Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
202 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ - ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ
#1
Η γραμμή αυτή είναι τροφοδοτική/κυκλική και ξεκινάει από τον Σταθμό μετρό Δάφνης, ο όποιος βρίσκεται στην Πλ.Καλογήρων στην Δάφνη και καταλήγει στον Στ.Συγγρου-Φιξ επί της οδού Καλλιρόης για αποβίβαση και επι της οδού Συγγρού για επιβίβαση, που βρίσκεται κοντά στον Νέο Κόσμο.
Εξυπηρετεί τους δήμους της Δάφνης και του Νέου Κόσμου. Έχει τις καθημερινές 20'-25', το Σάββατο 25'-35' και την Κυριακή 40'-45'.
Παλιά έκανε την διαδρομή "ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΥΜΗΤΤΟΣ-ΔΑΦΝΗ" και συνχωνεύτηκε με την γραμμή 856 η οποία έκανε την διαδρομή "ΟΜΟΝΟΙΑ - ΑΙΓΑΛΕΩ". Στην δεκαετία του 90', ήταν η γραμμή 228 "ΑΘΗΝΑ-ΔΑΦΝΗ", η οποία τερμάτιζε στην οδό Αλκίνοου και κατέληγε στην Ομόνοια, επί της οδού Σταδίου κοντά στην πλατεία Ομόνοιας.
Η γραμμή 202 δημιουργήθηκε στις 1/2/2010.

Σημεία Tips:
1) Στην στάση "ΧΙΟΥ", αν συνεχίσετε ευθεία επί της οδού Χίου και στρίψετε αριστερά στην Ηπείρου, θα βρείτε την Στάση "ΜΑΛΤΣΙΝΙΩΤΗ" που την κάνει το 856.
2) Στην στάση "ΑΓ.ΙΩΑΝΝΗΣ", στρίψτε στην οδό Καφαντάρη θα βρείτε τις στάσεις του 856 προς τις 2 κατευθύνσεις του.
3) Το 202 κάνει στάση στην οδό Κασομούλη στον Σταθμό μετρό Άγιο Ιωάννη κοντά στο τέρμα της γραμμής τρόλεϊ 4. Γραμμή ανταπόκρισης είναι η γραμμή 856 ,η οποία κάνει στάση στην οδό Καφαντάρη.
4) Στην στάση "ΑΛΚΙΝΟΟΥ", αν προχωρήσετε ευθεία την οδό Ακροπόλεως, θα βρεθείτε στην στάση "ΠΛ.ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ", όπου κάνουν στάση οι γραμμές 137, 218 και 232.

Περισσότερα για την γραμμή:
https://sites.google.com/site/mesamazikismetaforas/202
Απάντηση
#2
Απλά να σημειώσουμε ότι στις 27 Ιουλίου τρέχοντος έτους η λειτουργία της γραμμής αυτής ανεστάλη "λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης και δεδομένου ότι η περιοχή που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη γραμμή καλύπτεται συγκοινωνιακά από τις λεωφορειακές γραμμές 131 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΑΜΑΞ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ», 218 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» και 232 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ»." ( http://www.tovima.gr/society/article/?aid=523467 )
Απάντηση
#3
Οι στάσεις του 024 στο κομμάτι Αθήνα - Στ. Αγ. Ιωάννη πριν από την κατάργηση του τμήματος αυτού, καθώς και οι στάσεις του ήδη καταργηθέντος 202 που τις αντικατέστησαν:

static.diavgeia.gov.gr/doc/4ΙΙΩ46ΨΧΕ3-6

Ομοίως, οι στάσεις του 057 στο κομμάτι Αθήνα - Δάφνη πριν από την κατάργηση του τμήματος αυτού, καθώς και οι στάσεις του ήδη καταργηθέντος 202 που τις αντικατέστησαν:

static.diavgeia.gov.gr/doc/4ΙΙΩ46ΨΧΕ3-Κ

Ειδικά για το παλιό 228, μετέπειτα νότιο τμήμα του 057 και μετέπειτα νότιο τμήμα του (αποτυχημένου) 202 θυμάμαι τα εξής:

* Το 1977 (επί ΕΚΤΕΛ - παλαιότερη ανάμνηση ελληνικού αστικού λεωφορείου εν γένει) η αφετηρία ήταν επί της *Κοραή* από την πλευρά που είναι το Γενικό Λογιστήριο. Το τέρμα ήταν πάντοτε (και τότε) επί της Αλκίνοου. Απέναντι ήταν ένα καφενείο προς τέρψιν των οδηγών. Θυμάμαι (πρώτη θύμηση) το κλασσικό λεωφορείο παλαιού με τον οδηγό, τη μηχανή και δύο θέσεις επιβατών πλάγιες στα δεξιά, συμμετρικά με τη θέση του οδηγού.

* Κάποια στιγμή τη δεκαετία του 1980 (Ikarus) η αφετηρία μεταφέρθηκε επί της Σταδίου κοντά στην Ομόνοια, και συγκεκριμένα μπροστά στον καμμένο Κατράντζο (δηλ. απέναντι από την αρχή της Μπενάκη). Εκεί είχε την αφετηρία του και το 155.

* Όταν, λόγω της δημιουργίας του Μετρό και δη των Σταθμών Ν. Κόσμου και Αγ. Ιωάννη καταργήθηκε το κομμάτι Αθήνα-Αγ. Γεώργιος της γραμμής 057 Αγ. Γεώργιος - Λόφος Σκουζέ, και λόγω -εικάζω- του γεγόνοτος ότι το 228 ήδη πήγαινε Ομόνοια, έγινε το νότιο κομμάτι της γραμμής 057. Με το 057 αραιωσαν τα δρομολόγια (που επί 228 ήταν 6' στην αιχμή) και έγιναν 10-15'. Επίσης λόγω του μεγάλου μήκους της γραμμής χάλασε και η ακρίβεια των δρομολογίων, υπήρξε δε χειροτερευση στην ποιότητα των λεωφορείων (του 057 ήταν παλαιότερα)

* Σε κάποια φάση αποφασίστηκε η προέκταση της γραμμής μέχρι Στ. Δάφνης (μια μάλλον εσφαλμένη απόφαση) μέσω ενός μεγάλου κύκλου Μητρ. Ευθυβούλη - Αιγαίου - Παπαναστασίου . Το μονο θετικό σ' αυτό ήταν η κατάργηση της δύσκολης (λόγω παρκαρισμενων αυτοκινήτων) στροφή της Ηούς πριιν από το παλαιό τέρμα.
Απάντηση
#4
Οι στάσεις ήταν:

*** Αθήνα-Δάφνη ***

ΣΤΑΔΙΟΥ-ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ
Ομόνοια (αφετηρία)
Κλαυθμώνος
Σύνταγμα
Φιλελλήνων

Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΈΝΗΣ
Μακρυγιάννη
Βαριώτη
Φούρνος
Αγ. Ιωάννης
Γαρδένια

ΕΘΝΆΡΧΟΥ ΜΑΚΑΡΊΟΥ
Νανά
Πλ. Δάφνης
Τσαλαγανίδου
Νιάρχου
Ναϊάδων
Μωριά
Ηούς
Αλκίνοου (τέρμα)


*** Δάφνη - Αθήνα ***

Αλκίνοου (αφετηρία)
Μωριά
Κατριβάνου
Νιάρχου
Τσαλαγανίδου
Γραβιάς
Αβέρωφ
Χίου
Αγ. Ιωάννης
Α' Νεκροταφείο
Βαριώτη
Μακρυγιάννη
Σύνταγμα
Βιβλιοθήκη
Ομόνοια (τέρμα)

Σ.Σ.: Μέχρι κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 80, το 228 δεν έβγαλε απ' ευθείας Ηλιουπόλεως, αλλά από τη Χίου έστριβε αριστερά στην Αρτέμωνος επί της οποίας έκανε 2 στάσεις και μετά έστριβε δεξιά Κάρπου και από την Κάρπου ήταν που έκανε αριστερά και έπιανε Ηλιουπόλεως.
Απάντηση
#5
(09-11-2013, 10:12 PM)ns_ Έγραψε: Σ.Σ.: Μέχρι κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 80, το 228 δεν έβγαλε απ' ευθείας Ηλιουπόλεως, αλλά από τη Χίου έστριβε αριστερά στην Αρτέμωνος επί της οποίας έκανε 2 στάσεις και μετά έστριβε δεξιά Κάρπου και από την Κάρπου ήταν που έκανε αριστερά και έπιανε Ηλιουπόλεως.

Aυτό που γράφεις για την Αρτέμωνος δεν το γνώριζα και είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Εξηγείται όμως ιστορικά ως εξής: (τα παρακάτω είναι συμπεράσματα που έχω βγάλει μελετώντας κάποιους παλιούς χάρτες από τη δεκαετία του '30 και του '60, καθώς και μία λίστα με όλες τις γραμμές που λειτούργησαν στο λεκανοπέδιο από το '52 μέχρι το '81. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι προσωπικές μου εμπειρίες, ούτε μου τα έχει διηγηθεί κάποιος μεγαλύτερος, οπότε μπορεί και να σφάλλω)

Εν αρχήν ήταν η Ηλιουπόλεως. Δηλαδή: Βουλιαγμένης δεν υπήρχε και όλη η κίνηση των οχημάτων προς τα νότια γινόταν αμφίδρομα μέσω της Ηλιουπόλεως. Αν ήθελε κάποιος να πάει Γλυφάδα έπρεπε αναγκαστικά να περάσει μέσα από Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Σούρμενα, Γούναρη κτλ. (γι' αυτό και οι πρώτες γραμμές προς Γλυφάδα πήγαιναν παραλιακά) Μια από τις πρώτες γραμμές που λειτούργησαν επί της Ηλιουπόλεως ήταν η 32: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης. Έκανε αφετηρία στην πίσω μεριά της Πλ.Κλαυθμώνος, μαζί με τις γραμμές προς Γούβα(κατοπινό 227), Κυνοσάργους, Ηλιούπολη και Δουργούτι.(Αγ.Γεώργιο) Η γραμμή αυτή διερχόταν κανονικά από Ηλιουπόλεως, έστριβε δεξιά στη Χερσιφρόνος (Ηλία Ηλιού δεν υπήρχε) και αριστερά στην οδό που είναι σήμερα η χάραξη της Βουλιαγμένης, τερματίζοντας στην Πλ.Αγ.Ιωάννη. Είχε λόγο ύπαρξης γιατί όπως είπαμε όλες οι γραμμές περνούσαν αμφίδρομα από Ηλιουπόλεως, χωρίς να εξυπηρετούν την εκκλησία και η γραμμή του Κυνοσάργους τερμάτιζε επί της Φραντζή. Όταν άρχισαν δειλά δειλά να αναπτύσσονται οι οικισμοί του Κατσιποδίου (Δάφνη) και του Μπραχαμίου, ορισμένα από τα δρομολόγια του 32 συνέχιζαν και μετά τον Αγ.Ιωάννη, ακολουθώντας την οδό πάνω στην οποία χαράκτηκε η Λ.Βουλιαγμένης μέχρι τους Καλογήρους κι απο 'κει μέσω της Αγ.Δημητρίου στην ομώνυμη εκκλησία. Μην ξεχνάμε ότι τότε η μόνη λεωφορειακή γραμμή που περνούσε σχετικά κοντά στους Καλογήρους, ήταν το 43 της Ηλιούπολης, που όμως πέρναγε αμφίδρομα από Ηλιουπόλεως, με κοντινότερη στάση την... Πλατ.Ηρώων! Οπότε πολύ σύντομα όλα τα δρομολόγια του 32 διέρχονταν από Καλογήρους και κατέληγαν Μπραχάμι. Με την επαναρίθμηση του '40, η γραμμή ονομάστηκε 35: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης-Μπραχάμι.

Στα τέλη της δεκαετίας του '50 και στα πλαίσια εκτεταμένων έργων οδοποιϊας στο λεκανοπέδιο από τον Κων.Καραμανλή, διανοίχτηκε η Λ.Βουλιαμένης όπως τη γνωρίζουμε και πάλι όμως λειτουργώντας αμφίδρομα, χωρίς να αποτελεί ζεύγος με την Ηλιουπόλεως. (η σημερινή Εθν.Αντιστάσεως δεν υπήρχε, η Ηλιουπόλεως μετά τη Νανά έστριβε αριστερά μέσω Γυμν.Ακαδημίας κι έβγαινε κατευθείαν Ηλιούπολη) Τότε δρομολογήθηκαν τα πρώτα λεωφορεία για Γλυφάδα μέσω Βουλιαγμένης (γραμμή 30) εξυπηρετώντας έτσι άψογα τον Αγ.Ιωάννη και τους Καλογήρους και καθιστώντας τη λειτουργία του 35 (που συνέχισε να διέρχεται από Χερσιφρόνος/Ηλιουπόλεως) μάλλον περιττή. Οι κάτοικοι του Μπραχαμίου απαίτησαν (και κατάφεραν) να πάρουν δική τους γραμμή για το κέντρο, την 109: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος, η οποία όμως πήγαινε κατευθείαν κέντρο από Βουλιαγμένης, χωρίς να κάνει τον κύκλο του 35. Έτσι το 35 περιορίστηκε και πάλι στο παλιό του τέρμα, στον Αγ.Ιωάννη, έχοντας χάσει όμως το μεγαλύτερο κομμάτι της επιβατικής του κίνησης

Λόγω της ραγδαίας οικιστικής ανάπτυξης στον οικισμό Δάφνης και ιδίως γύρω από τον άξονα της Εθν.Μακαρίου, δημιουργήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60 η γραμμή 110: Αθήνα-Άνω Δάφνη που δρομολογήθηκε μέσω Βουλιαγμένης (αμφίδρομα) και τερμάτιζε στο ύψος της οδού Αλκινόου. (το "Άνω Δάφνη" μπήκε για να το διαχωρίσει με το "Δάφνη" των Καλογήρων, που μέχρι πρότινος εξυπηρετείτο από το 35) Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη: το 35 που ήταν στα όρια της κατάργησης, συνενώθηκε με το 110, δημιουργώντας το 35/110: Αθήνα-Αγ.Ιωάννης-Άνω Δάφνη που λόγω του πλήθους των επιβατών στην Εθν.Μακαρίου ήταν πάντα γεμάτο. Συνέχισε όμως να διέρχεται μέσω Χερσιφρόνος/Ηλιουπόλεως για να καλύψει και τη διαδρομή του 35.

Όταν λίγα χρόνια αργότερα η Βουλιαγμένης και η Ηλιουπόλεως μονοδρομήθηκαν ως ζεύγος εισόδου/εξόδου της Αθήνας από τα νότια, η διαδρομή φυσικά μέσω Χερσιφρόνος καταργήθηκε. Το 35/110 δεν μπορούσε να "ανέβει" πια τη Βουλιαγμένης, άρα αναγκαστικά από Χίου θα έπρεπε να βγει Ηλιουπόλεως. Επειδή όμως οι κάτοικοι του Αγ.Ιωάννη είχαν συνηθίσει να εξυπηρετούνται από το 35/110 και η Ηλιουπόλεως σ' αυτό το τμήμα έπεφτε κομμάτακι μακριά, δημιουργήθηκε προφανώς η "πατέντα" που προανέφερες. Δηλαδή από Χίου έστριβε Αρτέμωνος κι απο' κει μέσω Κάρπου στην Ηλιουπόλεως. (η Χερσιφρόνος επίσης μονοδρομήθηκε) Στην κάθοδο δεν υπήρχε θέμα, μιας και η Βουλιαγμένης διερχόταν έτσι κι αλλιώς από το κέντρο του οικισμού του Αγ.Ιωάννη. Το '81 με την επαναρίθμηση της ΕΑΣ, το 35/110 πήρε τον αριθμό 228 και προφανώς κάποια στιγμή λόγω και της μειούμενης επιβατικής κίνησης, αλλά και λόγω της επέκτασης του 024 στην Πλ.Αγ.Ιωάννη, η διαδρομή μέσω Αρτέμωνος καταργήθηκε παίρνοντας τη γνωστή του μορφή μέσω Χίου-Ηλιουπόλεως.
Απάντηση
#6
Φοβερή ιστορική αναδρομή! Δεν γνώριζα ότι η Ηλιουπόλεως είναι αρχαιότερη της Βουλιαγμένης!

Επίσης, αφού ασχολείσαι με αυτά, ως φαίνεται ερευνητικά:

* Η Εθνάρχου Μακαρίου ονομαζόταν Βασιλίσσης Σοφίας, μέχρι και την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, οπότε και μετονομάστηκε (1981 ή 1982)

* Τη δεκαετία του 1960 (η στάση, επί της Ακροπόλεως, μεταξύ Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου και Σάμου υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80) λειτουργούσε, κατά τους καλοκαιρινούς μόνον μήνες, λεωφορειακή γραμμή που εξυπηρετούσε όσους ήθελαν να πάνε για μπάνιο στο Καλαμάκι. Η γραμμή αυτή κατέβαινε την Ακροπόλεως από Φάρο προς τέρμα Δάφνης, αυτό είναι σίγουρο, και από διηγήσεις γνωρίζω ότι επικρατούσε σ' αυτήν το αδιαχώρητο.

* Το πρώτο τέρμα της γραμμής της Άνω Δάφνης δεν ήταν η Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου (που σημειωτέον κι αυτή το 1981-2 ονομάστηκε έτσι αλλά δεν θυμάμαι το παλαιό της όνομα) αλλά στις αρχές της δεκαετίας της 1960 μέχρι κάποια στιγμή σίγουρα πριν από το 1965 έκανε τέρμα στην Πλ. Δάφνης (εκεί που κάνει σπλιτ η Μακαρίου σε Μακαρίου και Γραβιάς.

Όσοι έμεναν Άνω Δάφνη έπρεπε να πηγαίνουν εκεί με τα πόδια (εκεί σχεδόν καταντησαμε 50 χρόνια μετά με το Μετρό και την ανυπαρξία λεωφορείου που να συνδέει την Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου με το μετρό!). Μιλάμε για μια εποχή που Άνω Δάφνη (Κατσιποδι) και Φάρος ήταν ακόμα πολύ αραιόκατοικημένα. Στον Φάρο υπήρχε ακόμα... βλάχος με πρόβατα!!!
Απάντηση
#7
(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: Φοβερή ιστορική αναδρομή! Δεν γνώριζα ότι η Ηλιουπόλεως είναι αρχαιότερη της Βουλιαγμένης!

Είναι, και μάλιστα η αρχή της Ηλιουπόλεως (Καρέα) καθώς και η μεγάλη κατηφόρα που σε βγάζει Μακρυγιάννη είναι πολύ πρόσφατες κατασκευές. (το μαρτυρά και ο τρόπος που είναι χτισμένα τα σπίτια τριγύρω) Μέχρι σχετικά πρόσφατα, τα λεωφορεία έμπαιναν δεξιά από Ιόλης,Δεφνέρ και Τριβωνιανού κι έβγαιναν στου Μακρυγιάννη μέσω Αναπαύσεως! (μια διαδρομή που διατηρήθηκε και μετά την κατασκευη της Καρέα, για τις γραμμές που από Γλυφάδα,Βούλα,Αργυρούπολη κτλ. τερμάτιζαν στο Ζάππειο κι έστριβαν δεξιά στην Αρδηττού)

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Η Εθνάρχου Μακαρίου ονομαζόταν Βασιλίσσης Σοφίας, μέχρι και την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, οπότε και μετονομάστηκε (1981 ή 1982)

Αυτό είναι πολύ σημαντική πληροφορία και θα με βοηθήσει πολύ αν πέσω σε καμιά παλιά περιγραφή διαδρομής και δεν ξέρω τι μου γίνεται! Big Grin (είναι σχεδόν αδύνατο να βρεις πληροφορίες για τις παλιές ονομασίες των οδών!)

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Τη δεκαετία του 1960 (η στάση, επί της Ακροπόλεως, μεταξύ Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου και Σάμου υπήρχε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80) λειτουργούσε, κατά τους καλοκαιρινούς μόνον μήνες, λεωφορειακή γραμμή που εξυπηρετούσε όσους ήθελαν να πάνε για μπάνιο στο Καλαμάκι. Η γραμμή αυτή κατέβαινε την Ακροπόλεως από Φάρο προς τέρμα Δάφνης, αυτό είναι σίγουρο, και από διηγήσεις γνωρίζω ότι επικρατούσε σ' αυτήν το αδιαχώρητο.

Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο! Υπήρχαν πάμπολλες "θερινές" διαδρομές από σχεδόν όλα τα προάστια προς τις παραλίες! (όπου στα τέρματα γινόταν το αδιαχώρητο από κάθε λογής λεωφορεία!) Σπανίως δε έπαιρναν και επίσημη αρίθμηση, όπως η θρυλική megaκεφτεδογραμμή 18/89: Κεφαλάρι-Βουλιαγμένη!!! Big Grin

(10-11-2013, 03:54 PM)ns_ Έγραψε: * Το πρώτο τέρμα της γραμμής της Άνω Δάφνης δεν ήταν η Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου (που σημειωτέον κι αυτή το 1981-2 ονομάστηκε έτσι αλλά δεν θυμάμαι το παλαιό της όνομα) αλλά στις αρχές της δεκαετίας της 1960 μέχρι κάποια στιγμή σίγουρα πριν από το 1965 έκανε τέρμα στην Πλ. Δάφνης (εκεί που κάνει σπλιτ η Μακαρίου σε Μακαρίου και Γραβιάς.

Ναι αυτό μάλλον είναι λογικό να συνέβη έτσι. Και προφανώς εκεί τερμάτιζε το 110 όταν πρωτοϊδρύθηκε, πριν συνενωθεί με το 35. Απλά σε μια αεροφωτογραφία του 1961, είδα πως η Εθν.Μακαρίου (Βασ.Σοφίας όπως είπες) ήταν ασφαλτοστρωμένη μέχρι την πλατεία στην Ακροπόλεως κι αυτό συνήθως σημαίνει ότι μέχρι εκεί έφτανε το λεωφορείο! Tongue

Επίσης στα αρχεία μου υπάρχει και μια γραμμή 233: Αθήνα-Δάφνη Γ΄ που μάλιστα φέρεται να λειτουργούσε μέχρι το 95!! Γνωρίζεις κάτι γι' αυτήν;;
Απάντηση
#8
(10-11-2013, 05:46 PM)pvuccino Έγραψε: Επίσης στα αρχεία μου υπάρχει και μια γραμμή 233: Αθήνα-Δάφνη Γ΄ που μάλιστα φέρεται να λειτουργούσε μέχρι το 95!! Γνωρίζεις κάτι γι' αυτήν;;

Υπήρχε ένα τοπικό λεωφορείο της Δάφνης με σκοπό (υποτίθεται) να εξυπηρετεί τους κατοίκους πέριξ του Δημαρχείου / Αγ. Βαρβάρας. Θυμάμαι ειδικά ότι στη στάση του 228 στη Γραβιάς αναφέρετο μαζί με το 228 και αυτή η τοπική γραμμή. Είχε πολύ αραιά δρομολόγια (ανά 30', ίσως και πιο αραιά), και στις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού φορές που το είχα δει (ενώ χρησιμοποιούσα το 228 κατά κόρον), ήταν άδειο. Προφανώς, γι' αυτό καταργήθηκε.

Βασιλίσσης Σοφίας - για του λόγου το αληθές:

http://blogs.sch.gr/8dimdaf/category/εγκ...ν-α-ταξησ/

http://libercon.gr/portal/armodies_doy?page=46

http://cineanamnisi.blogspot.gr/2012/05/...5.html?m=1

όπου και μετονομασίες και άλλων οδών που δεν γνώριζα (πιο σημαντική πληροφορία, καθώς από εκεί περνάει το 218, ότι η Μπουμπουλίνας ονομαζόταν... Βασιλίσσης Φρειδερίκης (!)).

Μιας και αναφέρθηκα στο 218. Το 218 είναι προγενέστερο του 232. Το αρχικό τέρμα του 218 (ή όπως αριθμείτο πιο πριν, ήταν η Πλατεία Καλογήρων (μόλις πριν τον Δούκα) και η ονομασία του ήταν "Πειραιεύς - Καλλιθέα - Πλ. Καλογήρων".

Μετά τη δημιουργία του Μετρό αναρωτιέμαι μήπως οι 218 και 232 θα έπρεπε να συγχωνευθούν και να κάνει το νέο 218 τέρμα εκεί (πρβλ. Συζήτηση σε άλλο τόπικ για το Πολύγωνο - Γλυφάδα (140) και το Σταθμό Κατεχάκη...
Απάντηση
#9
(10-11-2013, 06:41 PM)ns_ Έγραψε: Υπήρχε ένα τοπικό λεωφορείο της Δάφνης με σκοπό (υποτίθεται) να εξυπηρετεί τους κατοίκους πέριξ του Δημαρχείου / Αγ. Βαρβάρας. Θυμάμαι ειδικά ότι στη στάση του 228 στη Γραβιάς αναφέρετο μαζί με το 228 και αυτή η τοπική γραμμή. Είχε πολύ αραιά δρομολόγια (ανά 30', ίσως και πιο αραιά), και στις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού φορές που το είχα δει (ενώ χρησιμοποιούσα το 228 κατά κόρον), ήταν άδειο. Προφανώς, γι' αυτό καταργήθηκε.

Ναι κάτι για τοπικό Αγ.Βαρβάρας έχω ακούσει κι εγώ, αλλά έλεγα μήπως είχες παραπάνω πληροφορίες. Απορώ πάντως αφού ήταν τοπικό γιατί αναφέρεται σε όλους τους καταλόγους ως Αθήνα-Δάφνη Γ΄!!

(10-11-2013, 06:41 PM)ns_ Έγραψε: Το 218 είναι προγενέστερο του 232. Το αρχικό τέρμα του 218 (ή όπως αριθμείτο πιο πριν, ήταν η Πλατεία Καλογήρων (μόλις πριν τον Δούκα) και η ονομασία του ήταν "Πειραιεύς - Καλλιθέα - Πλ. Καλογήρων".

Περί 218 (και 219) ο λόγος. Αν και είμαστε βέβαια σε εντελώς λάθος ενότητα και θέμα, το 218 όντως τερμάτιζε στους Καλογήρους και ήταν με τη σειρά του "συνένωση" παλιότερων γραμμών. Μια από τις πρώτες "τοπικές" γραμμές στην Αθήνα ήταν το 53: Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Νεκροτ.Καλλιθεάς που από τη δεκαετία του '40 ένωνε την Καλλιθέα με το νεκροταφείο της που ήταν φυσικά από τότε (και παραμένει και σήμερα) στη Ν.Σμύρνη!! Μιλάμε φυσικά για τον πρόγονο του 219. Το 53 όμως πολύ σύντομα απέκτησε και "αδερφάκι!!" Με την ίδια αρίθμηση αρχικά, η περιγραφή της διαδρομής ήταν Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Λουτρά Ν.Σμύρνης-Πλατ.Κύπρου. Η Πλατ.Κύπρου δεν έχω ιδέα που ήταν, εικάζω όμως πως ήταν κάποια παλιά ονομασία των Καλογήρων. Το "αδερφάκι" απέκτησε σύντομα δικό του αριθμό και έγινε 162: Ηλ.Σταθμός Καλλιθέας-Λουτρά Ν.Σμύρνης-Πλατ.Κύπρου. Στο μεταξύ το αρχικό 53 επεκτάθηκε στην Πλ.Αγ.Δημητρίου.

Από την άλλη πλευρά, μια από τις πρώτες γραμμές του Πειραιά (από τη δεκαετία του '30 ακόμα) ήταν η 29: Πειραιεύς-Γλυκά Νερά-Μοσχάτον. Τα Γλυκά Νερά ήταν το Ν.Φάληρο. Η γραμμή διερχόταν από Τζαβέλλα, έμπαινε μέσα στο Ν.Φάληρο από Λ.Ειρήνης, περνούσε τη γέφυρα του Κηφισού στο ύψος της Λ.Κατσώνη και τερμάτιζε λίγο παρακάτω μέσα στα διοιηκητικά όρια του Μοσχάτου. Με την επαναρίθμηση των γραμμών λίγο μετά τον πόλεμο πήρε τον αριθμό 80: Πειραιάς-Μοσχάτο. Εκεί γύρω στη δεκαετία του 60 έγινε η επέκταση του 80 στο σταθμό Καλλιθεάς και η συνένωση των γραμμών. Μόνο που το 80 συνενώθηκε και με το 53 και με το 162 δημιουργώντας τις γραμμές 80/53: Πειραιάς-Καλλιθέα-Αγ.Δημήτριος(Μπραχάμι) και 80/162: Πειραιάς-Καλλιθέα-Δάφνη(Πλ.Καλογήρων). Κάποια στιγμή μέσα στα χρόνια θα πρέπει να διαπίστωσαν ότι το 80/53 δεν ήταν λειτουργικό, γι' αυτό και το διέλυσαν στα εξ ων συνετέθη, αφήνοντας το 53 με αφετηρία και πάλι το σταθμό Καλλιθέας και μετονομάζοντάς το το 1981 σε 219: Καλλιθέα-Αγ.Δημήτριος. Το 80/162 όμως "έπιασε" προφανώς και γι' αυτό και διατηρήθηκε μέχρι το '81 που πήρε τον αριθμό 218: Πειραιάς-Δάφνη.

Στα μέσα της δεκαετίας του 80 η γραμμή επεκτάθηκε ως τον Υμηττό. (Πλατ.Ηρώων μάλλον) Το 232 προέκυψε όταν στις αρχές των 90s οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να "κόψουν" το 218 σε δύο γραμμές και να επεκτείνουν τη μία προς Ηλιούπολη και την άλλη προς Βύρωνα. Έτσι η επέκταση προς Ηλιούπολη διατήρησε τον αριθμό 218, ενώ η επέκταση προς Βύρωνα πήρε τον αριθμό 232.

Τώρα που το ξανασκέφτομαι, η Πλατ.Κύπρου θα μπορούσε να ήταν και η Πλ.Εθν.Αντιστάσεως στο Φάρο και να επεκτάθηκε αργότερα προς Καλογήρους! Το λέω αυτό με το σκεπτικό ότι για την Πλ.Καλογήρων έχω διαβάσει τόσες πολλές ιστορικές αναφορές, ώστε αν κάποτε λεγόταν Πλατ.Κύπρου νομίζω κάτι θα είχα ακούσει! Ενώ για την Πλ.Εθν.Αντιστάσεως δεν έχω συναντήσει απολύτως τίποτα! Άσε που και για κάποιο λόγο ανεξήγητο μου αποπνέει έναν αέρα παλιού τέρματος... Χμμμ...
Απάντηση
#10
Περί πλατειών:

* Η Πλ. Καλογήρων δεν ονομαζόταν ποτέ Πλ. Κύπρου. Το "Καλογήρων" είναι παρωνύμιο. Το όνομα της Πλατείας ήταν (και είναι) Πλατεία Κολοκοτρώνη (ακριβώς πίσω από τη στάση του 218/232 μάλιστα βρίσκεται και προτομή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη με τη φράση του "Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους από κάτω.

* Υπάρχει στην Άνω Ν. Σμύρνη η Πλατεία Ηρώων Κύπρου επί της Αγίας Σοφίας, αρκετά κοντά στην περιοχή Λουτρά. Δεν θα ήταν παράλογο να κάνει τέρμα εκεί.

* Υπάρχει η Πλ. Κύπρου στην Καλλιθέα, πολύ στον Σταθμό του Ηλεκτρικού της Καλλιθέας. Μια πιθανότητα είναι να ξεκινούσε από τον ΗΣΑΠ Καλλιθέας, να πήγαινε Λουτρά, και στην επιστροφή να έκανε τέρμα, όχι στον Ηλεκτρικό, αλλά στην Πλ. Κύπρου που είναι κοντά.

* Η Πλ. Φάρου δεν γνωρίζω να λεγόταν Κύπρου ποτέ. Για την Ηρώων Πολυτεχνείου (τέρμα Εθνάρχου Μακαρίου) κρατώ επιφυλάξεις. Οι άλλες Πλατείες της Δάφνης είναι Ηρώων (Δημαρχείου), Βάρναλη και επί της Εθνάρχου Μακαρίου Κονδύλη (στην αρχή της Γραβιάς) και 25ης Μαρτίου (γνωστή και ως Πλ. Τσαλαγανίδου - πρβλ. και την ομώνυμη στάση επί της Πλατείας αυτής).
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)