Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Εκδήλωση ενδιαφέροντος από εννέα επενδυτές για το Ελληνικό
#1
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην Ελληνικού. Για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έληξε χθες, εννέα επενδυτές από επτά χώρες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής επενδυτή που θα αναλάβει την αστική ανάπλαση του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Οι χώρες απ’ όπου προέρχονται οι επενδυτές είναι το Ισραήλ, οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Ισπανία, το Κατάρ, η Κύπρος και η Ελλάδα.

Μετά τη λήξη της διορίας για την υποβολή του κατ’ αρχήν ενδιαφέροντος στο συγκεκριμένο έργο, η διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) εμφανίσθηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένη. Ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Γ. Κουκιάδης έκανε λόγο για άλλη μια ψήφο εμπιστοσύνης προς στην ελληνική οικονομία η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου, έτσι όπως εκφράστηκε και στην περίπτωση των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ. «Αν κλείσουν επιτυχώς δύο-τρεις σημαντικές αποκρατικοποιήσεις, όπως είναι αυτή του Ελληνικού, των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ και πιθανώς κάποια άλλη, τότε θα αλλάξει εντελώς το επενδυτικό κλίμα στη χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείο κ. Μητρόπουλος, σε γραπτή δήλωσή του που διανεμήθηκε χθες, έκανε λόγο για μια «ιδιαίτερα ενθαρρυντική» συμμετοχή ισχυρών ομίλων σε ένα σύνθετο και μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό έργο.

Το Ταμείο δεν θα ανακοινώσει τα ονόματα όσων συμμετείχαν στη συγκεκριμένη φάση του διαγωνισμού, αλλά, όπως έπραξε και στην περίπτωση των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, θα ανακοινώσει μόνον όσους πληρούν τους όρους συμμετοχής στη β΄ φάση του διαγωνισμού. Μια τέτοια ανακοίνωση αναμένεται να υπάρξει την ερχόμενη εβδομάδα και αφού ελεγχθούν οι βασικοί όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό. Στις βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής, έχει τεθεί το όριο των 350 εκατ. ευρώ ως ίδια κεφάλαια για κάθε συμμετέχουσα (εταιρεία, κοινοπραξία κ.λπ.), ενώ επιπλέον κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει υλοποιήσει ένα κατασκευαστικό έργο ύψους 700 εκατ. ευρώ.

Ρωσικό, ρουμανικό και γαλλικό ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ «βλέπει» το Ρόιτερς, επικαλούμενο Έλληνες αξιωματούχους. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται, σύμφωνα με το δημοσίευμα, να εξαγοράσουν το σύνολο του ελληνικού δικτύου και την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν, αν και επιβεβαίωσε τις συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, υποστήριξε στο Ρόιτερς ότι «η ελληνική πλευρά δεν έχει καταλήξει ακόμη στο μοντέλο ιδιωτικοποίησης, με αποτέλεσμα να είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για πιθανή δική μας συμμετοχή». Στο εμπορευματικό κομμάτι του ΟΣΕ φαίνεται ότι επικεντρώνεται το ενδιαφέρον της μεγαλύτερης ιδιωτικής ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρόμων Grup Feroviar Roman (GFR), σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής κυβέρνησης. Στο μεταξύ, γαλλικό ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ φαίνεται ότι επικαλείται άλλο στέλεχος της ελληνικής κυβέρνησης, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)