Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.63 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Διον. Τσώκος
#1
Συναδελφοι καλησπερα σας. Ψαχνω απεγνωσμενα φωτο και σχολια για το ΜΑΝ αμαξοποιειας Τσωκου, εποχες του 80. Νομιζω υπηρχαν πολλά στο ΚΤΕΛ Λιβαδειας οταν ο σταθμος ηταν ακομα κοντα στην πλατεια Λιβαδειας. Ενας πολυ ωραιος σταθμος με πολυ ομορφα λεωφορεια ΜΑΝ. Περιμενω νεα σας και σχολια.

Edit By Cmaniac: Στα ελληνικα και με πεζη γραφη, στο διευρκινισα και στο email πως τα greeklish και τα κεφαλαια απαγορευονται. Αν αγνοηθει δευτερη φορα η οδηγια, θα αποκτησεις ποντους στο συστημα προειδοποιησεων. Πληροφοριακα, η συλλογη 3 ποντων, οδηγουν σε μονοημερο αποκλεισμο απο την σελιδα.

[spoiler]SYNADERFOI KALISPER SAS PSAHNO APEGNOSMENA FOTO KAI SHOLIA GIA TO MAN AMAKSOPOIIAS TSOKOU EPOHES TOU 80 NOMIZO IPIRHAN POLLA STO KTEL LIVADEIAS OTAN O STATHMOS ITAN AKOMA KONTA STIN PLATEIA LIVADEIAS ENA POLI ORAIOS STATHMOS ME POLI OMORFA LEOFOREIA MAN PERIMENO NEA SAS KAI SHOLIA..........
Big Grin[/spoiler]
Απάντηση
#2
http://www.youtube.com/watch?v=kNjUwDaVz0A
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση
#3
Νομιζω πως ο Τσωκος το εχει τωρα σαν φανοποιειο και αλλες διαφορες μικροεπισκευες
Απάντηση
#4
παιδια καλησπερα σε ολους.ειμαι ενας ιδιωτης που εχει μια αδυναμια στα λεωφορεια,καταγομαι απο τα ασπρα σπιτια βοιωτιας,και μετακινηθηκα απειρες φορες-φοιτητης οντας στην αθηνα-τη δεκαετια του 80 με τα κτελ λιβαδειας.οντως η λιβαδεια ειχε αγορασει -το 1980η 81- εικοσι λεωφορεια man sr280,πραγματικα πανεμορφα,ανετα και πολυ γρηγορα.οπως μου ειχε πει ενας οδηγος man,ειχε κανει με ενα φιλο του αστυνομικο στην τροχαια μια δοκιμη για να δει την τελικη ταχυτητα των man,και διαπιστωσε οτι επιανε τα 155χλμ,η δοκιμη ειχε γινει στην ευθεια της θηβας.σας αναφερω επισης οτι ολα,ειχαν αργο γρηγορο .αν θυμαμαι καλα 15 man ειχαν φτιαχθει απο την αμαξοποιεια τσωκου,και τα υπολοιπα 5 ηταν man ερμης.θα ερθω σε επαφη με το κτελ λιβαδειας και θα προσπαθησω να εξασφαλισω φωτογραφιες και να τις ανεβασετε στο πολυ καλο σας σαιτ,αν θελετε βεβαιως.συγγνωμη αν σας κουρασα στην πρωτη μας επαφη και χαιρετω ολα τα παιδια του forum
Απάντηση
#5
Καλησπέρα και καλώς ήρθες στην παρέα μας, man sr 280...

Τα MAN της Λειβαδιάς (όπως και αργότερα τα SBAV80) αγοράστηκαν μαζικά από τον συνεταιρισμό που είχαν δημιουργήσει (και υπάρχει ακόμη και σήμερα ως βασικός μέτοχος του ΚΤΕΛ) στα τέλη της δεκαετίας του 70. Δεν ήταν SR280 ήταν 16.240HOC (η εκδοχή του SR240 σε μορφή πλαισίου για ανεξάρτητους αμαξοποιούς της MAN). Οπωσδήποτε για την εποχή τους από τις κορυφαίες επιλογές και σίγουρα σβέλτα στην κίνηση ακριβώς γι' αυτόν το λόγο έχω την αίσθηση ότι ο συγκεκριμένος οδηγός σου τα είχε πει λίγο τραβηγμένα... Τα λεωφορεία αυτά είχαν εξωπλανητικό διαφορικό Europa, άρκετα "κοντό" ακόμα και στην εποχή του σε όλες τις διαθέσιμες σχέσεις υποπολλαπλασιασμού στροφών. Αυτό από τη μία εξασφάλιζε το νεύρο που είχαν τα λεωφορεία αυτά στην επιτάχυνση από στάση ή εν κινήσει αλλά θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο να ήταν σε θέση να πιάσει ταχύτητα 155χαω ακόμα κι αν εξαντλούσε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Κάπου στα 140χαω θα το θεωρούσα πιθανό αλλά τα 155 είναι μάλλον υπερβολή. Μήπως αναφερόταν στα SBAV; (που και γι' αυτά είμαι σχετικά επιφυλακτικός).
Αναφορικά με την κατασκευή των αμαξωμάτων τους - και για να τονώσω τη μνήμη σου μιας και τα συγκεκριμένα λεωφορεία είναι ανάμνηση εδώ και δέκα χρόνια - πράγματι τα πέντε ήταν κατασκευής Ερμή και τα υπόλοιπα είχαν λειβαδιώτικα αμαξώματα. Ο Τσώκος όμως κατασκεύασε μόλις τρία, τα υπόλοιπα δώδεκα είχαν αμάξωμα ΕΛΒΑΜ. Στη συνέχεια βέβαια η δεύτερη μαζική παραγγελία λεωφορείων, τα 11 SBAV80 τα κατασκεύασε ο Τσώκος, πιθανότατα ως υπεργολάβος του Σαρακάκη ενώ του ιδιου αμάξωμα είχε το παραγγελθέν εκτός συνεταιρισμού αλλά χαρακτηριστικότατο 90. Αργότερα κυκλοφόρησαν και δύο Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα που αντικατέστησαν ισάριθμα λεωφορεία 32 θέσεων τύπου Ε.

Αναλυτικά:

MAN 16.240HOC / ΕΛΒΑΜ: 52, 54, 58, 59, 63, 69, 70, 72, 74, 76, 78, 84
MAN 16.240HOC / Ερμής: 50, 62, 65, 86, 88
MAN 16.240HOC / Τσώκος: 56, 67, 75

Σαρακάκης / Τσώκος SBAV80: 61, 64, 68, 71, 79, 81, 87, 89, 91, 92, 94 και το 90

Βιαμάξ Ο302 μεταχειρισμένα: 53, 55

Για όποια άλλη πληροφορία, στη διάθεσή σου...
Απάντηση
#6
garvanitis πραγματικα σ ευχαριστω για τις πληροφοριες που μου εδωσες.οντως οι αριθμοι παρμπριζ των λεωφορειων που εδωσες ειναι απολυτα σωστοι και για τα man και για τα volvo.ενας οδηγος man μου εδωσε την πληροφορια για τα 155 χλμ τελικη,τωρα αν ειναι υπερβολικο τι να πω,δεν επιμενω.επειδη πηγαινω που και που στο κτελ λιβαδειας,συνομιλωντας με παλαιους οδηγους που εχω συναντησει,μου μιλανε με νοσταλγια για τα man της εποχης εκεινης,λεγοντας μου επισης οτι οτα τα απεσυραν-γιατι εκλεισαν 23 ετη- ειχαν γραψει 2000000 χλμ και ηταν σε αριστη κατασταση παρολα αυτα.-υγ-θα ηθελα να με πληροφορησεις ποσα αλογα ηταν τα volvo,αν το γνωριζεις.
Απάντηση
#7
garvanitis,επισης θα ηθελα να σου καταθεσω και μια συνομιλια που ειχα με ενα εισπρακτορα ταξιδευοντας για αθηνα-πολλα χρονια πισω,δεκαετια του 80-,που μου ελεγε οτι οι αστυνομικοι της τροχαιας μαλακασας τοτε,ελεγαν για τα man,περνανε τα αεροπλανα της λιβαδειας,υπερβολικο βεβεαια,αλλα πραγμα που εδειχνε οτι ηταν τα πιο γρηγορα κτελ της εποχης εκεινης.και να προσθεσω και τα πιο ομορφα μακραν-κατα την προσωπικη μου αποψη βεβαιως-.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)