινωνιακό έργο στα αστικά κέντρα.

Φυσικά πέραν από τις εταιρείες των Αστικών Συγκοινωνιών και τους συγκοινωνιολόγους λαμβάνουν μέρος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες και πλήθος άλλων εταιρειών που σχετίζονται με τον χώρο, όπως είναι οι προγραμματιστές για παράδειγμα στα συστήματα τηλεματικής. Μεγάλες εταιρείες του χώρου όπως είναι φυσικό π.χ.: Mercedes-Benz (Evobus), MAN group, Irisbus, Volvo, Solaris κ.α. παρουσίασαν τις προτάσεις τους σε αστικά λεωφορεία, αλλά η έκπληξη ήρθε από την χώρα που φιλοξενούσε την έκθεση και ο λόγος για την μεγάλη καινοτομία ήρθε από την Ελβετική HESS.

Η HESS είναι ένας ελβετικός οίκος αμαξοποιϊας με μεγάλη ιστορία στην Ελβετία και την Ευρώπη σε κατασκευή λεωφορείων, τρόλλευ και διαφόρων τύπων αμαξωμάτων σε διάφορα επαγγελματικά οχήματα. Οχήματα της θα βρείτε να κυκλοφορούν σε πολλές πόλεις της Ελβετίας, Γερμανίας, Αυστρίας, Ολλανδίας.
Το λεωφορείο που παρουσιάστηκε από την HESS με την ονομασία TOSA (Trolleybus Optimisation du Système d'Alimentation ή Βελτιστοποίηση συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας σε τρόλλευ) λάνσαρε την καινοτομία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων χωρίς όμως την παρουσία κεραιών όπως στα τρόλλευ.Η καινοτομία που φέρνει ο εν λόγω κατασκευαστής είναι η έλλειψη κεραιών για την συνεχή ρευματοληψία αλλά η ύπαρξη ενός τύπου παντογράφου (φλάς) που φροντίζει για την φόρτιση των μπαταριών κατά την διάρκεια του δρομολογίου οπότε αυτομάτως αυτό συνεπάγεται αυξημένη ευελιξία και αυτονομία χωρίς να χρειάζεται πολύς χρόνος για την φόρτιση τους. Να σημειωθεί επίσης πως το όχημα φορτίζεται και κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος ή όταν το όχημα "ρολλάρει", οπότε και η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύετε στις μπαταρίες μέσω της ανάκτησης ενέργειας όπως ακριβώς σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο.
.
[Εικόνα: thumb_DSC03010.jpg]

Μερικά από τα άμεσα πλεονεκτήματα είναι : Αυξημένη αυτονομία, έλλειψη καλωδίων μέσα στα αστικά κέντρα για τις κεραίες που θα χρειαζόντουσαν, καθαρότερο περιβάλλον με την άμεση έλλειψη εκπεμπόμενων ρύπων από τον θερμικό κινητήρα και χαμηλή στάθμη θορύβου. Η φόρτιση γίνεται σε 3 στάδια τα οποία είναι: όταν κάνει στάση το όχημα για απο/επιβίβαση στην στάση υπάρχει ένα ειδικό στέγαστρο ώπου βγαίνει από την οροφή του λεωφορείου ένας ειδικός τύπος παντογράφου και φορτίζει το όχημα μέσα σε 15 δευτερόλεπτα με ισχύ 400kW και η απόσταση μεταξύ των στάσεων/σταθμών φόρτισης είναι περίπου ανά 3 με 4 στάσεις διαφορά μεταξύ τους , ο δευτερος τύπος φόρτισης γίνεται στην αφετηρία και το τέρμα και ο χρόνος φόρτισης είναι στα 30 δευτερόλεπτα με ισχύ τα 200kW και ο τρίτος τρόπος φόρτισης γίνεται στο Αμαξοστάσιο ώπου το όχημα παρκάρει και η ισχύς πέφτει στα 50kW. Η κίνηση γίνεται στον 2ο και 3ο άξονα ώπου βρίσκονται οι ηλεκτροκινητήρες και στην οροφή βρίσκονται ο ειδικός παντογράφος και οι μπαταρίες. Το σύστημα όλο προέρχεται από την ΑΒΒ.

Μπορείτε να δείτε τη περιγραφή και στο βίντεο που ακολουθεί:

Το μήκος του οχήματος ανέρχεται στα 18,75 μέτρα και πρόκειται για ένα τυπικό αρθρωτό αστικό λεωφορείο. Οι εκδόσεις που μπορεί να βγεί φτάνουν μέχρι τα 25 μέτρα σε μήκος και είναι διπλής άρθρωσης. Προσφέρει όλες τις ανέσεις στους επιβάτες και τον οδηγό όπως είναι: χαμηλό δάπεδο, κλιματισμός, οθόνες τηλεματικής, αισθητήρες στις θύρες εισόδου/εξόδου, επιγονάτηση, εσωτερικό φωτισμό με σποτάκια LED, θέσεις για ΑμεΑ, όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, οθόνη στον οδηγό με τις ενδείξεις των λειτουργιών του οχήματος, κ.α. .
[Εικόνα: thumb_DSC03012.jpg]
[Εικόνα: thumb_DSC03018.jpg]
Το λεωφορείο από το 2013 δοκιμάζεται καθημερινά στην πειραματική γραμμή [TOSA: PALEXPO-AEROPORT-PALEXPO και από την άνοιξη του 2016 θα ξεκινήσει να λειτουργει στην λεωφορειακή γραμμή 23: AEROPORT-ZIPPLO-AEROPORT, οι δοκιμές όπως έχουν δηλώσει οι ιθύνοντες έχουν ενθουσιάσει τις τοπικές αρχές και τις εταιρείες που λαμβάνουν μέρος μιας και κρίνονται επιτυχημένες για την σειρά των πλεονεκτημάτων που λανσάρει το πρωτότυπο HESS Tosa. Να αναφερθεί επίσης ότι πρόκειται για το πρώτο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο που λανσάρει την ταχεία φόρτιση σε ένα τέτοιο όχημα.
Φωτογραφίες από το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο μπορείτε να δείτε από την γκάλερυ μας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Τύπος: HESS BGT-N2D
Αριθμός Οχήματος στην TPG: 1397
Μήκος οχήματος: 18,75μ.
Πλάτος οχήματος: 2,55μ
Βάρος κενού οχήματος: 20,000kg
Μικτό βάρος: 29,000kg
Θέσεις: 45+1
Θέσεις ορθίων επιβατών: 88
Σύνολο θέσεων: 133

Πηγές: tpg.ch , abb.ch, tosa2013.com
Θωμάς Μαντζαφίνης / TMantzas
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)