Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Ερευνα:«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να γίνει Ρότερνταμ»
#1
Προοπτική ευκαιρίας η διασύνδεσή του με «αλυσίδα» μεταφοράς

[Εικόνα: 51E2FC74E262BD80CD6C8A85653AC2F0.jpg]

Η αποτελεσματικότερη, οικονομικότερη και περιβαλλοντικά πιο φιλική πρακτική διακίνησης εμπορευμάτων είναι η «συνδυασμένη» μεταφορά φορτίων, που η ανάπτυξή της αποτελεί προοπτική ευκαιρίας και «στόχο» των ενδιαφερομένων φορέων για την περιοχή της να Ευρώπης, όπως υπογραμμίστηκε σε συνέντευξη τύπου για τα ερευνητικά αποτελέσματα του προγράμματος ADB Multiplatform (Adriatic Danube Black Sea Multimodal Platform).

Η καλύτερη προοπτική για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ήταν, αντί της ιδιωτικοποίησης, η διασύνδεσή του με μια ευρύτερη «αλυσίδα» μεταφοράς, τόνισε ο επιστημονικά υπεύθυνος για το έργο ADB, Α. νανιόπουλος.

Το ευρωπαϊκό έργο ADB Multiplatform («Αδριατική - Δούναβης - Μαύρη Θάλασσα: πολυτροπική πλατφόρμα») αφορά στην προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή της να Ευρώπης, που ειδικά για την Ελλάδα αποτελεί πολύτιμη ευκαιρία, για την εξέλιξή της σε ισχυρό κόμβο εμπορίου και «logistics» στην ευρύτερη περιοχή.

Όπως τόνισαν ομιλητές, εκπρόσωποι των εταίρων, κρατικών φορέων, οργανισμών και επιμελητηρίων από χώρες της να Ευρώπης και ενός τμήματος της Ιταλίας, που συμμετέχουν στο σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα του «South East Europe», για να επιτευχθεί η ανάδειξη της περιοχής σε σημαντικό κόμβο συνδυασμένης εμπορευματικής μεταφοράς απαιτείται καλύτερη δικτύωση, αλληλοεπικοινωνία, πληροφόρηση, βελτίωση υποδομών, συντόμευση των διαδικασιών στα τελωνεία, ώστε να επιτυγχάνεται η πιο σύντομη, ασφαλής και πλέον οικονομικά συμφέρουσα οδός για τη διακίνηση εμπορευμάτων.

Τη σπουδαιότητα και τη σημασία του έργου για την αναπτυξιακή προοπτική των εμπορευματικών μεταφορών στη να Ευρώπη επεσήμανε ο Συντονιστής του Προγράμματος ADB, Μασιμιλιάνο Αντζελόττι.

«Ο δρόμος της Ν.Α. Ευρώπης είναι ελκυστικός από άποψη θέσης και μπορεί υπό προϋποθέσεις να γίνει ανταγωνιστικός, τόσο σε σχέση με την 'αυτοκρατορική' οδό, δηλαδή, από την Ασία, μέσω Σουέζ και Γιβραλτάρ, ή από τον άλλο 'δρόμο' της Β.Θάλασσας. Ωστόσο, χρειάζονται οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές και καλή δικτύωση με τις όμορες ζώνες της να Ευρώπης» τόνισε ο επιστημονικά υπεύθυνος για το έργο ADB και συντονιστής των Ελλήνων εταίρων ΑΠΘ, ΟΛΘ, ΕΕΘ, καθηγητής του ΑΠΘ, Αριστοτέλης νανιόπουλος.

Ο κ. νανιόπουλος συμπλήρωσε ότι η καλύτερη προοπτική για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ήταν, αντί της ιδιωτικοποίησης, η παραχώρηση χρήσης λειτουργιών και η διασύνδεσή του, με μια ευρύτερη «αλυσίδα» μεταφοράς, π.χ.υπό την προϋπόθεση τής καλής σιδηροδρομικής διασύνδεσης «θα μπορούσε να αναδειχθεί σε... Ρότερνταμ της νοτίου Ευρώπης».

Στην εισήγησή του ο επικεφαλής του τμήματος marketing της ελεύθερης ζώνης του Pirot της Σερβίας Aleksandar Simonivic, ανέφερε ότι η διακίνηση εμπορευμάτων προς τη σερβική αυτή οικονομική ζώνη (κυρίως εισαγωγές πρώτης ύλης ελαστικών) παλαιότερα γίνονταν αποκλειστικά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ τα τελευταία χρόνια από το λιμάνι του Μπουργκάς.

Επεσήμανε όμως ότι ευελπιστεί να αναπτυχθεί και πάλι η συνεργασία με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σε ερώτηςη, για το λόγο που είχε διακοπεί η εμπορευματική μεταφορά από τον ΟΛΘ ανέφερε τις «πολλές απεργίες, που υπήρχαν στο παρελθόν».

Ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΛΘ Παναγιώτης Θεοδοσίου τόνισε ότι έχουν ήδη γίνει επισκέψεις στο Pirot και υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις σε «καλό δρόμο» για την επανέναρξη της εμπορευματικής μεταφοράς στη σερβική αυτή οικονομική ζώνη.


Πηγή
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)