Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Καμία νέα άδεια για ταξί, ακόμη και σε αυτά της ειδικής μίσθωσης
#1
Παραμένει ως έχει η αγορά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Καμία νέα άδεια ταξί δεν θα εκδοθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ακόμη και τα νέα ταξί ειδικής μίσθωσης, που θα λειτουργούν με κόμιστρο και όχι ταξίμετρο, θα προέρχονται από τις υπάρχουσες άδειες δημοσίας χρήσεως και μάλλον δεν θα χρειαστεί να είναι ούτε καν 9θέσια, αφού τα υφιστάμενα οχήματα θα αρκούν.

Αυτό προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την «απελευθέρωση» των ταξί, που, πρακτικά, κρατάει την αγορά ως έχει, αφήνοντας μικρά περιθώρια στους περιφερειάρχες να εκδίδουν νέες άδειες και διαιωνίζει το υφιστάμενο καθεστώς, αφού δεν «ανοίγει» ούτε καν την εναλλακτική αγορά των ταξί της ειδικής μίσθωσης.

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το ν/σ ορίζει «σφιχτούς» μαθηματικούς τύπους, που δεν θα οδηγήσουν στην έκδοση καμίας νέας άδειας ταξί στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, ενώ θεσπίζει τα ταξί ειδικής μίσθωσης, χωρίς μετρητή, πέντε έως εννέα θέσεων - και όχι 7 έως 9 όπως σχεδίαζε αρχικά το υπουργείο -, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με προμίσθωση και θα απαγορεύεται να παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.

Επίσης, θα επεκταθεί η περιοχή λειτουργίας των ταξί της Αθήνας σε ολόκληρο τον νομό Αττικής με μονή ταρίφα, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στη Θεσσαλονίκη σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας.

Αντίστοιχη διεύρυνση - όχι σε επίπεδο νομαρχίας, όμως - θα γίνει και σε τουριστικές περιοχές, όπου καταγράφεται εποχικά υψηλή τουριστική κίνηση. Κατά τα άλλα, οι έδρες των ταξί παραμένουν ως έχουν, δηλαδή σε Καποδιστριακούς και όχι Καλλικρατικούς δήμους.

Το νομοσχέδιο ακολουθεί σταθερά τη «γραμμή» του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα, αφού ο συντελεστής έκδοσης νέων αδειών είναι για την Αθήνα 2,5 ανά 1.000 κατοίκους και για την περιφέρεια 1,5 ανά 1.000 κατοίκους.

«Πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια» θα επιτρέπουν την αυξομείωση του συντελεστή κατά +1 ή -1, κάτι που σημαίνει από 1,5 έως 3,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην Αθήνα και από 0,5 έως 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην υπόλοιπη χώρα.

Δηλαδή, στην πρωτεύουσα αλλά και στην Θεσσαλονίκη θα είναι αδύνατον να εκδοθούν νέες άδειες ταξί, ενώ μικρά περιθώρια θα έχουν οι περιφέρειες της υπόλοιπης χώρας για νέες άδειες.

Οι νέες άδειες θα εκδίδονται με απόφαση περιφερειάρχη κάθε δύο χρόνια. Η νέα άδεια θα στοιχίζει 1.000 ευρώ και για την απόκτησή της θα απαιτείται η κατάθεση εγγύησης υπέρ του Δημοσίου ύψους 5.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ν/σ προβλέπει ότι, εάν οι αιτήσεις είναι περισσότερες από τις προσφερόμενες άδειες, τότε θα γίνεται κλήρωση.
Το σχέδιο νόμου εισάγει ανώτατο όριο συγκέντρωσης στο 10% του συνόλου των αδειών για την επαρχία και το 5% για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει ότι για παράδειγμα ουδείς θα μπορεί να συγκεντρώσει άνω των 700 αδειών στην πρωτεύουσα, όπου κυκλοφορούν 14.000 ταξί. Όμως, καταργείται και το «πλαφόν» κατοχής δύο αδειών ανά φυσικό πρόσωπο κι επιτρέπεται η συγκέντρωση περισσοτέρων, χωρίς να απαιτείται ειδική άδεια οδήγησης ταξί.

Ωστόσο, το νομοσχέδιο προβλέπει και ένα μικρό «συμμάζεμα», καθώς όποιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο συγκεντρώσει άνω των πέντε αδειών ταξί, θα πρέπει να έχει εγκαταστάσεις στάθμευσης και συντήρησης.

Επίσης, το σχέδιο νόμου νομιμοποιεί την αγοραπωλησία αδειών και προβλέπει φόρο 20% επί της υπεραξίας της άδειας. Οι ρυθμίσεις για τα ταξί εντάσσονται σε πολυνομοσχέδιο το υπουργείου Υποδομών, που θα περιλαμβάνει και την ενσωμάτωση δύο οδηγιών. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Μ. Βορίδη, η τρόικα αποδέχεται τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου κι έχει στείλει παρατηρήσεις επί των διαδικασιών και όχι επί της ουσίας.

[Newsbomb.gr] Γ. Ραγκούσης: «Δεν ψηφίζω το νομοσχέδιο για τα ταξί»!

Ηχηρή διαφοροποίηση για το νομοσχέδιο που εισηγήθηκε ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, προήλθε από τον Γιάννη Ραγκούση.

Ο κ. Ραγκούσης τόνισε πως δεν πρόκειται να ψηφίσει το νομοσχέδιο στην Βουλή και επέρριψε σαφείς ευθύνες για τις αλλαγές στον νυν υπουργό Μάκη Βορίδη.

Συγκεκριμένα το χαρακτήρισε θλιβερή εξαίρεση, κοινωνικά άδικη και πολιτικά ανήθικη, την στιγμή που το σύνολο του ελληνικού λαού έχει υποστεί αναπόφευκτες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, ενώ προωθείται η αναγκαία υπερφορολόγηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα άλλων κλειστών επαγγελμάτων.

Σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, το νομοσχέδιο δίνει σε κάποιον το δικαίωμα να κατέχει το 10% των αδειών μιας περιοχής, κάτι που για την Αθήνα σημαίνει 1.400 άδειες, ενώ το δικό του νομοσχέδιο έδινε το δικαίωμα το πολύ για 10 άδειες.

Απορίες εξέφρασαν και άλλα μέλη του υπουργικού συμβουλίου που ήθελαν να προβλέπει το νομοσχέδιο την ύπαρξη ταξί – βαν , όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Ανάμεσα του οι Ν. Σηφουνάκης, Γ. Παπακωνσταντίνου, Δ. Ρέππας και Π. Γερουλάνος.
Απάντηση
#2
Επιμένει στις διαφωνίες του ο Γιάννης Ραγκούσης για το νομοσχέδιο που αφορά την απελευθέρωση των ταξί, την οποία χαρακτήρισε πολιτικά ανήθικη με τον τρόπο που την προωθεί ο διάδοχός του στο υπουργείο Μεταφορών Μάκης Βορίδης. Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι «δεοντολογικώς θα ήταν καλύτερο, τις συζητήσεις με την τρόικα να τις αφήνουμε στον αρμόδιο υπουργό» και αντικρούοντας τις αιτιάσεις του κ. Ραγκούση δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν ρυθμίζει πουθενά τα ταξί και διερωτήθηκε: «Ποιος κοροϊδεύει ποιον;»

Σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν μπορούμε να
αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το θέμα και πρέπει να ληφθεί απόφαση από αυτήν την κυβέρνηση».

Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία η χορήγηση αδειών να ρυθμίζεται από το κράτος και με βάση έναν υπό δημιουργία αλγόριθμο που θα συνυπολογίζει περιβαλλοντικές, συγκοινωνιακές συνθήκες, καθώς και κριτήρια πληθυσμού και επισκεπτών.

Επίσης, στον εν λόγω αλγόριθμο θα υπάρχει και πρόβλεψη για μικρή έστω αύξηση αδειών.

Επιπλέον, στις ρυθμίσεις θα ληφθούν υπόψη «νέα τουριστικά προϊόντα», όπως η χρονομίσθωση έως και 9θέσιου βαν με οδηγό και προς τούτο θα συγκροτηθεί (με τροπολογία στο νομοσχέδιο) επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο και τη συμμετοχή υπουργών όπως μεταξύ άλλων των κ.κ. Π. Γερουλάνου και Μ. Βορίδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί και αυτή η δυνατότητα.

Δεν υπάρχει θέμα παραίτησης Ραγκούση

Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον κ. Ραγκούση, δεν τίθεται θέμα παραίτησής του από την κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους ο Πρωθυπουργός έδειξε κατανόηση για τη διαφοροποίηση του κ. Ραγκούση στο θέμα αυτό και δεν έθεσε θέμα ομόφωνης ψήφισης του πολυνομοσχεδίου από τα μέλη της κυβέρνησης, όπως είχε πράξει με το πολυνομοσχέδιο της δανειακής σύμβασης.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, σήμερα ο Γιάννης Ραγκούσης έκανε λόγο για «πολιτική εξαιρέσεων» που θα ανοίξει τον χορό των αντιδράσεων από τον κλάδο των οδηγών φορτηγών, ενώ υποστήριξε ότι ήταν θέμα πολιτικής δικαιοσύνης και ηθικής, να ανοίξει πλήρως το επάγγελμα των οδηγών ταξί, όπως συμβαίνει με όλους τους κλάδους.

Στον ίδιο σταθμό, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης είπε ότι οι βασικές αρχές του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των ταξί έχουν γίνει δεκτές από την τρόικα και βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για επιμέρους θέματα.

Πάντως, τόνισε ότι «δεοντολογικώς θα ήταν καλύτερο, τις συζητήσεις με την τρόικα να τις αφήνουμε στον αρμόδιο υπουργό».

Με τις απόψεις του Γιάννη Ραγκούση συντάχθηκε και ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

Κατά τον Γιάννη Ραγκούση, με τον οποίο συνομίλησαν «ΤΑ ΝΕΑ», «οι διατάξεις είναι κομμένες και ραμμένες στις απαιτήσεις του Λυμπερόπουλου, όχι μόνο δεν ανοίγει το επάγγελμα, αλλά κρατείται ερμητικά κλειστό».

Σε γραπτή ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει τη δημόσια περιουσία, όπως είναι οι άδειες επιβατηγών οχημάτων δημοσίας χρήσης, ως ιδιωτική περιουσία του κατόχου, η οποία μεταβιβάζεται, κληρονομείται και δωρίζεται, άρα διατηρείται η μαύρη αγορά, η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή», ενώ προσθέτει «δεν δίνεται καμία νέα άδεια στην Αττική, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας», όπως και ότι «μια εταιρεία μπορεί να κατέχει έως και 1.500 άδειες ταξί» στην Αττική.

Το νομοσχέδιο, που κατά τον Μάκη Βορίδη καταρτίστηκε έχοντας ως βάση «τη βέλτιστη διεθνή πρακτική», προβλέπει ότι ο νέος αριθμός των ταξί θα αποτελεί συνάρτηση του πληθυσμού μιας γεωγραφικής περιοχής (περιφέρειας) και των κυκλοφοριακών συνθηκών.
Απάντηση
#3
Με ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑΟΣ να στηρίζουν επί της αρχής την απελευθέρωση των ταξί, ζητώντας ωστόσο ορισμένες βελτιωτικές αλλαγές και τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη να εμφανίζεται διαλλακτικός, αλλά και να επαναλαμβάνει ότι το πώς θα ανοίξει το επάγγελμα είναι θέμα εθνικού δικαίου, συνεχίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου για ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων.

Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επί της αρχής και αύριο θα συνεχιστεί η συζήτηση επί των άρθρων.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, τα "αγκάθια" της ρύθμισης για τα ταξί αφορούν κυρίως την αλλαγή του συντελεστή, ώστε να βγουν νέες άδειες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και στην περιφέρεια, τη διαδικασία των μεταβιβάσεων και το άνοιγμα της αγοράς για τα ειδικά προμισθωμένα επταθέσια και εννιαθέσια οχήματα, τα οποία ο κ. Βορίδης δήλωσε ότι στηρίζει σταθερά.
Απάντηση
#4
Μικρές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο για τα ταξί, προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μάκης Βοριδης, σε δηλώσεις του μετά από τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο. Πάντως, οι βελτιώσεις αυτές δεν αλλάζουν ουσιαστικά το περιεχόμενο του.

Όπως είπε οι έδρες των ταξί και τα κριτήρια, πληθυσμιακά και συγκοινωνιακά, διατηρούνται.

Ενδέχεται ωστόσο να μεταβληθεί ο συντελεστής, βάσει του οποίου εκδίδονται νέες άδειες σε ορισμένες περιοχές, αλλαγή που θα επιτρέψει την έκδοση νέων αδειών στις περιοχές αυτές.

Σε ότι αφορά την Αθήνα δεν πρόκειται να εκδοθούν νέες άδειες, ενώ παραμένουν οι διατάξεις που προβλέπουν ότι οι άδειες για οχήματα ειδικής μίσθωσης από 5 έως 9 θέσεων θα προέρχονται από τις υπάρχουσες.

Παράλληλα ο κ. Βοριδης άφησε αιχμές εναντίον του Γιάννη Ραγκούση, χωρίς πάντως να τον κατονομάσει, επισημαίνοντας ότι από καμία πτέρυγα της Βουλής δεν ακούσθηκε πως το νομοσχέδιο δεν ανοίγει το επάγγελμα, ακούσθηκε ωστόσο από έναν συνάδελφο στο υπουργικό.

Το βασικό αντικείμενος της συζήτησης του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, με τον αρμόδιο υπουργό Μάκη Βορίδη αποτέλεσαν τα έργα που θα δώσουν ανάπτυξη στην οικονομία, με αιχμή τους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης.
Απάντηση
#5
Με βελτιωτικές αλλαγές, στις οποίες προχώρησε την τελευταία στιγμή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, και με την καταψήφιση του επίμαχου άρθρου 148, που προβλέπει αύξηση του συντελεστή δόμησης στα νησιά για οργανωμένες τουριστικές εγκαταστάσεις, ολοκληρώθηκε σε δεύτερη ανάγνωση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τις ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων, στο οποίο περιλαμβάνεται και η απελευθέρωση των ταξί.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα και θα ολοκληρωθεί μία ημέρα μετά.

Ο κ. Βορίδης, υιοθετώντας πλήρως σχετική πρόταση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε νέα ρύθμιση σύμφωνα με την οποία αυξάνεται ο συντελεστής χορήγησης αδειών ανάλογα με τα πληθυσμιακά κριτήρια των περιοχών.

Επίσης προβλέπεται ότι: Τα προμισθωμένα οχήματα θα πρέπει να έχουν από έξι μέχρι εννέα θέσεις, αντί 5- 9 που προβλεπόταν αρχικά. Στην Αθήνα θα χορηγηθούν 100 άδειες, στη Θεσσαλονίκη 50 και από 10 σε Πάτρα, Ηράκλειο και Λάρισα. Για τη χορήγηση άδειας προμισθωμένων οχημάτων θα προηγούνται οι σημερινοί ιδιοκτήτες ταξί. Μειώνεται το ποσοστό συγκέντρωσης αδειών στην Αθήνα στο 3%, από 5% που ήταν αρχικά, και στην περιφέρεια στο 5% από 10%.

Ο υπουργός Υποδομών προανήγγειλε και αλλαγές στη φορολογία για τις μεταβιβάσεις αδειών, οι οποίες είναι, όπως είπε, αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών και θα περιλαμβάνονται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί.

Όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου, πλην του άρθρου 148 που καταψηφίστηκε, υπερψηφίστηκαν από τους βουλευτές κυρίως του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Να σημειωθεί ότι χθες, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, τόσο ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Νίκος Σηφουνάκης, όσο και ο πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος Κώστας Καρτάλης, είχαν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους στη ρύθμιση που προβλέπει στα νησιά αύξηση του συντελεστή δόμησης για οργανωμένες τουριστικές εγκαταστάσεις, ζητώντας την απόσυρσή της. Ειδικότερα, η επίμαχη διάταξη του υπουργείου Υποδομών που αφορά "χωροθέτηση οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων", προβλέπει ότι σε νησιά με επιφάνεια 70- 200 τ.χλμ, η διατιθέμενη έκταση για την ανάπτυξή τους θα μπορεί να φθάνει το 1% της επιφανείας τους. Αντίθετα, το υπουργείο Περιβάλλοντος, στη διαβούλευση που κάνει με φορείς και είναι σε εξέλιξη για το Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο Τουρισμού, το αντίστοιχο ποσοστό προβλέπεται από 0,15% έως 0,2% και αφορά νησιά από 90 τ. χλμ και πάνω.
Απάντηση
#6
Ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία μετά από ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο ΛΑΟΣ, τα άρθρα 83 και 84 για τις έδρες των ταξί και η τροπολογία για την πιστοποίηση των ΚΤΕΟ, του νομοσχεδίου που αφορά ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δημοσίων έργων.

Να σημειωθεί ότι από την ψηφοφορία απουσίαζε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος είχε εκφράσει αντιρρήσεις για τον τρόπο που απελευθερώνεται το επάγγελμα των ταξί.
Σε σύνολο 225 βουλευτών υπέρ των άρθρων 83 και 84 τάχθηκαν 199 βουλευτές ενώ 26 βουλευτές δήλωσαν ότι τα καταψηφίζουν.

Την τροπολογία για την πιστοποίηση των ΚΤΕΟ υπερψήφισαν 192 βουλευτές ενώ κατά τάχθηκαν 33 βουλευτές.

Με την υπερψήφιση και των τροπολογιών, ολοκληρώθηκε η συζήτηση και ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών με ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών και Δημοσίων Έργων.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)