Αξιολόγηση Θέματος:
  • 13 Ψήφοι - 2.38 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Πρόγραμμα Δρομολογίων
(13-01-2021, 09:56 AM)MrVanHool Έγραψε: Από σήμερα, εκ νέου καινούργια δρομολόγηση στο 724 με 61 πλέον δρομολόγια, μετά από το ενδιαφέρον που δείξαμε για την πληρότητα των οχημάτων και την άμεση ανάγκη για πύκνωση των δρομολογίων το απόγευμα. Και φυσικά έχουμε και συνέχεια!

Πράγματα που στην ΟΣΥ δεν νοιάζονταν παρα ελάχιστοι..
Η ένστασή μου παραμένει - γιατί δεν διοχετεύονται αντίστοιχοι οικονομικοί πόροι στην ΟΣΥ ώστε να βγούν οχήματα που κάθονται μέσα με βλάβες; Η συμβαση με τα ΚΤΕΛ έχει δεδομένη εγγύηση όσον αφορά την πραγματοποίηση οχηματοχιλιομέτρων και δίνει την ευχέρεια για "κοπτορραπτικές" στη δρομολόγηση. Αυτά τα χρήματα αν τα είχε εγγυηθεί το υπουργείο στην ΟΣΥ, δεν θα βελτίωνε αντίστοιχα τις υπηρεσίες; (όπως το έπραξε σε τόσες γραμμές στην Αθήνα, πχ Ζωγράφου - Βύρωνας - Καισαριανή);
Απάντηση
(13-01-2021, 10:27 AM)Citaro Έγραψε: Η ένστασή μου παραμένει - γιατί δεν διοχετεύονται αντίστοιχοι οικονομικοί πόροι στην ΟΣΥ ώστε να βγούν οχήματα που κάθονται μέσα με βλάβες; Η συμβαση με τα ΚΤΕΛ έχει δεδομένη εγγύηση όσον αφορά την πραγματοποίηση οχηματοχιλιομέτρων και δίνει την ευχέρεια για "κοπτορραπτικές" στη δρομολόγηση. Αυτά τα χρήματα αν τα είχε εγγυηθεί το υπουργείο στην ΟΣΥ, δεν θα βελτίωνε αντίστοιχα τις υπηρεσίες; (όπως το έπραξε σε τόσες γραμμές στην Αθήνα, πχ Ζωγράφου - Βύρωνας - Καισαριανή);
Γιατί δεν διοχετεύονται δεν μπορώ εγώ να σου απαντήσω.
Ευτυχώς, θα χαρακτήριζα βέβαια, διότι είδαμε τόσα χρόνια την κατάντια που έφτασαν την αστική συγκοινωνία. Όσες φορές δόθηκαν λεφτά, τα έφαγαν σε δολιοφθορές και σε πλασματικές υπερωρίες για την επίτευξη διαφόρων πολιτικών και όχι στην ουσιαστική εξυπηρέτηση.

Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ δεν έχει καμία ευχέρεια κοπτοραπτικής, καθώς τα προγραμματισμένα χιλιόμετρα και δρομολόγια είναι όπως περιγράφονται στην σύμβαση με ένα 3% συν πλην σε ετήσια βάση και δεν μπορούν να υπερβούν το μέγεθος αυτό, ακόμα και αν αυτό χρειαστεί για την εξυπηρέτηση του κόσμου.

Η διαφορά είναι ότι εδώ, μόλις με ενημέρωσαν για το πρόβλημα στο 724, πήγα ο ίδιος να ελέγξω πληρότητες από τις 6 το πρωί, όπως και τώρα για τα απογευματινά, πράγμα που κανένας από την ΟΣΥ δεν θα το έκανε, τουναντίον αδιαφορούσαν πλήρως οι περισσότεροι το καλοκαίρι του 2017 που όλες οι γραμμές της Ράλλη είχαν 1 λεωφορείο ή όταν έφταναν στο Χειμερινό να έχουν συχνότητες της μιας ώρας γραμμές κορμοί. 

Το υπουργείο εν κατακλείδι, έχει εγγυηθεί άπειρες φορές τα χρήματα στην ΕΘΕΛ/ΟΣΥ και έχουμε δει τα αποτελέσματα. Ένας φαύλος κύκλος είναι τελικά και έχει αυταπάτες οποίος νομίζει πως είναι ποτέ δυνατόν να λειτουργήσει σωστά η συγκοινωνία όταν είναι το μέρος για να βολέψουμε τους δικούς μας ή να τρώμε με χρυσά κουτάλια και δουλεύουν οι λίγοι για τους πολλούς...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
(13-01-2021, 03:22 PM)MrVanHool Έγραψε: Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ δεν έχει καμία ευχέρεια κοπτοραπτικής, καθώς τα προγραμματισμένα χιλιόμετρα και δρομολόγια είναι όπως περιγράφονται στην σύμβαση με ένα 3% συν πλην σε ετήσια βάση και δεν μπορούν να υπερβούν το μέγεθος αυτό, ακόμα και αν αυτό χρειαστεί για την εξυπηρέτηση του κόσμου.

Η διαφορά είναι ότι εδώ, μόλις με ενημέρωσαν για το πρόβλημα στο 724, πήγα ο ίδιος να ελέγξω πληρότητες από τις 6 το πρωί, όπως και τώρα για τα απογευματινά, πράγμα που κανένας από την ΟΣΥ δεν θα το έκανε, τουναντίον αδιαφορούσαν πλήρως οι περισσότεροι το καλοκαίρι του 2017 που όλες οι γραμμές της Ράλλη είχαν 1 λεωφορείο ή όταν έφταναν στο Χειμερινό να έχουν συχνότητες της μιας ώρας γραμμές κορμοί. 

Το υπουργείο εν κατακλείδι, έχει εγγυηθεί άπειρες φορές τα χρήματα στην ΕΘΕΛ/ΟΣΥ και έχουμε δει τα αποτελέσματα. Ένας φαύλος κύκλος είναι τελικά και έχει αυταπάτες οποίος νομίζει πως είναι ποτέ δυνατόν να λειτουργήσει σωστά η συγκοινωνία όταν είναι το μέρος για να βολέψουμε τους δικούς μας ή να τρώμε με χρυσά κουτάλια και δουλεύουν οι λίγοι για τους πολλούς...

Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, εκτός του ότι αρχικά αρνούνταν πεισματικά να την δημοσιοποιήσουν πράγμα που λέει πολλά, έχει γίνει ήδη κουρελόχαρτο. Φτάσαμε εν έτει 2021 να έχουμε 59 γραμμές στην Αθήνα χωρίς καθόλου τηλεματική, λεωφορεία να κυκλοφορούν με μπακαλόχαρτα, μπαίνουν 12μετρα σε γραμμές που η σύμβαση λέει μόνο 18μετρα (304/5), τα δρομολόγια που αναγράφονται δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε αν τηρούνται κ.α.

Να μην αναφέρουμε μάλιστα ό,τι εξ αρχής δόθηκαν μακράν οι πιο "βολικές" γραμμές της Ο.ΣΥ. που υπήρχαν οι χαμηλότερες καταναλώσεις καυσίμου λόγω χαμηλής ή μηδενικής επιβατικής κίνησης, σχετικά μικρών κλίσεων κλπ και σαν μην έφταναν αυτά ενισχύθηκαν και γραμμές που βαράνε μύγες γιατί πληρωνόμαστε με το χιλιόμετρο... Και κάπως έτσι βρέθηκε ακόμα και το 326 να έχει 2 λεωφορεία ακόμα και τις Κυριακές, η Φυλή έχει δεκάλεπτα και ενισχύσαμε δρομολόγια σε 116, 120, 306, 307, 543 γιατί δεν έκλειναν οι πόρτες από την κοσμοπλημμύρα...

Ουσιαστική βελτίωση δεν βλέπω με όλα τα παραπάνω, ούτε με τα 1-2 οχήματα που προστέθηκαν σε γραμμές όπως 550, 608, 703, Α2 που από θέμα συνωστισμού είναι μια τρύπα στο νερό. Ούτε είναι βελτίωση να ενισχύονται γραμμές των ΚΤΕΛ με 1-2 αμάξια (βλ. 319, Τ.ΖΗΡ) και από εκεί που είχαμε 3πορτα αστικά τα οποία συχνά τίγκαραν μέχρι αηδίας να μπαίνουν ημιαστικά 2πορτα με σκαλοπάτια τα οποία έχουν σαφώς μικρότερη χωρητικότητα, και αυτό θα φανεί όταν τελειώσει η πανδημία και επανέλθει η επιβατική κίνηση στα κανονικά επίπεδα. Επίσης, δεν γίνεται να δεχτούμε σαν θετικό το καλοκαίρι που θα έρθει όταν θα δρομολογούνται μαζικά 12μετρα στο 122, στο 171 και στα 304/5...

Όσο για την δημόσια ΕΘΕΛ/ΟΣΥ η πολιτική ηγεσία που έκανε το παν για να βάλει τα ΚΤΕΛ με απευθείας ανάθεση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας προφασιζόμενη εσχάτως τον κορονοϊό την ίδια στιγμή έστελνε μαζικά με μετατάξεις προσωπικό της Ο.ΣΥ. σε άλλους φορείς, έκανε αποσπάσεις σε υπουργικά γραφεία, κατέβαζε κόσμο από το τιμόνι και παράλληλα στα τρόλεϊ, στο μετρό, στον ηλεκτρικό και στο τράμ δεν υπάρχει καμιά ενίσχυση αφού εκεί δεν έχουμε εκλογική πελατεία να βολέψουμε. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορώ να δεχτώ ότι φταίει η ΕΘΕΛ/ΟΣΥ σαν φορέας. Παρά τις ενισχύσεις το συγκοινωνιακό έργο των λεωφορείων σε αριθμό λεωφορείων τις Καθημερινές είναι σε επίπεδο 2015-2016, στα υπόλοιπα μέσα και τα ΣΚ παντού είναι χειρότερο από όλες τις προηγούμενες χρονιές. Αν υπήρχε επαρκές προσωπικό στην ΟΣΥ ώστε να υπάρχει τήρηση προγράμματος πρόβλημα δεν θα υπήρχε και σε αυτό το επίπεδο λεφτά δεν δινόταν στην ΟΣΥ. Αντιθέτως διαχρονικά όλα τα υπουργεία χρωστάνε χρήματα στην Ο.ΣΥ από τα μειωμένα εισητήρια και τα ελευθέρας. Και ξαφνικά βρέθηκαν λεφτά για ΚΤΕΛ και leasing για να κυκλοφορούν μέσα στην Αθήνα ημιαστικά λεωφορεία χωρίς παράθυρα και με εσωτερικά σκαλοπάτια...
Απάντηση
(13-01-2021, 04:12 PM)mercedes elbo Έγραψε: Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, εκτός του ότι αρχικά αρνούνταν πεισματικά να την δημοσιοποιήσουν πράγμα που λέει πολλά, έχει γίνει ήδη κουρελόχαρτο. Φτάσαμε εν έτει 2021 να έχουμε 59 γραμμές στην Αθήνα χωρίς καθόλου τηλεματική, λεωφορεία να κυκλοφορούν με μπακαλόχαρτα, μπαίνουν 12μετρα σε γραμμές που η σύμβαση λέει μόνο 18μετρα (304/5), τα δρομολόγια που αναγράφονται δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε αν τηρούνται κ.α.

Να μην αναφέρουμε μάλιστα ό,τι εξ αρχής δόθηκαν μακράν οι πιο "βολικές" γραμμές της Ο.ΣΥ. που υπήρχαν οι χαμηλότερες καταναλώσεις καυσίμου λόγω χαμηλής ή μηδενικής επιβατικής κίνησης, σχετικά μικρών κλίσεων κλπ και σαν μην έφταναν αυτά ενισχύθηκαν και γραμμές που βαράνε μύγες γιατί πληρωνόμαστε με το χιλιόμετρο... Και κάπως έτσι βρέθηκε ακόμα και το 326 να έχει 2 λεωφορεία ακόμα και τις Κυριακές, η Φυλή έχει δεκάλεπτα και ενισχύσαμε δρομολόγια σε 116, 120, 306, 307, 543 γιατί δεν έκλειναν οι πόρτες από την κοσμοπλημμύρα...

Ουσιαστική βελτίωση δεν βλέπω με όλα τα παραπάνω, ούτε με τα 1-2 οχήματα που προστέθηκαν σε γραμμές όπως 550, 608, 703, Α2 που από θέμα συνωστισμού είναι μια τρύπα στο νερό. Ούτε είναι βελτίωση να ενισχύονται γραμμές των ΚΤΕΛ με 1-2 αμάξια (βλ. 319, Τ.ΖΗΡ) και από εκεί που είχαμε 3πορτα αστικά τα οποία συχνά τίγκαραν μέχρι αηδίας να μπαίνουν ημιαστικά 2πορτα με σκαλοπάτια τα οποία έχουν σαφώς μικρότερη χωρητικότητα, και αυτό θα φανεί όταν τελειώσει η πανδημία και επανέλθει η επιβατική κίνηση στα κανονικά επίπεδα. Επίσης, δεν γίνεται να δεχτούμε σαν θετικό το καλοκαίρι που θα έρθει όταν θα δρομολογούνται μαζικά 12μετρα στο 122, στο 171 και στα 304/5...

Όσο για την δημόσια ΕΘΕΛ/ΟΣΥ η πολιτική ηγεσία που έκανε το παν για να βάλει τα ΚΤΕΛ με απευθείας ανάθεση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας προφασιζόμενη εσχάτως τον κορονοϊό την ίδια στιγμή έστελνε μαζικά με μετατάξεις προσωπικό της Ο.ΣΥ. σε άλλους φορείς, έκανε αποσπάσεις σε υπουργικά γραφεία, κατέβαζε κόσμο από το τιμόνι και παράλληλα στα τρόλεϊ, στο μετρό, στον ηλεκτρικό και στο τράμ δεν υπάρχει καμιά ενίσχυση αφού εκεί δεν έχουμε εκλογική πελατεία να βολέψουμε. Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορώ να δεχτώ ότι φταίει η ΕΘΕΛ/ΟΣΥ σαν φορέας. Παρά τις ενισχύσεις το συγκοινωνιακό έργο των λεωφορείων σε αριθμό λεωφορείων τις Καθημερινές είναι σε επίπεδο 2015-2016, στα υπόλοιπα μέσα και τα ΣΚ παντού είναι χειρότερο από όλες τις προηγούμενες χρονιές. Αν υπήρχε επαρκές προσωπικό στην ΟΣΥ ώστε να υπάρχει τήρηση προγράμματος πρόβλημα δεν θα υπήρχε και σε αυτό το επίπεδο λεφτά δεν δινόταν στην ΟΣΥ. Αντιθέτως διαχρονικά όλα τα υπουργεία χρωστάνε χρήματα στην Ο.ΣΥ από τα μειωμένα εισητήρια και τα ελευθέρας. Και ξαφνικά βρέθηκαν λεφτά για ΚΤΕΛ και leasing για να κυκλοφορούν μέσα στην Αθήνα ημιαστικά λεωφορεία χωρίς παράθυρα και με εσωτερικά σκαλοπάτια...
Αρχικά, μην τσουβαλιαζεις ευθύνες άλλων στην σύμβαση των ΚΤΕΛ. Και επειδή υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζετε, να σας τα ξεκαθαρίσω εγώ, ένα-ένα.

Σε ποιον δεν δημοσιεύτηκε η σύμβαση; Στους συνδικαλιστές που έτσι έλεγαν, αλλά ήξεραν από τον Αύγουστο τι θα γίνει, αλλά μοίραζαν σανο στις συνελεύσεις ότι δεν είχαν ιδέα; Μήπως την ζήτησες ο ίδιος και δεν στην έδωσαν; Στις αρχές Οκτωβρίου που υπογράφηκε η επίσημη σύμβαση τότε και δημοσιεύτηκε (χωρίς την ορθή της επανάληψη).

Τα δρομολόγια γίνονται στο 98% των προγραμματισμενων, εν αντιθέσει με τις αντιλήψεις που υπάρχουν στην ΟΣΥ και μπλοκάρουν την ομαλή εκτέλεση του έργου. Η μη εμφάνιση των οχημάτων στην εφαρμογή του ΟΑΣΑ και τις στάσεις, είναι θέμα του ΟΑΣΑ που θα το λύσει ο ίδιος. Όλα τα οχήματα εποπτευονται από τα 2 Κέντρα Τηλεματικής σε πραγματικό χρόνο (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).

Τα μπακαλοχαρτα (που είναι το πρώτο πράγμα που με έκαιγε εξ'αρχής) ήταν υποχρέωση του αναδόχου που τα παρέδωσε να τα ρυθμίσει. Λόγω προβλημάτων έχει καθυστερήσει (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).

12μετρα σε γραμμές με αρθρωτα πριν παραδοθούν όλες οι νταλίκες, την στιγμή που η Λούτσα τον χειμώνα δεν είναι ούτε για Midi, και ενώ η ΟΣΥ εχει σκίσει τις γραμμές κορμους στα 12μετρα. Αντιφατικό, αλλά πλέον έχει μόνο νταλίκες (άρα δεν ισχύει το σχόλιο σου πλέον)

Οι γραμμές που δόθηκαν ήταν οι χειρότερες (μικρές τοπικές χωρίς χιλιόμετρα, με ανωφερειες σε βουνά, προβληματικες με παραβατικο κόσμο και φθορά οχημάτων) και ενισχύθηκαν γραμμές έπειτα από παρεμβάσεις Δημάρχων (326), λάθη στην σύμβαση από τον ΟΑΣΑ (543) και όσον αφορά τα Τ.ΖΗΡ είμαστε -1 (21 οχήματα έλεγε η σύμβαση, στα 19 τα είχε καταντήσει η ΟΣΥ που έκοβε και μια βάρδια καθημερινά). Μόνο στο 805 και το 855 έχω σε 2 μήνες 10 σπασμένα τζάμια (χωρίς να μετράω σε Κρυονέρι, Φυλή, Μενίδι - απλά δεν τα δημοσιοποιουμε, γιατί δεν το παίζουμε ήρωες όταν συνεχίζουμε να μπαίνουμε στα Νεοκτιστα πχ παρά τα όσα έχουν γίνει) (άρα δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ η επιλογή γραμμών και δρομολογίων)

Γιατί η ΟΣΥ δεν χρησιμοποίησε το τεράστιο ωφελος από το βάρος που έφυγε, θα έπρεπε να απασχολεί εσένα. Έπρεπε να έχει γίνει ουσιαστικοτατη αύξηση δρομολογίων (όχι με περικοπή αδειών με νόμο εκ των υστέρων), πράγμα που συντηρώντας το υπάρχον καθεστώς, δεν γίνεται. Η εταιρεία μπαίνει χρόνια μέσα από την πολιτική της επιρροή και αυτό έχει επίπτωση και στην εξυπηρέτηση του κόσμου που έχει αφήσει την συγκοινωνία (πράγμα που ομολογείς κι εσύ με τις μετατάξεις κτλ κτλ). Άρα τι ακριβώς θέλεις να γίνει; Να συντηρουμε για πολύ ακόμα την ΟΣΥ που εξυπηρετεί άλλους σκοπούς αντι της συγκοινωνίας;! Ποιος φταίει, αν όχι η ΟΣΥ; Διότι ΟΣΥ δεν ονομάζω τους οδηγούς, αλλά όσους διαχρονικά την χρησιμοποιούν για ίδιον ωφελος εις βάρος της αποστολής της. Αν κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις είναι θλιβερό.

Στο τελευταίο που θέτεις, τα "λεφτά που βρέθηκαν για τα ΚΤΕΛ" δεν βρέθηκαν ούτε από το Δημόσιο, ούτε από τον ΟΑΣΑ. Συνεπώς είναι λαϊκισμός που εξυπηρετεί σκοπιμότητες, όταν κάποιοι έχουν επενδύσει εκατομμύρια για να έρθουν αυτά τα λεωφορεία και να αναβαθμιστεί επιτέλους η συγκοινωνία από την κατάντια που την είχε φτάσει η δημόσια διοίκηση με γραμμές να έχουν 1 όχημα. 

Και θα πάω ένα βήμα παρακάτω, να σε ενημερώσω πως, σε αντίθεση με το σχέδιο της Θεσσαλονίκης, εδώ έγιναν όλα σε 2 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και ακόμα τρέχουμε να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Αν είχαμε τον χρόνο (6 μήνες όπως στην Θεσσαλονίκη πχ), να είσαι σίγουρος πως ούτε τα μισά από όσα εντόπισες, δεν θα είχαν γίνει. Υπήρχε μια πολιτική εντολή για ΑΜΕΣΗ λειτουργία των γραμμών με καταστάσεις που δεν περιγράφονται, γι'αυτο και δεχόμαστε πανταχωθεν συγχαρητήρια για όλα αυτά που έχουμε καταφέρει.

Όσοι συνεχίζουμε και χρησιμοποιούμε λεωφορεία, έχουμε δει τεράστια αλλαγή στην εξυπηρέτηση εν τέλει. Οι υπόλοιποι, εκ του ασφαλούς, σχολιάζουν, ξεχνώντας την πρότερη κατάσταση μάλλον..
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
(13-01-2021, 04:55 PM)MrVanHool Έγραψε: Αρχικά, μην τσουβαλιαζεις ευθύνες άλλων στην σύμβαση των ΚΤΕΛ. Και επειδή υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζετε, να σας τα ξεκαθαρίσω εγώ, ένα-ένα.

Σε ποιον δεν δημοσιεύτηκε η σύμβαση; Στους συνδικαλιστές που έτσι έλεγαν, αλλά ήξεραν από τον Αύγουστο τι θα γίνει, αλλά μοίραζαν σανο στις συνελεύσεις ότι δεν είχαν ιδέα; Μήπως την ζήτησες ο ίδιος και δεν στην έδωσαν; Στις αρχές Οκτωβρίου που υπογράφηκε η επίσημη σύμβαση τότε και δημοσιεύτηκε (χωρίς την ορθή της επανάληψη).

Τα δρομολόγια γίνονται στο 98% των προγραμματισμενων, εν αντιθέσει με τις αντιλήψεις που υπάρχουν στην ΟΣΥ και μπλοκάρουν την ομαλή εκτέλεση του έργου. Η μη εμφάνιση των οχημάτων στην εφαρμογή του ΟΑΣΑ και τις στάσεις, είναι θέμα του ΟΑΣΑ που θα το λύσει ο ίδιος. Όλα τα οχήματα εποπτευονται από τα 2 Κέντρα Τηλεματικής σε πραγματικό χρόνο (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).

Τα μπακαλοχαρτα (που είναι το πρώτο πράγμα που με έκαιγε εξ'αρχής) ήταν υποχρέωση του αναδόχου που τα παρέδωσε να τα ρυθμίσει. Λόγω προβλημάτων έχει καθυστερήσει (άρα πάλι δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ).

12μετρα σε γραμμές με αρθρωτα πριν παραδοθούν όλες οι νταλίκες, την στιγμή που η Λούτσα τον χειμώνα δεν είναι ούτε για Midi, και ενώ η ΟΣΥ εχει σκίσει τις γραμμές κορμους στα 12μετρα. Αντιφατικό, αλλά πλέον έχει μόνο νταλίκες (άρα δεν ισχύει το σχόλιο σου πλέον)

Οι γραμμές που δόθηκαν ήταν οι χειρότερες (μικρές τοπικές χωρίς χιλιόμετρα, με ανωφερειες σε βουνά, προβληματικες με παραβατικο κόσμο και φθορά οχημάτων) και ενισχύθηκαν γραμμές έπειτα από παρεμβάσεις Δημάρχων (326), λάθη στην σύμβαση από τον ΟΑΣΑ (543) και όσον αφορά τα Τ.ΖΗΡ είμαστε -1 (21 οχήματα έλεγε η σύμβαση, στα 19 τα είχε καταντήσει η ΟΣΥ που έκοβε και μια βάρδια καθημερινά). Μόνο στο 805 και το 855 έχω σε 2 μήνες 10 σπασμένα τζάμια (χωρίς να μετράω σε Κρυονέρι, Φυλή, Μενίδι - απλά δεν τα δημοσιοποιουμε, γιατί δεν το παίζουμε ήρωες όταν συνεχίζουμε να μπαίνουμε στα Νεοκτιστα πχ παρά τα όσα έχουν γίνει) (άρα δεν είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ η επιλογή γραμμών και δρομολογίων)

Γιατί η ΟΣΥ δεν χρησιμοποίησε το τεράστιο ωφελος από το βάρος που έφυγε, θα έπρεπε να απασχολεί εσένα. Έπρεπε να έχει γίνει ουσιαστικοτατη αύξηση δρομολογίων (όχι με περικοπή αδειών με νόμο εκ των υστέρων), πράγμα που συντηρώντας το υπάρχον καθεστώς, δεν γίνεται. Η εταιρεία μπαίνει χρόνια μέσα από την πολιτική της επιρροή και αυτό έχει επίπτωση και στην εξυπηρέτηση του κόσμου που έχει αφήσει την συγκοινωνία (πράγμα που ομολογείς κι εσύ με τις μετατάξεις κτλ κτλ). Άρα τι ακριβώς θέλεις να γίνει; Να συντηρουμε για πολύ ακόμα την ΟΣΥ που εξυπηρετεί άλλους σκοπούς αντι της συγκοινωνίας;! Ποιος φταίει, αν όχι η ΟΣΥ; Διότι ΟΣΥ δεν ονομάζω τους οδηγούς, αλλά όσους διαχρονικά την χρησιμοποιούν για ίδιον ωφελος εις βάρος της αποστολής της. Αν κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις είναι θλιβερό.

Στο τελευταίο που θέτεις, τα "λεφτά που βρέθηκαν για τα ΚΤΕΛ" δεν βρέθηκαν ούτε από το Δημόσιο, ούτε από τον ΟΑΣΑ. Συνεπώς είναι λαϊκισμός που εξυπηρετεί σκοπιμότητες, όταν κάποιοι έχουν επενδύσει εκατομμύρια για να έρθουν αυτά τα λεωφορεία και να αναβαθμιστεί επιτέλους η συγκοινωνία από την κατάντια που την είχε φτάσει η δημόσια διοίκηση με γραμμές να έχουν 1 όχημα. 

Και θα πάω ένα βήμα παρακάτω, να σε ενημερώσω πως, σε αντίθεση με το σχέδιο της Θεσσαλονίκης, εδώ έγιναν όλα σε 2 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και ακόμα τρέχουμε να μαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Αν είχαμε τον χρόνο (6 μήνες όπως στην Θεσσαλονίκη πχ), να είσαι σίγουρος πως ούτε τα μισά από όσα εντόπισες, δεν θα είχαν γίνει. Υπήρχε μια πολιτική εντολή για ΑΜΕΣΗ λειτουργία των γραμμών με καταστάσεις που δεν περιγράφονται, γι'αυτο και δεχόμαστε πανταχωθεν συγχαρητήρια για όλα αυτά που έχουμε καταφέρει.

Όσοι συνεχίζουμε και χρησιμοποιούμε λεωφορεία, έχουμε δει τεράστια αλλαγή στην εξυπηρέτηση εν τέλει. Οι υπόλοιποι, εκ του ασφαλούς, σχολιάζουν, ξεχνώντας την πρότερη κατάσταση μάλλον..

Η συμβαση δοθηκε στην δημοσιότητα στις 5 Νοεμβρίου αργά το απόγευμα ενώ ειχε υπογραφεί στις 7 Οκτώβρη, ένα μήνα πριν. Επίσης, υπήρχε και υπογεγραμμένο προσύμφωνο ήδη από από αρχές Σεπτέμβρη. Αμφοτερα ειχαν ζητηθεί να δημοσιευτούν και από μερίδα των ΜΜΕ και από βουλευτές της αντιπολίτευσης στη Βουλή και υπήρχε άρνηση μέχρι και τις αρχές Νοέμβρη που ήδη ειχε υλοποιηθεί πάνω απο το 50% της παραχώρησης. Για να λέμε οτι δημοσιεύτηκε κάτι και υπάρχει διαφάνεια πρέπει να είναι ανοιχτα προσβάσιμο από όλους χωρίς να χρειάζεται να το ζητήσει κάνεις προσωπικά ειδικά οταν μιλάμε για δημόσιο χρήμα. Για τους συνδικαλιστές της ΟΣΥ δεν με ενδιαφέρει τι ελεγαν, με τον τρόπο τους βοηθησαν τα ΚΤΕΛ να έρθουν..

Με τις αντιλήψεις της ΟΣΥ που αναφέρεις είμαι κάθετα αντίθετος αλλά ο αριθμός των εργαζομένων δεν ειναι στην ευχερεια της ΟΣΥ αλλα του Υπουργείου. Όσο δεν υπάρχει πληροφόρηση για τον επιβάτη είναι πρόβλημα ειδικά οταν μιλάμε για γραμμές με χρονοαποστασεις μεγαλύτερες του 20λεπτου, οι οποίες αποτελούν την πλειοψηφία της σύμβασης. Μην ξεχνάμε ακόμα ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία η εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής για τα ΚΤΕΛ είναι με δική τους ευθύνη και έξοδα και εδώ ήδη το ηλεκτρονικό εισιτήριο πάρθηκε από την ΟΣΥ.

Για τις προμετωπιδες και πάλι ο ανάδοχος εχει επιλεγει απο τα ΚΤΕΛ ούτε απο τον ΟΑΣΑ ουτε από την ΟΣΥ οπότε ως ένα βαθμό υπάρχει ευθύνη και των ΚΤΕΛ.

Για τα 12μετρα σε γραμμές παραλίας το καλοκαίρι αναφερόμουν κυρίως που δεν το αναφέρω εγώ αλλά η συμβαση.. Και όλοι ξέρουμε ότι η επιβατική κινηση των 122, 171, 304/5 το καλοκαιρι δεν συγκρίνεται με Β9, Α7, 049 κλπ τον χειμώνα..

Ποιες είναι οι μικρές τοπικές χωρις χιλιόμετρα στη βάρδια και τι ποσοστό αποτελουν ως προς το συνολο της ανάθεσης; Δεν νομιζω ότι μπορούν να συγκριθούν τα χιλιόμετρα στο 8ωρο των γραμμών των Μεσογειων, του Ζηρινειου, της Ελευσίνας, της Σαρωνιδας, των 878/9 κλπ. με Τοπικά Περιστερίου, γραμμές Πειραιά, Ζωγράφου, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αγίου Δημητρίου κ.α. που είναι η πλειονότητα των γραμμών της ΟΣΥ. Ενδεικτικά το 220/1 με κυκλο σκαρτα 10 χλμ βγάζει σε 2 βάρδιες 15 δρομολόγια δηλαδή 150 χλμ, ενώ το 504 με κυκλο ~ 30 χλμ που βγάζει 10 δρομολόγια δηλαδή 300 χιλιόμετρα, κοινώς τα διπλάσια.. Ακόμα και το 709 που είναι μικρή γραμμή με κυκλο 6,33 χλμ σε 2 8ωρα κάνει 46 δρομολόγια και διανύει ~291 χλμ ενώ υπάρχει τουλάχιστον μια γραμμή που σχεδόν αγγίζει τα 400 (!!!) χιλιόμετρα στις 2 βάρδιες.. Και να σημειώσουμε κυκλοφοριακά οι περισσότερες της ανάθεσης είναι αρκετά χαλαρές ενώ οι περισσότερες που απομένουν στην Ο.ΣΥ. κάθε 150 μέτρα σχεδόν έχουν σταμάτα-ξεκίνα αφού τη μια έχει στάση, την άλλη φανάρι, την άλλη παρκάρουν/ξεπαρκάρουν αυτοκίνητα, μετά πρέπει να στρίψει κ.ο.κ. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε και δεν χρειάζεται να αναφέρω άλλα παραδείγματα..

Για τα περιστασιακά επιθέσεων σε 805 κλπ τα ΚΤΕΛ δεν γνώριζαν τι αναλαμβάνουν; Η ΟΣΥ τόσα χρόνια τα ιδια προβλήματα αντιμετωπίζει. Σίγουρα είναι πρόβλημα στην καθημερινή δρομολογηση όταν βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας αυτοκίνητα αλλά τουλάχιστον ασφαλισμένα είναι οπότε αποζημιώνονται.

Η ΟΣΥ είχε κάποια βελτίωση σίγουρα σε επίπεδο λεωφορείων όπου πλέον δεν υπάρχουν κομμένες βάρδιες και ενισχύθηκαν κάποιες γραμμές αλλά ως ένα βαθμό αυτή η εικόνα είναι πλασματική αφού όπως αναφέρεις και εσύ έχουν κοπεί οι άδειες. Σε επίπεδο τρόλεϊ όμως η κατάσταση είναι επεικώς απαράδεκτη με κομμένες βάρδιες στα ήδη αραιά δρομολόγια και ειδικά τη στιγμή που στα τρόλεϊ υπάρχει ένας αξιόλογος αριθμός οχημάτων που κάθονται μέσα χωρίς βλάβες ελλείψει οδηγών. Κάθε βελτίωση αξιολογείται από την αναλογία χρημάτων που δαπανώνται προς το αποτέλεσμα που βλέπουμε στην πράξη. Σήμερα με επιπλέον 24 εκατομμύρια κόστος/έτος είμαστε σε ένα επίπεδο της τάξεως των 1050-1060 λεωφορείων σε καθημερινή αιχμής μαζί ΟΣΥ + ΚΤΕΛ αριθμός που παραπέμπει σε αριθμούς δρομολογούμενων στην πράξη χειμερινού 2016. Η διαφορά είναι ότι από τότε έχουν κοπεί κάτι 100, 155, Γ9, Γ10, Α16, Γ16, Χ80 κλπ οπότε και υπάρχει μια βελτίωση σε ορισμένες γραμμές (άλλες βέβαια ακόμα και με τότε έχουν αραιότερα δρομολόγια βλ. 164, 220 κ.α.). Να θυμίσουμε πριν καμιά δωδεκαετία η παλιά ΕΘΕΛ έβγαζε στο δρόμο πάνω από 1650 λεωφορεία στην αιχμή (με πρόγραμμα κάποτε 1830+ λεωφορεία) με ανάλογη χρηματοδότηση βέβαια οπότε αν υπάρχει κρατική βούληση και παροχή των μέσων (οχήματα, οδηγοί, ροη ανταλλακτικών) όλα γίνονται. Εγώ δεν θεωρώ ως προς τα λεφτά αυτά ότι είναι η βέλτιστη λύση τα ΚΤΕΛ. Με άμεσες προσλήψεις οδηγών νωρίτερα και με ταχύτερη επισκευή λεωφορείων με μικροβλάβες (ειδικά σε αρθρωτά) και σε συνδυασμό με ετοιμοπόλεμα τρόλεϊ που κάθονται το αποτέλεσμα θα ήταν μακράν καλύτερο και ίσως με λιγότερα χρηματα. Και ειδικά για τις συνθήκες που βιώνουμε με τον ιό η αντικατάσταση των 12μετρων από αρθρωτά σε γραμμές που είναι εφικτό να δρομολογηθούν όπως 049, 154, 164, 237, 319, 421, Β2, Α3, Α5, Β12, Α13 κ.α. θα έκανε διαφορά σε σημείο που ίσως χρειαζόταν ελάχιστη ή καθόλου ενίσχυση δρομολογίων και εδώ θα είχε νόημα και το leasing αποκλειστικά αρθρωτών.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε τις συνθήκες πάνω στις οποίες πάει να εκτελεστεί η σύμβαση. Το ζήτημα όμως έχει να κάνει με το ότι υπήρχε ήδη πριν την πανδημία και εφαρμόστηκε με πρόφαση αυτήν. Επίσης, όπως κάνουμε και θα κάναμε κριτική για αντίστοιχες καταστάσεις στην ΟΣΥ έτσι θα υπάρχει και για τα ΚΤΕΛ. Επίσης, να υπενθυμίσω ότι και εσύ μέχρι πριν λίγους μήνες ήσουν αντίθετος στην ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ αλλά πλέον λόγω εργασίας έχεις αλλάξει απόψεις πράγμα που είναι κατανοητό ως ένα βαθμό. Μην προσπαθούμε όμως να διαστρεβλώνουμε την πραγματικότητα και να υποτιμάμε την νοημοσύνη των υπολοίπων..
Απάντηση
(13-01-2021, 07:21 PM)mercedes elbo Έγραψε: Η συμβαση δοθηκε στην δημοσιότητα στις 5 Νοεμβρίου αργά το απόγευμα ενώ ειχε υπογραφεί στις 7 Οκτώβρη, ένα μήνα πριν. Επίσης, υπήρχε και υπογεγραμμένο προσύμφωνο ήδη από από αρχές Σεπτέμβρη. Αμφοτερα ειχαν ζητηθεί να δημοσιευτούν και από μερίδα των ΜΜΕ και από βουλευτές της αντιπολίτευσης στη Βουλή και υπήρχε άρνηση μέχρι και τις αρχές Νοέμβρη που ήδη ειχε υλοποιηθεί πάνω απο το 50% της παραχώρησης. Για να λέμε οτι δημοσιεύτηκε κάτι και υπάρχει διαφάνεια πρέπει να είναι ανοιχτα προσβάσιμο από όλους χωρίς να χρειάζεται να το ζητήσει κάνεις προσωπικά ειδικά οταν μιλάμε για δημόσιο χρήμα. Για τους συνδικαλιστές της ΟΣΥ δεν με ενδιαφέρει τι ελεγαν, με τον τρόπο τους βοηθησαν τα ΚΤΕΛ να έρθουν..

Με τις αντιλήψεις της ΟΣΥ που αναφέρεις είμαι κάθετα αντίθετος αλλά ο αριθμός των εργαζομένων δεν ειναι στην ευχερεια της ΟΣΥ αλλα του Υπουργείου. Όσο δεν υπάρχει πληροφόρηση για τον επιβάτη είναι πρόβλημα ειδικά οταν μιλάμε για γραμμές με χρονοαποστασεις μεγαλύτερες του 20λεπτου, οι οποίες αποτελούν την πλειοψηφία της σύμβασης. Μην ξεχνάμε ακόμα ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία η εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής για τα ΚΤΕΛ είναι με δική τους ευθύνη και έξοδα και εδώ ήδη το ηλεκτρονικό εισιτήριο πάρθηκε από την ΟΣΥ.

Για τις προμετωπιδες και πάλι ο ανάδοχος εχει επιλεγει απο τα ΚΤΕΛ ούτε απο τον ΟΑΣΑ ουτε από την ΟΣΥ οπότε ως ένα βαθμό υπάρχει ευθύνη και των ΚΤΕΛ.

Για τα 12μετρα σε γραμμές παραλίας το καλοκαίρι αναφερόμουν κυρίως που δεν το αναφέρω εγώ αλλά η συμβαση.. Και όλοι ξέρουμε ότι η επιβατική κινηση των 122, 171, 304/5 το καλοκαιρι δεν συγκρίνεται με Β9, Α7, 049 κλπ τον χειμώνα..

Ποιες είναι οι μικρές τοπικές χωρις χιλιόμετρα στη βάρδια και τι ποσοστό αποτελουν ως προς το συνολο της ανάθεσης; Δεν νομιζω ότι μπορούν να συγκριθούν τα χιλιόμετρα στο 8ωρο των γραμμών των Μεσογειων, του Ζηρινειου, της Ελευσίνας, της Σαρωνιδας, των 878/9 κλπ. με Τοπικά Περιστερίου, γραμμές Πειραιά, Ζωγράφου, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αγίου Δημητρίου κ.α. που είναι η πλειονότητα των γραμμών της ΟΣΥ. Ενδεικτικά το 220/1 με κυκλο σκαρτα 10 χλμ βγάζει σε 2 βάρδιες 15 δρομολόγια δηλαδή 150 χλμ, ενώ το 504 με κυκλο ~ 30 χλμ που βγάζει 10 δρομολόγια δηλαδή 300 χιλιόμετρα, κοινώς τα διπλάσια.. Ακόμα και το 709 που είναι μικρή γραμμή με κυκλο 6,33 χλμ σε 2 8ωρα κάνει 46 δρομολόγια και διανύει ~291 χλμ ενώ υπάρχει τουλάχιστον μια γραμμή που σχεδόν αγγίζει τα 400 (!!!) χιλιόμετρα στις 2 βάρδιες.. Και να σημειώσουμε κυκλοφοριακά οι περισσότερες της ανάθεσης είναι αρκετά χαλαρές ενώ οι περισσότερες που απομένουν στην Ο.ΣΥ. κάθε 150 μέτρα σχεδόν έχουν σταμάτα-ξεκίνα αφού τη μια έχει στάση, την άλλη φανάρι, την άλλη παρκάρουν/ξεπαρκάρουν αυτοκίνητα, μετά πρέπει να στρίψει κ.ο.κ. Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε και δεν χρειάζεται να αναφέρω άλλα παραδείγματα..

Για τα περιστασιακά επιθέσεων σε 805 κλπ τα ΚΤΕΛ δεν γνώριζαν τι αναλαμβάνουν; Η ΟΣΥ τόσα χρόνια τα ιδια προβλήματα αντιμετωπίζει. Σίγουρα είναι πρόβλημα στην καθημερινή δρομολογηση όταν βγαίνουν εκτός κυκλοφορίας αυτοκίνητα αλλά τουλάχιστον ασφαλισμένα είναι οπότε αποζημιώνονται.

Η ΟΣΥ είχε κάποια βελτίωση σίγουρα σε επίπεδο λεωφορείων όπου πλέον δεν υπάρχουν κομμένες βάρδιες και ενισχύθηκαν κάποιες γραμμές αλλά ως ένα βαθμό αυτή η εικόνα είναι πλασματική αφού όπως αναφέρεις και εσύ έχουν κοπεί οι άδειες. Σε επίπεδο τρόλεϊ όμως η κατάσταση είναι επεικώς απαράδεκτη με κομμένες βάρδιες στα ήδη αραιά δρομολόγια και ειδικά τη στιγμή που στα τρόλεϊ υπάρχει ένας αξιόλογος αριθμός οχημάτων που κάθονται μέσα χωρίς βλάβες ελλείψει οδηγών. Κάθε βελτίωση αξιολογείται από την αναλογία χρημάτων που δαπανώνται προς το αποτέλεσμα που βλέπουμε στην πράξη. Σήμερα με επιπλέον 24 εκατομμύρια κόστος/έτος είμαστε σε ένα επίπεδο της τάξεως των 1050-1060 λεωφορείων σε καθημερινή αιχμής μαζί ΟΣΥ + ΚΤΕΛ αριθμός που παραπέμπει σε αριθμούς δρομολογούμενων στην πράξη χειμερινού 2016. Η διαφορά είναι ότι από τότε έχουν κοπεί κάτι 100, 155, Γ9, Γ10, Α16, Γ16, Χ80 κλπ οπότε και υπάρχει μια βελτίωση σε ορισμένες γραμμές (άλλες βέβαια ακόμα και με τότε έχουν αραιότερα δρομολόγια βλ. 164, 220 κ.α.). Να θυμίσουμε πριν καμιά δωδεκαετία η παλιά ΕΘΕΛ έβγαζε στο δρόμο πάνω από 1650 λεωφορεία στην αιχμή (με πρόγραμμα κάποτε 1830+ λεωφορεία) με ανάλογη χρηματοδότηση βέβαια οπότε αν υπάρχει κρατική βούληση και παροχή των μέσων (οχήματα, οδηγοί, ροη ανταλλακτικών) όλα γίνονται. Εγώ δεν θεωρώ ως προς τα λεφτά αυτά ότι είναι η βέλτιστη λύση τα ΚΤΕΛ. Με άμεσες προσλήψεις οδηγών νωρίτερα και με ταχύτερη επισκευή λεωφορείων με μικροβλάβες (ειδικά σε αρθρωτά) και σε συνδυασμό με ετοιμοπόλεμα τρόλεϊ που κάθονται το αποτέλεσμα θα ήταν μακράν καλύτερο και ίσως με λιγότερα χρηματα. Και ειδικά για τις συνθήκες που βιώνουμε με τον ιό η αντικατάσταση των 12μετρων από αρθρωτά σε γραμμές που είναι εφικτό να δρομολογηθούν όπως 049, 154, 164, 237, 319, 421, Β2, Α3, Α5, Β12, Α13 κ.α. θα έκανε διαφορά σε σημείο που ίσως χρειαζόταν ελάχιστη ή καθόλου ενίσχυση δρομολογίων και εδώ θα είχε νόημα και το leasing αποκλειστικά αρθρωτών.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε τις συνθήκες πάνω στις οποίες πάει να εκτελεστεί η σύμβαση. Το ζήτημα όμως έχει να κάνει με το ότι υπήρχε ήδη πριν την πανδημία και εφαρμόστηκε με πρόφαση αυτήν. Επίσης, όπως κάνουμε και θα κάναμε κριτική για αντίστοιχες καταστάσεις στην ΟΣΥ έτσι θα υπάρχει και για τα ΚΤΕΛ. Επίσης, να υπενθυμίσω ότι και εσύ μέχρι πριν λίγους μήνες ήσουν αντίθετος στην ανάθεση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ αλλά πλέον λόγω εργασίας έχεις αλλάξει απόψεις πράγμα που είναι κατανοητό ως ένα βαθμό. Μην προσπαθούμε όμως να διαστρεβλώνουμε την πραγματικότητα και να υποτιμάμε την νοημοσύνη των υπολοίπων..
Η σύμβαση ήταν ευθύνη του ΟΑΣΑ ή του Υπουργείου Μεταφορών να την δημοσιοποιήσει και όχι των ΚΤΕΛ αρχικά.

Οι όροι που χρησιμοποιήθηκαν τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν είναι ανακοινωσιμοι, σίγουρα είναι για το καλό του ΟΑΣΑ όμως, διότι αν περιμένουμε να έρθουν τα μηχανήματα, θα πέρναγαν 10 μήνες με τεράστια απώλεια εσόδων για τον Οργανισμό. 

Η επιλογή του αναδόχου δεν ήταν των ΚΤΕΛ και ξαναλέω πως δεν είναι όλα τόσο εύκολα όσο τα παρουσιάζετε.

Για τα 12μετρα, είναι ευθύνη του ΟΑΣΑ που αποφάσισε να δώσει αυτές τις γραμμές στην Αττική, ενώ γνωρίζει την κατάσταση του Θερινού. 

Συγκρίνουμε το 550, το Α7, το Α5 με τα Τοπικά; Μην το κουράζουμε, η επιλογή των γραμμών έγινε για να μείνει η ΟΣΥ στα κέντρα και τα ΚΤΕΛ στην περιφέρεια. Μακάρι να έδιναν γραμμές βασικές στα ΚΤΕΛ. Άλλωστε, με τις απεργίες του Μετρό, δηλώσα ετοιμότητα για ενίσχυση στις βασικές γραμμές του ΟΑΣΑ, αν ήθελαν. Αλλά πάντα προέχει ο συνδικαλισμος, από την εξυπηρέτηση του κόσμου...

Για τα προβληματικά δρομολόγια και να γνώριζαν (που δεν γνώριζαν, απο που να ξέρουν που πέφτουν καλά καλά τα ΝεόκτισταWink δεν θα άλλαζε κάτι γιατί δεν διάλεξαν γραμμές. Οποιες έδωσε ο ΟΑΣΑ και όπως τις μοίρασε ανομοιόμορφα. 

Κανένα πρόβλημα δεν έχω με την κριτική ως προς τα ΚΤΕΛ, άλλωστε τόσο καιρό δεν έχω σχολιάσει κάτι και ούτε εγώ συμφώνησα πως είναι ωραία εικόνα το χαρτόνι ή τα LE σε βασικές γραμμές. Επειδή τυχαίνει να έχω μια θέση ευθύνης εδώ και να γνωρίζω πάρα πολλά πράγματα όμως, δεν μπορώ να διαβάζω ασυναρτησίες, όταν έχουμε κάνει μάγκα τον ΟΑΣΑ (αναβαθμίζοντας τις γραμμές του, πιέζω για σχεδιασμό στην εφαρμογή των ειδικών διαδρομών που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια - ήδη από σήμερα είναι εμφανές το 5αρι του 876 της Κουμουνδουρου και το 5αρι του 725), κυβερνητικούς που πίεζαν για να δείξουν έργο μέσα σε 2 μήνες και τον Παπαδάκη που δεν είχε έτοιμα τα οχήματα τις ημερομηνίες παράδοσης των γραμμών και πάλευα με αλχημείες να βγουν όλες οι βάρδιες. Την στιγμή που ήταν ένα ξεκάθαρο "σαμποτάζ" ακόμα και από την κατανομή γραμμών ανά ΚΤΕΛ και δεν υπήρξε κανείς να βοηθήσει.. Δεν έχετε ιδέα τι έχει γίνει σε 2 μήνες με παράλληλη λειτουργία της επιχείρησης από 3-4 άτομα μόνο.

Κάποτε ήμουν αρνητικός ως προς την ανάθεση αν αυτή δεν λειτουργήσει σωστά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που έχει σημασία πάντα. Σίγουρα όμως, δεν θα φανταζόμουν την Αθήνα για τα επόμενα 30 χρόνια μόνο με την ΟΣΥ, ούτε οι χρήστες ουσιών δεν θα έμπαιναν στα λεωφορεία.Το Δημόσιο απέδειξε περίτρανα μετά τους Ολυμπιακούς που είχε την ευκαιρία του, ότι δεν είναι ικανό να διαχειριστεί την συγκοινωνία. Και αφού κανένας σοβαρός operator του εξωτερικού δεν είναι διατεθειμένος να επενδύσει στην Αθήνα, να λέμε και ευχαριστώ που ήρθαν τα ΚΤΕΛ και είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
Πάντως αν μπορώ να πω και εγώ ως επιβάτης την γνώμη μου, αυτό που με νοιάζει είναι που το 304,305 έχουν πλέον ανά 25 λεπτά έκαστο δρομολόγιο, που το 306,307 και 324 μετά από πολλά χρόνια έχουν πλήρη επάνδρωση στα δρομολόγια, που αυξήθηκε η συχνότητα σε 319 και 326 κλπ. Τώρα το αν τα δρομολόγια γίνονται από τα ΚΤΕΛ ή την ΟΣΥ λίγο με νοιάζει. Εγώ θέλω να εξυπηρετούμε και όχι να περιμένω ανά μιάμιση ώρα το 324 στο σταθμό Καντζας επειδή μονίμως ήταν κομμένο το ένα όχημα για παράδειγμα.

(Αν στείλουν και το 304 να περνάει από το σταθμό Καντζας να περνάει που έχω κάνει χρυσό τον οασα τόσα χρόνια και δεν το κάνει θα ψηφίσω κτελ δαγκωτό χιχι)

Ίσως ακούγεται εγωιστικό αλλά από την πλευρά των επιβατών νομίζω έτσι πάει περισσότερο. Βέβαια συμφωνώ για τα προβλήματα που έχετε αναφέρει με τηλεματική, προμετωπιδες, ηλεκτρονικό εισιτήριο κλπ.
Απάντηση
(13-01-2021, 08:32 PM)MrVanHool Έγραψε: Η σύμβαση ήταν ευθύνη του ΟΑΣΑ ή του Υπουργείου Μεταφορών να την δημοσιοποιήσει και όχι των ΚΤΕΛ αρχικά.

Οι όροι που χρησιμοποιήθηκαν τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν είναι ανακοινωσιμοι, σίγουρα είναι για το καλό του ΟΑΣΑ όμως, διότι αν περιμένουμε να έρθουν τα μηχανήματα, θα πέρναγαν 10 μήνες με τεράστια απώλεια εσόδων για τον Οργανισμό. 

Η επιλογή του αναδόχου δεν ήταν των ΚΤΕΛ και ξαναλέω πως δεν είναι όλα τόσο εύκολα όσο τα παρουσιάζετε.

Για τα 12μετρα, είναι ευθύνη του ΟΑΣΑ που αποφάσισε να δώσει αυτές τις γραμμές στην Αττική, ενώ γνωρίζει την κατάσταση του Θερινού. 

Συγκρίνουμε το 550, το Α7, το Α5 με τα Τοπικά; Μην το κουράζουμε, η επιλογή των γραμμών έγινε για να μείνει η ΟΣΥ στα κέντρα και τα ΚΤΕΛ στην περιφέρεια. Μακάρι να έδιναν γραμμές βασικές στα ΚΤΕΛ. Άλλωστε, με τις απεργίες του Μετρό, δηλώσα ετοιμότητα για ενίσχυση στις βασικές γραμμές του ΟΑΣΑ, αν ήθελαν. Αλλά πάντα προέχει ο συνδικαλισμος, από την εξυπηρέτηση του κόσμου...

Για τα προβληματικά δρομολόγια και να γνώριζαν (που δεν γνώριζαν, απο που να ξέρουν που πέφτουν καλά καλά τα ΝεόκτισταWink δεν θα άλλαζε κάτι γιατί δεν διάλεξαν γραμμές. Οποιες έδωσε ο ΟΑΣΑ και όπως τις μοίρασε ανομοιόμορφα. 

Κανένα πρόβλημα δεν έχω με την κριτική ως προς τα ΚΤΕΛ, άλλωστε τόσο καιρό δεν έχω σχολιάσει κάτι και ούτε εγώ συμφώνησα πως είναι ωραία εικόνα το χαρτόνι ή τα LE σε βασικές γραμμές. Επειδή τυχαίνει να έχω μια θέση ευθύνης εδώ και να γνωρίζω πάρα πολλά πράγματα όμως, δεν μπορώ να διαβάζω ασυναρτησίες, όταν έχουμε κάνει μάγκα τον ΟΑΣΑ (αναβαθμίζοντας τις γραμμές του, πιέζω για σχεδιασμό στην εφαρμογή των ειδικών διαδρομών που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια - ήδη από σήμερα είναι εμφανές το 5αρι του 876 της Κουμουνδουρου και το 5αρι του 725), κυβερνητικούς που πίεζαν για να δείξουν έργο μέσα σε 2 μήνες και τον Παπαδάκη που δεν είχε έτοιμα τα οχήματα τις ημερομηνίες παράδοσης των γραμμών και πάλευα με αλχημείες να βγουν όλες οι βάρδιες. Την στιγμή που ήταν ένα ξεκάθαρο "σαμποτάζ" ακόμα και από την κατανομή γραμμών ανά ΚΤΕΛ και δεν υπήρξε κανείς να βοηθήσει.. Δεν έχετε ιδέα τι έχει γίνει σε 2 μήνες με παράλληλη λειτουργία της επιχείρησης από 3-4 άτομα μόνο.

Κάποτε ήμουν αρνητικός ως προς την ανάθεση αν αυτή δεν λειτουργήσει σωστά. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που έχει σημασία πάντα. Σίγουρα όμως, δεν θα φανταζόμουν την Αθήνα για τα επόμενα 30 χρόνια μόνο με την ΟΣΥ, ούτε οι χρήστες ουσιών δεν θα έμπαιναν στα λεωφορεία.Το Δημόσιο απέδειξε περίτρανα μετά τους Ολυμπιακούς που είχε την ευκαιρία του, ότι δεν είναι ικανό να διαχειριστεί την συγκοινωνία. Και αφού κανένας σοβαρός operator του εξωτερικού δεν είναι διατεθειμένος να επενδύσει στην Αθήνα, να λέμε και ευχαριστώ που ήρθαν τα ΚΤΕΛ και είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία...

Το ότι δεν δημοσιοποιούταν και αυτό έγινε τελικά έπειτα από πιέσεις μιλάει από μόνο του στο αν υπήρχε κάτι μεπτό ή όχι. Και μόνο από τα δικά σου γραφόμενα μαθαίνουμε ότι υπήρχαν διάφορες μεθοδεύσεις τόσο για τον προμηθευτή των αυτοκινήτων όσο και για τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που το δημόσιο ταμείο (ΟΑΣΑ) κάθε μήνα πληρώνει εκατομμύρια για να υπάρχει και να συντηρείται. Και κερατάδες και δαρμένοι που λέει και ο λαός..

Όταν τα ΚΤΕΛ υπέγραφαν την ανάληψη του έργου δεν ήξεραν τις ιδιαιτερότητες κάθε γραμμής ή μόνο να καβατζώσουμε τα λεφτά του έργου μας ενδιέφερε; Θέλω πολύ να δω τι θα λέγεται το καλοκαίρι που θα γίνει της μουρλής το πανηγύρι με τα 12μετρα στο 122 όταν πέρσι ακόμα και με 5λεπτα έβλεπες να φουλάρουν 4πορτες νταλίκες...

Οι συγκρίσεις μου ήταν αποκλειστικά με γραμμές 12μετρων της Κεντρικής Αθήνας και των τοπικών. Και από ότι βλέπω επειδή δεν έγιναν κατανοητά τα παραδείγματα να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα με λεφτά:

Περιφερειακές γραμμές που δόθηκαν στα ΚΤΕΛ:

-120: 26,79 χλμ * 12 δρομολόγια = 321,5 χλμ * 1,41€ = 453,3€/αμάξι
-306: 20,08 χλμ * 15 δρομολόγια = 301,2 χλμ * 1,41€ = 424,69€/αμάξι
-324: 33,09 χλμ * 10 δρομολόγια = 330,9 χλμ * 1,41€ = 466,57€/αμάξι
-326: 32,82 χλμ * 12 δρομολόγια = 393,84 χλμ * 1,41€ = 555,31€/αμάξι
-330: 44,27 χλμ * 9 δρομολόγια = 398,43 χλμ * 1,41€ = 561,79€/αμάξι
-861: 39,12 χλμ * 8 δρομολόγια = 312,96 χλμ * 1,41€ = 441,27€/αμάξι

Στις 60 γραμμές της ανάθεσης (από αυτές τις τοπικές χωρίς χιλιόμετρα..) είναι ζήτημα αν υπάρχει γραμμή όπου ένα δίβαρδο αμάξι να βγάζει λιγότερα από 270-280 χλμ..

Στον αντίποδα οι γραμμές 12μετρων της κεντρικής Αθήνας θα απέφεραν:

-131: 8,6 χλμ * 26 δρομ = 223,6 χλμ * 1,41€ = 315,28€/αμάξι
-203: 14,9 χλμ * 9 δρομ = 134,1 χλμ * 1,41€ = 189,08€/αμάξι
-206: 8,6 χλμ * 19 δρομ = 163,4 χλμ * 1,41€ = 230,39€/αμάξι
-220/1: 10 χλμ * 15 δρομ = 150 χλμ * 1,41 € = 211,5€/αμάξι
-237: 13,5 χλμ * 15 δρομ = 202,5 χλμ * 1,41€ = 285,53€/αμάξι
-822: 8 χλμ * 22 δρομ = 176 χλμ * 1,41 € = 248,16€/αμάξι

Αν θέλαμε να συγκρίνουμε τα Α7, 550 κλπ. νταλικογραμμές θα μπορούσαμε να το κάνουμε με τις Λούτσες που σε 2 βάρδιες βγάζουν παρα κάτι 500 χιλιόμετρα (όταν στο 550 θα κάνει με το ζόρι 250 χλμ..), δηλαδή γύρω στα 700€ αλλά δεν νομίζω ότι συμφέρει να το αναφέρουμε..

Οι διαφορές ανά αυτοκίνητο είναι πέρι τα 200-350€ την ημέρα ανά όχημα υπερ των περιφερειακών γραμμών ή σε άλλη ανάγνωση για να βγουν τα ίδια λεφτά με γραμμές του κέντρου θα έπρεπε να υπάρχει υπερδιπλάσια αποζημίωση ανά χλμ (πάνω από 2,82€/χλμ - χωρίς ΦΠΑ μην ξεχνάμε, και πάνω από αυτά υπάρχει και προμήθεια 4% στα εισιτήρια συν κονδύλι για τα νεκρά χιλιόμετρα). Και κάπως έτσι θα πήγαινε περίπατο το παραμυθάκι ό,τι τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα κοστίζουν λιγότερο στον έλληνα φορολογούμενο..

Δεν αμφισβητώ ότι κάποιοι όντως δουλεύουν και κοπιάζουν σε μια επιχείρηση για να την στήσουν και να την λειτουργήσουν, ειδικά αν σκεφτούμε και τις αμοιβές τους που είναι σαφώς μικρότερες από των αντίστοιχων εργαζόμενων σε ΟΑΣΑ/ΟΣΥ, τα ίδια και ως προς τους οδηγούς. Προφανώς δεν επιτίθεμαι σε απλούς εργαζόμενους σε όποια επιχείρηση και αν δουλεύουν. Και η προσθήκη των ειδικών δρομολογίων στην εφαρμογή είναι χρήσιμη όταν ... κάποια στιγμή δουλέψει η τηλεματική. Το να λέμε όμως ότι είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία μετά από τόσο (δημόσιο) χρήμα πάει πολύ..
Απάντηση
(14-01-2021, 01:39 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το ότι δεν δημοσιοποιούταν και αυτό έγινε τελικά έπειτα από πιέσεις μιλάει από μόνο του στο αν υπήρχε κάτι μεπτό ή όχι. Και μόνο από τα δικά σου γραφόμενα μαθαίνουμε ότι υπήρχαν διάφορες μεθοδεύσεις τόσο για τον προμηθευτή των αυτοκινήτων όσο και για τα μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που το δημόσιο ταμείο (ΟΑΣΑ) κάθε μήνα πληρώνει εκατομμύρια για να υπάρχει και να συντηρείται. Και κερατάδες και δαρμένοι που λέει και ο λαός..

Όταν τα ΚΤΕΛ υπέγραφαν την ανάληψη του έργου δεν ήξεραν τις ιδιαιτερότητες κάθε γραμμής ή μόνο να καβατζώσουμε τα λεφτά του έργου μας ενδιέφερε; Θέλω πολύ να δω τι θα λέγεται το καλοκαίρι που θα γίνει της μουρλής το πανηγύρι με τα 12μετρα στο 122 όταν πέρσι ακόμα και με 5λεπτα έβλεπες να φουλάρουν 4πορτες νταλίκες...

Οι συγκρίσεις μου ήταν αποκλειστικά με γραμμές 12μετρων της Κεντρικής Αθήνας και των τοπικών. Και από ότι βλέπω επειδή δεν έγιναν κατανοητά τα παραδείγματα να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα με λεφτά:

Περιφερειακές γραμμές που δόθηκαν στα ΚΤΕΛ:

-120: 26,79 χλμ * 12 δρομολόγια = 321,5 χλμ * 1,41€ = 453,3€/αμάξι
-306: 20,08 χλμ * 15 δρομολόγια = 301,2 χλμ * 1,41€ = 424,69€/αμάξι
-324: 33,09 χλμ * 10 δρομολόγια = 330,9 χλμ * 1,41€ = 466,57€/αμάξι
-326: 32,82 χλμ * 12 δρομολόγια = 393,84 χλμ * 1,41€ = 555,31€/αμάξι
-330: 44,27 χλμ * 9 δρομολόγια = 398,43 χλμ * 1,41€ = 561,79€/αμάξι
-861: 39,12 χλμ * 8 δρομολόγια = 312,96 χλμ * 1,41€ = 441,27€/αμάξι

Στις 60 γραμμές της ανάθεσης (από αυτές τις τοπικές χωρίς χιλιόμετρα..) είναι ζήτημα αν υπάρχει γραμμή όπου ένα δίβαρδο αμάξι να βγάζει λιγότερα από 270-280 χλμ..

Στον αντίποδα οι γραμμές 12μετρων της κεντρικής Αθήνας θα απέφεραν:

-131: 8,6 χλμ * 26 δρομ = 223,6 χλμ * 1,41€ = 315,28€/αμάξι
-203: 14,9 χλμ * 9 δρομ = 134,1 χλμ * 1,41€ = 189,08€/αμάξι
-206: 8,6 χλμ * 19 δρομ = 163,4 χλμ * 1,41€ = 230,39€/αμάξι
-220/1: 10 χλμ * 15 δρομ = 150 χλμ * 1,41 € = 211,5€/αμάξι
-237: 13,5 χλμ * 15 δρομ = 202,5 χλμ * 1,41€ = 285,53€/αμάξι
-822: 8 χλμ * 22 δρομ = 176 χλμ * 1,41 € = 248,16€/αμάξι

Αν θέλαμε να συγκρίνουμε τα Α7, 550 κλπ. νταλικογραμμές θα μπορούσαμε να το κάνουμε με τις Λούτσες που σε 2 βάρδιες βγάζουν παρα κάτι 500 χιλιόμετρα (όταν στο 550 θα κάνει με το ζόρι 250 χλμ..), δηλαδή γύρω στα 700€ αλλά δεν νομίζω ότι συμφέρει να το αναφέρουμε..

Οι διαφορές ανά αυτοκίνητο είναι πέρι τα 200-350€ την ημέρα ανά όχημα υπερ των περιφερειακών γραμμών ή σε άλλη ανάγνωση για να βγουν τα ίδια λεφτά με γραμμές του κέντρου θα έπρεπε να υπάρχει υπερδιπλάσια αποζημίωση ανά χλμ (πάνω από 2,82€/χλμ - χωρίς ΦΠΑ μην ξεχνάμε, και πάνω από αυτά υπάρχει και προμήθεια 4% στα εισιτήρια συν κονδύλι για τα νεκρά χιλιόμετρα). Και κάπως έτσι θα πήγαινε περίπατο το παραμυθάκι ό,τι τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα κοστίζουν λιγότερο στον έλληνα φορολογούμενο..

Δεν αμφισβητώ ότι κάποιοι όντως δουλεύουν και κοπιάζουν σε μια επιχείρηση για να την στήσουν και να την λειτουργήσουν, ειδικά αν σκεφτούμε και τις αμοιβές τους που είναι σαφώς μικρότερες από των αντίστοιχων εργαζόμενων σε ΟΑΣΑ/ΟΣΥ, τα ίδια και ως προς τους οδηγούς. Προφανώς δεν επιτίθεμαι σε απλούς εργαζόμενους σε όποια επιχείρηση και αν δουλεύουν. Και η προσθήκη των ειδικών δρομολογίων στην εφαρμογή είναι χρήσιμη όταν ... κάποια στιγμή δουλέψει η τηλεματική. Το να λέμε όμως ότι είδαμε σε γραμμές πάνω από 2 λεωφορεία μετά από τόσο (δημόσιο) χρήμα πάει πολύ..
Νομίζω πως ήμουν αρκετά ξεκάθαρος σε κάποια θέματα, οπότε δεν μπορώ να καταλάβω ποια η ευθύνη των ΚΤΕΛ για την μη δημοσιοποίηση της σύμβασης ή του αναδόχου. Επισης, ο ίδιος ανάδοχος ανέβαλε την προμήθεια για την ΟΣΥ, απλά επειδή δεν υπάρχουν άλλα Citaro σε κοψοχρονια και φάνηκε η αδυναμία του να ανταποκριθει σε όλο τον όγκο της παραλαβής οχημάτων, έδωσε και ένα μερίδιο του έργου σε άλλους. Τα δε οχήματα που ήρθαν τα ενέκρινε ο ΟΑΣΑ και το Υπουργείο, και σαν leasing είναι επιλογή του αναδόχου και όχι των ΚΤΕΛ. 

Στα των χρημάτων, συνεχίζεις μια συζήτηση που έχει σαθρη βάση. Δεν τίθεται θέμα των ΚΤΕΛ να κατέβουν στην Αθήνα ή της ΟΣΥ να είναι στην περιφέρεια, ίσως η επιλογή του ΟΑΣΑ να έχει να κάνει με τα οχήματα που έφερε ο ανάδοχος ή με την γνώση διαχείρισης από την ΟΣΥ των βασικών γραμμών. Συνεπώς, όσο και να αναλύει τι κοστίζει η κάθε γραμμή, η απόφαση κατανομής των γραμμών έχει παρθεί με το καλύτερο τρόπο σε αυτό το κομμάτι. 

Όλα όσα θέτεις σαν προβλήματα, δεν είναι υπαιτιότητα των ΚΤΕΛ και κάνουμε συντονισμένες προσπάθειες να λυθούν όσο πιο άμεσα γίνεται. Σίγουρα όμως το δημόσιο χρήμα που έχει πέσει για τα ΚΤΕΛ απέχει έτη φωτός από όσα σπαταλονταν στην ΟΣΥ χωρίς κανένα παραγόμενο αποτέλεσμα. Νομίζω πως οι επιβάτες έχουν τον τελευταίο λόγο και μας δικαιώνουν καθημερινά. Ίσως βέβαια στην νεοελληνική κοινωνία να πρέπει κι εμείς να βρούμε δημοσιογράφους να μας στηρίζουν, για να διαφημιζόμαστε και να είναι εμφανές στους αδαείς το παραγόμενο έργο και η μάχη που δίνουμε, αντί να φαινόμαστε οι κακοί του έργου για τις επιλογές άλλων...
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Απάντηση
Ο σκοπός ήταν να τεθούν επιπλέον λεωφορεία σε κυκλοφορία και μάλιστα σε συντομότατο χρόνο. Αυτό έγινε. Το αν τα χρήματα πάνε στον ΟΣΥ ή στα ΚΤΕΛ ή σε ιδιώτη είναι παντελώς αδιάφορο γιατί το ζητούμενο κατ' αρχήν είναι η εξυπηρέτηση των επιβατών. Αν θέλουμε να προχωρήσουμε τη συζήτηση και με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία από το Δημόσιο, η ΟΣΥ έχει τα λιγότερα εχέγγυα να φέρει σε πέρας μια τέτοια αποστολή. Φυσικά δεν είναι μόνο οι αστικές συγκοινωνίες που έχει αποτύχει το κράτος, ούτε μόνον στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά...
Εξάλλου, η συζήτηση ότι σε μια γραμμή μπήκαν λιγότερα λεωφορεία ή στην άλλη δεν μπήκαν αρκετά αρθρωτά είναι άνευ νοήματος γιατί όλοι ξέρουμε την κατάσταση που υπήρχε, ενώ τώρα στο σύνολο θα προστεθούν δεκάδες οχήματα που δεν υπήρχαν και ήδη η διαφορά φαίνεται και διορθώσεις υπάρχει περιθώριο να γίνουν. Επίσης είναι αστείο να παραπονούμαστε για τα λεωφορεία που ήρθαν, τα οποία είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με τον υπάρχοντα στόλο.
Επίσης η συζήτηση περί κόστους ξεκινάει από λάθος βάση γιατί ο μεν ιδιώτης πρέπει να δουλέψει με λεωφορεία που έχει αγοράσει ο ίδιος και φέρει όλα τα βάρη και κινδύνους, ο δε ΟΣΥ λειτουργεί με λεωφορεία 27 ετών που έχουν αγοραστεί με χρήματα του δημοσίου και που αδυνατεί να συντηρήσει στοιχειωδώς.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 5 Επισκέπτης (ες)