Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Επόμενη στάση… φοροδιαφυγή
#1
Την κατά συρροή φοροδιαφυγή και παραβίαση του νόμου περί διεθνών λεωφορειακών γραμμών από διεθνή τουριστικά γραφεία και εταιρείες καταγγέλλει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ).

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που είχαν εντοπιστεί από το ΣΔΟΕ στη Δυτική Ελλάδα έξι λεωφορεία (αλβανικές πινακίδες), με 240 επιβάτες, τα οποία συνέδεαν τις δύο χώρες παράνομα και χωρίς να εκδίδουν εισιτήρια.

Τα περιστατικά πληθαίνουν ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.Είναι ενδεικτικό ότι τα δρομολόγια προς Τουρκία εξυπηρετούνται, πρακτικά, μόνο από τουρκικές επιχειρήσεις, ενώ το αντίστοιχο συμβαίνει και με την Αλβανία. Σποραδικά, το ίδιο φαινόμενο συναντάται και σε δρομολόγια προς άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Μάλιστα, τουριστικοί κύκλοι πιθανολογούν ότι ‘εγχώρια’ γραφεία κρύβονται πίσω από την κομπίνα.

Σε επιστολή της προς τα υπουργεία Υποδομών - Ανάπτυξης, Οικονομικών, Τουρισμού, το ΣΔΟΕ και τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η Ομοσπονδία καταγγέλλει «εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής και καταστρατήγησης της κείμενης νομοθεσίας, που έχουν διαπιστωθεί από τις αλλοδαπές εταιρίες» και ζητεί την άμεση παρέμβαση του κράτους.

Η ΓΕΠΟΕΤ έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφο του Τελωνείου Κήπων Έβρου, το οποίο αναγνωρίζει ότι οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, που διέπονται από την αρχή της αμοιβαιότητας, εκτελούνται κατά συντριπτική πλειοψηφία από αλλοδαπούς με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται η διάταξη του νόμου.

Επίσης, όπως αναφέρει το Τελωνείο, αναλυτικά στοιχεία του δευτέρου εξαμήνου του 2010 και του πρώτου εξαμήνου του 2011 δείχνουν ότι «οι γραμμές εκτελούνταν κατ' αποκλειστικότητα από Τούρκους μεταφορείς».

Σύμφωνα με τις καταγγελίες συντελείται όργιο φοροδιαφυγής στις διεθνείς τακτικές γραμμές κυρίως από την Τουρκία, την Αλβανία αλλά και από τις ευρωπαϊκές χώρες.

Η απώλεια δημοσίων εσόδων μέσω της φοροδιαφυγής είναι τεράστια και έχει οδηγήσει τις ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις σε λουκέτα και απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους επαγγελματίες των γειτονικών χωρών.

Σύμφωνα με το Βήμα ο «νόμος Βορίδη», η αρχή της αμοιβαιότητας προβλέπει ότι «κάθε αδειοδοτούμενη ελληνική μεταφορική επιχείρηση εξυπηρετεί, το μέγιστο, το 50% των διαθέσιμων, για τις ελληνικές επιχειρήσεις, δρομολογίων». Για τη λειτουργία των γραμμών «απαιτείται η σύναψη σύμβασης συνεργασίας μεταξύ της δικαιούμενης ημεδαπής μεταφορικής επιχείρησης με αντίστοιχη επιχείρηση της χώρας προορισμού, με διάρκεια αντίστοιχη με τη διάρκεια ισχύος της άδειας», η οποία «θα αφορά την από κοινού εκμετάλλευση των δρομολογίων και την αμοιβαία εκπροσώπηση κάθε μεταφορικής επιχείρησης στη χώρα προορισμού», αναφέρεται στο νόμο.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι «καμία από τις αντισυμβαλλόμενες επιχειρήσεις δεν επιτρέπεται να εξυπηρετεί περισσότερα δρομολόγια από την επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στην άλλη χώρα»

Η ομοσπονδία ζητεί την εντατικοποίηση των ελέγχων στις αλλοδαπές επιχειρήσεις, καθώς και την άμεση αφαίρεση της άδειας διεθνούς τακτικής γραμμής για όποια μεταφορική επιχείρηση βρεθεί να παρανομεί.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)