Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Μακεδονία] Χρυσοχοΐδης προς ΟΑΣΘ: Κόψτε μισθούς και μερίσματα
#1
«Περικόψτε μισθούς, μερίσματα και λοιπές λειτουργικές δαπάνες, αντί να ζητάτε αύξηση της κρατικής επιδότησης ή αύξηση του εισιτηρίου». Την αυστηρή αυτή προειδοποίηση απηύθυνε χθες προς τους διοικούντες τον ΟΑΣΘ ο υπουργός Υποδομών.

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου κάλεσε τη διοίκηση του Οργανισμού να προχωρήσει σε μείωση των λειτουργικών δαπανών, ξεκινώντας από τους μισθούς των εργαζομένων και τα μερίσματα των μετόχων. Η Ο.ΣΥ. (σ.σ. αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα), είπε ο υπουργός, «μείωσε μισθούς. Όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται» παρατήρησε ο κ. Χρυσοχοΐδης, υπονοώντας ότι στον ΟΑΣΘ δεν υπήρξαν αντίστοιχες μειώσεις. Υπογράμμισε πως ο ΟΑΣΘ «με κοινωνική επιδότηση, δηλαδή με την επιδότηση όλων μας» δεν μείωσε το κόστος λειτουργίας του. «Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη», πρόσθεσε. «Δεν πρόκειται τα χρήματα του λαού να μην επενδύονται με εκείνο τον τρόπο που θα επιστρέφουν ένα κοινωνικό αποτέλεσμα. Θα μειώσουμε όλοι τα κόστη όπως οι πιο φτωχοί Έλληνες. Αυτό είναι καθαρό, έστω κι αν γίνουμε δυσάρεστοι» είπε, στέλνοντας σαφές μήνυμα προς τη διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα ότι πρώτα πρέπει να μειώσει το κόστος λειτουργίας του και μετά να γίνει συζήτηση επί όλων των άλλων θεμάτων. Όπως, μάλιστα, άφησε να εννοηθεί ο κ. Χρυσοχοΐδης, ο ΟΑΣΘ εγείρει απαίτηση για αύξηση της κρατικής επιδότησης ή, σε διαφορετική περίπτωση, αύξηση του κομίστρου. «Έχει διάφορες απαιτήσεις», τόνισε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «υπάρχει ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο και μία πολύ μεγάλη επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα, που ασκεί κοινωνικό έργο. Ως ιδιωτικός φορέας έχει στοιχεία κέρδους και επιδότησης» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, αφήνοντας να εννοηθεί πως εκτός από τις μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων και στην περιστολή του λοιπού λειτουργικού κόστους, θα πρέπει να μειωθούν και τα μερίσματα, τα οποία διανέμονται στους μετόχους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζητά να υπάρξει γενναία περικοπή της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών, με την οποία καλύπτεται η ζημιογόνος λειτουργία των αστικών λεωφορείων της Αττικής αλλά και του ΟΑΣΘ. Το κόμιστρο του ΟΑΣΘ είναι σήμερα στα 0,80 λεπτά, στο οποίο προστίθενται άλλα 0,90 λεπτά κρατικής επιδότησης. «Είναι γνωστό ότι η αύξηση του εισιτηρίου προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μη συζητούμε για αύξηση» τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης. Όπως εξήγησε, το υπουργείο επεξεργάζεται διάφορες προτάσεις όσον αφορά την πολιτική κομίστρου, όπως για παράδειγμα το ενδεχόμενο χρέωσης ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές. Ο υπουργός παρέπεμψε για τελικές λύσεις μέσα από την καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Περικοπή 2% - 3%
Ο ΟΑΣΘ λειτουργεί με βάση τους νόμους του κράτους και την οικονομική συμφωνία που έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο, σχολιάζει ο πρόεδρος του Οργανισμού. Ο Χρήστος Στεφανίδης δήλωσε στη «Μ» ότι όλα τα ζητήματα θα διευθετηθούν στη βάση της συνεννόησης στο πλαίσιο της επιτροπής, που έχει συγκροτηθεί και ήδη έχει κάνει την πρώτη συνεδρίασή της πριν από μερικές ημέρες. Σύμφωνα με πρόεδρο του ΟΑΣΘ, οι ονομαστικοί μισθοί των εργαζομένων παραμένουν ως είχαν το 2009. «Οι όποιες μειώσεις έγιναν αφορούν τις αυξήσεις σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές», σημειώνει. Παραδέχεται επίσης ότι δεν υπήρξε μείωση ούτε στο μέρισμα που διανέμεται στους περίπου 4.200 μετόχους του Οργανισμού, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 16 εκατ ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι το ετήσιο λειτουργικό κόστος του ΟΑΣΘ ανέρχεται σε περίπου 183 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου τα 60 προέρχονται από τα έσοδα των εισιτηρίων και τα υπόλοιπα 123 από την κρατική επιδότηση. Τα τελευταία χρόνια, εξηγεί ο κ. Στεφανίδης, ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε περικοπή των ετήσιων δαπανών του ύψους περίπου 2% με 3%, ενώ στο πρώτο οκτάμηνο του 2013 η περικοπή στις δαπάνες ανέρχεται σε 3,5%.

«Ας κόψουν δρομολόγια»
«Έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο περιστολής δαπανών», επισημαίνει ο κ. Στεφανίδης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο ΟΑΣΘ δεν επιθυμεί να συζητήσει ενδεχόμενο μείωσης μισθών ή των μερισμάτων. «Περιστολή δαπανών», αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού, «μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους. Θα μπορούσε για παράδειγμα, εάν συμφωνεί το υπουργείο, να γίνει περιορισμός των δρομολογίων τις Κυριακές και τα Σάββατα, να διακοπούν όλα τα νυχτερινά δρομολόγια μεταξύ 12 το βράδυ και 5 το πρωί ή να επανεξεταστεί το ποσοστό έκπτωσης σε μαθητές, φοιτητές κτλ.», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης.
«Να κόψει τους μισθούς των βουλευτών» κάλεσε τον κ. Χρυσοχοΐδη ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στην Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης Δημήτρης Τσερμενίδης. Εξηγεί ότι τα τελευταία χρόνια οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δεν πήραν καμία απολύτως αύξηση, ενώ υπέστησαν μειώσεις λόγω της αύξησης της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών.

Πηγή
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [thestival.gr]Η πρόταση του ΟΑΣΘ προς τον Χρ. Σπίρτζη: 1,30 ευρώ εισιτήριο και κούρεμα 29% στους μισθούς των εργαζομένων GiannisB 0 2.485 21-05-2017, 08:07 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GiannisB

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)