Αξιολόγηση Θέματος:
  • 18 Ψήφοι - 1.83 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παραλαβές νέων λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ
(03-07-2020, 02:53 PM)MrVanHool Έγραψε: Να το πιάσουμε από την αρχή.
Δεν έκρινα τις γνώσεις του, όσο την σκοπιμότητα που εξυπηρετεί. Οι δε γνώσεις που παρουσιαζει είναι αποτέλεσμα ρεπορτάζ, δεν συγκρίνονται με το ενδιαφέρον και τις ιστορικές γνωσεις που έχουμε οι "μέσοι" χομπιστες.

Εάν ρωτάς εμένα για τα χρώματα, δεν ήταν δική μου εικασία, απάντησα σε αυτό που διάβασα παραπάνω. Σαν έμπορος και τίποτα παραπάνω που είναι, μπορεί να τα βάψει όπως θέλει για πρόταση, αλλά ο ΟΑΣΘ οφείλει να τα επαναφέρει στα χρώματα του και όχι καρναβάλι με χίλια διαφορετικά σχέδια. 

Τα χρώματα του ΟΑΣΘ είναι αντιγραφή αυτών της Αθήνας με τα ίδια κοψίματα και ένα μόνο χρώμα διαφορά, είναι εμφανές αυτό σε όλους. Ο δε συμβολισμός των χρωμάτων αναφέρεται από τον ίδιο τον Τσεκλενη πριν πεθάνει και καμία σχέση δεν έχει να κάνει με "φούσκες", εκτός κι αν δεν γίνεται εύκολα αντιληπτός. Ακόμη και η υπομιμηση της δημιουργίας του Τσεκλενη είναι κλάσης ανώτερη από την πρόταση - τριγωνάκια του Παπαδάκη.

Η καταστροφή του ΟΑΣΘ ξεκίνησε από τις τελευταίες διοικήσεις πριν την κρατικοποίηση που φέσωσαν εκατομμύρια τον Οργανισμό για να βγάζουν οι μέτοχοι κέρδος και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Από τον Παππά που έκοψε τους Αλεκους γιατί ήταν ντροπη για την εικόνα της πόλης, μέχρι τους τελευταίους και τις μεθοδεύσεις δολιοφθοράς στα αρθρωτά για να είναι σύμφωνη η κοινωνία της πόλης στην παραχώρηση σε ημέτερους του 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ. 

Στο link της MB 
https://www.mercedes-benz-bus.com/el_GR/...years.html ]
διάβασα ότι έγραψα παραπάνω. Τώρα αν facelift 1ης γενιάς έβγαιναν μέχρι το 2007, είναι παράλειψη της εταιρείας που δεν το αναφέρει και ζητώ συγγνώμη.

Θα κάνουν την Θεσσαλονίκη από Μπανανία σοβαρή πόλη τα 2πορτα; Ας φροντίσει να αποκτήσει ένα Τραμ σε συνδυασμό με το Μετρό και τότε να μιλήσουμε για την ανάγκη αναβάθμισης. Προς το παρόν, θα γελάει και ο κάθε πικραμένος με διπορτα στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη με την κατάσταση που έχουν περιέλθει οι συγκοινωνίες. Εκτός κι αν τους Γάλλους του μεσαίωνα, τα αρώματα τους έκαναν καθαρούς...

Αρχικά, οι σοβαροί operators δεν θα πάρουν μεταχειρισμένα, αλλά καινούργια. Ποιός είπε τι είναι στάνταρ και τι όχι; Απλά ο Παπαδάκης που είναι αντιπρόσωπος των Χ οχημάτων δεν έβρισκε άλλα "δικά του" και αναγκάστηκε να αγοράσει οχήματα που δεν αντιπροσωπεύει. Ποιος αποδεικνύει σαφέστατα ότι οι επιλογές του Παπαδάκη είναι και οι σωστές; Αν ήταν ο Πετρόπουλος και έφερνε Scania και για να συμπληρώσει κάποια Citaro, ποια θα ήταν τα non-standar;

Ας μην συγκρίνουμε την Λούτσα με τα Σπάτα. Τα οχήματα 10ετιας των κρατικών φορέων τα έχουν σκίσει οι ανάγκες των πόλεων και η έλλειψη ρευστότητας για ανταλλακτικά, στα δε αστικά ΚΤΕΛ στην πλειοψηφία τους κινούνται εκδρομικά χαλαρά. Η διαθεσιμότητα των 11ετιας Solaris του Βοτανικού, 8 σε βλάβη από τα 157 άλλωστε, το μαρτυρά...

Εν κατακλείδι, έρχεσαι στα λόγια μου. Δεν θα τον εκθειάσουμε, ένας απλός έμπορος οχημάτων είναι. Είπε κανείς "μπράβο" και "φοβερός" στον μαντρά του ΚΤΕΛ Κιλκίς; Όταν όμως τα ιδιωτικά συμφέροντα θέλουν να μας πείσουν για την ανάγκη που έχουμε τον κάθε Παπαδάκη...
Ο καθένας που γράφει κάτι εξυπηρετεί μια σκοπιμότητα, δεν γράφει για πλάκα. Στο χέρι του αναγνώστη από εκεί και πέρα να φιλτράρει αυτά που διαβάζει και να κρατήσει αυτά που θέλει. Το δε άρθρο δεν αναφέρεται σε "ιστορική αναδρομή" ώστε να εξετάσουμε και να συγκρίνουμε τις ιστορικές του γνώσεις αλλά στην επόμενη μέρα στον ΟΑΣΘ. Σαφώς και είναι μεροληπτικό εν μέρει (γιατί για παράδειγμα δεν αναφέρεται στα υπόλοιπα 90 λεωφορεία του Συνεταιρισμού Μακεδονία του οποίου τα δείγματα επίσης βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Οργανισμού αυτήν τη στιγμή) αλλά δεν μας αφορά.

Σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι είναι δική σου εικασία η αναφορά στα χρώματα. Είπα απλά αφενός μεν το ότι είναι αδιάφορα αφετέρου ότι αγνοούμε προς το παρόν αν ζητήθηκε από τον ΟΑΣΘ ή αν είναι απλά μια πρόταση. Εκτός από έμπορος ο Παπαδάκης έχει μια από τις σοβαρότερες επιχειρήσεις στην επισκευή και την συντήρηση αμαξωμάτων λεωφορείων στην Ευρώπη οπότε το να προσαρμοστούν τα οχήματα στην τελική απόφαση περί χρωματισμού είναι πανεύκολο γι' αυτόν. Αν αποφασιστεί (ή έχει ήδη αποφασιστεί) να έχουν αυτά τα χρώματα τότε απλά να το συνηθίσετε. Ωστόσο σοβαρά τώρα, αυτό είναι το θέμα μας; Όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ (πλην του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης που ήρθαν έτοιμα με εταιρικό livery από τον Παπαδάκη) είναι στην καλύτερη των περιπτώσεων απλά βαμμένα λευκά, αυτό μας πείραξε;

Τα χρώματα του ΟΑΣΘ δεν έχουν καμία σχέση με τα τσεκλένεια... Μόνο στα 12μετρα μοιάζουν (αλλά δεν ταυτίζονται) στα κοψίματα αλλά μέχρι εκεί. Από εκεί και πέρα ούτε τα γεωμετρικά σχήματα ούτε οι φούσκες έχουν να μας πουν κάτι όσο και αν προσπαθούσε να μας πείσει ο Τσεκλένης. Αλλά και από πρακτικής άποψης ακόμα είναι από τις χειρότερες επιλογές από πρακτικής άποψης για ένα όχημα που κινείται στον αστικό ιστό κάνει ιδιαίτερα εμφανή τα μικροχτυπήματα και την βρωμιά που μαζεύει από το δρόμο - στην Αθήνα άλλωστε η τέρμα αντιαισθητική γκρι ρίγα (που χαλάει την όποια αρμονία θα μπορούσε να έχει ο χρωματισμός) στο κάτω μέρος του αμαξώματος γι' αυτό ακριβώς υπάρχει. Ούτε κι εμένα μ' αρέσουν τα τριγωνάκια και προσωπικά θεωρώ ότι θα πέσει πολύ γέλιο όταν θα αρχίσουν να ξεκολλούν από τις βούρτσες των πλυντηρίων αλλά δεν θα βγάλουμε λάδι και τα καρναβάλια. Αν θέλει κανείς κάποιο εντυπωσιακό livery για τον στόλο του απευθύνεται σε εξειδικευμένες εταιρίες για το σκοπό αυτό, κορυφαία κατά την προσωπική μου άποψη η βρετανική Best Impressions (βλ. λινκ για δουλειές της).

https://www.best-impressions.co.uk/

Οι διοικήσεις πριν την κρατικοποίηση δεν φέσωσαν απολύτως τίποτα. Τα χρωστούμενα από το Κράτος σε επιδοτήσεις (από την διεκδίκηση των οποίων έσπευσε η πρώτη κρατική διοίκηση να παραιτηθεί) υπερκαλύπτουν τις υποχρεώσεις του Οργανισμού. Και μιλάμε για την ίδια επιδότηση που επέστρεφε στο Δημόσιο μέσω ΦΠΑ, ΕΦΚΑ, φορολογίας καυσίμων κλπ. Αλλά βολεύει ορισμένους να θεωρούν ότι έφταιγε ο μικρομέτοχος με το 1/12 της μετοχής που έπαιρνε ετήσιο μέρισμα 300€ και πλήρωνε ΕΦΚΑ 450€. Και για να είμαστε δίκαιοι δεν το ξεκίνησαν αυτό αυτοί που τον κρατικοποίησαν, αυτοί απλά ενέτειναν τον στραγγαλισμό του ΟΑΣΘ. Ήδη από το 2012 ξεκίνησε από την κυβέρνηση Σαμαρά η οικονομική ασφυξία του Οργανισμού, σε άλλες συνθήκες τώρα θα συζητούσαμε στο συγκεκριμένο θέμα το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την αντικατάσταση των 160 Euro 4 λεωφορείων του! Ο Παππάς και  δρομολόγησε (και ρήμαξε) το σύνολο σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από την κρατικοποίηση και μετά πλην 8 μόλις λεωφορείων (306, 318, 615, 619, 624, 625, 719) κατέστρεψε δε το σύνολο σχεδόν των αρθρωτών Volvo η πρόωρη απόσυρση των οποίων δεν είναι αποτέλεσμα καμίας δολιοφθοράς, παρά κακής επιλογής ανταλλακτικών (ευτελούς αξίας) σε ένα γνωστό "πρόβλημα" των οχημάτων αυτών που αντιμετωπιζόταν στην προληπτική συντήρηση με ένα κόστος της τάξης των 300€ και 12 εργατωρών. Κάποιοι τότε στην διοίκηση Παππά θεώρησαν ότι θα λύσουν το πρόβλημα μια και καλή αντικαθιστώντας τους πείρους που έσπαζαν με ισχυρότερους αγνοώντας την οδηγία της Volvo με αποτέλεσμα η φόρτιση που απορροφούσαν να μεταφέρεται πλέον στο subframe του λεωφορείου, αυτό να ραγίζει και είναι η αποκατάσταση της ζημιάς να ξεπερνάει τα 20.000€ με τους τεχνικούς της Volvo που ήρθαν να τα εξετάσουν να τραβάνε τα μαλλιά τους μην μπορώντας να πιστέψουν ότι τόλμησε κάποιος να δώσει τέτοια εντολή.

Το πρώτο Ο530 Citaro ήταν στην παραγωγή από το 1997 μέχρι το 2006/7 που παραδόθηκαν τα τελευταία. Ακολούθησε στις αρχές του 2006 η facelifted εκδοχή του με τα πρώτα να παραδίδονται στο Ρότερνταμ την άνοιξη του 2006 και τα 700αρια του ΟΑΣΘ να είναι από τα πρώτα αρθρωτά. Η σειρά αυτή παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2013 παρόλο που ήδη από τον Μάιο του 2011 είχε βγει το Citaro C2. Αυτά που βλέπεις στις φωτογραφίες λοιπόν είναι παραγωγής 2006-2014 και προσωπική μου εκτίμηση (μέχρι να δω αριθμούς πλαισίου) είναι ότι πρόκειται για οχήματα του 2008-2009.

Το "1/3 του συγκοινωνιακού έργου" που "παραχώρησε ο ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ δεν το έφερε από το σπίτι του, από τα ΚΤΕΛ το πήρε... Απλά επέστρεψε στον φορέα που και ξέρει και θέλει να το λειτουργήσει.

Η Θεσσαλονίκη θα παραμείνει μπανανία είτε έχει δίπορτα, είτε τρίπορτα, είτε δεκάπορτα λεωφορεία. Παίρνει ακριβώς αυτό που αξίζουν οι πολίτες της που έκαναν ότι ήταν δυνατό για να συμβεί. Τραμ δεν χρειάζεται, το κάναμε υπόγειο (βασικά τραμ χρειαζόταν εξαρχής αλλά το υπογειοποιήσαμε για να λέμε ότι έχουμε "μετρό").

Δεκάδες "σοβαροί operators" αγοράζουν μεταχειρισμένα λεωφορεία σε όλη την Ευρώπη, ακόμη και εταιρίες με στόλο χιλιάδων λεωφορείων (RATP, BVG, Hochbahn) που κάνουν μαζικές αγορές και πιάνουν τιμές ακόμα και κάτω του κόστους στις προμήθειες τους. Από εκεί και πέρα στα μεταχειρισμένα λεωφορεία η διαθεσιμότητα της αγοράς ορίζει τι θα φέρεις και όχι τι αντιπροσωπεύεις. Standard είναι το λεωφορείο που οι προδιαγραφές συντήρησης και εξοπλισμού είναι ίδιες με την πλειοψηφία του στόλου μιας επιχείρησης. Non-standard αυτά που δεν είναι. Και τα ΜΑΝ non-standard είναι για τον ΟΑΣΘ, από την στιγμή όμως που την συντήρηση την αναλαμβάνει ο Παπαδάκης βάσει της σύμβασης δεν αφορά τον Οργανισμό και ας βγάλει άκρη μόνος του για το πώς θα την κάνει.

Πάμε τώρα και στο αγαπημένο μου παραμύθι με την "κακοπέραση" των οχημάτων των κρατικών φορέων και τις "εκδρομές" που κάνουν τα αστικά ΚΤΕΛ. Πριν έρθουν τα μεταχειρισμένα λεωφορεία στην Ελλάδα επί 15ετία δούλευαν στην πρώτη γραμμή των συγκοινωνιών της πόλης που πήγαν καινούργια και ήρθαν πολλά παραπάνω χιλιόμετρα από το μέσο λεωφορείο της Αθήνας το οποίο έτσι κι αλλιώς περνάει τον μισό χρόνο της ζωής του κλεισμένο σε κάποιο αμαξοστάσιο με κάποια βλάβη (ή "βλάβη"), κάποια δε φτάνουν να κόβονται από ηλικία με πάνω από 3εκ. χιλιόμετρα σε άριστη κατάσταση ωστόσο και πωλούνται σχεδόν αμέσως σε κάποια ανατολική χώρα για να συνεχίσουν την καριέρα τους. Την στιγμή που ακόμα και τα λεωφορεία της Αθήνας που αποσύρθηκαν στα 15 χρόνια δεν κατάφεραν να βρουν αγοραστή και κατέληξαν παλιοσίδερα.

Όχι δεν κατάλαβες, δεν έρχομαι στα λόγια σου... Το ότι δεν θα πούμε μπράβο στον ιδιώτη που κάνει τη δουλειά του δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε... Διότι δεν είναι τα ιδιωτικά συμφέροντα αλλά τα κρατικοδίαιτα αυτά που μας κάνουν να έχουμε ανάγκη τον κάθε Παπαδάκη με την αδυναμία τους να προσφέρουν ουσιαστικό και cost effective έργο σε αντίθεση με τους ιδιώτες. Δες για παράδειγμα την εξέλιξη των συγκοινωνιών στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1986 κι έπειτα και παρατήρησε τι ανάπτυξη είχαν κρατικές επιχειρήσεις όταν είτε ιδιωτικοποιήθηκαν είτε πέρασαν στα χέρια των εργαζομένων τους (Go-Ahead για παράδειγμα) ή τι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες παρέχουν εταιρίες του Δημοσίου όταν δραστηριοποιούνται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σε ανταγωνιστικό περιβάλλον (Lothian Buses ας πούμε).
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
[Χωρίς Θέμα] - από TMantzas - 11-06-2010, 05:12 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Enema - 11-06-2010, 09:08 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Cmaniac - 11-06-2010, 09:11 PM
RE: - από K.S. - 02-10-2011, 07:36 PM
RE: - από garvanitis - 12-06-2010, 12:15 AM
RE: Παραλαβές νέων λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ - από garvanitis - 03-07-2020, 04:49 PM
[split] Στόλος ΟΑΣΘ - από patrinos - 30-11-2010, 10:56 PM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από GiannisB - 01-12-2010, 05:22 PM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από Cmaniac - 01-12-2010, 09:18 PM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από GiannisB - 02-12-2010, 05:28 PM
[split] Mercedes Benz Citaro - από george-oasth - 02-09-2011, 11:24 AM
RE: Mercedes Benz Citaro - από GiannisB - 02-09-2011, 12:40 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από Giannis B10M - 02-09-2011, 09:53 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από george-oasth - 03-09-2011, 04:45 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από GiannisB - 03-09-2011, 05:57 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από george-oasth - 04-09-2011, 12:36 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από chrispan - 04-09-2011, 12:43 PM
RE: Mercedes Benz Citaro - από GiannisB - 04-09-2011, 12:49 PM
[split] Στόλος ΟΑΣΘ - από OASTHBUS - 02-02-2012, 09:42 PM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από Giannis B10M - 02-02-2012, 09:49 PM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από Cmaniac - 03-02-2012, 12:04 AM
RE: Στόλος ΟΑΣΘ - από Giannis B10M - 03-02-2012, 12:20 AM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 7 Επισκέπτης (ες)