Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
237 ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ. ΔΑΦΝΗΣ
#41
(11-11-2013, 02:27 AM)nikos1991 Έγραψε: To βάζω εδώ για να μην είναι εντελώς off topic:
Η σημερινή Ηρώων Πολύτεχνείου στην Ηλιούπολη που διέρχονται τα 237 και 201, είχε ονομαστεί Βασ. Φρειδερίκης και μετονομάστηκε σε 17ης Νοεμβρίου στη μεταπολίτευση (τέλη δεκαετίας '70). Το σημερινό της όνομα το πήρε το 2002-3 μετά την εξάρθρωση της ομώνυμης τρομοκρατικής οργάνωσης.

Δεν το πιστεύω!!! Big Grin Big Grin Big Grin Δηλαδή το "17ης Νοεμβρίου" το 'χανε βάλει για να τιμήσουν την οργάνωση και όχι την επέτειο του Πολυτεχνείου;;; Κι όταν τους πιάσανε απογοητευτήκανε κι αλλάξανε το όνομα;;; Big Grin Big Grin Big Grin Αυτή η λογική του παραλόγου στην Ελλάδα δεν έχει τέλος δηλαδή!! Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις πληροφορίες πάντως...

(11-11-2013, 02:40 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: - Μαρίνου Αντύπα : Αλέξανδρου Νάστου

Τελικά αυτή η Αλ.Νάστου ήταν η Αντύπα ή η Σοφ.Βενιζέλου;;; Κάποιος δεν είχε πει σ' ένα άλλο topic (εσύ νομίζω) πως υπήρχε λεωφορείο που ανέβαινε τη Σοφ.Βενιζέλου από Βουλιαγμένης και τερμάτιζε λίγο πριν την Πλ.25ης Μαρτίου και λεγόταν ΑΘΗΝΑ-ΝΑΣΤΟΥ; Και βγάλαμε το συμπέρασμα ότι ήταν πρόγονος του 208;; Τι απ' τα δυο ισχύει τελικά;
Απάντηση
#42
(11-11-2013, 11:21 AM)pvuccino Έγραψε: Τελικά αυτή η Αλ.Νάστου ήταν η Αντύπα ή η Σοφ.Βενιζέλου;;; Κάποιος δεν είχε πει σ' ένα άλλο topic (εσύ νομίζω) πως υπήρχε λεωφορείο που ανέβαινε τη Σοφ.Βενιζέλου από Βουλιαγμένης και τερμάτιζε λίγο πριν την Πλ.25ης Μαρτίου και λεγόταν ΑΘΗΝΑ-ΝΑΣΤΟΥ; Και βγάλαμε το συμπέρασμα ότι ήταν πρόγονος του 208;; Τι απ' τα δυο ισχύει τελικά;

Η Σοφοκλή Βενιζέλου ονομάζονταν παλαιότερα Κωνσταντίνου Νάστου. Και η Μαρίνου Αντύπα, Αλεξάνδρου Νάστου.
Απάντηση
#43
(11-11-2013, 12:44 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Η Σοφοκλή Βενιζέλου ονομάζονταν παλαιότερα Κωνσταντίνου Νάστου. Και η Μαρίνου Αντύπα, Αλεξάνδρου Νάστου.

Αααα ok τώρα το 'πιασα! Big Grin Είχατε πολλούς Νάστηδες στην Ηλιούπολη!! Όπως το Μενίδι έχει καμια δεκαριά διαφορετικές οδούς Δέδε! Tongue Άλλωστε ο Νάστος ήταν ο ιδρυτής της Ηλιούπολης ή κάτι τέτοιο, σωστά;
Απάντηση
#44
(11-11-2013, 01:13 PM)pvuccino Έγραψε: Αααα ok τώρα το 'πιασα! Big Grin Είχατε πολλούς Νάστηδες στην Ηλιούπολη!! Όπως το Μενίδι έχει καμια δεκαριά διαφορετικές οδούς Δέδε! Tongue Άλλωστε ο Νάστος ήταν ο ιδρυτής της Ηλιούπολης ή κάτι τέτοιο, σωστά;

Μεγάλη και "πικρή" ιστορία το Ναστέικο για την Ηλιούπολη. Δίκες επί δικών μέχρι και σήμερα...
Απάντηση
#45
(31-12-2012, 11:18 PM)pvuccino Έγραψε: Η γραμμή 237 είναι από τις παλιότερες της Αθήνας. Μετά την κατοχή και μέχρι το 1981 είχε τον αριθμό 38: Ακαδημία-Άνω Ηλιούπολις. Με την αλλαγή αρίθμησης του '81 πήρε τον αριθμό 237. Υπήρχαν αρχικά και άλλες δύο Άνω Ηλιουπόλεις - το 225 και το 226 - των οποίων τις διαδρομές δε γνωρίζω, αλλά καταργήθηκαν σχετικά σύντομα μετά το '81.

Σχετικά με τις γραμμές 225 και 226:
 Οι λεωφ. γραμμές 225 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Α' και 226 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Β' ιδρύθηκαν το 1981, με την επαναρίθμηση των λεωφορειακών γραμμών, και αποτέλεσαν δύο διαφορετικούς κλάδους της παλιότερης γραμμής 38 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη. Ουσιαστικά επρόκειτο για τη διαδρομή της παλιάς γραμμής 38 και του μετέπειτα 237, μοιρασμένη σε δύο διαφορετικές γραμμές.
Το μεν 225 από την πλ. Κανάρια έστριβε αριστερά στη λεωφόρο Φιλίας των λαών (σημερινή Ανδ. Παπανδρέου), όπως τώρα το 237, δεξιά στη λεωφ. Ειρήνης μέχρι την κεντρική πλατεία, και από 'κει συνέχιζε ευθεία στη λεωφ. 17ης Νοεμβρίου (σημερινή Ηρώων πολυτεχνείου), τερματίζοντας λίγο πριν τη διασταύρωση 17ης Νοεμβρίου και Εθν. Μακαρίου (στάση ''παλαιό τέρμα'').
Το δε 226 από την πλατεία Κανάρια συνέχιζε ευθεία στη λεωφόρο Μαρίνου Αντύπα (τότε Αλεξ. Νάστου) μέχρι την κεντρική πλατεία. Από εκεί έστριβε αριστερά στη λεωφ. Σοφ. Βενιζέλου (όπως τώρα το 237), διερχόταν από τις λεωφόρους Πρωτόπαππα, Αθηνών (Παύλου Πεντάρη) και 17ης Νοεμβρίου, τερματίζοντας και αυτό στο ''παλαιό τέρμα''.
Στα τέλη του 1981, κι ενώ υπήρχαν ήδη οι άλλες δύο γραμμές, ιδρύεται μια τρίτη γραμμή Άνω Ηλιούπολης, η 237 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Γ'. Η γραμμή αυτή αρχικά, αν δεν κάνω λάθος, είχε τη διαδρομή που ανέλαβε αργότερα το 201 : Αθήνα - Αργυρούπολη Γ' . Δηλαδή, διερχόταν από τη Μαρίνου Αντύπα μέχρι την πλ. Παλαιών Πατρών Γερμανού (ΙΚΑ) κι από εκεί συνέχιζε στην Ηρώς Κωνσταντοπούλου κι έστριβε αριστερά στη Σοφ. Βενιζέλου. Από 'κει έφτανε μέχρι την κεντρική πλατεία, έστριβε δεξιά στη λεωφ. Μαρίνου Αντύπα και συνέχιζε κι αυτό στη 17ης Νοεμβρίου, μέχρι το παλαιό τέρμα.
Στα μέσα της δεκαετίας του '80, οι γραμμές 225 και 226 συγχωνεύτηκαν σε μία, η οποία πήρε τον αριθμό 237 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη. Για να καλυφθεί η διαδρομή του ''παλιού'' 237, τροποποιήθηκε η γραμμή 201 : Αθήνα - Αργυρούπολη, που μέχρι τότε διερχόταν από τις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Κύπρου στην Αργυρούπολη (από την Κύπρου έστριβε δεξιά στην οδό Αλεξιουπόλεως ακολουθώντας τη γνωστή διαδρομή). Έτσι, το 201 πήρε τη διαδρομή που είχε μέχρι πρότεινος, δηλ. έφτανε Αργυρούπολη ακολουθώντας τις λεωφόρους Μαρίνου Αντύπα, Ηρώς Κωνσταντοπούλου, Σ. Βενιζέλου, 17ης Νοεμβρίου και Αργυρουπόλεως. Μάλιστα, αυτός είναι και ο λόγος που οι στάσεις επί της λ. Αργυρουπόλεως δεν ακολουθούν την ονομασία των υπόλοιπων στάσεων στην Αργυρούπολη (1η Αργ/πόλεως, 2η, 3η κλπ). Μέχρι τότε δεν περνούσε άλλη γραμμή από την Αργυρουπόλεως, έτσι οι στάσεις ιδρύθηκαν πρώτη φορά στα μέσα του '80.
Όσο για τη γραμμή 237, παρέμεινε στο ''παλαιό τέρμα'' μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80. Αργότερα το τέρμα μεταφέρθηκε πρώτα στην πλατεία Θράκης (σημ. στάση "πλατεία Πολυτεχνείου") και στα μέσα του ΄90 στα Αστυνομικά, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα.

Τα Αστυνομικά εξυπηρετούσε παλιότερα (πολύ πριν μεταφερθεί το τέρμα του 237 εκεί) η γραμμή 238 : Αθήνα - Αγ. Μαρίνα Β'. Η γραμμή αυτή αρχικά είχε τον αριθμό 207 και αποτελούσε ζευγάρι με το 206 : Αθήνα - Αγ. Μαρίνα Α' (όπως και οι 225-226-237 μεταξύ τους). Ωστόσο δεν λειτούργησε ως 207, πήρε κατευθείαν τον αριθμό 238, όταν ιδρύθηκε και η 237 : Άνω Ηλιούπολη Γ'. Το 238 είχε λίγα δρομολόγια τη μέρα (όσους κατοίκους της γύρω περιοχής ξέρω δεν θυμούνται τη γραμμή αυτή) και αποτελούσε κλάδο του 206 που δεν τερμάτιζε στην πλατεία Παραθύρα, αλλά από τη λεωφ. Παναγούλη περνούσε απέναντι στην οδό Μαραθονομάχων και έφτανε μέχρι το σημερινό τέρμα του 237. Αν και δεν υπάρχει κάποια επίσημη πληροφορία για τη γραμμή, κρίνοντας από τους δρόμους που υπάρχουν εκεί και τη δυνατότητα να περάσει λεωφορείο, ίσως το 238 περνούσε από τις οδούς Μαραθονομάχων, Ταμπά, Αθ. Διάκου, Κωνσταντινουπόλεως και Κεφαλληνίας για να φτάσει στο σημείο που πιθανώς τερμάτιζε (ΤΕ237). Η γραμμή αυτή πρέπει να καταργήθηκε στα τέλη του '80.
Απάντηση
#46
(22-08-2019, 01:58 PM)hellenicbus Έγραψε: Σχετικά με τις γραμμές 225 και 226:
 Οι λεωφ. γραμμές 225 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Α' και 226 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Β' ιδρύθηκαν το 1981, με την επαναρίθμηση των λεωφορειακών γραμμών, και αποτέλεσαν δύο διαφορετικούς κλάδους της παλιότερης γραμμής 38 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη. Ουσιαστικά επρόκειτο για τη διαδρομή της παλιάς γραμμής 38 και του μετέπειτα 237, μοιρασμένη σε δύο διαφορετικές γραμμές.
Το μεν 225 από την πλ. Κανάρια έστριβε αριστερά στη λεωφόρο Φιλίας των λαών (σημερινή Ανδ. Παπανδρέου), όπως τώρα το 237, δεξιά στη λεωφ. Ειρήνης μέχρι την κεντρική πλατεία, και από 'κει συνέχιζε ευθεία στη λεωφ. 17ης Νοεμβρίου (σημερινή Ηρώων πολυτεχνείου), τερματίζοντας λίγο πριν τη διασταύρωση 17ης Νοεμβρίου και Εθν. Μακαρίου (στάση ''παλαιό τέρμα'').
Το δε 226 από την πλατεία Κανάρια συνέχιζε ευθεία στη λεωφόρο Μαρίνου Αντύπα (τότε Αλεξ. Νάστου) μέχρι την κεντρική πλατεία. Από εκεί έστριβε αριστερά στη λεωφ. Σοφ. Βενιζέλου (όπως τώρα το 237), διερχόταν από τις λεωφόρους Πρωτόπαππα, Αθηνών (Παύλου Πεντάρη) και 17ης Νοεμβρίου, τερματίζοντας και αυτό στο ''παλαιό τέρμα''.
Στα τέλη του 1981, κι ενώ υπήρχαν ήδη οι άλλες δύο γραμμές, ιδρύεται μια τρίτη γραμμή Άνω Ηλιούπολης, η 237 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη Γ'. Η γραμμή αυτή αρχικά, αν δεν κάνω λάθος, είχε τη διαδρομή που ανέλαβε αργότερα το 201 : Αθήνα - Αργυρούπολη Γ' . Δηλαδή, διερχόταν από τη Μαρίνου Αντύπα μέχρι την πλ. Παλαιών Πατρών Γερμανού (ΙΚΑ) κι από εκεί συνέχιζε στην Ηρώς Κωνσταντοπούλου κι έστριβε αριστερά στη Σοφ. Βενιζέλου. Από 'κει έφτανε μέχρι την κεντρική πλατεία, έστριβε δεξιά στη λεωφ. Μαρίνου Αντύπα και συνέχιζε κι αυτό στη 17ης Νοεμβρίου, μέχρι το παλαιό τέρμα.
Στα μέσα της δεκαετίας του '80, οι γραμμές 225 και 226 συγχωνεύτηκαν σε μία, η οποία πήρε τον αριθμό 237 : Αθήνα - Άνω Ηλιούπολη. Για να καλυφθεί η διαδρομή του ''παλιού'' 237, τροποποιήθηκε η γραμμή 201 : Αθήνα - Αργυρούπολη, που μέχρι τότε διερχόταν από τις λεωφόρους Βουλιαγμένης και Κύπρου στην Αργυρούπολη (από την Κύπρου έστριβε δεξιά στην οδό Αλεξιουπόλεως ακολουθώντας τη γνωστή διαδρομή). Έτσι, το 201 πήρε τη διαδρομή που είχε μέχρι πρότεινος, δηλ. έφτανε Αργυρούπολη ακολουθώντας τις λεωφόρους Μαρίνου Αντύπα, Ηρώς Κωνσταντοπούλου, Σ. Βενιζέλου, 17ης Νοεμβρίου και Αργυρουπόλεως. Μάλιστα, αυτός είναι και ο λόγος που οι στάσεις επί της λ. Αργυρουπόλεως δεν ακολουθούν την ονομασία των υπόλοιπων στάσεων στην Αργυρούπολη (1η Αργ/πόλεως, 2η, 3η κλπ). Μέχρι τότε δεν περνούσε άλλη γραμμή από την Αργυρουπόλεως, έτσι οι στάσεις ιδρύθηκαν πρώτη φορά στα μέσα του '80.
Όσο για τη γραμμή 237, παρέμεινε στο ''παλαιό τέρμα'' μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '80. Αργότερα το τέρμα μεταφέρθηκε πρώτα στην πλατεία Θράκης (σημ. στάση "πλατεία Πολυτεχνείου") και στα μέσα του ΄90 στα Αστυνομικά, όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα.

Τα Αστυνομικά εξυπηρετούσε παλιότερα (πολύ πριν μεταφερθεί το τέρμα του 237 εκεί) η γραμμή 238 : Αθήνα - Αγ. Μαρίνα Β'. Η γραμμή αυτή αρχικά είχε τον αριθμό 207 και αποτελούσε ζευγάρι με το 206 : Αθήνα - Αγ. Μαρίνα Α' (όπως και οι 225-226-237 μεταξύ τους). Ωστόσο δεν λειτούργησε ως 207, πήρε κατευθείαν τον αριθμό 238, όταν ιδρύθηκε και η 237 : Άνω Ηλιούπολη Γ'. Το 238 είχε λίγα δρομολόγια τη μέρα (όσους κατοίκους της γύρω περιοχής ξέρω δεν θυμούνται τη γραμμή αυτή) και αποτελούσε κλάδο του 206 που δεν τερμάτιζε στην πλατεία Παραθύρα, αλλά από τη λεωφ. Παναγούλη περνούσε απέναντι στην οδό Μαραθονομάχων και έφτανε μέχρι το σημερινό τέρμα του 237. Αν και δεν υπάρχει κάποια επίσημη πληροφορία για τη γραμμή, κρίνοντας από τους δρόμους που υπάρχουν εκεί και τη δυνατότητα να περάσει λεωφορείο, ίσως το 238 περνούσε από τις οδούς Μαραθονομάχων, Ταμπά, Αθ. Διάκου, Κωνσταντινουπόλεως και Κεφαλληνίας για να φτάσει στο σημείο που πιθανώς τερμάτιζε (ΤΕ237). Η γραμμή αυτή πρέπει να καταργήθηκε στα τέλη του '80.

Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που γράφεις!

Το 225 σύμφωνα με το αρχικό έγγραφο της επαναρίθμησης του 1979 (που εφαρμόστηκε το '81) πήγαινε κανονικά από Σοφ. Βενιζέλου - Πρωτόπαππα - Π. Πεντάρη όπως και το σημερινό 237 και όχι απευθείας Ηρώων Πολυτεχνείου. Το 207 που αναφέρθηκε είχε σχεδιαστεί να πηγαίνει από Ταμπά - Διάκου - Τήνου - Κεφαλληνίας με τέρμα στη σημερινή στάση Κεφαλληνίας του 237. Το 238 απορώ τι διαφορά είχε (αν είχε άλλη διαδρομή ή τερμάτιζε αλλού). Σε χάρτη του 1987 πάντως δεν φαίνεται να υπάρχει οπότε είχε καταργηθεί πιο πριν αλλά δεν γνωρίζω αν ταυτόχρονα είχε ανέβει το 237 Αστυνομικά ή αν αυτό έγινε σε δεύτερο χρόνο.

Επίσης, το τότε 201 σύμφωνα πάλι με το έγγραφο μετά από την Κύπρου πήγαινε Γράμμου - Κολοκοτρώνη - Ομήρου - Πελοποννήσου - Γράμμου και όχι τη σημερινή διαδρομή στην Αργυρούπολη. 

Υ.Γ. Τα έγγραφα της επαναρίθμησης του 1981: https://drive.google.com/drive/folders/1...nmO8xHo662

Επι τη ευκαιρία αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει φοβερό αρχείο εκεί τόσο σε διάφορα έγγραφα/φυλλάδια όσο και σε χάρτες για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το οποίο περιέχει πληθώρα ιστορικών πληροφοριών για την εξέλιξή τους μέσα στις περασμένες δεκαετίες. https://drive.google.com/drive/folders/0...jhFMXFsYXc
Απάντηση
#47
(22-08-2019, 09:54 PM)mercedes elbo Έγραψε: Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που γράφεις!

Το 225 σύμφωνα με το αρχικό έγγραφο της επαναρίθμησης του 1979 (που εφαρμόστηκε το '81) πήγαινε κανονικά από Σοφ. Βενιζέλου - Πρωτόπαππα - Π. Πεντάρη όπως και το σημερινό 237 και όχι απευθείας Ηρώων Πολυτεχνείου. Το 207 που αναφέρθηκε είχε σχεδιαστεί να πηγαίνει από Ταμπά - Διάκου - Τήνου - Κεφαλληνίας με τέρμα στη σημερινή στάση Κεφαλληνίας του 237. Το 238 απορώ τι διαφορά είχε (αν είχε άλλη διαδρομή ή τερμάτιζε αλλού). Σε χάρτη του 1987 πάντως δεν φαίνεται να υπάρχει οπότε είχε καταργηθεί πιο πριν αλλά δεν γνωρίζω αν ταυτόχρονα είχε ανέβει το 237 Αστυνομικά ή αν αυτό έγινε σε δεύτερο χρόνο.

Επίσης, το τότε 201 σύμφωνα πάλι με το έγγραφο μετά από την Κύπρου πήγαινε Γράμμου - Κολοκοτρώνη - Ομήρου - Πελοποννήσου - Γράμμου και όχι τη σημερινή διαδρομή στην Αργυρούπολη. 

Υ.Γ. Τα έγγραφα της επαναρίθμησης του 1981: https://drive.google.com/drive/folders/1...nmO8xHo662

Επι τη ευκαιρία αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει φοβερό αρχείο εκεί τόσο σε διάφορα έγγραφα/φυλλάδια όσο και σε χάρτες για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το οποίο περιέχει πληθώρα ιστορικών πληροφοριών για την εξέλιξή τους μέσα στις περασμένες δεκαετίες. https://drive.google.com/drive/folders/0...jhFMXFsYXc

Αν μπορείς ξανά ανέβασε σε παρακαλώ τα έγγραφα της επαναρίθμισης γιατί δεν ανοίγει ο σύνδεσμος.
Απάντηση
#48
(27-08-2019, 06:40 PM)aliance Έγραψε: Αν μπορείς ξανά ανέβασε σε παρακαλώ τα έγγραφα της επαναρίθμισης γιατί δεν ανοίγει ο σύνδεσμος.

Μπορείς να επισκευτείς την παρακάτω διεύθυνση για να βρεις όλους τους χάρτες και τα φυλλάδια. Ο χρήστης άλλαξε την αποθήκευση των αρχείων από το google drive σε onedrive.
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)