Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Νυχτερινές γραμμές
#21
(04-11-2013, 01:13 AM)garvanitis Έγραψε: Αντίθετα δείχνει ότι δεν αρκεί απλά να περικοπούν τα νυχτερινά δρομολόγια των ΣΤΑΣΥ αλλά παράλληλα θα πρέπει να γίνει ένας σοβαρός σχεδιασμός των νυχτερινών γραμμών των λεωφορείων. Εκτός της σημαντικής διαφοράς του λειτουργικού κόστους και του ζητήματος της ασφάλειας τόσο των επιβατών όσο και των υποδομών και του προσωπικού, ένα σωστα σχεδιασμένο δίκτυο νυχτερινών γραμμών έχει πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη με περισσότερες δυνατότητες συνδυασμού γραμμών ικανές να καλύψουν σχεδόν κάθε προορισμό χωρίς ιδιαίτερη επιβάρυνση στον χρόνο ταξιδιού δεδομένου ότι δεν υπάρχουν σοβαρές κυκλοφοριακές ανασχέσεις στους δρόμους. Εννοείται βέβαια ότι πρόκειται για special service με προσαυξημένο εισιτήριο.
Το γεγονός ότι οι μεταφερόμενοι επιβάτες είναι νεαροί που επιστρέφουν από διασκέδαση (άρα και κατανάλωση αλκοόλ) δεν τους καθιστά πιο "νορμάλ" αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίθετο. Οι καταστροφές και οι βανδαλισμοί στις υποδομές και τα οχήματα γίνονται από τέτοιους ανθρώπους και όχι από εγκληματίες (που έχει να ασχοληθεί με πιο σοβαρά παραπτώματα εκείνη την ώρα, καμία εκτέλεση, καμιά ληστεία κλπ.), ούτε από αλλοδαπούς (που η κύρια τους έννοια είναι η επιβίωση και μια γωνία για να διανυκτερεύσουν). Η μικροεγκληματικότητα που παρατηρείται τις μεταμεσονύκτιες ώρες στα ΜΜΜ σε ολόκληρο τον κόσμο έχει να κάνει με μικροκλοπές, βανδαλισμούς, χρήση ναρκωτικών ουσιών και ξυλοδαρμούς, παραπτώματα που στην συντριπτική τους πλειοψηφία προκαλούνται από κατά τα άλλα (και τις άλλες ώρες της ημέρας) καθώς πρέπει νεαρούς κατοίκους της εκάστοτε περιοχής που προβαίνουν στην εκτέλεση αυτών υπό την επήρρεια αλκοόλ ή/και άλλων ουσιών. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μεγάλες μητροπόλεις με πολύ πιο εκτεταμένο δίκτυο ΜΣΤ αναστέλλουν τη λειτουργία τους και αντικαθιστούν τους συρμούς με λεωφορεία τις νυχτερινές ώρες - συχνα μάλιστα "επιγειοποιώντας" την ίδια τη γραμμή του μετρό. Πρακτικά δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά νυχτερινή λειτουργία Μετρό πλην ελαχίστων εξαιρέσεων και πάντα υπό κάποιες προϋποθέσεις (πχ την Πρωτοχρονιά στο Λονδίνο λειτουργούν κάποιες γραμμές του μετρό για να μεταφέρουν τον κόσμο που έχει κατέβει για τις εκδηλώσεις τις Πρωτοχρονιάς - και μάλιστα δωρεάν - όμως λειτουργούν οι μισοί σταθμοί).

Υπάρχει όμως μία μεγάλη δυσαναλογία, μεταξύ της χωρητικότητας ενός συρμού Μετρό και ενός οχήματος μίας Χ λεωφορειακής γραμμής που μπορεί να λειτουργεί ως υποκατάστατο μιας σιδηροδρομικής.

Όταν, ειδικά το Χειμώνα, το Σάββατο το βράδυ οι συρμοί του Μετρό αναχωρούν από το Σύνταγμα πλήρεις επιβατών, πως θα εξυπηρετηθεί αυτός ο κόσμος σε μία ενδεχόμενη κατάργηση της νυχτερινής λειτουργίας του Μετρό (00:30-02:30) και αντικατάσταση από λεωφορειακή γραμμή; Όταν ακόμη και ένα 18μετρο λεωφορείο έχει δυνατότητα να μεταφέρει περίπου το 1/10 ενός συρμού Μετρό;

Από τη στιγμή που η ΟΣΥ αδυνατεί να καλύπτει τις βάρδιες, ώστε να υπάρχουν αξιοπρεπείς συχνότητες, ανάλογα με την περίσταση (πιο πυκνές Παρασκευή και Σάββατο βράδυ και πιο αραιές τις υπόλοιπες μέρες), είναι μεγάλο λάθος να καταργήσεις τα δρομολόγια του Μετρό, αλλά και των λεωφορείων και τρόλεϊ που αποτελούν σωτηρία και για τη νεολαία, αλλά και έμμεσα για πολλούς επαγγελματίες, που στηρίζονται στο τζίρο που τους κάνουν αυτές τις μέρες (καθημερινές άδεια είναι).

Όσο για τα περί του επιβατικού κοινού που μετακινείται, επειδή τυγχαίνει να χρησιμοποιώ πότε πότε το 790, το μόνο που φοβάμαι είναι το τι μπορεί να εμφανιστεί μέσα από κάποιες περίεργες συνοικίες που διέρχεται (Σεπόλια, Αττική, Μεταξουργείο, Ομόνοια). Συνήθως το επιβατικό κοινό που προέρχεται από διασκέδαση (και κυριαρχεί) είναι νηφάλιο. Οπότε, δε διατρέχει κάποιο κίνδυνο από αυτούς ο οδηγός.

Και κίνδυνος, όμως, να υπάρχει, ας συνάψει η ΟΣΥ μία σύμβαση με μία ιδιωτική εταιρεία Security για να αναλάβει εκείνες τις ώρες να επανδρώνει τα οχήματα με προσωπικό, ώστε να γίνονται με απόλυτη ασφάλεια οι έλεγχοι. Και φυσικά να υπάρξει μέριμνα για την προμήθεια εισιτηρίων από το επιβατικό κοινό. Το πως, ας το βρούνε!
Απάντηση
#22
(04-11-2013, 02:45 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Υπάρχει όμως μία μεγάλη δυσαναλογία, μεταξύ της χωρητικότητας ενός συρμού Μετρό και ενός οχήματος μίας Χ λεωφορειακής γραμμής που μπορεί να λειτουργεί ως υποκατάστατο μιας σιδηροδρομικής.

Όταν, ειδικά το Χειμώνα, το Σάββατο το βράδυ οι συρμοί του Μετρό αναχωρούν από το Σύνταγμα πλήρεις επιβατών, πως θα εξυπηρετηθεί αυτός ο κόσμος σε μία ενδεχόμενη κατάργηση της νυχτερινής λειτουργίας του Μετρό (00:30-02:30) και αντικατάσταση από λεωφορειακή γραμμή; Όταν ακόμη και ένα 18μετρο λεωφορείο έχει δυνατότητα να μεταφέρει περίπου το 1/10 ενός συρμού Μετρό;

Από τη στιγμή που η ΟΣΥ αδυνατεί να καλύπτει τις βάρδιες, ώστε να υπάρχουν αξιοπρεπείς συχνότητες, ανάλογα με την περίσταση (πιο πυκνές Παρασκευή και Σάββατο βράδυ και πιο αραιές τις υπόλοιπες μέρες), είναι μεγάλο λάθος να καταργήσεις τα δρομολόγια του Μετρό, αλλά και των λεωφορείων και τρόλεϊ που αποτελούν σωτηρία και για τη νεολαία, αλλά και έμμεσα για πολλούς επαγγελματίες, που στηρίζονται στο τζίρο που τους κάνουν αυτές τις μέρες (καθημερινές άδεια είναι).

Όσο για τα περί του επιβατικού κοινού που μετακινείται, επειδή τυγχαίνει να χρησιμοποιώ πότε πότε το 790, το μόνο που φοβάμαι είναι το τι μπορεί να εμφανιστεί μέσα από κάποιες περίεργες συνοικίες που διέρχεται (Σεπόλια, Αττική, Μεταξουργείο, Ομόνοια). Συνήθως το επιβατικό κοινό που προέρχεται από διασκέδαση (και κυριαρχεί) είναι νηφάλιο. Οπότε, δε διατρέχει κάποιο κίνδυνο από αυτούς ο οδηγός.

Και κίνδυνος, όμως, να υπάρχει, ας συνάψει η ΟΣΥ μία σύμβαση με μία ιδιωτική εταιρεία Security για να αναλάβει εκείνες τις ώρες να επανδρώνει τα οχήματα με προσωπικό, ώστε να γίνονται με απόλυτη ασφάλεια οι έλεγχοι. Και φυσικά να υπάρξει μέριμνα για την προμήθεια εισιτηρίων από το επιβατικό κοινό. Το πως, ας το βρούνε!

Ο ΟΑΣΘ έχει συνάψει σύμβαση με εταιρία security και μια χαρά τα καταφέρνει σχετικά με τον ελέγχους, αλλά όχι μόνο τον βράδυ αλλά και την ημέρα, δεν έχει τίποτα να χάσει ο ΟΣΥ αν κάνει συνάψει μια σύναψη με security. Για τα νυχτερινά δρομολόγια και εδώ συμφωνώ πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον Παρασκευές, Σάββατα, Κυριακές δεν πρέπει να τα κόψουν μέγα λάθος,εδικά τις ημέρες που έγραψα, αλλά από την άλλη θα μπορούσαν και κάθε μέρα να υπάρχουν, αλλά πλέον ο κόσμος δεν πολύ βγαίνει έξω, για αυτό ας μείνουμε σε αυτό
Απάντηση
#23
(04-11-2013, 02:45 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Υπάρχει όμως μία μεγάλη δυσαναλογία, μεταξύ της χωρητικότητας ενός συρμού Μετρό και ενός οχήματος μίας Χ λεωφορειακής γραμμής που μπορεί να λειτουργεί ως υποκατάστατο μιας σιδηροδρομικής.

Όταν, ειδικά το Χειμώνα, το Σάββατο το βράδυ οι συρμοί του Μετρό αναχωρούν από το Σύνταγμα πλήρεις επιβατών, πως θα εξυπηρετηθεί αυτός ο κόσμος σε μία ενδεχόμενη κατάργηση της νυχτερινής λειτουργίας του Μετρό (00:30-02:30) και αντικατάσταση από λεωφορειακή γραμμή; Όταν ακόμη και ένα 18μετρο λεωφορείο έχει δυνατότητα να μεταφέρει περίπου το 1/10 ενός συρμού Μετρό;

Από τη στιγμή που η ΟΣΥ αδυνατεί να καλύπτει τις βάρδιες, ώστε να υπάρχουν αξιοπρεπείς συχνότητες, ανάλογα με την περίσταση (πιο πυκνές Παρασκευή και Σάββατο βράδυ και πιο αραιές τις υπόλοιπες μέρες), είναι μεγάλο λάθος να καταργήσεις τα δρομολόγια του Μετρό, αλλά και των λεωφορείων και τρόλεϊ που αποτελούν σωτηρία και για τη νεολαία, αλλά και έμμεσα για πολλούς επαγγελματίες, που στηρίζονται στο τζίρο που τους κάνουν αυτές τις μέρες (καθημερινές άδεια είναι).

Όσο για τα περί του επιβατικού κοινού που μετακινείται, επειδή τυγχαίνει να χρησιμοποιώ πότε πότε το 790, το μόνο που φοβάμαι είναι το τι μπορεί να εμφανιστεί μέσα από κάποιες περίεργες συνοικίες που διέρχεται (Σεπόλια, Αττική, Μεταξουργείο, Ομόνοια). Συνήθως το επιβατικό κοινό που προέρχεται από διασκέδαση (και κυριαρχεί) είναι νηφάλιο. Οπότε, δε διατρέχει κάποιο κίνδυνο από αυτούς ο οδηγός.

Και κίνδυνος, όμως, να υπάρχει, ας συνάψει η ΟΣΥ μία σύμβαση με μία ιδιωτική εταιρεία Security για να αναλάβει εκείνες τις ώρες να επανδρώνει τα οχήματα με προσωπικό, ώστε να γίνονται με απόλυτη ασφάλεια οι έλεγχοι. Και φυσικά να υπάρξει μέριμνα για την προμήθεια εισιτηρίων από το επιβατικό κοινό. Το πως, ας το βρούνε!
Όχι τόσο μεγάλη όσο φαίνεται... Αν για παράδειγμα δρομολογείς ένα συρμό ανά 45 λεπτά και τρία 18μετρα σε διαφορετικούς προορισμούς προς την ίδια όμως κατεύθυνση ανά τέταρτο έχεις την ίδιες διαθέσιμες θέσεις σχεδόν καλύπτοντας μια πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή. Το επιπλέον προσωπικό που αρχικά φαίνεται να απαιτείται (ένας ηλεκτροδηγός έναντι εννέα οδηγών λεωφορείων) στην ουσία είναι λιγότερο διότι δεν υπάρχουν ανάγκες καθαρισμού του σταθμού, φύλαξης και διοικητικών υπηρεσιών (σταθμάρχης, εκδοτήρια κλπ.). Όλα αυτά σε κάθε σταθμό, άντε στους πιο αποκακρυσμένους από το κέντρο να παρακάμψουμε τους διοικητικούς και τους καθαριστές και μέρος των σεκιουριτάδων. Ταυτόχρονα έχουμε και εξοικονόμηση ενέργειας αφού οι σταθμοί δεν λειτουργούν. Επιπρόσθετα δε οι εργασίες συντήρησης γίνονται πιο επισταμένα και με καλύτερο προγραμματισμό. Τα απρόοπτα σχεδόν μηδενίζονται. Φαντάσου ένα μεταμεσονύκτιο περιστατικό αυτοκτονίας σε μια γραμμή του μετρό. Όλος ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός έχει καταρρεύσει στο δευτερόλεπτο και έχεις μερικές εκατοντάδες κόσμου που δεν μπορούν να προωθηθούν στον προορισμό τους με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο στην αξιοπιστία του φορέα όσο και στον εκνευρισμό των επιβατών και τις όποιες αντιδράσεις τους. Με το λεωφορείο και το τρόλεϊ τέτοια θέματα δεν υπάρχουν, έχεις πολύ περισσότερες εναλλακτικές δυνατότητες να αντιμετωπίσεις οτιδήποτε συμβεί. Συχνότητες 20-30 λεπτά είναι υπερεπαρκείς ενώ σε ακραίες περιπτώσεις συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού επιβατών μπορείς εύκολα να ντουμπλάρεις τα λεωφορεία σε κάποια δρομολόγια (με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει προηγηθεί σοβαρός και σωστός σχεδιασμός και υπάρχουν εφεδρείες).
Τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια με τον τρόπο που εφαρμόζονται αυτήν τη στιγμή δεν αποτελούν σωτηρία για τη νεολαία αλλά δωρεάν παροχή. Δεν δημιουργήθηκαν καν για αυτούς αλλά τα απολαμβάνουν από σπόντα. Εκτός από εμένα ή εσένα που θα πάρουμε κάποιο νυχτερινό λεωφορείο από και προς τη διασκέδασή μας υπάρχει κόσμος που είτε πάει ή επιστρέφει στη δουλειά του, είτε ταξιδεύει, είτε τα χρησιμοποιεί για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη του (πχ για να πάει σε κάποιο εφημερεύον νοσοκομείο ή ό,τι άλλο). Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής τους. Τώρα για τα μαγαζιά που είναι άδεια τις καθημερινές και περιμένουν μια Παρασκευή ή ένα Σάββατο για να δουλέψουν δε θα στενοχωρεθώ κιόλας, γνωρίζω πολλά που δουλεύουν με ικανές πληρότητες κάθε μέρα - αν δεν μπορούν να τα λειτουργήσουν ας τα κλείσουν!
Στα περί κοινού που μετακινείται τώρα... Στις περιοχές που μου αναφέρεις και με τα παραβατικά στοιχεία που κινούνται εκεί πέρα μέσα στο λεωφορείο δεν έχεις να φοβάσαι για τίποτα σχεδόν. Κανένας τους δεν πρόκειται να προβεί σε μια εγκληματική πράξη εγκλωβισμένος μέσα σε ένα κατάφωτο όχημα με ελάχιστες πιθανότητες διαφυγής. Τον τύπο που τον τρέχει το αφεντικό του, τον παράτησε η γυναίκα ή η γκόμενα, ήπιε μισό μπουκάλι για να ξεχάσει και νομίζει ότι τώρα είναι ο Θεός ο ίδιος, δεν καταλαβαίνει τίποτα και κανέναν και τσαμπουκαλεύεται με το σύμπαν γύρω του, αυτόν να προσέχεις. Τον πιτσιρικά ο οποίος μετά από δυο σφηνάκια τεκίλα και για να κάνει λεζάντα στην πιτσιρίκα γράφει και σκίζει τα καθίσματα, χαράζει τα τζάμια και ξηλώνει τις χειρολαβές να τον θυμάσαι καλά γιατί τη Δευτέρα το πρωί που θα περιμένεις στη στάση το λεωφορείο θα είναι στο αμαξοστάσιο αποκαθιστώντας τις φθορές αυτές. Και αν κατέβεις από το όχημα χωρίς το κινητό σου ένας από τους γύρω "νηφάλιους" θα σε ευχαριστεί που στριμώχτηκες δίπλα του. Ο οδηγός σε όλα αυτά δεν θα δώσει καμία απολύτως σημασία και θα κοιτάξει να βγάλει όσο γίνεται πιο ήσυχα τη βάρδιά του. Αυτή είναι η μικροεγκληματικότητα των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων.
Πάμε και στα περί ασφάλειας τώρα... Έχεις μια τάση να προτείνεις συνέχεια την πιο ακριβή και ανέφικτη λύση... Επάνδρωση του κάθε λεωφορείου με σεκιουριτάδες (τουλάχιστον δύο απαιτούνται) έχεις καμία ιδέα τι συνεπάγεται σε κόστος; Καλύτερα να παρέχεις την υπηρεσία δωρεάν σε κάποιες περιπτώσεις... Ένα μικτό συνεργείο ελέγχου με προσωπικό των ΟΣΥ και της ΕΛ.ΑΣ. (ή έστω ορισμένων σεκιουριτάδων) σε μη σταθερά σημεία της διαδρομής που θα ακινητοποιούν και θα έλεγχουν όλο το λεωφορείο αρκεί. Για τη δε προαναφερόμενη μικροεγκληματικότητα η λύση είναι ήδη δοκιμασμένη εδω και χρόνια στο εξωτερικό και λέγεται CCTV. Βέβαια από μόνο του δεν κάνει δουλειά, θέλει και την τηλεματική του ή έστω ένα VHF. Αλλά αν δεν μπορούν να τοποθετηθούν λόγω κόστους σε ολόκληρο το στόλο ας μπούνε τουλάχιστον σε έναν αριθμό λεωφορείων που θα κάνουν τα νυχτερινά δρομολόγια. Μου έχει τύχει περιστατικό σε λεωφορείο του Λονδίνου όπου σε παρενόχληση μιας κοπέλας από κάποιον μεθυσμένο νεαρό αυτή παραπονέθηκε στον οδηγό ο οποίος ενεργοποιόντας το alarm του οχήματος μετέδιδε την εικόνα από το εσωτερικό όχι μόνο στο κέντρο της Go Ahead αλλά και στην αστυνομία. Συνέχισε κανονικά το δρομολόγιο του μέχρι που ελάχιστα λεπτά μετά το όχημα περικυκλώθηκε από περιπολικά και αφού ακινητοποιήθηκε οι αστυνομικοί που ήδη γνώριζαν από το κέντρο για το περιστατικό μπήκαν μέσα στο λεωφορείο και τον συνέλαβαν. Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε τη διαδρομή μας αμέσως μετά σαν να μη συνέβη τίποτε...

(06-11-2013, 01:19 AM)GiannisB Έγραψε: Ο ΟΑΣΘ έχει συνάψει σύμβαση με εταιρία security και μια χαρά τα καταφέρνει σχετικά με τον ελέγχους, αλλά όχι μόνο τον βράδυ αλλά και την ημέρα, δεν έχει τίποτα να χάσει ο ΟΣΥ αν κάνει συνάψει μια σύναψη με security. Για τα νυχτερινά δρομολόγια και εδώ συμφωνώ πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον Παρασκευές, Σάββατα, Κυριακές δεν πρέπει να τα κόψουν μέγα λάθος,εδικά τις ημέρες που έγραψα, αλλά από την άλλη θα μπορούσαν και κάθε μέρα να υπάρχουν, αλλά πλέον ο κόσμος δεν πολύ βγαίνει έξω, για αυτό ας μείνουμε σε αυτό

Πώς φαίνεται ο άνθρωπος που έχει άποψη για τα νυχτερινά δρομολόγια χωρίς να τα έχει χρησιμοποιήσει ποτέ του. Οι σεκιουριτάδες του ΟΑΣΘ συνδράμουν επικουρικά στον έλεγχο και σε περιστατικά στα οποία κάποιοι επιβάτες δημιουργούν πρόβλημα στο όχημα (παρενοχλήσεις επιβατών, βανδαλισμοί κλπ.). Όλα αυτά αφορούν τα ημερήσια δρομολόγια αφού το μόνο νυχτερινό, το 78Ν δεν υποστηρίζεται καθώς έχουν σχολάσει ενώ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΕΛΕΓΧΟ εδώ και αρκετό καιρό!!! Έλεος πια με τις ανακρίβειες και τα όνειρα...
Απάντηση
#24
(13-11-2013, 01:52 AM)garvanitis Έγραψε: Όχι τόσο μεγάλη όσο φαίνεται... Αν για παράδειγμα δρομολογείς ένα συρμό ανά 45 λεπτά και τρία 18μετρα σε διαφορετικούς προορισμούς προς την ίδια όμως κατεύθυνση ανά τέταρτο έχεις την ίδιες διαθέσιμες θέσεις σχεδόν καλύπτοντας μια πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή. Το επιπλέον προσωπικό που αρχικά φαίνεται να απαιτείται (ένας ηλεκτροδηγός έναντι εννέα οδηγών λεωφορείων) στην ουσία είναι λιγότερο διότι δεν υπάρχουν ανάγκες καθαρισμού του σταθμού, φύλαξης και διοικητικών υπηρεσιών (σταθμάρχης, εκδοτήρια κλπ.). Όλα αυτά σε κάθε σταθμό, άντε στους πιο αποκακρυσμένους από το κέντρο να παρακάμψουμε τους διοικητικούς και τους καθαριστές και μέρος των σεκιουριτάδων. Ταυτόχρονα έχουμε και εξοικονόμηση ενέργειας αφού οι σταθμοί δεν λειτουργούν. Επιπρόσθετα δε οι εργασίες συντήρησης γίνονται πιο επισταμένα και με καλύτερο προγραμματισμό. Τα απρόοπτα σχεδόν μηδενίζονται. Φαντάσου ένα μεταμεσονύκτιο περιστατικό αυτοκτονίας σε μια γραμμή του μετρό. Όλος ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός έχει καταρρεύσει στο δευτερόλεπτο και έχεις μερικές εκατοντάδες κόσμου που δεν μπορούν να προωθηθούν στον προορισμό τους με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο στην αξιοπιστία του φορέα όσο και στον εκνευρισμό των επιβατών και τις όποιες αντιδράσεις τους. Με το λεωφορείο και το τρόλεϊ τέτοια θέματα δεν υπάρχουν, έχεις πολύ περισσότερες εναλλακτικές δυνατότητες να αντιμετωπίσεις οτιδήποτε συμβεί. Συχνότητες 20-30 λεπτά είναι υπερεπαρκείς ενώ σε ακραίες περιπτώσεις συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού επιβατών μπορείς εύκολα να ντουμπλάρεις τα λεωφορεία σε κάποια δρομολόγια (με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει προηγηθεί σοβαρός και σωστός σχεδιασμός και υπάρχουν εφεδρείες).
Τα μεταμεσονύκτια δρομολόγια με τον τρόπο που εφαρμόζονται αυτήν τη στιγμή δεν αποτελούν σωτηρία για τη νεολαία αλλά δωρεάν παροχή. Δεν δημιουργήθηκαν καν για αυτούς αλλά τα απολαμβάνουν από σπόντα. Εκτός από εμένα ή εσένα που θα πάρουμε κάποιο νυχτερινό λεωφορείο από και προς τη διασκέδασή μας υπάρχει κόσμος που είτε πάει ή επιστρέφει στη δουλειά του, είτε ταξιδεύει, είτε τα χρησιμοποιεί για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη του (πχ για να πάει σε κάποιο εφημερεύον νοσοκομείο ή ό,τι άλλο). Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξής τους. Τώρα για τα μαγαζιά που είναι άδεια τις καθημερινές και περιμένουν μια Παρασκευή ή ένα Σάββατο για να δουλέψουν δε θα στενοχωρεθώ κιόλας, γνωρίζω πολλά που δουλεύουν με ικανές πληρότητες κάθε μέρα - αν δεν μπορούν να τα λειτουργήσουν ας τα κλείσουν!
Στα περί κοινού που μετακινείται τώρα... Στις περιοχές που μου αναφέρεις και με τα παραβατικά στοιχεία που κινούνται εκεί πέρα μέσα στο λεωφορείο δεν έχεις να φοβάσαι για τίποτα σχεδόν. Κανένας τους δεν πρόκειται να προβεί σε μια εγκληματική πράξη εγκλωβισμένος μέσα σε ένα κατάφωτο όχημα με ελάχιστες πιθανότητες διαφυγής. Τον τύπο που τον τρέχει το αφεντικό του, τον παράτησε η γυναίκα ή η γκόμενα, ήπιε μισό μπουκάλι για να ξεχάσει και νομίζει ότι τώρα είναι ο Θεός ο ίδιος, δεν καταλαβαίνει τίποτα και κανέναν και τσαμπουκαλεύεται με το σύμπαν γύρω του, αυτόν να προσέχεις. Τον πιτσιρικά ο οποίος μετά από δυο σφηνάκια τεκίλα και για να κάνει λεζάντα στην πιτσιρίκα γράφει και σκίζει τα καθίσματα, χαράζει τα τζάμια και ξηλώνει τις χειρολαβές να τον θυμάσαι καλά γιατί τη Δευτέρα το πρωί που θα περιμένεις στη στάση το λεωφορείο θα είναι στο αμαξοστάσιο αποκαθιστώντας τις φθορές αυτές. Και αν κατέβεις από το όχημα χωρίς το κινητό σου ένας από τους γύρω "νηφάλιους" θα σε ευχαριστεί που στριμώχτηκες δίπλα του. Ο οδηγός σε όλα αυτά δεν θα δώσει καμία απολύτως σημασία και θα κοιτάξει να βγάλει όσο γίνεται πιο ήσυχα τη βάρδιά του. Αυτή είναι η μικροεγκληματικότητα των μεταμεσονύκτιων δρομολογίων.
Πάμε και στα περί ασφάλειας τώρα... Έχεις μια τάση να προτείνεις συνέχεια την πιο ακριβή και ανέφικτη λύση... Επάνδρωση του κάθε λεωφορείου με σεκιουριτάδες (τουλάχιστον δύο απαιτούνται) έχεις καμία ιδέα τι συνεπάγεται σε κόστος; Καλύτερα να παρέχεις την υπηρεσία δωρεάν σε κάποιες περιπτώσεις... Ένα μικτό συνεργείο ελέγχου με προσωπικό των ΟΣΥ και της ΕΛ.ΑΣ. (ή έστω ορισμένων σεκιουριτάδων) σε μη σταθερά σημεία της διαδρομής που θα ακινητοποιούν και θα έλεγχουν όλο το λεωφορείο αρκεί. Για τη δε προαναφερόμενη μικροεγκληματικότητα η λύση είναι ήδη δοκιμασμένη εδω και χρόνια στο εξωτερικό και λέγεται CCTV. Βέβαια από μόνο του δεν κάνει δουλειά, θέλει και την τηλεματική του ή έστω ένα VHF. Αλλά αν δεν μπορούν να τοποθετηθούν λόγω κόστους σε ολόκληρο το στόλο ας μπούνε τουλάχιστον σε έναν αριθμό λεωφορείων που θα κάνουν τα νυχτερινά δρομολόγια. Μου έχει τύχει περιστατικό σε λεωφορείο του Λονδίνου όπου σε παρενόχληση μιας κοπέλας από κάποιον μεθυσμένο νεαρό αυτή παραπονέθηκε στον οδηγό ο οποίος ενεργοποιόντας το alarm του οχήματος μετέδιδε την εικόνα από το εσωτερικό όχι μόνο στο κέντρο της Go Ahead αλλά και στην αστυνομία. Συνέχισε κανονικά το δρομολόγιο του μέχρι που ελάχιστα λεπτά μετά το όχημα περικυκλώθηκε από περιπολικά και αφού ακινητοποιήθηκε οι αστυνομικοί που ήδη γνώριζαν από το κέντρο για το περιστατικό μπήκαν μέσα στο λεωφορείο και τον συνέλαβαν. Οι υπόλοιποι συνεχίσαμε τη διαδρομή μας αμέσως μετά σαν να μη συνέβη τίποτε...

Με τα σημερινά δεδομένα, οι συρμοί του Μετρό δρομολογούνται ανά 15', ενώ οι αντικαταστάτες των γραμμών 1 και 2 (500 και 790 αντίστοιχα), ανά 60'+, με 12μετρα μάλιστα οχήματα, αφού έχουν διαδρομή μέσα από στενά!!

Ακόμη, τις συνέπειες που θα υπάρξουν από ένα απρόσμενο γεγονός στο Μετρό, μπορεί να τις βιώσουν κάλλιστα και αυτοί που χρησιμοποιούν τις νυχτερινές, από τη στιγμή που δεν υπάρχει εφεδρεία. Φαντάσου το ενδεχόμενο να χαλάσει το 1 από τα 2 οχήματα του 790 κάπου στα Σεπόλια. Θα πρέπει το όχημα να μεταφερθεί στο Α/Σ Μπραχαμίου και ο οδηγός να πάει να παραλάβει άλλο, δηλαδή πάει το πρόγραμμα δρομολογίων περίπατο και ο κόσμος θα κάθεται και θα περιμένει λεωφορείο με τις ώρες. Και με ότι θα συνεπάγεται αυτό για τους εργαζόμενους που μετακινούνται με αυτά.

Πράγματι, όμως, το κόστος λειτουργίας του Μετρό είναι μεγαλύτερο, δεδομένου ότι, όπως σωστά ανέφερες, απαιτούνται -πέραν τον οδηγών- και σταθμάρχες στο σύνολο των σταθμών, όπως και προσωπικό στο ΚΕΛ, αλλά και πρόσθετο προσωπικό (πχ. συνεργείο καθαριότητας, σεκιούριτι).

Για την περίπτωση του CCTV, εδώ στην Ελλάδα υπάρχει το κώλυμα από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που δε θα δίνει την άδεια. Γιατί νομίζω πως υπήρχε μία κίνηση να μπουν κάμερες και στο Μετρό να τοποθετηθεί σύστημα εντός και στις θύρες των συρμών (σύστημα που υπάρχει στα 3ης γενιάς), αλλά προσέκρουε στην αρμόδια αρχή. Μόνο σε CNG και Solaris υπάρχει σήμερα κλειστό κύκλωμα, αλλά μόνο στις πόρτες, για να μπορεί ο οδηγός να ελέγχει ότι μπορεί να τις κλείσει.
Απάντηση
#25
Ανοίγω αυτό το θρεντ για να συζητάμε για τις νυχτερινές γραμμές.

Χθες (Παρασκευή), όπως έγραψα και σε άλλο θρεντ, χρησιμοποίησα την γραμμή 500. Είχα να την χρησιμοποιήσω καιρό και την είχα αφήσει με δρομολόγια ανά 30'. Βλέποντας τα δρομολόγια της είδα ότι έχει αραιώσει πάρα πολύ και πλέον έχει δρομολόγια ανά 60'-70'. Το ίδιο ισχύει και για τα βραδυνά δομολόγια του 11, θυμόμουν ότι έφευγαν ανά μισή ώρα από αφετηρία/τέρμα ενώ πλέον αραίωσαν και έχουν δρομολόγια ανά 45'.

Πάντως στο 500 που πήρα είχε αρκετό κόσμο, όλες οι θέσεις ήταν πιασμένες και είχε 5-10 όρθιους από το Γκάζι ως τον Περισσό που κατέβηκα. Πολύ κόσμο πήρε από το Γκάζι και την Ομόνοια.

Το 11 επίσης, όσες φορές έχω χρησιμοποιήσει τα μεταμεσονύκτια του δρομολόγια έχει πάρα πολύ κόσμο, θυμίζει ώρα αιχμής!

Να σημειώσω και τις ώρες που πέρασε το λεωφορείο από διάφορους σταθμούς του ΗΣΑΠ για να μπορεί να υπολογίσει και κάποιος άλλος πότε περίπου περνάει το λεωφορείο. Πήρα το δρομολόγιο των 2:10 απο Πειραιά, επιβιβάστηκα στον Ταύρο στις 2:30 και μετά το δρομολόγιο είχε ως εξής:

2:35 Γκάζι
2:40 Ομόνοια
2:45 Βικτώρια
2:50 Αττική
2:55 Κάτω Πατήσια
3:05 Περισσός

Πουθενά δεν θυμάμαι να βρήκαμε κίνηση.
Απάντηση
#26
Προ μιας εβδομάδας, ξημερώματα Πέμπτης προς Παρασκευή, περιμένοντας το 790 στο Σύνταγμα είδα ότι και το Χ14 έφτασε με πολύ κόσμο στο Σύνταγμα και το 11 από Πατήσια είχε αρκετούς επιβάτες. Όπως και το 790 που πήρα, τον είχε τον κόσμο του.
Απάντηση
#27
(23-11-2013, 06:20 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Προ μιας εβδομάδας, ξημερώματα Πέμπτης προς Παρασκευή, περιμένοντας το 790 στο Σύνταγμα είδα ότι και το Χ14 έφτασε με πολύ κόσμο στο Σύνταγμα και το 11 από Πατήσια είχε αρκετούς επιβάτες. Όπως και το 790 που πήρα, τον είχε τον κόσμο του.

Όλες οι νυχτερινές γραμμές έχουν κόσμο, έστω μια πληρότητα 50% και πάνω.. Χ14 και 790 που ξέρω σχετικά καλά έχουν μερικά δρομολόγια με σαρδελοποίηση. Και τώρα η απορία του χαζού: Μα δεν βγάζουν τα λεφτά τους για να επεκταθεί το δίκτυο νυχτερινών γραμμών στην Αθήνα;;;
- Όχι γιατί ο Ελληνάρας που θα χαλάσει 8-9€ για ένα ποτό στο Γκάζι ή 15-20€ αν clubαρει, δεν θα πληρώσει 1,40€ για το εισιτηριάκι του (ή 0,70€ ο φοιτητής)...
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση
#28
Μέχρι τώρα έχω 2 εμπειρίες με νυχτερινές γραμμές..
Και τις 2 το 790.. Μια από Σύνταγμα για Άγιο Δημήτριο, και μία ανάποδα..
Και τις 2 φορές το δρομολόγιο ήτανε το επόμενο από το τελευταίο μετρό ας πούμε, συνεπώς ήτανε γεμάτο και με αρκετούς όρθιους.
Την φορά που πήγαινα Σύνταγμα όμως, έγινε κάτι που θεώρησα απαράδεκτο. Με το που άφησε το 790, το Χ14 ήτανε μπροστά του, στην ώρα του για να φύγει και ούτε καν περίμενε λίγο σε περίπτωση που θέλει κάποιος να μετεπιβιβαστεί.

Απορία: Σήμερα θα πρέπει να πάρω το 11 το βράδυ. Τηρεί τα δρομολόγια;! Γιατί δεν λέει να περιμένω τόση ώρα βραδιάτικα στην Πατησίων μοναχός..! Tongue
Απάντηση
#29
(29-11-2013, 05:12 PM)i_lie_us Έγραψε: Απορία: Σήμερα θα πρέπει να πάρω το 11 το βράδυ. Τηρεί τα δρομολόγια;! Γιατί δεν λέει να περιμένω τόση ώρα βραδιάτικα στην Πατησίων μοναχός..! Tongue

Όσες φορές το έχω χρησιμοποιήσει, τα τηρεί. Επίσης, ετοιμάσου για στρίμωγμα, μιας και κουβαλάει ουκ ολίγον κόσμο!
Απάντηση
#30
(29-11-2013, 05:31 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Όσες φορές το έχω χρησιμοποιήσει, τα τηρεί. Επίσης, ετοιμάσου για στρίμωγμα, μιας και κουβαλάει ουκ ολίγον κόσμο!

Καλά ναι, δεν περίμενα κάτι διαφορετικό.. Θυμάμαι μικρός το είχα πάρει με την αδερφή μου λίγο μετά τα μεσάνυχτα ήτανε πίτα και αναγκαστήκαμε να κατεβούμε μια-δύο στάσεις πριν από εκεί που θέλαμε γιατί κάποιοι ελαφροχέρηδες θέλανε να κλέψουν την αδερφή μου.. Ωραίες εμπειρίες! Tongue
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)