Αξιολόγηση Θέματος:
  • 2 Ψήφοι - 4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Irisbus Citelis
(16-01-2015, 10:01 AM)JohnT Έγραψε: Αγαπητοί λεωφορειόφιλοι :-)

Θα μπορούσα πολύ απλά να πάω και να ρωτήσω τον οδηγό την ώρα που οδηγάει αλλά 1ον δε θέλω να ενοχλήσω, 2ον δε θέλω να γίνω 'σπαστικός' και 3ον δε θελω να δείξω την 'παιδικότητά' μου. :-) Αλλα δε μπορώ ρε παιδιά θα σκάσω. Οπότε ρωτάω εδώ μπας και..

Είμαι λοιπον στη γραμμή 37 (NΣ Σταθμός - Κρυονερι). Το λεωφορείο είναι Irisbus. Αλλα δεν κατάλαβα μοντέλο.. Euro 5? Euro S? Citybus? Θα σας γελάσω. Και παρατηρώ τις κινήσεις των οδηγών κάθε φορά σε μία στάση. Λίγο πάνω και αριστερά απο τα κουμπιά για τις πόρτες, είναι ένας διακόπτης με πανω και κάτω θέση, τον οποίο οι οδηγοί σηκώνουν κάθε φορα οταν φτάνουν στη στάση, πατανε τα κουμπια για τις πορτες (ανοιγμα και μετα ξανα για κλείσιμο) και μετα οταν φεύγουν τον κατεβάζουν. (ή το αντιθετο, δεν θυμάμαι ακριβώς, δηλαδη κατέβασμα οταν έχει σταματήσει το λεοφορείο και μετα ανέβασμα οταν φεύγει)

Και για όνομα, δεν μπορω να καταλαβω τι σκαλτσούνια κάνει! Δεν αλλάζει την λειτουργία των κουμπιών για τις πορτες. Δηλαδη πανω για να ανοιξουν και κατω για να κλεισουν. Τα κουμπια για τις πορτες εξυπηρετουν και τις 2 λειτουργιες. Μηπως λοιπον εχει να κανει με το συστημα κιβωτίου? Ισως για να μην 'σπρώχνει' ο κινητηρας οσο ειναι το λεωφορειο σταματημενο??? Βλακειες λεω.. Μήπως ελεγχει φώτα? Οχι... Παρακαλώ βοηθήστε με γιατι δεν μπορω να κοιμηθω τα βράδια με αυτη την απορία.. :-)

Στην τελικη θα παω να ρωτησω έναν οδηγο και ας ελπίσουμε να μην είναι στις κακές του ο ανθρωπος..
Ειναι irisbus citelis...Φοραει euro 5 κινητηρα...(O Εuro 5 κινητηρας εχει να κανει με τις εκπομπες των ρυπων)...
Πληροφοριακα να σε ενημερωσω οτι αυτα τα οχηματα (irisbus citelis) ειναι τα 271-290 και 501-518...
Δρομολογουνται στο 30 (271-280), στο 54 (281-288), στο 45 (289,290), στο 37(501-506), και στο 83 (507-518)
(Βεβαια υπαρχουν και αλλα οχηματα με euro 5 κινητηρα στον στολο του ΟΑΣΘ.Αν θες θα στα αναφερω).

Tωρα στο θεμα σου...Αυτος ο μοχλος που βλεπεις λεγετε χειροφρενο στασης και ειναι υποχρεωτικο να το εχουν ολα τα αστικα λεωφορεια απ'οσο γνωριζω...Οι πορτες δεν ανοιγουν αν δεν κατεβασεις αυτον τον μοχλο. Η το λεωφορειο δεν ξεκιναει αν δεν εχουν κλεισει πληρως οι πορτες...ακομα και ο μοχλος να σηκωθει το λεωφορειο θα ξεκινησει οταν κλεισουν ολες οι πορτες.
Στα citelis υπαρχει αυτος ο μοχλος...Στα mercedes citaro υπαρχει κουμπι για χειροφρενο στασης...βεβαια εκει δεν το πατας...απλα ανοιγεις τις πορτες και ενεργοποιητε αυτοματα...

Στο δευτερο ερωτημα δεν καταλαβα τι θες να πεις..Αν εχεις την καλοσυνη,καντο λιγο πιο απλο...
Απάντηση
(16-01-2015, 05:25 PM)george-oasth Έγραψε: Tωρα στο θεμα σου...Αυτος ο μοχλος που βλεπεις λεγετε χειροφρενο στασης και ειναι υποχρεωτικο να το εχουν ολα τα αστικα λεωφορεια απ'οσο γνωριζω...Οι πορτες δεν ανοιγουν αν δεν κατεβασεις αυτον τον μοχλο. Η το λεωφορειο δεν ξεκιναει αν δεν εχουν κλεισει πληρως οι πορτες...ακομα και ο μοχλος να σηκωθει το λεωφορειο θα ξεκινησει οταν κλεισουν ολες οι πορτες.

εμένα μου κάνει εντύπωση πως δεν τον έχουν τα B9L που είναι καινούρια λεωφορεία.
εκεί απ όσο έχω προσέξει οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν ελάχιστα πριν την ακινητοποιηση του οχήματος, όπως και να ξεκινήσει το όχημα πριν κλείσουν εντελώς οι πόρτες.
Απάντηση
Ακόμα και τα cityclass του 2004 έχουν σαν των citaro. Εμένα τα b9L/LA αλλά και τα B7L/LA, δεν μου κάνει καμία εντύπωση και ο λόγος είναι απλός. ΕΛΒΟ λέγεται αυτός ο λόγος

Αυτόν τον μοχλό τον έχω δει και σε citaro. Όχι του ΟΑΣΘ αλλά σε άλλες εταιρίες στο εξωτερικό. Μάλλον πρέπει να είναι κατά παραγγελία, πως δηλαδή ο εκάστοτε φορέας συγκοινωνιών το θέλει το λεωφορείο, με ή χωρίς τον μοχλό

Οι πόρτες στα citelis αυτός ο ήχος ρυθμίζεται; Γιατί στο 501 σε όλες τις πόρτες νομίζω ή σε μια, δεν θυμάμαι καλά, δεν ακούγεται αυτός ο ήχος
ΠΡΟΣ ΟΑΣΘ 1ον Δεν θέλουμε τα b7l  στο 56, λόγω του κλιματισμού που δεν είναι καλός και άλλων ελαττωμάτων. Θέλουμε καλύτερα λεωφορεία στο 56.
2ον Επαναφορά δρομολογίων των Σαββατοκύριακων της γραμμής 55 και καλλικρατοποίηση της συγκεκριμένης γραμμής. Να ενώνει το Ωραιόκαστρο με την Νεοχωρούδα  
3ον γραμμές 2,3,8 ως έχουν ούτε Ε1-Ε2 ούτε Κ1-Κ2 ούτε 101-102
Απάντηση
(16-01-2015, 10:40 PM)GiannisB Έγραψε: Ακόμα και τα cityclass του 2004 έχουν σαν των citaro. Εμένα τα b9L/LA αλλά και τα B7L/LA, δεν μου κάνει καμία εντύπωση και ο λόγος είναι απλός. ΕΛΒΟ λέγεται αυτός ο λόγος

δεν είναι το ίδιο βασικά. στα B7L/LA και στα scania οι πόρτες ανοίγουν ανα πάσα στιγμή, είτε είναι σταματημένο, είτε πάει με 10 είτε τρέχει τελικιασμένο το λεωφορείο.

σε B9L εχω παρατηρήσει τον οδηγό να κρατάει πατημένα τα κουμπιά μερικά μέτρα πριν τη στάση και οι πόρτες να ανοίγουν όχι τη στιγμή που τα πατάει, αλλά ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν ακινητοποιηθει το όχημα. μάλλον θα υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα επιτρέπει το άνοιγμα σε πολύ μικρές ταχύτητες πιθανολογω
Απάντηση
(17-01-2015, 01:09 AM)bill_thes Έγραψε: δεν είναι το ίδιο βασικά. στα B7L/LA και στα scania οι πόρτες ανοίγουν ανα πάσα στιγμή, είτε είναι σταματημένο, είτε πάει με 10 είτε τρέχει τελικιασμένο το λεωφορείο.

σε B9L εχω παρατηρήσει τον οδηγό να κρατάει πατημένα τα κουμπιά μερικά μέτρα πριν τη στάση και οι πόρτες να ανοίγουν όχι τη στιγμή που τα πατάει, αλλά ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν ακινητοποιηθει το όχημα. μάλλον θα υπάρχει κάποιος μηχανισμός που θα επιτρέπει το άνοιγμα σε πολύ μικρές ταχύτητες πιθανολογω
Σε ολα τα b7l και b9l γίνεται αυτο που λες...αν τα πατησεις τα κουμπια παρατεταμενα θα ανοιξουν μονο οι καμερες και οι πορτες θα ανοιξουν πριν ακινητοποιηθει το οχημα...αν ομως τα κουμπια τα πατησεις μεμονομενα τοτε οι πορτες θα ανοιξουν ακομα και εν κίνηση του οχηματος...

(16-01-2015, 06:40 PM)bill_thes Έγραψε: εμένα μου κάνει εντύπωση πως δεν τον έχουν τα B9L που είναι καινούρια λεωφορεία.
εκεί απ όσο έχω προσέξει οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν ελάχιστα πριν την ακινητοποιηση του οχήματος, όπως και να ξεκινήσει το όχημα πριν κλείσουν εντελώς οι πόρτες.
Το εχουν νομιζω,και το εχουν σε κουμπι.,.νομιζω ειναι αυτο που γραφει πανω (Η)

(16-01-2015, 10:40 PM)GiannisB Έγραψε: Ακόμα και τα cityclass του 2004 έχουν σαν των citaro. Εμένα τα b9L/LA αλλά και τα B7L/LA, δεν μου κάνει καμία εντύπωση και ο λόγος είναι απλός. ΕΛΒΟ λέγεται αυτός ο λόγος

Αυτόν τον μοχλό τον έχω δει και σε citaro. Όχι του ΟΑΣΘ αλλά σε άλλες εταιρίες στο εξωτερικό. Μάλλον πρέπει να είναι κατά παραγγελία, πως δηλαδή ο εκάστοτε φορέας συγκοινωνιών το θέλει το λεωφορείο, με ή χωρίς τον μοχλό

Οι πόρτες στα citelis αυτός ο ήχος ρυθμίζεται; Γιατί στο 501 σε όλες τις πόρτες νομίζω ή σε μια, δεν θυμάμαι καλά, δεν ακούγεται αυτός ο ήχος
Σαν το citaro δεν το χουν...αυτο το κουμπι διπλα απο το τιμονι ειναι η επιγονατιση του οχηματος...αλλα δεν ξερω γιατι λειτουργει σαν χειροφρενο στασης και οχι σαν επιγονατιση...
Απάντηση
Καλησπέρα και καλώς ήρθες, JohnT...

(16-01-2015, 10:01 AM)JohnT Έγραψε: Είμαι λοιπον στη γραμμή 37 (NΣ Σταθμός - Κρυονερι). Το λεωφορείο είναι Irisbus. Αλλα δεν κατάλαβα μοντέλο.. Euro 5? Euro S? Citybus? Θα σας γελάσω.

Irisbus Citelis 12 λέγεται (ή αν προτιμάς PS09D1)... Euro 5 είναι οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του κινητήρα του...

(16-01-2015, 10:01 AM)JohnT Έγραψε: Λίγο πάνω και αριστερά απο τα κουμπιά για τις πόρτες, είναι ένας διακόπτης με πανω και κάτω θέση, τον οποίο οι οδηγοί σηκώνουν κάθε φορα οταν φτάνουν στη στάση, πατανε τα κουμπια για τις πορτες (ανοιγμα και μετα ξανα για κλείσιμο) και μετα οταν φεύγουν τον κατεβάζουν. (ή το αντιθετο, δεν θυμάμαι ακριβώς, δηλαδη κατέβασμα οταν έχει σταματήσει το λεοφορείο και μετα ανέβασμα οταν φεύγει)

Λέγεται φρένο στάσης και σκοπός του είναι να κρατάει ακίνητο το λεωφορείο χωρίς να είναι απαραίτητο να πατάει ο οδηγός το φρένο. Είναι στάνταρ εξοπλισμός σε όλα τα γερμανικά και γαλλικά λεωφορεία (προαπαιτούμενο στις προδιαγραφές τους) και ουσιαστικά είναι ένας μηχανισμός που διευκολύνει το έργο του οδηγού και δεν έχει να κάνει με το άνοιγμα ή το κλείσιμο των θυρών κανονικά... Ο λόγος που τοποθετήθηκε είναι ο περιορισμός της άσκοπης χρήσης του χειρόφρενου για το σκοπό αυτό και της προστασίας των υποσυστημάτων του (τσιμουχάκια, κυλινδράκια αέρα, κίνηση με μειωμένη πίεση στο σύστημα του χειρόφρενου μέχρι να ξαναγεμίσει αέρα κατά την απελευθέρωση κλπ.) Όμως από τα μέσα περίπου της δεκαετίας του 2000 η RATP που εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο στο Παρίσι απαιτεί το εν λόγω σύστημα να εμπλέκεται πριν ανοίξουν οι πόρτες ως επιπλέον δικλείδα ασφαλείας. Συνέπεια αυτού είναι όλα τα γαλλικής κατασκευής λεωφορεία κατασκευής από το 2006 και μετά να λειτουργούν ακριβώς έτσι. Υπάρχει επίσης σε όλα σχεδόν τα αστικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στις γερμανικές πόλεις από την δεκαετία του 70 και μετά αλλά σε αυτά υπάρχει η δυνατότητα κατάργησής του...

Από κει και πέρα και επειδή γράφτηκαν διάφορα ανακριβή οι απαραίτητες επανορθώσεις:

Σε όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εκτός από τα Β10ΜΑ οι πόρτες δεν ανοίγουν αν δεν ακινητοποιηθεί εντελώς το όχημα. Στα Volvo και τα Scania όμως μπορεί αυτό να ξεκινήσει αν δεν έχουν κλείσει, στα υπόλοιπα όχι. Το (Η) στα Volvo αποτρέπει την εκκίνηση του λεωφορείου αν δεν έχουν κλείσει οι πόρτες. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα παράκαμψης του συστήματος αυτού για λόγους συντήρησης κάτι το οποίο συμβαίνει είτε με την παρέμβαση κάποιων οδηγών (κακώς!!!) είτε από τους τεχνίτες σε κάποιες περιπτώσεις που εμφανίζει δυσλειτουργίες (για παράδειγμα σε κάποια Β7L αν ξεκινήσει το λεωφορείο και δεν έχουν σφραγίσει όλα τα φύλλα των πορτών "κοκκαλώνει" απότομα το αυτοκίνητο και είναι επικίνδυνο για τους όρθιους).

Και βέβαια έχω και εγώ μια απορία...

(16-01-2015, 10:40 PM)GiannisB Έγραψε: Εμένα τα b9L/LA αλλά και τα B7L/LA, δεν μου κάνει καμία εντύπωση και ο λόγος είναι απλός. ΕΛΒΟ λέγεται αυτός ο λόγος

Ή ΕΛΒΟ τι δουλειά μπορεί να έχει με το φρένο στάσης;
Απάντηση
Κάποτε ειχα ανεβεί στο 372 αν θυμάμαι καλά το οποίο έκανε όλο το δρομολόγιο με ανοιχτή τη μπροστινή πόρτα.
¨ΟΛΟΙ θέλουν να αλλάξει ο κόσμος αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν κοιτάει να αλλάξει τον εαυτό του...¨.

¨ EVERYONE wants to change the world but NOBODY is not looking to change himself ... ¨.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)