Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής
#51
(23-12-2019, 02:58 PM)Citaro Έγραψε: Δεν θα ήθελες να το έχεις ζήσει, πίστεψέ με!

1995 και μετά που είμαι Αθήνα :
222 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ Α : Η γνωστή διαδρομή του 608 στο κομμάτι από Αθήνα προς Ζωγράφου. Διαδρομή όπως την ξέρουμε. Η Γρ. Κουσίδου ήταν άνοδος/κάθοδος, τα λεωφορεία μόνο Ν1 (δεν χώραγε νταλίκες, δεν είχαμε κιόλας) και επιστροφή από Σέκερη/Σόλωνος. ....
235
220/221 ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ : .......

242 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΠΟΛΥΤ/ΠΟΛΗ : ........

και το 900 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ : .......
Αυτά τα ολίγα. Η εικόνα, απ' ότι καταλαβαίνεις, ήταν τραγική. Δωδεκάμετρα ανά 4-8' στα χαρτιά (και ανα τέταρτο στην πραγματικότητα) προσπαθούσαν να σηκώσουν το διπλάσιο κόσμο απ' ότι σήμερα, με δεδομένο ότι ελάχιστοι φοιτητές είχαν ΙΧ τότε.  Η μοναδική "καβάτζα" ήταν το 235, το οποίο έκανε τέρμα μακριά από το Πανεπιστήμιο αλλά οι φοιτητές προτιμούσαν να πάνε να το βρούνε με πεζοπορεία, παρά να περιμένουν μία ώρα και βάλε να βρούν 222 ή 220/1.

Το 250 καθιερώθηκε το 2001, .....ε. Πριν από το 1994 .............

Υπήρχε και το 245 Πολυτεχνειούπολη-Νέος Κόσμος, με αραιά δρομολόγια, έχω μια φωτογραφία από το 2010, λίγο μετά πρέπει να καταργήθηκε. Ωστόσο, δεν είναι ακριβές ότι δεν υπήρχαν νταλίκες στο 222. Ακόμη και επί εποχής των κόκκινων του ΟΑΣΘ ανέβαιναν στο νεκροταφείο, αλλά και αργότερα στα μέσα της δεκαετίας του '90 θυμάμαι τους δεινόσαυρους. Μάλιστα θυμάμαι ότι μια φορά πριν το 1994 είχα μπει για να κατέβω στο κέντρο για φροντιστήριο και χτύπησα ελαφρώς το κεφάλι μου στο σίδερο που συνέδεε τις δύο μισές φυσούνες!
Απάντηση
#52
(23-12-2019, 08:31 PM)antonis Έγραψε: Ωστόσο, δεν είναι ακριβές ότι δεν υπήρχαν νταλίκες στο 222. Ακόμη και επί εποχής των κόκκινων του ΟΑΣΘ ανέβαιναν στο νεκροταφείο, αλλά και αργότερα στα μέσα της δεκαετίας του '90 θυμάμαι τους δεινόσαυρους. Μάλιστα θυμάμαι ότι μια φορά πριν το 1994 είχα μπει για να κατέβω στο κέντρο για φροντιστήριο και χτύπησα ελαφρώς το κεφάλι μου στο σίδερο που συνέδεε τις δύο μισές φυσούνες!

Δεν γνωρίζω για πριν το 1995. Για το διάστημα όμως από τότε και μέχρι 1999 (έμενα δίπλα στη Λεωφ. Παπάγου) βεβαιώνω ότι δεν είχε δρομολογημένες νταλίκες. Οι λόγοι :
α. το 222 ήταν "συγκρότημα" με το 235. Τα οχήματα εναλάσσονταν στις γραμμές ανά δρομολόγιο.
β. η Γρ. Κουσίδου ήταν διπλής κατεύθυνσης με μονίμως παρκαρισμένα εκατέρωθεν. Αποτέλεσμα να μη χωράνε και να μπλοκάρουν συνέχεια, ακόμη και τα 12μετρα. Νταλίκα (δεινόσαυρο) πρέπει να είχαν στείλει μία - δυο φορές πειραματικά (δεν περπάτησε φυσικά).

Το πρόβλημα λύθηκε το καλοκαίρι του 1999, όταν έγινε μονοδρόμηση της Κουσίδου και παράκαμψη της κυκλοφορίας από Ηρ. Πολυτεχνείου. Με την έναρξη του χειμερινού (10/09/1999), αφ' ενός "λύθηκε" το συγκρότημα δρομολόγησης με το 235 και αφ' ετέρου, δόθηκαν οι καινούργιες GN στη γραμμή, οι οποίες έκτοτε κυκλοφορούν ανελλιπώς.
Απάντηση
#53
(24-12-2019, 01:10 PM)Citaro Έγραψε: Δεν γνωρίζω για πριν το 1995. Για το διάστημα όμως από τότε και μέχρι 1999 (έμενα δίπλα στη Λεωφ. Παπάγου) βεβαιώνω ότι δεν είχε δρομολογημένες νταλίκες. Οι λόγοι :
α. το 222 ήταν "συγκρότημα" με το 235. Τα οχήματα εναλάσσονταν στις γραμμές ανά δρομολόγιο.
β. η Γρ. Κουσίδου ήταν διπλής κατεύθυνσης με μονίμως παρκαρισμένα εκατέρωθεν. Αποτέλεσμα να μη χωράνε και να μπλοκάρουν συνέχεια, ακόμη και τα 12μετρα. Νταλίκα (δεινόσαυρο) πρέπει να είχαν στείλει μία - δυο φορές πειραματικά (δεν περπάτησε φυσικά).

Το πρόβλημα λύθηκε το καλοκαίρι του 1999, όταν έγινε μονοδρόμηση της Κουσίδου και παράκαμψη της κυκλοφορίας από Ηρ. Πολυτεχνείου. Με την έναρξη του χειμερινού (10/09/1999), αφ' ενός "λύθηκε" το συγκρότημα δρομολόγησης με το 235 και αφ' ετέρου, δόθηκαν οι καινούργιες GN στη γραμμή, οι οποίες έκτοτε κυκλοφορούν ανελλιπώς.

Καλά, πιο παλιά τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεν αποτελούσαν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Φαίνεται ότι το 222 .έπεσε θύμα των κορμών, καθώς μετά την ίδρυση τους δρομολογήθηκαν αρθρωτά λεωφορεία σε γραμμές που μέχρι τότε δεν έπαιρναν, όπως το Α5, Β5 και Α/Β7. Και αυτό για να ενισχυθούν οι νέες γραμμές. Αυτά τα οχήματα προφανώς από κάπου κόπηκαν, συν το γεγονός ότι ήδη οι δεινόσαυροι πλησίαζαν την 15ετια με ο,τι αυτό συνεπάγεται για τις διαθεσιμότητες τους.
Απάντηση
#54
(23-12-2019, 02:58 PM)Citaro Έγραψε: Πριν από το 1994 πρέπει να λειτουργούσε και το 240 "ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ" το οποίο πρέπει να ήταν η εκδοχή του 250 προς/από κέντρο. Δεν ξέρω όμως να σε διαφωτίσω γιατί δεν ζούσα εδώ.

Είχα την εντύπωση ότι το 240 ήταν Ακαδημία-Πολυτεχνειούπολη. Είσαι σίγουρος ότι ήταν Πανεπιστημιούπολη;
Απάντηση
#55
(26-12-2019, 02:01 PM)pvuccino Έγραψε: Είχα την εντύπωση ότι το 240 ήταν Ακαδημία-Πολυτεχνειούπολη. Είσαι σίγουρος ότι ήταν Πανεπιστημιούπολη;

Eιχε ανεβεί ένας χάρτης της ΕΑΣ του 1987 κάπου εδώ μεσα (δεν θυμάμαι που θα βρώ το λινκ) και εξ όσων ενθυμούμαι, το 240 το είχαν ως express της Πανεπιστημιουπολης. Κάπου είχε γραφτεί μάλιστα ότι του δίναν Leyland διώροφα. Με κάθε επιφύλαξη το λέω γιατί, όπως προανέφερα, αυτόπτης παρατηρητής/επιβάτης είμαι από Οκτώβριο 1995 και μετά.

(25-12-2019, 12:44 AM)antonis Έγραψε: Καλά, πιο παλιά τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεν αποτελούσαν τόσο μεγάλο πρόβλημα.

Μην το λές. Στις πυκνοκατοικημένες περιοχές το πρόβλημα υπάρχει δεκαετίες. Ζωγράφου που δύναμαι να γνωρίζω, είχαμε απίστευτο μπελά μέχρι που μπήκαν γύρω στο 2000 τα κολωνάκια/οριοδείκτες.
Απάντηση
#56
(27-12-2019, 12:35 PM)Citaro Έγραψε: Μην το λές. Στις πυκνοκατοικημένες περιοχές το πρόβλημα υπάρχει δεκαετίες. Ζωγράφου που δύναμαι να γνωρίζω, είχαμε απίστευτο μπελά μέχρι που μπήκαν γύρω στο 2000 τα κολωνάκια/οριοδείκτες.

Ναι, αλλά τα λεωφορεία στραβά-κουτσά περνούσαν, όπως και στην περιοχή του Ζωγράφου. Άλλο παράδειγμα το 021 που κατέβαιναν τα Μάγκιρους από Ζ. Πηγής και έστριβαν στην Σόλωνος την δεκαετία του '80 ακόμη, ενώ μέχρι το 2000 χωρούσαν στου Γκύζη. Ή στο Μαρούσι που από τον κεντρικό δρόμο (Βασιλίσσης Σοφίας) ανέβαιναν και κατέβαιναν τα λεωφορεία συμπεριλαμβανομένων και των δεινόσαυρων τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90, ενώ σήμερα με δυσκολία υπάρχει ένα ρεύμα κυκλοφορίας για ΙΧ. Γενικά όπου υποχώρησε η συγκοινωνία τα ΙΧ κατέλαβαν τα πάντα.
Απάντηση
#57
(27-12-2019, 12:33 PM)Citaro Έγραψε: Eιχε ανεβεί ένας χάρτης της ΕΑΣ του 1987 κάπου εδώ μεσα (δεν θυμάμαι που θα βρώ το λινκ) και εξ όσων ενθυμούμαι, το 240 το είχαν ως express της Πανεπιστημιουπολης. Κάπου είχε γραφτεί μάλιστα ότι του δίναν Leyland διώροφα. Με κάθε επιφύλαξη το λέω γιατί, όπως προανέφερα, αυτόπτης παρατηρητής/επιβάτης είμαι από Οκτώβριο 1995 και μετά.
Τα Leyland είχαν μπει στη γραμμή 242: Πολυτεχνείο-Πολυτεχνειούπολη, όταν ιδρύθηκε το 1988 και πριν να γίνει τοπική στο Στ.Κατεχάκη όταν άνοιξε το μετρό. Αυτό το θυμάμαι προσωπικά. Κάπου είχα ακούσει ότι υπήρχε και γραμμή 240 από Ακαδημία για Πολυτεχνειούπολη, αλλά αυτό δεν το θυμάμαι, αν και μπορεί βέβαια να καταργήθηκε γρήγορα και να μην την πρόλαβα. Όσο για το χάρτη του '87 επειδή τον έχω δεν έχει ούτε το 240, ούτε το 242. (λογικό για το 242, μιας και ιδρύθηκε το '88) Εκτός κι αν υπάρχει κι άλλος χάρτης που δε γνωρίζω!
Απάντηση
#58
(30-12-2019, 09:30 AM)pvuccino Έγραψε: Τα Leyland είχαν μπει στη γραμμή 242: Πολυτεχνείο-Πολυτεχνειούπολη, όταν ιδρύθηκε το 1988 και πριν να γίνει τοπική στο Στ.Κατεχάκη όταν άνοιξε το μετρό. Αυτό το θυμάμαι προσωπικά. Κάπου είχα ακούσει ότι υπήρχε και γραμμή 240 από Ακαδημία για Πολυτεχνειούπολη, αλλά αυτό δεν το θυμάμαι, αν και μπορεί βέβαια να καταργήθηκε γρήγορα και να μην την πρόλαβα. Όσο για το χάρτη του '87 επειδή τον έχω δεν έχει ούτε το 240, ούτε το 242. (λογικό για το 242, μιας και ιδρύθηκε το '88) Εκτός κι αν υπάρχει κι άλλος χάρτης που δε γνωρίζω!
Αν ενδιαφέρεστε ακόμα ένας χάρτης του 1987 υπάρχει σε αυτό το λινκ:https://u.pcloud.link/publink/show?code=...QkQpqd6YRX. Πράγματι δεν περιλαμβάνει τα 240/242.
Απάντηση
#59
(24-12-2019, 01:10 PM)Citaro Έγραψε: Δεν γνωρίζω για πριν το 1995. Για το διάστημα όμως από τότε και μέχρι 1999 (έμενα δίπλα στη Λεωφ. Παπάγου) βεβαιώνω ότι δεν είχε δρομολογημένες νταλίκες. Οι λόγοι :
α. το 222 ήταν "συγκρότημα" με το 235. Τα οχήματα εναλάσσονταν στις γραμμές ανά δρομολόγιο.
β. η Γρ. Κουσίδου ήταν διπλής κατεύθυνσης με μονίμως παρκαρισμένα εκατέρωθεν. Αποτέλεσμα να μη χωράνε και να μπλοκάρουν συνέχεια, ακόμη και τα 12μετρα. Νταλίκα (δεινόσαυρο) πρέπει να είχαν στείλει μία - δυο φορές πειραματικά (δεν περπάτησε φυσικά).

Το πρόβλημα λύθηκε το καλοκαίρι του 1999, όταν έγινε μονοδρόμηση της Κουσίδου και παράκαμψη της κυκλοφορίας από Ηρ. Πολυτεχνείου. Με την έναρξη του χειμερινού (10/09/1999), αφ' ενός "λύθηκε" το συγκρότημα δρομολόγησης με το 235 και αφ' ετέρου, δόθηκαν οι καινούργιες GN στη γραμμή, οι οποίες έκτοτε κυκλοφορούν ανελλιπώς.

Την περίοδο Σεπτεμβρίου 1985 - Ιουνίου 1988 πήγαινα από το σπίτι μου κοντά στον Άγιο Γεράσιμο Άνω Ιλισίων στο 4ο τότε Γυμνάσιο Ζωγράφου στον Άγιο Θεράποντα χρησιμοποιούσα ως πεζός την Λεωφόρο Παπάγου η οποία τότε δεν είχε νησίδα στη μέση αλλά διπλή διαχωριστική γραμμή.
Σίγουρα έχω δει αρθρωτά λεωφορεία να εκτελούν δρομολόγια της γραμμής 222 ανάμικτα με Ikarus. Απλά τότε δεν υπήρχε η διαχωριστική νησίδα και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ήταν πολύ λιγότερα (Το πρόβλημα με την στάθμευση επιδεινώθηκε από τις αρχές τις δεκαετίας του 1990 με την πρώτη μεγάλη απόσυρση των ΙΧ και την έλευση των πρώτων καταλυτικών).
Τότε δεν είχαν ιδρυθεί οι γραμμές 450 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙ και 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑ (ιδρύθηκαν αρχές του 1989) ωστόσο υπήρχαν γραμμές όπως οι 413, 438 ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ν.& Π. ΠΕΝΤΕΛΗ, 517 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΗΦΙΣΙΑ, 518 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΡΟΣΙΑ, 519 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, 608 ΑΘΗΝΑ ΓΑΛΑΤΣΙ, 617 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΨΥΧΙΚΟ ΦΙΛΟΘΕΗ , 304 , 305, 316 , 321 ΑΘΗΝΑ (ΘΗΣΕΙΟ) ΛΟΥΤΣΑ και στις οποίες δρομολογούνταν είτε αποκλειστικά αρθρωτά είτε και αρθωτά μαζί με μονά. Τότε υπήρχαν μόνο 100 αρθρωτά Volvo B10M Saracakis "Δεινόσαυρος" οπότε πόσα από αυτά να καλύψουν και ποιές γραμμές τις ώρες αιχμής με τρομενή κίνηση (χωρίς μετρό)....
Αλλά και στις αρχές τις δεκαετίας του '90 γινόταν δρομολόγηση αρθρωτών στην γραμμή . Ιδιαιτέρως την περίοδο των ιδιωτών (Σ.ΕΠ.) 1992-93 θυμάμαι τις ώρες αιχμής το πόσο παστωμένα με φοιτητές ανέβαιναν όσα αρθρωτά δρομολογούνταν - η 3η ΣΕΠ στην οπoία ανήκε μεταξύ άλλων η γραμμή 222, διέθετε μόνο 10 αρθρωτά ενώ τα υπόλοιπα 90 ήταν στην δύναμη της 6ης ΣΕΠ (στην οποία ανήκαν μεταξύ άλλων οι γραμμές 420, 450, 550, 608, 703, 741 που απαιτούσαν αρθρωτά).
Απάντηση
#60
(07-09-2022, 11:37 PM)g1973tony Έγραψε: Την περίοδο Σεπτεμβρίου 1985 - Ιουνίου 1988 πήγαινα από το σπίτι μου κοντά στον Άγιο Γεράσιμο Άνω Ιλισίων στο 4ο τότε Γυμνάσιο Ζωγράφου στον Άγιο Θεράποντα χρησιμοποιούσα ως πεζός την Λεωφόρο Παπάγου η οποία τότε δεν είχε νησίδα στη μέση αλλά διπλή διαχωριστική γραμμή.
Σίγουρα έχω δει αρθρωτά λεωφορεία να εκτελούν δρομολόγια της γραμμής 222 ανάμικτα με Ikarus. Απλά τότε δεν υπήρχε η διαχωριστική νησίδα και τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ήταν πολύ λιγότερα (Το πρόβλημα με την στάθμευση επιδεινώθηκε από τις αρχές τις δεκαετίας του 1990 με την πρώτη μεγάλη απόσυρση των ΙΧ και την έλευση των πρώτων καταλυτικών).
Τότε δεν είχαν ιδρυθεί οι γραμμές 450 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙ και 550 ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑ (ιδρύθηκαν αρχές του 1989) ωστόσο υπήρχαν γραμμές όπως οι 413, 438 ΠΕΙΡΑΙΑΣ Ν.& Π. ΠΕΝΤΕΛΗ, 517 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΗΦΙΣΙΑ, 518 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΡΟΣΙΑ, 519 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, 608 ΑΘΗΝΑ ΓΑΛΑΤΣΙ, 617 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΨΥΧΙΚΟ ΦΙΛΟΘΕΗ , 304 , 305, 316 , 321 ΑΘΗΝΑ (ΘΗΣΕΙΟ) ΛΟΥΤΣΑ και στις οποίες δρομολογούνταν είτε αποκλειστικά αρθρωτά είτε και αρθωτά μαζί με μονά. Τότε υπήρχαν μόνο 100 αρθρωτά Volvo B10M Saracakis "Δεινόσαυρος" οπότε πόσα από αυτά να καλύψουν και ποιές γραμμές τις ώρες αιχμής με τρομενή κίνηση (χωρίς μετρό)....
Αλλά και στις αρχές τις δεκαετίας του '90 γινόταν δρομολόγηση αρθρωτών στην γραμμή . Ιδιαιτέρως την περίοδο των ιδιωτών (Σ.ΕΠ.) 1992-93 θυμάμαι τις ώρες αιχμής το πόσο παστωμένα με φοιτητές ανέβαιναν όσα αρθρωτά δρομολογούνταν - η 3η ΣΕΠ στην οπoία ανήκε μεταξύ άλλων η γραμμή 222, διέθετε μόνο 10 αρθρωτά ενώ τα υπόλοιπα 90 ήταν στην δύναμη της 6ης ΣΕΠ (στην οποία ανήκαν μεταξύ άλλων οι γραμμές 420, 450, 550, 608, 703, 741 που απαιτούσαν αρθρωτά).
Ευτυχώς που υπάρχουν και άλλοι παλιοί Αθηναίοι για να επιβεβαιώσουν αυτά που ξέρουμε. 
Την δεκαετία του 80 οι δεινόσαυροι έμπαιναν συμπληρωματικά στις περισσότερες γραμμές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σταθερή εξυπηρέτηση του κόσμου, αλλά η νοοτροπία τησ "τσόντας", δηλαδή να μπει κάποιο λεωφορείο με μεγάλη χωρητικότητα να ξεμπουκάρει ο κόσμος και μετά βλέπουμε. Πράγμα που δεν έχει σταματήσει μέχρι σήμερα σε κάποιες γραμμές, όπως Β5, Α7 κλπ. Απορώ πως μπορούσαν 100 οχήματα να τα βγάλουν πέρα.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)