Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές
#1
Καλησπέρα σε όλους!
Πρόκειται να κάνω την διπλωματική μου πάνω στην απόδοση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων κτλ. Ήθελα να ρωτήσω, εάν πληροφορίες όπως ετήσια κατανάλωση (σε λίτρα) καυσίμου (ων), δαπάνες για καύσιμα, τεχνολογία κινητήρα (EURO 1,2,3,4,5, - EEV), χιλιόμετρα που διανύθηκαν ετησίως υπάρχουν αναφορικά με τις Αστικές και Υπεραστικές συγκοινωνίες της επαρχίας.
Αν υπάρχουν, θεωρείτε πως με τηλεφωνική έρευνα θα πάρω απαντήσεις ή δεν πρόκειται? Smile

Ευχαριστώ!!
Απάντηση
#2
Καλημερα!

Γενικοτερα στην ΕΘΕΛ δεν γνωριζω τηλεφωνικα ποσο θα σε εξυπηρετησουν. Ειναι μεγαλος στολος λεωφορειων και δεν ξερω κατα ποσο θα τους ειναι ευκολο να σου δωσουν αμεσως τετοια στοιχεια. Γενικοτερα μια επιστολη σε ολους τους φορεις που θελεις πιστευω θα σε βοηθησει...

εχε ομως στον νου σου οτι η καταναλωση μπορει να διαφερει οχι μονο λογω του τυπου του κινητρα, αλλα και λογω συντηρησης, οδηγικης συμπεριφορας κλπ κλπ...
Απάντηση
#3
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!

Ναι ίσως κινηθώ πιο θεσμικά αλλά ήθελα να αποφύγω τη γραφειοκρατία του Πανεπιστημίου Αθηνών και των οργανισμών συγκοινωνιών (ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ Α.Ε. κτλ κτλ...).

Για τη συντήρηση έχεις απόλυτο δίκιο, θα συμπεριλάβω παραμέτρους της σίγουρα.
Για την οδική συμπεριφορά θεωρώ ότι οι οδηγοί ακολουθούν τους κανόνες κατά γράμμα (120χλμ σε αυτοκινητόδρομο, 30-40 σε πόλη κτλ κτλ)..

Έχεις στο μυαλό σου κάποιες άλλες παραμέτρους γιατί όπως το θέτεις με προβλημάτισες!!??
Απάντηση
#4
(22-08-2013, 02:47 PM)Thodvass Έγραψε: Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!

Ναι ίσως κινηθώ πιο θεσμικά αλλά ήθελα να αποφύγω τη γραφειοκρατία του Πανεπιστημίου Αθηνών και των οργανισμών συγκοινωνιών (ΟΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ Α.Ε. κτλ κτλ...).

Για τη συντήρηση έχεις απόλυτο δίκιο, θα συμπεριλάβω παραμέτρους της σίγουρα.
Για την οδική συμπεριφορά θεωρώ ότι οι οδηγοί ακολουθούν τους κανόνες κατά γράμμα (120χλμ σε αυτοκινητόδρομο, 30-40 σε πόλη κτλ κτλ)..

Έχεις στο μυαλό σου κάποιες άλλες παραμέτρους γιατί όπως το θέτεις με προβλημάτισες!!??


Καλός ήρθες πρώτα-πρώτα στην ιστοσελίδα

Για την οδική συμπεριφορά που αναφέρεις δεν είναι μόνο τα όρια της ταχύτητας αν τα τηρούν είναι και τα ζόρια που τρώνε τα λεωφορεία πχ ένα λεωφορείο που προσπαθεί να βγάλει ανηφόρα θα καταναλώσει πιο πολλά καύσιμα από λεωφορείο που έχει να αντιμετωπίσει ευθεία

Για την συντήρηση συμφωνώ όσο ένα λεωφορείο είναι καλά μηχανικά και διατηρείται σε άριστη κατάσταση τόσο θα έχει και ικανοποιητική κατανάλωση. Το ίδιο και το εαν τα λάστιχα έχουν την κατάλληλη πίεση αέρα. Επίσης πιστεύω ότι αν βρεις αυτά τα στοιχεία θα δεις ότι η κατανάλωση καυσίμων είναι μεγαλύτερη το καλοκαίρι και συνήθως και ίσως μικρότερη τον χειμώνα λόγω του κλιματισμού που επιβαρύνει τον κινητήρα, και στο χειμώνα έβαλα ίσως γιατί κάποιοι οδηγοί ανοίγουν καλοριφέρ το οποίο και αυτό οδηγεί στην επιβάρυνση του κινητήρα,αλλά πάντα δεν ανοίγουν το καλοριφέρ τον χειμώνα και κλείνουν τα παράθυρα ούτισι άλλως και έτσι το μόνο που καταναλώνει είναι για να κινηθεί.
Απάντηση
#5
Καλώς σας βρήκα!!!Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες και τις γνώμες!

ΟΚ, οπότε η συντήρηση είναι σημαντικότατος παράγοντας που επηρεάζει την κατανάλωση, αυτό θα μπει σίγουρα. Κάποιες παράμετροι συντήρησης είναι η μηχανική κατάσταση, πίεση ελαστικών κτλ κτλ.

Ο κλιματισμός έχει συμπεριληφθεί ούτως ή άλλως, είναι κομβικής σημασίας.

Αναφορικά με το φυσικό χαρακτηριστικό του δρομολογίου που κάνει ένα λεωφορείο (ανηφόρες - κατηφόρες- ευθείες), η έρευνα δεν παίρνει υπόψη της αυτό το χαρακτηριστικό ή καλύτερα το αντιμετωπίζει γεωγραφικά, στη λογική ότι Δηλαδή, νομίζω πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να ρωτήσεις την ΕΘΕΛ, από το σύνολο των χλμ που διανύθηκαν το 2012, πόσα από αυτά έγιναν σε ανηφόρα, πόσα σε κατηφόρα και πόσα σε ευθεία.
Απάντηση
#6
(20-08-2013, 04:11 PM)Thodvass Έγραψε: Καλησπέρα σε όλους!
Πρόκειται να κάνω την διπλωματική μου πάνω στην απόδοση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων κτλ. Ήθελα να ρωτήσω, εάν πληροφορίες όπως ετήσια κατανάλωση (σε λίτρα) καυσίμου (ων), δαπάνες για καύσιμα, τεχνολογία κινητήρα (EURO 1,2,3,4,5, - EEV), χιλιόμετρα που διανύθηκαν ετησίως υπάρχουν αναφορικά με τις Αστικές και Υπεραστικές συγκοινωνίες της επαρχίας.
Αν υπάρχουν, θεωρείτε πως με τηλεφωνική έρευνα θα πάρω απαντήσεις ή δεν πρόκειται? Smile

Ευχαριστώ!!

Επίσημα στοιχεία δεν θα βρεις εύκολα. Σίγουρα οι μεγάλοι συγκοινωνιακοί φορείς κρατούν αρχείο απόδοσης καυσίμων ανά όχημα. Λεπτομέρειες κατανάλωσης όμως, μάλλον όχι. Αυτά για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στην επαρχία τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο δεδομένου ότι τόσο στα αστικά όσο και στα υπεραστικά ΚΤΕΛ τα οχήματα κατά πλειοψηφία δεν ανήκουν στον φορέα αλλά στους μετόχους του. Αυτό σημαίνει ότι ο καθένας βάζει πετρέλαιο από όπου ο ίδιος επιθυμεί και κρατάει (αν κρατάει) αρχείο για τον εαυτό του. Ευκολότερη μπορεί να είναι η έρευνά σου σε ΚΤΕΛ που έχουν δικές τους εγκαταστάσεις καυσίμων. Να κάνεις τηλεφωνική έρευνα δεν θα το πολυσυνιστούσα, θα χρειαστεί να περάσεις από μια διαδικασία όπου ο ένας θα σε παραπέμπει στον άλλο και θα εξυπηρετηθείς ΑΝ έχει διάθεση ο αρμόδιος. Σίγουρα μπορεί να υπάρξουν εξαιρέσεις αλλά δεν θα είναι σε καμία περίπτωση κάτι περισσότερο από την επιβεβαίωση του κανόνα.

Αναφορικά με την φύση της έρευνάς σου τώρα κάποιες επισημάνσεις που αξίζει να λάβεις υπόψη σου:


Ο κάθε τύπος λεωφορείου έχει άλλες απαιτήσεις σε καύσιμο και πρέπει να διαχωρίσεις τις κατηγορίες
Η φύση του έργου που εκτελούν έχει μεγάλη ποικιλία διαδρομών, στα αστικά κεντρικές, διακεντρικές, περιαστικές, προαστιακές κλπ. καθώς και στα υπεραστικά ενδονομαρχιακές, διανομαρχιακές, ορεινές, τοπικές κλπ. χωρίς να ξεχνάμε βέβαια τα αντίστοιχα νησιωτικά. Θα κάνεις ανάλυση επιμέρους ή θα βγάλεις ένα μέσο όρο; Δεν πρέπει να παραλείψεις και τα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής του εκάστοτε φορέα άλλες απατήσεις έχει για παράδειγμα το ΚΤΕΛ Ευρυτανίας (φύσει ορεινός νομός) και άλλες το ανάλογο του νομού Λάρισας.
Σημαντικό ρόλο παίζει η συντήρηση του οχήματος. Το ίδιο επίσης και οι περιβαλλοντικές αλλά και οι καιρικές συνθήκες. Για να έχει βάση η μελέτη σου πρέπει να αναλύσεις τα δεδομένα σου σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και να πάρεις ένα μέσο όρο.
Ένα πρόβλημα που θα συναντήσεις - ιδιαίτερα στα ΚΤΕΛ - είναι η "πολυτυπία" των οχημάτων. Θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου κάποια χαρακτηριστικά δείγματα οχημάτων διαφόρων εποχών και προδιαγραφών Euro και να εξαιρέσεις κάποια άλλα που έχουν μικρή αναλογία στο συνολικό στόλο.
Ειδικά στα αστικά λεωφορεία παρατηρώ ότι αναφέρεις μόνο τα θερμικά. Θα λάβεις υπόψη τις διαφορές ανάμεσα σε diesel και CNG; Και τα τρόλεϊ; Στα τελευταία μάλιστα πώς θα υπολογιστούν οι ρύποι όταν οι μονάδες παραγωγής του ρεύματος που καταναλώνουν είναι πολλών ειδών και διάσπαρτες ανά την Ελλάδα;

Κάποιες βάσικες τιμές κατανάλωσης μπορώ να σου δώσω για να ξεκινήσεις την μελέτη σου αλλά με δεδομένο ότι βασίζονται στην εμπειρία και την παρατήρηση δεν νομίζω ότι θα σου χρησιμεύσουν σε κάτι παραπάνω από τη στήριξη κάποιων βασικών υποθέσεων. Τι πηγή εξάλλου να επικαλεστείς; Ατεκμηρίωτη πληροφόρηση σε κάποιο φόρουμ; Επίσης δεν είναι ακριβείς αλλά κατά προσέγγιση)
Έχουμε λοιπόν:
Αστικό λεωφορείο 12μετρο: 55-60λ/100χμ 50-55λ/100χμ 55-60λ/100χμ
Αστικό λεωφορείο 18μετρο: 65-75λ/100χμ 60-70λ/100χμ 65-75λ/100χμ
Αστικό λεωφορείο 8μετρο: 40-45λ/100χμ 35-45λ/100χμ 40-45λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο 12μετρο (αυτοκινητόδρομος): 30-40λ/100χμ 25-35λ/100χμ 25-30λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο 10/12μετρο (επαρχ. οδός/συχνές στάσεις): 50-65λ/100χμ 45-55λ/100χμ 45-55λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο μικρό (επαρχ. οδός/συχνές στάσεις) 25-30λ/100χμ 20-25λ/100χμ 20-25λ/100χμ
Πετρελαιοκινητήρας στο ρελαντι (άνευ φορτίου): 8-12λ/ώρα 6-10λ/ώρα 4-6λ/ώρα

Η πρώτη τιμή αφορά κινητήρες Euro0/1/2, η δεύτερη Euro3 και η τρίτη Euro4. Για Euro5/EEV υπολόγισε λίγο αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με το Euro4. Οι ορεινές γραμμές και οι ανηφορικές στις αστικές γραμμές μπορεί να σημαίνουν ανάλογα με τον τύπο και την ισχύ του κινητήρα ενος λεωφορείου αύξηση κατανάλωση εως και 100%.

Bonus tip: Υπάρχουν ανάλογες μελέτες σε Σουηδία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, σίγουρα και αλλού. Μάλιστα μια μιας βρετανικής εταιρίας μεταφορών κάπου πρέπει να την έχω αποθηκευμένη - θα την ψάξω. Γιατί δεν παίρνεις μια τέτοια ως βάση και να την προσαρμόσεις στα ελληνικά δεδομένα (κλιματολογικές συνθήκες, γεωγραφικό ανάγλυφο, κυκλοφοριακός φόρτος);

Bonus tip2: Στο ΚΤΕΛ Κορινθίας κυκλοφορεί ένα λεωφορείο με πλήρη μετατροπή σε LPG. Νομίζω πως θα πρέπει να το λάβεις υπόψη σου στα συγκριτικά αποτελέσματα. Πληροφορίες για να επικοινωνήσεις με τον ιδιοκτήτη του, ευχαρίστως με πμ.
Απάντηση
#7
(22-08-2013, 06:43 PM)garvanitis Έγραψε: Κάποιες βάσικες τιμές κατανάλωσης μπορώ να σου δώσω για να ξεκινήσεις την μελέτη σου αλλά με δεδομένο ότι βασίζονται στην εμπειρία και την παρατήρηση δεν νομίζω ότι θα σου χρησιμεύσουν σε κάτι παραπάνω από τη στήριξη κάποιων βασικών υποθέσεων. Τι πηγή εξάλλου να επικαλεστείς; Ατεκμηρίωτη πληροφόρηση σε κάποιο φόρουμ; Επίσης δεν είναι ακριβείς αλλά κατά προσέγγιση)
Έχουμε λοιπόν:
Αστικό λεωφορείο 12μετρο: 55-60λ/100χμ 50-55λ/100χμ 55-60λ/100χμ
Αστικό λεωφορείο 18μετρο: 65-75λ/100χμ 60-70λ/100χμ 65-75λ/100χμ
Αστικό λεωφορείο 8μετρο: 40-45λ/100χμ 35-45λ/100χμ 40-45λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο 12μετρο (αυτοκινητόδρομος): 30-40λ/100χμ 25-35λ/100χμ 25-30λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο 10/12μετρο (επαρχ. οδός/συχνές στάσεις): 50-65λ/100χμ 45-55λ/100χμ 45-55λ/100χμ
Υπεραστικό λεωφορείο μικρό (επαρχ. οδός/συχνές στάσεις) 25-30λ/100χμ 20-25λ/100χμ 20-25λ/100χμ
Πετρελαιοκινητήρας στο ρελαντι (άνευ φορτίου): 8-12λ/ώρα 6-10λ/ώρα 4-6λ/ώρα

Η πρώτη τιμή αφορά κινητήρες Euro0/1/2, η δεύτερη Euro3 και η τρίτη Euro4. Για Euro5/EEV υπολόγισε λίγο αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με το Euro4. Οι ορεινές γραμμές και οι ανηφορικές στις αστικές γραμμές μπορεί να σημαίνουν ανάλογα με τον τύπο και την ισχύ του κινητήρα ενος λεωφορείου αύξηση κατανάλωση εως και 100%.

Δηλαδή κατά μέσο όρο τα πετρελαιοκίνητα αστικά Euro 3 έχουν χαμηλότερη κατανάλωση απ' όλα τα υπόλοιπα? Κανονικά δεν θα 'πρεπε τα Euro 5/EEV να 'χαν την μικρότερη κατανάλωση απ' όλα?
Απάντηση
#8
Έχουν μικρότερες εκπομπές ρύπων, όχι μικρότερη κατανάλωση, μάλιστα ακόμη πιο αυξημένη είναι στα Euro6. Εκεί μάλιστα είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα διότι υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης. Η ολική αναδιάταξη των μηχανικών μερών στο Citaro C2 οφείλεται κυρίως σε αυτές τις απαιτήσεις. Παρατήρησε όμως πως η άνευ φορτίου κατανάλωση (ρελαντί) μειώνεται.
Μία επισήμανση με αφορμή τη δημοσίευσή σου που παρέλειψα να κάνω στο προηγούμενο ποστ είναι ότι στην κατανάλωση στα Euro4 και έπειτα θα πρέπει να προστεθεί και η κατανάλωση AdBlue αν υπάρχει.

Αν πρόκειται να συνεχίσουμε την συζήτηση καλό είναι να ανοίξουμε ένα νέο θέμα προκειμένου το παρόν να μείνει "καθαρό" προκειμένου να ανατρέχει ο Thodvass για ό,τι χρειάζεται για τη μελέτη του χωρίς να αναζητά τις όποιες πληροφορίες ανάμεσα σε άσχετες με το αντικείμενό του συζητήσεις.
Απάντηση
#9
(22-08-2013, 11:25 PM)garvanitis Έγραψε: Έχουν μικρότερες εκπομπές ρύπων, όχι μικρότερη κατανάλωση, μάλιστα ακόμη πιο αυξημένη είναι στα Euro6. Εκεί μάλιστα είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα διότι υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες ψύξης. Η ολική αναδιάταξη των μηχανικών μερών στο Citaro C2 οφείλεται κυρίως σε αυτές τις απαιτήσεις. Παρατήρησε όμως πως η άνευ φορτίου κατανάλωση (ρελαντί) μειώνεται.
Μία επισήμανση με αφορμή τη δημοσίευσή σου που παρέλειψα να κάνω στο προηγούμενο ποστ είναι ότι στην κατανάλωση στα Euro4 και έπειτα θα πρέπει να προστεθεί και η κατανάλωση AdBlue αν υπάρχει.

Αν πρόκειται να συνεχίσουμε την συζήτηση καλό είναι να ανοίξουμε ένα νέο θέμα προκειμένου το παρόν να μείνει "καθαρό" προκειμένου να ανατρέχει ο Thodvass για ό,τι χρειάζεται για τη μελέτη του χωρίς να αναζητά τις όποιες πληροφορίες ανάμεσα σε άσχετες με το αντικείμενό του συζητήσεις.

Δεν το 'ξερα. Είχα την εντύπωση ότι παράλληλα με την μείωση των ρύπων γίνεται προσπάθεια απ' τους κατασκευαστές αστικών για μείωση της κατανάλωσης και εν κίνηση. Προσωπικά καλύφτηκα. Ευχαριστώ για την απάντηση. Smile
Απάντηση
#10
Η αύξηση της κατανάλωσης οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων οι οποίοι είναι αρκετά εκτενείς για να αναλυθούν εδώ. Όποιος ενδιαφέρεται, ευχαρίστως με πμ. Κράτα - κάπως απλοϊκά αποδιδόμενα βέβαια - ότι συντελεί το αυξημένο βάρος και τα αναγκαστικά περισσότερα παρελκόμενα της γραμμής κίνησης.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)