Αξιολόγηση Θέματος:
  • 9 Ψήφοι - 2.44 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TA NEA] Daimler όπως Siemens
#1
[Εικόνα: Image.ashx?c=14193031&r=0&p=0&t=0&q=100&...=232&h=250]ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΙΧΕ Ο ΜΠΑΞΕΣ
Ντιζελομηχανές για τρένα, αστικά λεωφορεία, στρατιωτικά οχήματα και πολυτελείς λιμουζίνες προμήθευε το Ελληνικό Δημόσιο η Daimler

Ένας από τους μεγαλύτερους, καλύτερους και... διαχρονικούς πελάτες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler-Μercedes Βenz, που ως προς τα «λαδώματα» φαίνεται ότι ακολουθούσε τα... πρότυπα της Siemens, ήταν και το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα το υπουργείο Μεταφορών με τις πολυάριθμες ΔΕΚΟ που εποπτεύει.

Ήδη, η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έδωσε εντολή να διερευνηθούν όλες οι προμήθειες που έχουν γίνει είτε απευθείας από τη Μercedes Βenz είτε από θυγατρικές της εταιρείες, όπως ήταν η ΑDtranz (σημερινή Βombardier).

Στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν δημόσιες υπηρεσίες, η Βουλή και τα υπουργεία, αλλά και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.

Ειδικότερα, ο ΟΣΕ αγόρασε από τη θυγατρική ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Οι πρώτες 26 ντιζελομηχανές αγοράστηκαν το 1995 (τότε υπεγράφη η σύμβαση), ενώ παραδόθηκαν σταδιακά στον ΟΣΕ μέχρι το 1998. Ωστόσο, το 1997 με τις προγραμματικές συμφωνίες του υπουργείου Μεταφορών αγοράστηκαν επιπλέον 10 ντιζελομηχανές από την ΑDtranz, οι οποίες παραδόθηκαν ώς τα τέλη του 2003. Οι 10 αυτές μηχανές αρχικά προορίζονταν για το δίκτυο Πελοποννήσου της μετρικής γραμμής (με άλλα φορεία βέβαια, λόγω μετρικού εύρους), αλλά στην πορεία τροποποιήθηκε η παραγγελία κι έτσι έγιναν κι αυτές κανονικού εύρους.

Ήταν πανάκριβες
Στελέχη του ΟΣΕ θυμούνται ακόμα και σήμερα ότι οι ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν εξαιρετικά ακριβές, καθώς κοστολογήθηκαν με περίπου 4,5- 5 εκατ. ευρώ η καθεμία, έναντι 3 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί σε άλλες χώρες. Ο ΟΣΕ είχε υποστηρίξει τότε πως η αυξημένη τιμή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι 36 ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα είχαν «ειδικές προδιαγραφές» οι οποίες επέτρεπαν στον Οργανισμό να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.

Δουλειές με... φούντες
Πάντως, μέσω των προγραμματικών συμφωνιών του 1997 η ΑDtranz είχε πάρει (είτε μόνη της είτε μαζί με άλλες εταιρείες) κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα. Οι προγραμματικές συμφωνίες, που βασίστηκαν σε αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων των συγκοινωνιακών φορέων του υπουργείου Μεταφορών, έφεραν και την έγκριση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής.

Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες αφορούσε και την προμήθεια από τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους ΑθηνώνΠειραιώς (ΗΣΑΠ) 120 συρμών, προϋπολογισμού 137,6 εκατ. ευρώ, από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz.

Επίσης,.. σταθερός-διαχρονικός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων - μέσω διαγωνισμών- συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες (π.χ. ΕΛΒΟ).

Ουδέν σχόλιον. Έτσι απαντούν οι εκπρόσωποι της Daimler στη χώρα μας σχετικά με το σκάνδαλο δωροδοκίας σε 22 χώρες, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα, Η Daimler αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την εταιρεία Μercedes Βenz Ηellas, η οποία αποτελεί αποκλειστικό εισαγωγέα για τις μάρκες Μercedes και Smart.

Μια απόλυση αποκάλυψε τις δωροδοκίες

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μακριά η εποχή που ο όμιλος Daimler κυνηγούσε το όνειρο του παγκόσμιου παίκτη. Από τη Στουτγάρδη και τη Μercedes, ο τότε διευθυντής της Γιούργκεν Σρεμπ φιλοδοξούσε να κάνει την Daimler τον σημαντικότερο όμιλο παγκοσμίως που θα έφτανε από την αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι την αεροναυπηγική. Ήταν η εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης είχε αγοράσει την αμερικανική Chrysler και είχε μετονομαστεί σε DaimlerChrysler. Ένας από τους συνεργάτης της στη διαχείριση των λογιστικών ήταν ο Ντέιβιντ Μπατσέτα, που πληροφορήθηκε- όπως λέει ο ίδιος - το καλοκαίρι του 2001, σε συνάντηση συναδέλφων του από όλο τον κόσμο στα κεντρικά της Daimler στη Στουτγάρδη, για το εκτεταμένο σύστημα δωροδοκιών σε χώρες του εξωτερικού. Η απόλυσή του το 2004 στάθηκε μοιραία για τον όμιλο. Ο Μπατσέτα απευθύνθηκε στην εποπτική αρχή χρηματιστηρίου των ΗΠΑ SΕC, που άρχισε αμέσως τις έρευνες, ενώ κινητοποιήθηκαν και οι εισαγγελικές αρχές. Έπειτα από χρονοβόρα διελκυστίνδα οι δύο πλευρές κατέληξαν σε συμβιβασμό που επιτρέπει να μπει η υπόθεση στο αρχείο, αφού βέβαια η Daimler πληρώσει αποζημίωση 185 εκατ. δολαρίων, περίπου 134 εκατ. ευρώ. Τα μισά από αυτά θα πάρει η εποπτική αρχή SΕC, τα άλλα μισά το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης. Στο πλαίσιο της διαδικασίας συμβιβασμού, θυγατρικές της Daimler στη Γερμανία και τη Ρωσία έχουν αποδεχθεί τις κατηγορίες.

Σε αντίθεση με την υπόθεση των μαύρων ταμείων της Siemens, στην περίπτωση της Daimler οι γερμανικές εισαγγελικές αρχές έδειξαν μειωμένο ενδιαφέρον και το βάρος της διαλεύκανσης έπεσε στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Εισαγγελία της Στουτγάρδης συνεχίζει να ερευνά αυτό το διάστημα κατηγορίες δωροδοκίας της Daimler στην Πολωνία για συμβόλαια στους τομείς των κατασκευών και των μεταφορών.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)