Αξιολόγηση Θέματος:
  • 31 Ψήφοι - 2.97 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
(17-10-2018, 05:12 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Το θέμα είναι ότι η σύνδεση Κηφισίας-Αλεξάνδρας επιτυγχάνεται ήδη, μερικώς, και από άλλες γραμμές (14, 18/19). Πιστεύω πως θα μπορούσε το Α7 να κατεβαίνει κέντρο από Βασ. Σοφίας-Παν/μίου και να κάνει τέρμα στον παράδρομο Ακαδημίας, δίπλα στο Α5. Προϋπόθεση βέβαια είναι να απομακρυνθεί το υπαίθριο πάρκινγκ του Δήμου Αθηναίων. Κατά συνέπεια, μπορεί άνετα να κοπεί το Ε14 (εξοικονόμηση οχημάτων), ενώ όποιος θέλει να συνεχίσει προς Αλεξάνδρας, μετεπιβιβάζεται σε 14 ή 18/19.
Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι όλη αυτή η μανία να αλλάξει η διαδρομή του Α7. Είναι καλή η συγκοινωνία της Αλεξάνδρας και θέλουμε να ενισχύσουμε τους άλλους άξονες; Φταίει το μέρος που είναι η αφετηρία; Ας δούμε λοιπόν και την νέα πρόταση:
1. Η συχνότητα επί της Αλεξάνδρας κάθε άλλο παρά ιδανική μπορεί να χαρακτηριστεί με Α7, Β5, 230 και 18/19, στην ουσία 4 γραμμές, οι οποίες όμως στην πραγματικότητα έχουν πλέον συχνότητα 20λεπτου. Η κατάσταση στην Βασιλίσσης Σοφίας δεν είναι ίσως και πολύ καλύτερη, αφού έχει το 3 (με πολύ καλύτερη συχνότητα όμως), Β5 και εν μέρει 550, έχει όμως παράλλλη κυκλοφορία με τη γραμμή του μετρό. Επομένως από όπου και να περάσει το Α7 θα λείψει, από την Αλεξάνδρας όμως θα λείψει περισσότερο.
2. Για ποιό λόγο πρέπει να κάνει αφετηρία το Α7 στην Ακαδημία; Έτσι μένει όλο το κέντρο χωρίς συγκοινωνία, ειδικά πλέον η Χ. Τρικούπη έχει ερημώσει. Αντίθετα το δρομολόγιο απο Ακαδημίας πλέον των προαναφερθέντων, είναι υπερκορεσμένο με πολλές γραμμές. Τώρα αν σας φαίνεται η περιοχή του Μουσείου κακόφημη, το ίδιο ισχύει και για πολλές άλλες περιοχές πλέον, όπως η Κάνιγγος, ενώ και το σημείο αφετηρίας του Α5 είναι στέκι παρεμπορίου και ναρκωτικών εδώ και πολλά χρόνια.
3. Τέλος η διαδρομή από Ακαδημίας προς Λ. Κηφισίας είναι κατά κανόνα πιο αργή από την αντίστοιχη της Λ. Αλεξάνδρας. Αυτό είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω επανειλημμένως στην πράξη, την εποχή που λειτουργούσε το Ε7, άρα περαιτέρω καθυστερήσεις.
Απάντηση
(17-10-2018, 05:12 PM)N1Ellinikou Έγραψε: Το θέμα είναι ότι η σύνδεση Κηφισίας-Αλεξάνδρας επιτυγχάνεται ήδη, μερικώς, και από άλλες γραμμές (14, 18/19). Πιστεύω πως θα μπορούσε το Α7 να κατεβαίνει κέντρο από Βασ. Σοφίας-Παν/μίου και να κάνει τέρμα στον παράδρομο Ακαδημίας, δίπλα στο Α5. Προϋπόθεση βέβαια είναι να απομακρυνθεί το υπαίθριο πάρκινγκ του Δήμου Αθηναίων. Κατά συνέπεια, μπορεί άνετα να κοπεί το Ε14 (εξοικονόμηση οχημάτων), ενώ όποιος θέλει να συνεχίσει προς Αλεξάνδρας, μετεπιβιβάζεται σε 14 ή 18/19.

Το Β12, μετά από πρόσφατη "αυτοψία", πράγματι χρειάζεται πύκνωση ή αποκλειστικά νταλίκες, μιας και η γραμμή φτάνει γεμάτη κόσμο μεχρι τα Άνω Λιόσια. Ίσως καλό είναι να μην ανέβαινε μέχρι τα γύφτικα, αλλά να έκανε τέρμα είτε στον προαστιακό, είτε στον "Κορμό".

Το πάρκινγκ του παραδρόμου της Ακαδημίας δεν είναι δυνατό να καταργηθεί και δεν βρίσκω και τον λόγο. Το Α7 όπως είπε παραπάνω ο antonis σίγουρα δεν χρειάζεται στη Βασιλίσσης Σοφίας λόγω πληθώρας γραμμών λεωφορείων και κυρίως λόγω παράλληλης χάραξης του Μετρό. Τουναντίον, η Αλεξάνδρας δείχνει να έχει πρόβλημα ειδικά πλέον με το μπάχαλο που επικρατεί σε κάθε σχεδόν γραμμή που ανήκει στο Α/Σ Πέτρου Ράλλη.

Όσο για το Ε14 νομίζω μπορεί να καταργηθεί χωρίς να αναλάβει κάτι άλλο την διαδρομή του (μέχρι Ευαγγελισμό έχουμε και τα 10/550 και το Ευαγγελισμός - Σύνταγμα έχει πάμπολλες γραμμές).

Το Β12 όντως χρειάζεται νταλίκες και ο λόγος που κοπήκαν παλιότερα δεν ήταν τα νεκρά χιλιόμετρα όπως θα πίστευε κανείς αλλά οι συνεχείς επιθέσεις στα Volvo σε καθημερινή βάση.. Στον κορμό ήταν παλιότερα αλλά ανέβηκε στο Α/Σ Άνω Λιοσίων έπειτα από αίτημα του Σωματείου Εργαζόμενων ΟΑΣΑ το 2011 αν θυμάμαι καλά. Κατά τη γνώμη μου, ίσως θα ήταν καλύτερα να επεκτεινόταν στο Πανόραμα με κόψιμο του 713 και ενσωμάτωση του οχήματός του στο Β12. Έτσι, και το Πανόραμα θα είχε σωστή συγκοινωνία με καλές συχνότητες και πλήρες ωράριο έναντι των ... 35'-60' και τελευταίου 20:55 τα ΣΚ του 713 και ίσως θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο μικρό κέρδος σε δρομολόγια στο Β12.
Απάντηση
(17-10-2018, 06:11 PM)antonis Έγραψε: Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι όλη αυτή η μανία να αλλάξει η διαδρομή του Α7. Είναι καλή η συγκοινωνία της Αλεξάνδρας και θέλουμε να ενισχύσουμε τους άλλους άξονες; Φταίει το μέρος που είναι η αφετηρία; Ας δούμε λοιπόν και την νέα πρόταση:
1. Η συχνότητα επί της Αλεξάνδρας κάθε άλλο παρά ιδανική μπορεί να χαρακτηριστεί με Α7, Β5, 230 και 18/19, στην ουσία 4 γραμμές, οι οποίες όμως στην πραγματικότητα έχουν πλέον συχνότητα 20λεπτου. Η κατάσταση στην Βασιλίσσης Σοφίας δεν είναι ίσως και πολύ καλύτερη, αφού έχει το 3 (με πολύ καλύτερη συχνότητα όμως), Β5 και εν μέρει 550, έχει όμως παράλλλη κυκλοφορία με τη γραμμή του μετρό. Επομένως από όπου και να περάσει το Α7 θα λείψει, από την Αλεξάνδρας όμως θα λείψει περισσότερο.
2. Για ποιό λόγο πρέπει να κάνει αφετηρία το Α7 στην Ακαδημία; Έτσι μένει όλο το κέντρο χωρίς συγκοινωνία, ειδικά πλέον η Χ. Τρικούπη έχει ερημώσει. Αντίθετα το δρομολόγιο απο Ακαδημίας πλέον των προαναφερθέντων, είναι υπερκορεσμένο με πολλές γραμμές. Τώρα αν σας φαίνεται η περιοχή του Μουσείου κακόφημη, το ίδιο ισχύει και για πολλές άλλες περιοχές πλέον, όπως η Κάνιγγος, ενώ και το σημείο αφετηρίας του Α5 είναι στέκι παρεμπορίου και ναρκωτικών εδώ και πολλά χρόνια.
3. Τέλος η διαδρομή από Ακαδημίας προς Λ. Κηφισίας είναι κατά κανόνα πιο αργή από την αντίστοιχη της Λ. Αλεξάνδρας. Αυτό είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω επανειλημμένως στην πράξη, την εποχή που λειτουργούσε το Ε7, άρα περαιτέρω καθυστερήσεις.

Ε όχι και μανία... Σκέψεις επι χάρτου κάνουμε. Έχουμε και λέμε:

Ι) Διαδρομή. Προφανώς και κανείς δε θα πάρει το Α7 για να πάει από Πλατεία Πλατάνου για Στουρνάρη. Θα αργήσει πάρα πολύ, ίσως και πάνω από 60' όταν θα κάνει την ίδια διαδρομή με τη γραμμή 1 του μετρό σε 40'. Η γραμμή εξυπηρετεί τον άξονα της Λ. Κηφισίας με την Αθήνα, όπως κάνουν και οι άλλοι κορμοί (Α2/Β2 Παραλία-Συγγρού, Α3 Βουλιαγμένης, Α5/Β5 Μεσογείων κοκ). Ας μη ξεχνάμε ότι ο άξονας της Λ. Κηφισίας α) δεν εξυπηρετείται από καμμία γραμμή μετρό, όπως η Βουλιαγμένης με τη Γ2 και η Μεσογείων από τη Γ3 (θα εξυπηρετείται βέβαια στο μακρινό μέλλον από τη Γ4) και β) επί του οδικού άξονα αυτού βρίσκονται αρκετά γραφεία εμπορικών εταιρειών, νοσηλευτικά ιδρύματα, εμπορικά κέντρα, εκθεσιακά κέντρα κλπ. Κατά συνέπεια, ο οδικός άξονας αυτός θα πρέπει να έχει άμεση σύνδεση με τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας (Σύνταγμα, Ακαδημία) στα οποία ο επιβάτης θα μπορεί να επιλέξει να συνεχίσει είτε με κάποιο ΜΣΤ, είτε με άλλη λεωφορειακή γραμμή, είτε και με τα πόδια, εάν έχει ως προορισμό κάποιο κεντρικό σημείο εμπορικού ενδιαφέροντος (πχ Μοναστηράκι).

ΙΙ) Λεωφόρος Αλεξάνδρας. Οι γραμμές που διέρχονται καθ' όλον το μήκος της, πλην του Α7, είναι το Β5, το 14 και τα 18/19. Το Β5 συνδέει την Αλεξάνδρας με την Μεσογείων, ενώ τα 14 και 18/19 την συνδέουν με τμήμα της Λ. Κηφισίας. Επομένως, εάν έστω φύγει το Α7 από Αλεξάνδρας, υπάρχουν τα 14 και 18/19 τα οποία ουσιαστικά εξακολουθούν να συνδέουν τυς δύο αυτούς άξονες. Αντίθετα, η Κηφισίας με το Σύνταγμα συνδέονται μόνο με το 3 και το Ε14. Στο 3 γίνεται της μουρλής το πανηγύρι, ενώ το Ε14 ενώ όλοι ξέρουμε ότι είναι βυσματρογραμμή -και άρα δε θα έπρεπε να υπάρχει- έχει πετύχει, διότι ακριβώς συνδέει έναν πολύ σημαντικό άξονα (Κηφισίας) με το "κέντρο υπό στενή έννοια", όπως θα αναλύσω και παρακάτω. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η βραδυνή εκδοχή που συνδέει την Κηφισίας με το κέντρο (Χ14) έχει αφετηρία το Σύνταγμα και όχι την Στουρνάρη. Διότι ακριβώς εκεί βρίσκεται η ζήτηση. Τώρα, όσον αφορά την σύνδεση Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους/Χ. Τρικούπη, αυτή επιτυγχάνεται κυρίως με το 230 και πολύ λιγότερο από το 813. Συμφωνώ απόλυτα στο ότι το 230 σηκώνει ένα πολύ μεγάλο βάρος, ενώ το 813, παρόλο που επανδρώνεται με οχήματα 12μ, δεν έχει αξιοποιηθεί σωστά. Ωστόσο, με κάποιες παρεμβάσεις, μπορεί να επιτευχθεί μια αξιοπρεπής σύνδεση Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους/Χ. Τρικούπη. Δε θέλω να επεκταθώ πολύ σε αυτό, μιας και εδω μιλάμε για γραμμές-κορμούς. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω: i) επάνδρωση 230 με οχήματα 12μ, απομάκρυνση από οδό Αλ. Παναγούλη στον Δ. Ζωγράφου και περικοπή έως Ακαδημία  και ii) επέκταση 813 έως Γουδή, τέρμα μαζί με 622 (815 τοπικό από Ταύρο για Στ. Συγγρού-Φιξ, φεύγει από Γουδή). Για του λόγους αυτούς, θα έδινα παραπάνω έμφαση στο τμήμα Κηφισίας-κέντρο (μέσω Β. Σοφίας), παρά στο τμήμα Αλεξάνδρας-Κηφισίας.

ΙΙΙ) Αφετηρία. Εδώ πρέπει να ορίσουμε την έννοια του κέντρου της Αθήνας. Κέντρο υπό την στενή έννοια νοείται το τρίγωνο μεταξύ Πλ. Συντάγματος, Πλ. Ομονοίας και Πλ. Μοναστηρακίου. Αυτή είναι η καρδιά της Αθήνας. Οι γύρω περιοχές, όπως για παράδειγμα ο Ευαγγελισμός, η Βικτώρια, το Πολυτεχνείο, η Πλ. Κουμουνδούρου κλπ είναι το κέντρο υπό την ευρεία έννοια. Είναι μεν στα διοικητικά όρια του Δήμου Αθηναίων, συγκεντρώνονται εμπορικές δραστηριότητες, αλλά για να λέμε και την αλήθεια, κέντρο δε το λες. Άλλωστε, όπως έχει φανερώσει και η πράξη, οι επιβάτες που έχουν ως τελικό προορισμό το κέντρο και έρχονται πχ με Α8, Α15, Β12, Γ16 θα μετεπιβιβαστούν αναγκαστικά σε άλλο μέσο, προκειμένου να φτάσουν στον πυρήνα του κέντρου. Επομένως, το ίδιο συμβαίνει και με το Α7. Αναγκαστικά ο επιβάτης που θα το πάρει από ύψος Αμαρουσίου και έχει ως τελικό προορισμό το κέντρο υπό την στενή έννοια (πχ το Κολωνάκι), θα πρέπει αναγκαστικά να κατέβει είτε στον Στ. Αμπελόκηποι και να πάρει το μετρό ή να κατέβει στην Κηφισίας και να μετεπιβιβαστεί στο 3 ή στο Ε14. Ο υφιστάμενος τόπος της αφετηρίας τώρα (Στουρνάρη), ιδίως τις βραδινές ώρες μόνο ασφαλής δεν είναι. Γίνονται ένοπλες ληστείες σε περαστικούς μπροστά στα μάτια της αστυνομίας, με την τελευταία απλά να προτρέπει τα θύματα να ασκήσουν "μήνυση κατά αγνώστων" στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα! (προφανώς το παραπάνω έχει πραγματικά συμβεί και δεν το υποθέτω ή το βγάζω από το κεφάλι μου). Από θέματα συνδεσιμότητας, όπως είπα και παραπάνω, ο επιβάτης θα πρέπει να πάρει άλλο μέσο προκειμένου να προσεγγίσει το κέντρο, ενώ οι μετεπιβιβάσεις που προσφέρονται είναι λιγότερες σε σχέση με την Ακαδημία ή το Σύνταγμα. Ο τόπος της προτεινόμενης αφετηρίας, η Ακαδημία, επιλέχθηκε καθαρά για λειτουργικούς λόγους, καθώς υπάρχει χώρος (με την προϋπόθεση πως θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις και όχι από την μια μέρα στην άλλη), ενώ από θέματα ασφαλείας τα πράγματα δεν είναι τραγικά. Ναι, το παρκάκι μπροστά από την σχολή ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ είναι βόθρος τοξικομανών, αλλά το πολύ πολύ να τους δεις είτε σε κατάσταση νιρβάνας, είτε να σκοτώνονται μεταξύ τους. Βέβαια αυτό το ζήτημα λύνεται με πολιτική βούληση σε μια ώρα, αλλά αυτό είναι μια συζήτηση που θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο ακαδημαϊκής διάλεξης σε ημερίδα... Τέλος, εαν κατέβει ο επιβάτης στο σημείο αυτό, έχει πληθώρα μετεπιβιβάσεων είτε στα ΜΣΤ, είτε σε όλες τις λ/γ Σταδίου, Παν/μίου, Ακαδημίας, Σόλωνος κλπ. 

(18-10-2018, 02:23 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το πάρκινγκ του παραδρόμου της Ακαδημίας δεν είναι δυνατό να καταργηθεί και δεν βρίσκω και τον λόγο. Το Α7 όπως είπε παραπάνω ο antonis σίγουρα δεν χρειάζεται στη Βασιλίσσης Σοφίας λόγω πληθώρας γραμμών λεωφορείων και κυρίως λόγω παράλληλης χάραξης του Μετρό. Τουναντίον, η Αλεξάνδρας δείχνει να έχει πρόβλημα ειδικά πλέον με το μπάχαλο που επικρατεί σε κάθε σχεδόν γραμμή που ανήκει στο Α/Σ Πέτρου Ράλλη.

Όσο για το Ε14 νομίζω μπορεί να καταργηθεί χωρίς να αναλάβει κάτι άλλο την διαδρομή του (μέχρι Ευαγγελισμό έχουμε και τα 10/550 και το Ευαγγελισμός - Σύνταγμα έχει πάμπολλες γραμμές).

Το Β12 όντως χρειάζεται νταλίκες και ο λόγος που κοπήκαν παλιότερα δεν ήταν τα νεκρά χιλιόμετρα όπως θα πίστευε κανείς αλλά οι συνεχείς επιθέσεις στα Volvo σε καθημερινή βάση.. Στον κορμό ήταν παλιότερα αλλά ανέβηκε στο Α/Σ Άνω Λιοσίων έπειτα από αίτημα του Σωματείου Εργαζόμενων ΟΑΣΑ το 2011 αν θυμάμαι καλά. Κατά τη γνώμη μου, ίσως θα ήταν καλύτερα να επεκτεινόταν στο Πανόραμα με κόψιμο του 713 και ενσωμάτωση του οχήματός του στο Β12. Έτσι, και το Πανόραμα θα είχε σωστή συγκοινωνία με καλές συχνότητες και πλήρες ωράριο έναντι των ... 35'-60' και τελευταίου 20:55 τα ΣΚ του 713 και ίσως θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο μικρό κέρδος σε δρομολόγια στο Β12.

Μια χαρά μπορεί να καταργηθεί το πάρκινγκ στον παράδρομο Ακαδημίας. Και λόγος μάλιστα υπάρχει: "αφήστε το αυτοκίνητο, πάρτε συγκοινωνία". Ήταν και ένα ωραίο motto που χρησιμοποιούσε κάποτε ο ΟΑΣΑ και μάλιστα είχαν μπει και αυτοκόλλητα σε κάποια Ν1! (τι θυμήθηκα τώρα...). Ίσα ίσα, η δημοτική αρχή της Αθήνας θα έπρεπε να προωθεί την χρήση ΜΜΜ και όχι να προτρέπει και με τη βούλα τον κάθε... τεμπέλη να έρχεται στο κέντρο με το ΙΧ του και να παρκάρει στην Ακαδημίας.

Το Ε14 το έχει το σουξέ του. Γεμάτο φτάνει Σύνταγμα, γεμάτο φέυγει από Σύνταγμα. Άρα υπάρχει ζήτηση. Δε το κόβεις αν δεν το αντικαταστήσεις με κάτι άλλο. Επίσης δε χρειάζεται να "μπουκώσουμε" και άλλο το μετρό. Τα 550 και 10 είχαν δημιουργηθεί πριν το μετρό (το 10 ως 450) και είχαν σκοπό να ενώσουν δύο μεγάλους οδικούς άξονες με μεγάλη ζήτηση, την Κηφισίας με τη Συγγρού, χωρίς να εισέρχονται στον πυρήνα του κέντρου. Σήμερα, απλά επικουρούν τα Α2/Β2 και Α7 είτε προωθώντας τον κόσμο στο μετρό, είτε "σκουπίζοντας" λίγο τον κόσμο από τις στάσεις. 

Τώρα, όσον αφορά το Β12, το Πανόραμα δε χρειάζεται απευθείας σύνδεση με Αθήνα. Με αυτή τη λογική, ας επεκταθεί το Α2 μέχρι Κόρμπι ή το Α3 μέχρι Κίτσι για να καταργηθούν το αραιά 117 και 116. Δε γίνεται προφανώς...
Απάντηση
(19-10-2018, 03:55 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Ε όχι και μανία... Σκέψεις επι χάρτου κάνουμε. Έχουμε και λέμε:

Ι) Διαδρομή. Προφανώς και κανείς δε θα πάρει το Α7 για να πάει από Πλατεία Πλατάνου για Στουρνάρη. Θα αργήσει πάρα πολύ, ίσως και πάνω από 60' όταν θα κάνει την ίδια διαδρομή με τη γραμμή 1 του μετρό σε 40'. Η γραμμή εξυπηρετεί τον άξονα της Λ. Κηφισίας με την Αθήνα, όπως κάνουν και οι άλλοι κορμοί (Α2/Β2 Παραλία-Συγγρού, Α3 Βουλιαγμένης, Α5/Β5 Μεσογείων κοκ). Ας μη ξεχνάμε ότι ο άξονας της Λ. Κηφισίας α) δεν εξυπηρετείται από καμμία γραμμή μετρό, όπως η Βουλιαγμένης με τη Γ2 και η Μεσογείων από τη Γ3 (θα εξυπηρετείται βέβαια στο μακρινό μέλλον από τη Γ4) και β) επί του οδικού άξονα αυτού βρίσκονται αρκετά γραφεία εμπορικών εταιρειών, νοσηλευτικά ιδρύματα, εμπορικά κέντρα, εκθεσιακά κέντρα κλπ. Κατά συνέπεια, ο οδικός άξονας αυτός θα πρέπει να έχει άμεση σύνδεση με τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας (Σύνταγμα, Ακαδημία) στα οποία ο επιβάτης θα μπορεί να επιλέξει να συνεχίσει είτε με κάποιο ΜΣΤ, είτε με άλλη λεωφορειακή γραμμή, είτε και με τα πόδια, εάν έχει ως προορισμό κάποιο κεντρικό σημείο εμπορικού ενδιαφέροντος (πχ Μοναστηράκι).

ΙΙ) Λεωφόρος Αλεξάνδρας. Οι γραμμές που διέρχονται καθ' όλον το μήκος της, πλην του Α7, είναι το Β5, το 14 και τα 18/19. Το Β5 συνδέει την Αλεξάνδρας με την Μεσογείων, ενώ τα 14 και 18/19 την συνδέουν με τμήμα της Λ. Κηφισίας. Επομένως, εάν έστω φύγει το Α7 από Αλεξάνδρας, υπάρχουν τα 14 και 18/19 τα οποία ουσιαστικά εξακολουθούν να συνδέουν τυς δύο αυτούς άξονες. Αντίθετα, η Κηφισίας με το Σύνταγμα συνδέονται μόνο με το 3 και το Ε14. Στο 3 γίνεται της μουρλής το πανηγύρι, ενώ το Ε14 ενώ όλοι ξέρουμε ότι είναι βυσματρογραμμή -και άρα δε θα έπρεπε να υπάρχει- έχει πετύχει, διότι ακριβώς συνδέει έναν πολύ σημαντικό άξονα (Κηφισίας) με το "κέντρο υπό στενή έννοια", όπως θα αναλύσω και παρακάτω. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η βραδυνή εκδοχή που συνδέει την Κηφισίας με το κέντρο (Χ14) έχει αφετηρία το Σύνταγμα και όχι την Στουρνάρη. Διότι ακριβώς εκεί βρίσκεται η ζήτηση. Τώρα, όσον αφορά την σύνδεση Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους/Χ. Τρικούπη, αυτή επιτυγχάνεται κυρίως με το 230 και πολύ λιγότερο από το 813. Συμφωνώ απόλυτα στο ότι το 230 σηκώνει ένα πολύ μεγάλο βάρος, ενώ το 813, παρόλο που επανδρώνεται με οχήματα 12μ, δεν έχει αξιοποιηθεί σωστά. Ωστόσο, με κάποιες παρεμβάσεις, μπορεί να επιτευχθεί μια αξιοπρεπής σύνδεση Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους/Χ. Τρικούπη. Δε θέλω να επεκταθώ πολύ σε αυτό, μιας και εδω μιλάμε για γραμμές-κορμούς. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω: i) επάνδρωση 230 με οχήματα 12μ, απομάκρυνση από οδό Αλ. Παναγούλη στον Δ. Ζωγράφου και περικοπή έως Ακαδημία  και ii) επέκταση 813 έως Γουδή, τέρμα μαζί με 622 (815 τοπικό από Ταύρο για Στ. Συγγρού-Φιξ, φεύγει από Γουδή). Για του λόγους αυτούς, θα έδινα παραπάνω έμφαση στο τμήμα Κηφισίας-κέντρο (μέσω Β. Σοφίας), παρά στο τμήμα Αλεξάνδρας-Κηφισίας.

ΙΙΙ) Αφετηρία. Εδώ πρέπει να ορίσουμε την έννοια του κέντρου της Αθήνας. Κέντρο υπό την στενή έννοια νοείται το τρίγωνο μεταξύ Πλ. Συντάγματος, Πλ. Ομονοίας και Πλ. Μοναστηρακίου. Αυτή είναι η καρδιά της Αθήνας. Οι γύρω περιοχές, όπως για παράδειγμα ο Ευαγγελισμός, η Βικτώρια, το Πολυτεχνείο, η Πλ. Κουμουνδούρου κλπ είναι το κέντρο υπό την ευρεία έννοια. Είναι μεν στα διοικητικά όρια του Δήμου Αθηναίων, συγκεντρώνονται εμπορικές δραστηριότητες, αλλά για να λέμε και την αλήθεια, κέντρο δε το λες. Άλλωστε, όπως έχει φανερώσει και η πράξη, οι επιβάτες που έχουν ως τελικό προορισμό το κέντρο και έρχονται πχ με Α8, Α15, Β12, Γ16 θα μετεπιβιβαστούν αναγκαστικά σε άλλο μέσο, προκειμένου να φτάσουν στον πυρήνα του κέντρου. Επομένως, το ίδιο συμβαίνει και με το Α7. Αναγκαστικά ο επιβάτης που θα το πάρει από ύψος Αμαρουσίου και έχει ως τελικό προορισμό το κέντρο υπό την στενή έννοια (πχ το Κολωνάκι), θα πρέπει αναγκαστικά να κατέβει είτε στον Στ. Αμπελόκηποι και να πάρει το μετρό ή να κατέβει στην Κηφισίας και να μετεπιβιβαστεί στο 3 ή στο Ε14. Ο υφιστάμενος τόπος της αφετηρίας τώρα (Στουρνάρη), ιδίως τις βραδινές ώρες μόνο ασφαλής δεν είναι. Γίνονται ένοπλες ληστείες σε περαστικούς μπροστά στα μάτια της αστυνομίας, με την τελευταία απλά να προτρέπει τα θύματα να ασκήσουν "μήνυση κατά αγνώστων" στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα! (προφανώς το παραπάνω έχει πραγματικά συμβεί και δεν το υποθέτω ή το βγάζω από το κεφάλι μου). Από θέματα συνδεσιμότητας, όπως είπα και παραπάνω, ο επιβάτης θα πρέπει να πάρει άλλο μέσο προκειμένου να προσεγγίσει το κέντρο, ενώ οι μετεπιβιβάσεις που προσφέρονται είναι λιγότερες σε σχέση με την Ακαδημία ή το Σύνταγμα. Ο τόπος της προτεινόμενης αφετηρίας, η Ακαδημία, επιλέχθηκε καθαρά για λειτουργικούς λόγους, καθώς υπάρχει χώρος (με την προϋπόθεση πως θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις και όχι από την μια μέρα στην άλλη), ενώ από θέματα ασφαλείας τα πράγματα δεν είναι τραγικά. Ναι, το παρκάκι μπροστά από την σχολή ΝΟΠΕ του ΕΚΠΑ είναι βόθρος τοξικομανών, αλλά το πολύ πολύ να τους δεις είτε σε κατάσταση νιρβάνας, είτε να σκοτώνονται μεταξύ τους. Βέβαια αυτό το ζήτημα λύνεται με πολιτική βούληση σε μια ώρα, αλλά αυτό είναι μια συζήτηση που θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο ακαδημαϊκής διάλεξης σε ημερίδα... Τέλος, εαν κατέβει ο επιβάτης στο σημείο αυτό, έχει πληθώρα μετεπιβιβάσεων είτε στα ΜΣΤ, είτε σε όλες τις λ/γ Σταδίου, Παν/μίου, Ακαδημίας, Σόλωνος κλπ. 


Μια χαρά μπορεί να καταργηθεί το πάρκινγκ στον παράδρομο Ακαδημίας. Και λόγος μάλιστα υπάρχει: "αφήστε το αυτοκίνητο, πάρτε συγκοινωνία". Ήταν και ένα ωραίο motto που χρησιμοποιούσε κάποτε ο ΟΑΣΑ και μάλιστα είχαν μπει και αυτοκόλλητα σε κάποια Ν1! (τι θυμήθηκα τώρα...). Ίσα ίσα, η δημοτική αρχή της Αθήνας θα έπρεπε να προωθεί την χρήση ΜΜΜ και όχι να προτρέπει και με τη βούλα τον κάθε... τεμπέλη να έρχεται στο κέντρο με το ΙΧ του και να παρκάρει στην Ακαδημίας.

Το Ε14 το έχει το σουξέ του. Γεμάτο φτάνει Σύνταγμα, γεμάτο φέυγει από Σύνταγμα. Άρα υπάρχει ζήτηση. Δε το κόβεις αν δεν το αντικαταστήσεις με κάτι άλλο. Επίσης δε χρειάζεται να "μπουκώσουμε" και άλλο το μετρό. Τα 550 και 10 είχαν δημιουργηθεί πριν το μετρό (το 10 ως 450) και είχαν σκοπό να ενώσουν δύο μεγάλους οδικούς άξονες με μεγάλη ζήτηση, την Κηφισίας με τη Συγγρού, χωρίς να εισέρχονται στον πυρήνα του κέντρου. Σήμερα, απλά επικουρούν τα Α2/Β2 και Α7 είτε προωθώντας τον κόσμο στο μετρό, είτε "σκουπίζοντας" λίγο τον κόσμο από τις στάσεις. 
Tο πρόβλημα με αυτή την πρόταση είναι ότι εάν κάποιος κατά μήκος της Κηφισίας, θέλει να κατεβεί προς Λ. Αλεξάνδρας δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να περιμένει (αν μένει από Ψυχικό και κάτω) ή να μετεπιβιβαστεί στο 18/19 ή στο 14. Το Β5 και 230 δεν αποτελούν επιλογή γιατί δεν έχουν δυνατότητα μετεπιβίβασης. Και αναφέρομαι σε πρόβλημα καθόσον όλοι γνωρίζουμε ότι η έννοια της μετεπιβίβασης έχει χάσει κάθε νόημα πλέον, αφού οι συχνότητες αυτών των γραμμών στην πράξη είναι στο 20λεπτο. 
Αντίθετα αν θέλει κάποιος να πάει προς Βασιλίσσης Σοφίας έχει κατά σειρά το 550, το Ε14, το 10 και το 3. Βέβαια, θα πει κανείς ότι το 550 και το 10 δεν φτάνουν ως το Σύνταγμα, εδώ όμως υπάρχει η πολύ πιο αξιόπιστη εναλλακτική της μετεπιβίβασης στο μετρό στο Μέγαρο Μουσικής ή στον σταθμό Αμπελοκήπων αν πετύχεις τις γραμμές τις Αλεξάνδρας. Και για να είμαι δίκαιος δεν θα προσμετρήσω το Α5 γιατί και αυτό είναι σπάνιο.
Με λίγα λόγια όποια αλλαγή προτείνεται, θα ξεβολέψει κάποιους για να βολέψει κάποιους άλλους, ενώ το ζητούμενο θα ήταν μια ουσιαστική βελτίωση.  
Όσο για την αφετηρία εξακολουθούν να υπάρχουν τα μειονεκτήματα που προανέφερα. Όπως γράφεις και εσύ είναι θέμα πολιτικής βούλησης να λυθεί το πρόβλημα. Στο κάτω-κάτω δεν είναι ανάγκη να πάει κάποιος στην Στουρνάρη να πάρει το λεωφορείο, μπορεί να το κάνει από Ακαδημίας ή Χημείο.
Απάντηση
(19-10-2018, 03:55 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Μια χαρά μπορεί να καταργηθεί το πάρκινγκ στον παράδρομο Ακαδημίας. Και λόγος μάλιστα υπάρχει: "αφήστε το αυτοκίνητο, πάρτε συγκοινωνία". Ήταν και ένα ωραίο motto που χρησιμοποιούσε κάποτε ο ΟΑΣΑ και μάλιστα είχαν μπει και αυτοκόλλητα σε κάποια Ν1! (τι θυμήθηκα τώρα...). Ίσα ίσα, η δημοτική αρχή της Αθήνας θα έπρεπε να προωθεί την χρήση ΜΜΜ και όχι να προτρέπει και με τη βούλα τον κάθε... τεμπέλη να έρχεται στο κέντρο με το ΙΧ του και να παρκάρει στην Ακαδημίας.

Πολύ όμορφα τα motto τύπου "αφήστε το αυτοκίνητο, πάρτε συγκοινωνία" (είχαν μπει και σε αρκετές GN κάποτε εκτός από Ν1) αλλά προϋποθέτουν να υπάρχει σοβαρή συγκοινωνία.. Την στιγμή που τα οδικά μέσα εδώ και χρόνια είναι υπό διάλυση από άποψη συχνοτήτων, οι συχνότητες του Μετρό έχουν μειωθεί σε σχέση με παλιότερα και γίνεται οτιδήποτε είναι δυνατόν ώστε να αυξηθεί ο συνολικός χρόνος μετακίνησης (είσοδος από την πρώτη πόρτα, μπάχαλο με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου/πυλών) δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε όποιον επιλέγει το αυτοκίνητό του προκειμένου να μετακινηθεί σαν άνθρωπος και στην ώρα του. Ας μην προβαίνουμε σε χαρακτηρισμούς λοιπόν με μεγάλη ευκολία χωρίς να αναλογιζόμαστε αρκετές συνθήκες.

Όσο για το πάρκινγκ αυτό κάθε αυτό υπάρχουν και άλλα θέματα. Το πάρκινγκ αποφέρει και κάποια έσοδα στο Δήμο Αθηναίων οπότε αν σταματούσε τη λειτουργία του θα έπρεπε να βρεθούν από αλλού χρήματα, τα αυτοκίνητα που σταθμέυουν εκεί χωρίς να λειτουργούν οι κινητήρες τους θα αντικατασταθούν από αρθρωτά λεωφορεία Euro 2 με ότι αυτό συνεπάγεται σε περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχή. Επιπλέον, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι πάλι δεν θα παρκάρουν αυτοκίνητα εκεί όταν ήδη υπάρχει θέμα με παρκαρισμένα στη Σίνα και στη Ρήγα Φεραίου.

(19-10-2018, 03:55 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Το Ε14 το έχει το σουξέ του. Γεμάτο φτάνει Σύνταγμα, γεμάτο φέυγει από Σύνταγμα. Άρα υπάρχει ζήτηση. Δε το κόβεις αν δεν το αντικαταστήσεις με κάτι άλλο. Επίσης δε χρειάζεται να "μπουκώσουμε" και άλλο το μετρό. Τα 550 και 10 είχαν δημιουργηθεί πριν το μετρό (το 10 ως 450) και είχαν σκοπό να ενώσουν δύο μεγάλους οδικούς άξονες με μεγάλη ζήτηση, την Κηφισίας με τη Συγγρού, χωρίς να εισέρχονται στον πυρήνα του κέντρου. Σήμερα, απλά επικουρούν τα Α2/Β2 και Α7 είτε προωθώντας τον κόσμο στο μετρό, είτε "σκουπίζοντας" λίγο τον κόσμο από τις στάσεις.

Όντως το Ε14 μαζεύει κόσμο από το Σύνταγμα και στη Κηφισίας μπορείς να το δεις και τιγκαρισμένο. Η Κηφισίας όμως είναι από μόνη της ένας άξονας με μεγάλη επιβατική κίνηση και φυσικά αν περάσει πρώτο οι περισσότεροι το προτιμούν έναντι π.χ. των 3/10/550 που τους εξυπηρετούν εξίσου. Τα ΣΚ μην ξεχνάμε δεν υπάρχει Ε14 ενώ η ημερίσια λειτουργία του Χ14 καταργήθηκε πριν χρόνια.

(19-10-2018, 03:55 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Τώρα, όσον αφορά το Β12, το Πανόραμα δε χρειάζεται απευθείας σύνδεση με Αθήνα. Με αυτή τη λογική, ας επεκταθεί το Α2 μέχρι Κόρμπι ή το Α3 μέχρι Κίτσι για να καταργηθούν το αραιά 117 και 116. Δε γίνεται προφανώς...

Αυτή τη λογική της "σωστής συγκοινωνίας" ποτέ δεν την κατάλαβα.. Να βγάλουμε λοιπόν όλες τις "καλές" γραμμές από τις "γειτονιές" (Α1/Α2 από τα ενδότερα της Βούλας, Α3 από Καραχάλιου, Β5 από Τσακό, Β9 από Λυκόβρυση/Ν. Κηφισιά, Α15 από Δάσος κλπ.) και να ιδρύσουμε νέα τοπικά με συχνότητες ασύλου και ωράρια 07:00-21:00 την Κυριακή (χωρίς να εξοικονομούμε κιόλας οχήματα) ώστε να βαράνε μύγες γιατί οι περισσότεροι είτε θα το κόβουν με τα πόδια είτε θα στραφούν στο ΙΧ (και θα κατεβαίνουν και στην Ακαδημία μ' αυτό..). Μετά θα αραιώνουμε το τοπικό και άλλο αφού δεν έχει κόσμο αλλά και τον "ίσιο" κορμό αφού έχασε επιβατικό κοινό και "σηκώνεται" με λιγότερα δρομολόγια.

Ο στόχος θα έπρεπε να είναι η επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερης εξυπηρέτησης με τα λιγότερα οχήματα με οποιονδήποτε τρόπο. Το να επεκτείνεις μια γραμμή κατά 1 χλμ και να κόψεις 1 άλλη γραμμή που έχει κατά 90% επικαλυπτόμενη διαδρομή δεν βλέπω τον λόγο να μην γίνει. Ακόμα και σήμερα άλλωστε όσοι κατευθύνονται προς Πανόραμα παίρνουν όποιο περάσει πρώτο (συνήθως Β12) και απλά πάνε με τα πόδια.. Τα 116/117 είναι τελείως διαφορετικές περιπτώσεις και προφανώς θα ήταν παράλογες τέτοιες επεκτάσεις..
Απάντηση
Όπου και να πας το τέρμα του Β12 (κορμός, Πανόραμα, τέρμα 735, προαστιακός κλπ) δεν πρόκειται να βελτιωθεί η συγκοινωνία γιατί το πρόβλημα δεν είναι στο που αράζει αλλά στη συχνότητα που δεν επαρκεί για τον κόσμο που του αναλογεί! Και το κύριο στοίβαγμα προκύπτει μετά τον προαστιακό και μέχρι Αγίους Αναργύρους με κατεύθυνση προς κέντρο. Με δεδομένο ότι αύξηση δρομολογίων που γίνονται στη πράξη (όχι τα επίσημα που δεν τηρούνται ποτέ) είναι αδύνατη το μόνο που μένει είναι να βάλεις νταλίκες που όμως δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες ούτε για αστείο οπότε γενικά η φάση καταλήγει σε αδιέξοδο! Το 711 είναι πολύ αραιό για να βοηθήσει...

Το να πάει το τέρμα στον κορμό που ήταν παλιά και κάνουν αφετηρία/τέρμα τα 709 και 749 είναι μία εντελώς ανόητη κίνηση που δεν προσφέρει τίποτα! Κι αν το σκεπτικό πίσω από την πρόταση είναι να φύγει από τις περιοχές που έχει τσιγγάνους τότε να ενημερώσω ότι στον κορμό γύρω γύρω μόνο σπίτια τσιγγάνων έχει και γενικά σαν σημείο είναι χάλια!
Ούτε και στο Πανόραμα έχει λόγο να πάει που η επιβατική κίνηση είναι πολύ χαμηλή έτσι κι αλλιώς! Το 749 έχει πολύ περισσότερη κίνηση από το 713 κι ας έχει μόνο το πρώτο μιντι! Περισσότερη λογική έχει να μετατρέψεις το Β12 σε Α12 και να το πας μέχρι Φυλή παρά στο Πανόραμα που δεν έχει ούτε το μισό του μισού κόσμου σε σχέση με τη Φυλή! Οπότε μάλλον καλύτερα να το αφήσουμε και αυτό όπως είναι Tongue
Το 713 μαζί με 733, 404, 306, 100 και μερικά ακόμα πρέπει να αποτελούν τη δεκάδα των γραμμών με τη χαμηλότερη επιβατική κίνηση στην Αθήνα!

Πάμε στο σπάσιμο γραμμών τώρα! Η διάσπαση γραμμών σε μικρότερα μέρη δε βοηθάει αφού όπως λέει ο mercedes elbo η όποια τοπική προκύψει έχει άθλια συχνότητα που στη καλύτερη να είναι μισάωρο! Και εκτός αυτού ο κομμένος κορμός ακόμα και να έχει καλή συχνότητα στα χαρτιά δεν πρόκειται ποτέ να βγάζει όσα οχήματα χρειάζεται άρα απλά κάνεις μία προβληματική κατάσταση ακόμα χειρότερη! Το μόνο καλό που θεωρητικά προκύπτει είναι ότι σε περίπτωση που κάποιο τοπικό μείνει με ένα όχημα μόνο όχημα θα τηρεί δρομολόγια!
Απάντηση
(19-10-2018, 08:05 PM)ecoj Έγραψε: Ούτε και στο Πανόραμα έχει λόγο να πάει που η επιβατική κίνηση είναι πολύ χαμηλή έτσι κι αλλιώς! Το 749 έχει πολύ περισσότερη κίνηση από το 713 κι ας έχει μόνο το πρώτο μιντι! Περισσότερη λογική έχει να μετατρέψεις το Β12 σε Α12 και να το πας μέχρι Φυλή παρά στο Πανόραμα που δεν έχει ούτε το μισό του μισού κόσμου σε σχέση με τη Φυλή! Οπότε μάλλον καλύτερα να το αφήσουμε και αυτό όπως είναι Tongue
Το 713 μαζί με 733, 404, 306, 100 και μερικά ακόμα πρέπει να αποτελούν τη δεκάδα των γραμμών με τη χαμηλότερη επιβατική κίνηση στην Αθήνα!

Σίγουρα το Πανόραμα δεν έχει σημαντική επιβατική κίνηση αφού πρόκειται για μια μικρή συνοικία, σχετικά αραιοκατοικημένη και η προτεινόμενη επέκταση είναι μόλις 3 στάσεις. Το σκεπτικό μου στην πρόταση να ανέβει το Β12 Πανόραμα και να καταργηθεί το 713 είναι περισσότερο στη λογική ότι με 10 λεπτά παραπάνω στον συνολικό χρόνο διαδρομής μπορείς να επιτύχεις έστω μια μικρή αύξηση δρομολογίων στο Β12 που έχει θέμα.

Ειδικά Κυριακές τις ώρες που λειτουργεί με 4 οχήματα και συχνότητα 25' (κύκλος 100') θα μπορούσε να δουλεύει με 5 και κύκλο 110' που θα έδινε και αρκετά 20λεπτα τα οποία πλέον είναι ανύπαρκτα. Παρομοίως και τις ώρες που δουλεύει με 5 αμάξια αλλά έχει διαλείμματα. Αντίστοιχα και το Σάββατο με 7 αμάξια και χρόνο 110' αν είχε 8 και χρόνο 120' θα μπορούσαμε να έχουμε σταθερά 15λεπτα και όχι τώρα που έχει και μερικές χρονοαποστάσεις στα 20'.

Επίσης, ένας ακόμα λόγος είναι κατά πόσο αξίζει να υπάρχει ολόκληρη γραμμή (713) για 3 στάσεις με χαμηλή επιβατική κίνηση η οποία στην υπόλοιπη διαδρομή παραλληλίζει εξ΄ολοκλήρου με μια άλλη (Β12) που έχει θεαματικά καλύτερες συχνότητες και άρα δεν "βοηθάει" πουθενά.

Την επέκταση του Β12 στη Φυλή την είχα προτείνει παλιότερα αλλά δεδομένου ότι η γραμμή της Φυλής πλεόν δε διέρχεται από Αμαξοστάσιο (ορθώς) θα έπρεπε πάλι ο επιβάτης που κατευθύνεται στη Φυλή να κάνει κύκλο (αφού το Β12 δεν γίνεται να μην περνάει από το Α/Σ) συν ότι δεν θα υπήρχε δυνατότητα αύξησης δρομολογίων για το Β12. Ενώ με τη συγχώνευση με το 713 με μια πολύ μικρή επέκταση του 1 χιλιομέτρου κερδίζουμε ολόκληρο όχημα, χώρια που πρόκειται για αίτημα των κατοίκων από χρόνια οπότε αρκετά πιθανό να πραγματοποιηθεί.
Απάντηση
(21-10-2018, 01:35 AM)mercedes elbo Έγραψε: Σίγουρα το Πανόραμα δεν έχει σημαντική επιβατική κίνηση αφού πρόκειται για μια μικρή συνοικία, σχετικά αραιοκατοικημένη και η προτεινόμενη επέκταση είναι μόλις 3 στάσεις. Το σκεπτικό μου στην πρόταση να ανέβει το Β12 Πανόραμα και να καταργηθεί το 713 είναι περισσότερο στη λογική ότι με 10 λεπτά παραπάνω στον συνολικό χρόνο διαδρομής μπορείς να επιτύχεις έστω μια μικρή αύξηση δρομολογίων στο Β12 που έχει θέμα.

Ειδικά Κυριακές τις ώρες που λειτουργεί με 4 οχήματα και συχνότητα 25' (κύκλος 100') θα μπορούσε να δουλεύει με 5 και κύκλο 110' που θα έδινε και αρκετά 20λεπτα τα οποία πλέον είναι ανύπαρκτα. Παρομοίως και τις ώρες που δουλεύει με 5 αμάξια αλλά έχει διαλείμματα. Αντίστοιχα και το Σάββατο με 7 αμάξια και χρόνο 110' αν είχε 8 και χρόνο 120' θα μπορούσαμε να έχουμε σταθερά 15λεπτα και όχι τώρα που έχει και μερικές χρονοαποστάσεις στα 20'.

Επίσης, ένας ακόμα λόγος είναι κατά πόσο αξίζει να υπάρχει ολόκληρη γραμμή (713) για 3 στάσεις με χαμηλή επιβατική κίνηση η οποία στην υπόλοιπη διαδρομή παραλληλίζει εξ΄ολοκλήρου με μια άλλη (Β12) που έχει θεαματικά καλύτερες συχνότητες και άρα δεν "βοηθάει" πουθενά.

Την επέκταση του Β12 στη Φυλή την είχα προτείνει παλιότερα αλλά δεδομένου ότι η γραμμή της Φυλής πλεόν δε διέρχεται από Αμαξοστάσιο (ορθώς) θα έπρεπε πάλι ο επιβάτης που κατευθύνεται στη Φυλή να κάνει κύκλο (αφού το Β12 δεν γίνεται να μην περνάει από το Α/Σ) συν ότι δεν θα υπήρχε δυνατότητα αύξησης δρομολογίων για το Β12. Ενώ με τη συγχώνευση με το 713 με μια πολύ μικρή επέκταση του 1 χιλιομέτρου κερδίζουμε ολόκληρο όχημα, χώρια που πρόκειται για αίτημα των κατοίκων από χρόνια οπότε αρκετά πιθανό να πραγματοποιηθεί.

Εσύ μπορεί καλά να τα λες αυτά αλλά το μόνο σίγουρο όπως όλοι ξέρουμε και από άλλα παραδείγματα δεν υπάρχει περίπτωση ο ΟΑΣΑ να σκεφτεί κάτι τέτοιο ότι αφού κόβουμε την γραμμή ας το βάλουμε στο Β12. Το πιο πιθανό θα είναι να πει ααα ωραία ας αφήσουμε μέσα άλλο ένα όχημα να κάθεται όπως τόσα άλλα και αν χρειαστεί ας το κανιβαλισουμε κιόλας.
Απάντηση
(19-10-2018, 05:53 PM)mercedes elbo Έγραψε: Πολύ όμορφα τα motto τύπου "αφήστε το αυτοκίνητο, πάρτε συγκοινωνία" (είχαν μπει και σε αρκετές GN κάποτε εκτός από Ν1) αλλά προϋποθέτουν να υπάρχει σοβαρή συγκοινωνία.. Την στιγμή που τα οδικά μέσα εδώ και χρόνια είναι υπό διάλυση από άποψη συχνοτήτων, οι συχνότητες του Μετρό έχουν μειωθεί σε σχέση με παλιότερα και γίνεται οτιδήποτε είναι δυνατόν ώστε να αυξηθεί ο συνολικός χρόνος μετακίνησης (είσοδος από την πρώτη πόρτα, μπάχαλο με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου/πυλών) δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε όποιον επιλέγει το αυτοκίνητό του προκειμένου να μετακινηθεί σαν άνθρωπος και στην ώρα του. Ας μην προβαίνουμε σε χαρακτηρισμούς λοιπόν με μεγάλη ευκολία χωρίς να αναλογιζόμαστε αρκετές συνθήκες.

Όσο για το πάρκινγκ αυτό κάθε αυτό υπάρχουν και άλλα θέματα. Το πάρκινγκ αποφέρει και κάποια έσοδα στο Δήμο Αθηναίων οπότε αν σταματούσε τη λειτουργία του θα έπρεπε να βρεθούν από αλλού χρήματα, τα αυτοκίνητα που σταθμέυουν εκεί χωρίς να λειτουργούν οι κινητήρες τους θα αντικατασταθούν από αρθρωτά λεωφορεία Euro 2 με ότι αυτό συνεπάγεται σε περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχή. Επιπλέον, κανένας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι πάλι δεν θα παρκάρουν αυτοκίνητα εκεί όταν ήδη υπάρχει θέμα με παρκαρισμένα στη Σίνα και στη Ρήγα Φεραίου.

Μη τραγικοποιείς τα πράγματα... Είναι γεγονός πως όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών δεν ενδιαφέρθηκαν για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σε τραγικές καταστάσεις που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό στα λεωφορεία της ΟΣΥ. Το Μετρό, τουλάχιστον η Γ2 την οποία και χρησιμοποιώ καθημερινά, μια χαρά συχνότητες 2' έχει τις ώρες αιχμής στο τμήμα Αγ. Δημήτριος-Ανθούπολη. Το μέτρο της επιβίβασης από την πρώτη πόρτα εφαρμόζεται ως επί το πλείστον κανονικότατα στις γραμμές των νοτίων προαστίων, αλλά και σε άλλες γραμμές που έχω χρησιμοποιήσει εκτός ν.π., με εξαίρεση τις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση (πχ 608) στα τμήματα με την μεγάλη επιβατική κίνηση (πχ Πατησίων-Χίλτον), όπου και ορθώς δεν εφαρμόζεται στα τμήματα αυτά καθώς στην πράξη είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Μάλιστα, το επιβατικό κοινό φαίνεται πως σιγά σιγά έχει προσαρμοστεί, καθώς υπάρχουν πολλοί οι οποίοι κατευθύνονται από μόνοι τους στην πρώτη πόρτα, ακόμα κι αν ο οδηγός δεν έχει σταματήσει κοντά τους. Όσον αφορά το ηλ. εισιτήριο, οι "παιδικές ασθένειες" φαίνεται πως λαμβάνουν τέλος, καθώς τον τελευταίο καιρό τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αρκετά.

Όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς. Ένα ανθρωποειδές το οποίο με το αμάξι του σταθμεύει σε γωνία κλείνοντας ράμπες ή ανακόπτει την πορεία ενός λεωφορείου, προφανώς και θα το χαρακτηρίσεις ΜΑΛΑΚΑ. Αντίστοιχα, ένα άλλο ανθρωποειδές το οποίο αντί να πάρει τα πόδια του και να περπατήσει ή να φύγει λίγο πιο νωρίς απο το σπίτι του, πάει και παίρνει το αμάξι του για να πάει στο κέντρο της Αθήνας, μόνο και μόνο για να "μη ταλαιπωρηθεί" ο κακομοίρης και για να πάρει καφέ ώστε να πηγαίνει "σαν άνθρωπος" και "στην ώρα του" (φημίζεται ο Έλληνας για την λονδρέζικη ακρίβειά του στα ραντεβού του βλέπεις...) αντί να πάρει το μετρό ή λεωφορείο (από Ομόνοια μέχρι Σύνταγμα περνάνε οι μισές γραμμές του λεκανοπεδίου), επιλέγει στην ουσία να προξενήσει μεγαλύτερη συμφόρηση στους κεντρικούς δρόμους, η οποία με τη σειρά της συμφόρηση θα προξενήσει αργοπορεία των λεωφορείων αλλά ακόμη και τραγωδία εάν ένα πυροσβεστικό όχημα ή ένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δε φτάσει έγκαιρα στον προορισμό του εξαιτίας αυτής της συμφόρησης. Αυτό το ανθρωποειδές λοιπόν, το χαρακτηρίζεις ΤΡΙΜΑΛΑΚΑ. Διότι σκέφτεται μόνο το τομάρι του, δυσκολεύει τις ζωές των συμπολιτών του, μολύνει βεβαίως και το περιβάλλον (μιας και τα μέλη του Leoforeia.gr είμαστε και περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) και κάνει αρκετό κόσμο (καλή ώρα...) να εύχεται μνημόνια, φόρους και περικοπές μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Όσον αφορά τα έσοδα τώρα. Μήπως ο Δήμος Αθηναίων είναι εμπορική εταιρεία (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, ΟΕ, ΕΕ κλπ) η οποία έχει καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα κατά τον νόμο; Οχι. Είναι σαν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ο οποίος χρεώνει την ΟΣΥ για να έχουν τέρματα τα Χ93 κλπ; Όχι. Είναι ένα κομμάτι της πολιτείας, το οποίο έχει ως στόχο την ευημερία των πολιτών του. Και πως θα την επιτύχει; Με το να ευνοεί 50 μαλάκες την ημέρα που θα παρκάρουν στην Ακαδημίας ή 1000+ άτομα ανά ημέρα που θα χρησιμοποιούν την λεωφορειακή γραμμή που θα καταλαμβάνει το μέρος για να κάνει αφετηρία; Η απάντηση είναι προφανής. Χρήματα μπορεί να βρεί απο αλλού ο Δήμος Αθηναίων. Το πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό δεν είναι της παρούσης, μιας και δεν είμαστε φόρουμ τεχνοκρατών. Επίσης, λες για οχήματα EURO II τα οποία θα επιβαρύνουν την περιοχή. Πρώτον, δε λαμβάνεις υπόψιν πως τα μισά αμάξια, μηχανάκια και φορτηγά που μπαίνουν στο κέντρο έχουν να δουν service από την Τριασική εποχή. Δεύτερον, έρχονται τα λεωφορεία της Δούρου που θα είναι EURO VI!  ROFL 
Τέλος, το παράνομο παρκάρισμα στη Σίνα προκαλείται από τα ανθρωποειδή που περιέγραψα παραπάνω. Ένα περιπολικό της ΕΛΑΣ να κάτσει εκεί μόνιμα για ένα μήνα να δεις που θα τα αλλάξει τα πράγματα. Επίσης, τα σωματεία/συνδικάτα/επιτροπές αγώνα οδηγών τα οποία κόπτονται για το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενούς τους, μπορούν να πάνε εκεί και να ταράζουν στα τηλέφωνα κάθε μέρα την Τροχαία μέχρι να αδειάσουν δέκα κούτες μπλοκάκια. Θα δώσουν ίσως ένα νόημα στην ύπαρξή τους εάν προβούν σε αυτή τη κίνηση. Να μην πω πως εαν υπήρχε βούληση από την δημοτική αρχή μέσω της δημοτικής αστυνομίας (μπας και αυτή αποκτήσει λόγο ύπαρξης) θα είχε λυθεί το πρόβλημα... Ιδέες και λύσεις (για το σπίτι) υπάρχουν. Θέληση και υλοποίηση λείπει.

ΥΓ1. Ζητώ 10.000 συγγνώμη από το αξιότιμο κοινό και αναγνώστες μας για τα σεντόνια. Όσοι με ξέρετε προσωπικά, ξέρετε ότι τα βρίζω. Βρίστε με στον επόμενο καφέ.
ΥΓ2. @mercedes elbo: θέλω να ξεκαθαρίσω πως από την δική μου πλευρά δεν υπάρχει κάποια προσωπική παρεξήγηση. Είναι αυτό που λέμε "Nothing personal, just business"!
Απάντηση
(22-10-2018, 02:05 AM)N1Ellinikou Έγραψε: Μη τραγικοποιείς τα πράγματα... Είναι γεγονός πως όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών δεν ενδιαφέρθηκαν για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με αποτέλεσμα να φτάσουμε σε τραγικές καταστάσεις που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό στα λεωφορεία της ΟΣΥ. Το Μετρό, τουλάχιστον η Γ2 την οποία και χρησιμοποιώ καθημερινά, μια χαρά συχνότητες 2' έχει τις ώρες αιχμής στο τμήμα Αγ. Δημήτριος-Ανθούπολη. Το μέτρο της επιβίβασης από την πρώτη πόρτα εφαρμόζεται ως επί το πλείστον κανονικότατα στις γραμμές των νοτίων προαστίων, αλλά και σε άλλες γραμμές που έχω χρησιμοποιήσει εκτός ν.π., με εξαίρεση τις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση (πχ 608) στα τμήματα με την μεγάλη επιβατική κίνηση (πχ Πατησίων-Χίλτον), όπου και ορθώς δεν εφαρμόζεται στα τμήματα αυτά καθώς στην πράξη είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Μάλιστα, το επιβατικό κοινό φαίνεται πως σιγά σιγά έχει προσαρμοστεί, καθώς υπάρχουν πολλοί οι οποίοι κατευθύνονται από μόνοι τους στην πρώτη πόρτα, ακόμα κι αν ο οδηγός δεν έχει σταματήσει κοντά τους. Όσον αφορά το ηλ. εισιτήριο, οι "παιδικές ασθένειες" φαίνεται πως λαμβάνουν τέλος, καθώς τον τελευταίο καιρό τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αρκετά.

Όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς. Ένα ανθρωποειδές το οποίο με το αμάξι του σταθμεύει σε γωνία κλείνοντας ράμπες ή ανακόπτει την πορεία ενός λεωφορείου, προφανώς και θα το χαρακτηρίσεις ΜΑΛΑΚΑ. Αντίστοιχα, ένα άλλο ανθρωποειδές το οποίο αντί να πάρει τα πόδια του και να περπατήσει ή να φύγει λίγο πιο νωρίς απο το σπίτι του, πάει και παίρνει το αμάξι του για να πάει στο κέντρο της Αθήνας, μόνο και μόνο για να "μη ταλαιπωρηθεί" ο κακομοίρης και για να πάρει καφέ ώστε να πηγαίνει "σαν άνθρωπος" και "στην ώρα του" (φημίζεται ο Έλληνας για την λονδρέζικη ακρίβειά του στα ραντεβού του βλέπεις...) αντί να πάρει το μετρό ή λεωφορείο (από Ομόνοια μέχρι Σύνταγμα περνάνε οι μισές γραμμές του λεκανοπεδίου), επιλέγει στην ουσία να προξενήσει μεγαλύτερη συμφόρηση στους κεντρικούς δρόμους, η οποία με τη σειρά της συμφόρηση θα προξενήσει αργοπορεία των λεωφορείων αλλά ακόμη και τραγωδία εάν ένα πυροσβεστικό όχημα ή ένα ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δε φτάσει έγκαιρα στον προορισμό του εξαιτίας αυτής της συμφόρησης. Αυτό το ανθρωποειδές λοιπόν, το χαρακτηρίζεις ΤΡΙΜΑΛΑΚΑ. Διότι σκέφτεται μόνο το τομάρι του, δυσκολεύει τις ζωές των συμπολιτών του, μολύνει βεβαίως και το περιβάλλον (μιας και τα μέλη του Leoforeia.gr είμαστε και περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) και κάνει αρκετό κόσμο (καλή ώρα...) να εύχεται μνημόνια, φόρους και περικοπές μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Όσον αφορά τα έσοδα τώρα. Μήπως ο Δήμος Αθηναίων είναι εμπορική εταιρεία (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, ΟΕ, ΕΕ κλπ) η οποία έχει καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα κατά τον νόμο; Οχι. Είναι σαν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ο οποίος χρεώνει την ΟΣΥ για να έχουν τέρματα τα Χ93 κλπ; Όχι. Είναι ένα κομμάτι της πολιτείας, το οποίο έχει ως στόχο την ευημερία των πολιτών του. Και πως θα την επιτύχει; Με το να ευνοεί 50 μαλάκες την ημέρα που θα παρκάρουν στην Ακαδημίας ή 1000+ άτομα ανά ημέρα που θα χρησιμοποιούν την λεωφορειακή γραμμή που θα καταλαμβάνει το μέρος για να κάνει αφετηρία; Η απάντηση είναι προφανής. Χρήματα μπορεί να βρεί απο αλλού ο Δήμος Αθηναίων. Το πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό δεν είναι της παρούσης, μιας και δεν είμαστε φόρουμ τεχνοκρατών. Επίσης, λες για οχήματα EURO II τα οποία θα επιβαρύνουν την περιοχή. Πρώτον, δε λαμβάνεις υπόψιν πως τα μισά αμάξια, μηχανάκια και φορτηγά που μπαίνουν στο κέντρο έχουν να δουν service από την Τριασική εποχή. Δεύτερον, έρχονται τα λεωφορεία της Δούρου που θα είναι EURO VI!  ROFL 
Τέλος, το παράνομο παρκάρισμα στη Σίνα προκαλείται από τα ανθρωποειδή που περιέγραψα παραπάνω. Ένα περιπολικό της ΕΛΑΣ να κάτσει εκεί μόνιμα για ένα μήνα να δεις που θα τα αλλάξει τα πράγματα. Επίσης, τα σωματεία/συνδικάτα/επιτροπές αγώνα οδηγών τα οποία κόπτονται για το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενούς τους, μπορούν να πάνε εκεί και να ταράζουν στα τηλέφωνα κάθε μέρα την Τροχαία μέχρι να αδειάσουν δέκα κούτες μπλοκάκια. Θα δώσουν ίσως ένα νόημα στην ύπαρξή τους εάν προβούν σε αυτή τη κίνηση. Να μην πω πως εαν υπήρχε βούληση από την δημοτική αρχή μέσω της δημοτικής αστυνομίας (μπας και αυτή αποκτήσει λόγο ύπαρξης) θα είχε λυθεί το πρόβλημα... Ιδέες και λύσεις (για το σπίτι) υπάρχουν. Θέληση και υλοποίηση λείπει.

ΥΓ1. Ζητώ 10.000 συγγνώμη από το αξιότιμο κοινό και αναγνώστες μας για τα σεντόνια. Όσοι με ξέρετε προσωπικά, ξέρετε ότι τα βρίζω. Βρίστε με στον επόμενο καφέ.
ΥΓ2. @mercedes elbo: θέλω να ξεκαθαρίσω πως από την δική μου πλευρά δεν υπάρχει κάποια προσωπική παρεξήγηση. Είναι αυτό που λέμε "Nothing personal, just business"!

Δεν νομίζω ότι τραγικοποιώ εγώ τα πράγματα... Εκτός αν δεν θεωρείται τραγικό το ότι γραμμές όπως το Α2, το Α7, το Β5, το Β9 κλπ. κορμοί να έχουν σε καθημερινή βάση στην αιχμή συχνότητες ακόμα και στο 35λεπτο και το πρόγραμμα δρομολογίων να μην ισχύει ούτε κατ' ελάχιστο εδώ και μήνες...

Ακόμα και για το Μετρό που αναφέρθηκε στο τμήμα Αγ. Δημήτριος - Ελληνικό έχει προγραμματισμένα 8λεπτα στην αιχμή και 10λεπτα εκτός (στο τμήμα Αγ. Δημ-Ανθούπολη φαντάζομαι 4' θα ήθελες να γράψεις) και φυσικά δεν υπάρχει μόνο η γραμμή 2. Η 3 δουλεύει κατά κύριο λόγο με 5λεπτα στην αιχμή και συχνά απαράδεκτες πληρότητες ενώ η 1 το ίδιο και με συχνότητα ΣΚ 10,5' στην καλύτερη, τα τρένα τίγκα και τους πορτοφολάδες να αλωνίζουν...

Για την είσοδο από μπροστά έχω αναλύσει σε άλλα topic γιατί πολλοί επιβάτες πάνε από μόνοι τους από μπροστά.. Πρακτικά το μέτρο ακόμα και από τους οδηγούς που το εφαρμόζουν έχει επιλεκτική χρήση αφού σε όποια στάση έχει πολλούς επιβάτες το 90% ανοίγει όλες τις πόρτες σε όλες σχεδόν τις γραμμές. Όσο για τα Νότια Προάστια που έχουμε μεγάλο ποσοστό εφαρμογής αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται κυρίως στην πληθώρα βυσμάτων 2 συγκεκριμένων παρατάξεων που εργάζονται πλέον στο Α/Σ Μπραχαμίου που το παίζουν καλά παιδιά στην διοίκηση (λογικό όταν χρωστάνε χάρες..). Μάλιστα συχνά βλέπεις υπερβάλλοντα ζήλο σε σημείο που οδηγοί κάνουν 100% εφαρμογή του μέτρου και επειδή βγαίνουν εκτός προγράμματος βγάζουν όλη τη βάρδια "πατητοί" εκτινάσσοντας τις καταναλώσεις των οχημάτων και χωρίς κανένα όφελος για τους επιβάτες αλλά και για εκείνους αφού εντέλει πάλι περισσότερη ώρα κάνουν από ότι αν οδηγούσαν κανονικά και με επιβίβαση από παντού.. (IQ αμοιβάδας).

Για τα υπόλοιπα σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να συμφωνήσω και να συνταχθώ σε καμία περίπτωση με τα όσα αναφέρθηκαν. Η αποψή μου είναι ότι πρώτα φτιάχνεις ένα σύστημα συγκοινωνιών το οποίο θα έχει συχνότητα, ταχύτητα, αξιοπιστία και σωστή πληροφόρηση. Όταν δημιουργήσεις κάτι τέτοιο και με την κατάλληλη προώθηση θα μπορείς να πείσεις κόσμο να αφήσει το ΙΧ και να προτιμήσει τη συγκοινωνία. Φυσικά όλα αυτά χρειάζονται πολλά χρήματα και αυτά είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν οπότε και πρακτικά σχεδόν αδύνατο. Οπότε μέχρι τότε θα την χρησιμοποιούν σχεδόν μόνο αυτοί που δεν έχουν εναλλακτική (πλήν ίσως του Μετρό).

Υ.Γ. Ούτε από τη δική μου πλευρά υπάρχει κάτι προσωπικό. Οι όποιες διαφωνίες μου έχουν να κάνουν περισσότερο με τις απόψεις που διατυπώνονται παρά με το πρόσωπο που τις αναφέρει. Άλλωστε θεωρώ ότι σκοπός του forum δεν είναι να "τσακωθείς" αλλά να γίνει συζήτηση απόψεων, δεδομένων, συμβάντων, προτάσεων και να πραγματοποιηθεί ένας γόνιμος διάλογος.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 3 Cmaniac 42 63.348 15-07-2023, 11:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Larioupol
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 8 Cmaniac 166 198.897 16-04-2023, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Aggele
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 1 Cmaniac 273 356.371 16-04-2023, 02:41 AM
Τελευταία Δημοσίευση: panos44
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 0 Cmaniac 116 158.058 05-03-2023, 02:49 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 2 Cmaniac 264 370.291 09-02-2023, 03:21 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 5 Cmaniac 80 78.162 18-01-2023, 06:04 PM
Τελευταία Δημοσίευση: sgkatsos
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 6 Cmaniac 46 61.531 11-11-2022, 01:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 7 Cmaniac 60 90.572 03-05-2022, 10:00 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Γραμμών Τρόλεϊ cmegas 168 172.404 19-10-2021, 09:47 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 4 Cmaniac 44 68.545 15-11-2019, 04:44 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)