13-11-2013, 12:20 AM
(08-11-2013, 04:19 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Το δημοσίευμα χρονολογείται από τα τέλη Αυγούστου, αλλά επειδή μου κίνησε το ενδιαφέρον, είπα να το δούμε και εδώ.Προσωπικά δεν βλέπω κανένα φάουλ. Μπορεί η τελευταία φορά που χρησιμοποίησα το 060 να ήταν τον Οκτώβριο του 2010 αλλά ο χαρακτηρισμός της γραμμής ως "καθαρά τουριστικής" είναι μάλλον ατυχής. Μεσημέρι καθημερινής ήταν και με εξαίρεση εμένα και τον φίλο μου, Βασίλη (εγκυκοπαίδεια στα περί συγκοινωνιών της Αθήνας) σε ολόκληρη τη διαδρομή επιβιβάστηκαν μόλις τρία άτομα και κανένα φυσικά από αυτά δεν ήταν τουρίστας. Και οι τρεις όπως και εμείς οι δύο βγάλαμε κανονικά εισιτήριο άρα το επιχείρημα του ότι ο τουρίστα δεν είναι "δενπληρωνίστας" δεν στέκει. Λες ότι βγάζει τα έξοδα της η γραμμή λειτουργώντας ως τουριστική. Για να το δούμε λίγο αυτό. Το κάθε λεωφορείο της γραμμής εργαζόμενο σε δύο βάρδιες έχει δύο μεροκάματα, περίπου 150 λίτρα πετρέλαιο λόγω της μορφολογίας της περιοχής συν το κόστος συντήρησης. Αθροιστικά λοιπόν έχουμε περίπου 400 ευρώ λειτουργικό κόστος. Πόσα εισιτήρια λοιπόν πρέπει να κόβει ανά δρομολόγιο το κουβαδάκι για να βγάλει τα λεφτά του; Αλλά άντε και λέμε οκ, μπαίνουμε "μέσα" οικονομικά ελαφρώς στη συγκοινωνία αλλά για την τουριστική προβολή της Αθήνας να μας στοιχίσει και κάτι μικρό το κακό. Και έτσι λοιπόν φορτώνουμε τον τουρίστα να τον πάμε να δει την πόλη από ψηλά και τον οδηγούμε σε ένα κατάστημα με δυσανάλογα υψηλές τιμές και μέτριο ποιοτικά στο οποίο το μόνο που αξίζει είναι η θέα και που εδώ που τα λέμε κιόλας δεν το ενδιαφέρει με ποιον τρόπο θα πάει ο πελάτης εκεί διοτί διαφορετικά θα είχε δρομολογήσει το ίδιο ένα Sprinterάκι για παράδειγμα ως shuttle bus!!! Ε, εντάξει, φτάνει, δεν θα τα κάνουμε και ταξί τα VanHoolάκια...
Πρόκειται για μία επιστολή των Α. Μαλλικούρτη και Π. Δημόπουλου, που δημοσιεύθηκε στην "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti...013_531009), στις 24/8, και αφορά τη λεωφορειακή γραμμή 060:
Μπορεί στο πλαίσιο των περικοπών στο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, η κατάργηση των δρομολογίων της 060 την Κυριακή να μη μας φαίνεται και κάτι το τόσο σημαντικό, όμως, υπό μια άλλη οπτική γωνία, είναι.
Μία καθαρά τουριστική γραμμή (τις Κυριακές δε νομίζω να κάνουν πολλές μετακινήσεις οι κάτοικοι της περιοχής), στην οποία οι επιβάτες είναι μάλιστα και στην πλειονότητά τους ξένοι (άρα και δεν έχουν στο μυαλό τους την ελληνική εξυπνάδα του "δεν πληρώνω"), σίγουρα έχει περισσότερα έσοδα και άρα μπορεί και υπερκαλύπτει τα έξοδα.
Και έστω ότι η 060 μπορεί να μην είχε τόσο μεγάλη επιβατική κίνηση. Γιατί ο ΟΑΣΑ δε φροντίζει, όπως προώθησε το τουριστικό εισιτήριο, να κάνει το ίδιο και με κάποιες γραμμές τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως η 060; Γιατί οι περισσότεροι τουρίστες θα πλήρωναν για να απολαύσουν τον καφέ τους και στη συνέχεια το φαγητό τους στο εστιατόριο του Λυκαβηττού, με θέα όλη την Αθήνα.
Ίσως ένα ακόμη από τα μεγάλα φάουλ του ΟΑΣΑ.