Αξιολόγηση Θέματος:
  • 4 Ψήφοι - 1.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Ρημάζουν σε αποθήκες της Καλαμάτας 12 υπερσύγχρονες Rail Bus
#1
Εκτίθεται διεθνώς η χώρα μας τις τελευταίες ημέρες, καθώς κυκλοφορούν σε ξένες ιστοσελίδες και διεθνή φόρα των απανταχού φίλων του σιδηροδρόμου, φωτογραφίες που παρουσιάζουν την εγκατάλειψη, αλλά και τον βανδαλισμό που έχουν υποστεί ολοκαίνουριες και πανάκριβες αμαξοστοιχίες στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα.

Όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας (ΣΦΣΜ), «εγκαταλείπεται στην τύχη του καινούργιο και πανάκριβο τροχαίο υλικό (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες) καθώς και υποδομές, εγκαταστάσεις και μηχανήματα που απέκτησε το Μηχανοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ!»

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει ο ΣΦΣΜ, «από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες Rail Bus που αγοράστηκαν το 2004, οι επτά, αν και σε λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες στις γραμμές του Μηχανοστασίου, το οποίο κλείνει σε λίγες μέρες, αφήνοντάς τις στο έλεος των παράνομων πλανόδιων συλλεκτών μετάλλου για σκραπ».

«Οι υπόλοιπες πέντε κυκλοφορούν στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμιά συντήρηση και τεχνική υποστήριξη αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης»

συνεχίζει η ανακοίνωση.

«Εγκαταλειμμένες βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και έξι δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1,

οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου» σημειώνουν οι φίλοι του σιδηροδρόμου.

«Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα αλλά σε λειτουργική κατάσταση δηζελομηχανές,

επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα, ανταλλακτικά και όλα' αυτά σε ένα πολύ μεγάλο χώρο, χωρίς πλήρη περίφραξη, αδύνατον να φυλαχτεί επαρκώς» σημειώνεται στην καταγγελία.

Ο Σύλλογος προειδοποιεί ότι «με το κλείσιμο του Μηχανοστασίου σε λίγες μέρες, είναι βέβαιο πως η πανάκριβη αυτή κρατική περιουσία θα υποστεί λεηλασίες και βανδαλισμούς, ενώ οι παράνομοι έμποροι μετάλλου για scrap καιροφυλακτούν και παράλληλα η ενδεχόμενη μελλοντική επαναδραστηριοποίησή τους, λόγω των καταστροφών θα είναι πρακτικά αδύνατη».

Το παράδειγμα των άλλοτε θρυλικών ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου Αθηνών Πειραιώς) είναι η πλέον χαρακτηριστική της κακοδιοίκησης του σιδηροδρόμου. Και αυτό διότι εκτός από το τροχαίο υλικό που «φυλάσσεται» στην Καλαμάτα, εγκαταλείπονται πανάκριβες και ολοκαίνουριες εγκαταστάσεις που δεν λειτούργησαν ποτέ!

Ανάμεσα σε αυτές εντοπίζονται ένα σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2007, αλλά δεν δούλεψαν ποτέ, το κτίριο αποθήκευσης άμμου (ανεγέρθηκε το 2007), οι εγκαταστάσεις του υποδαπέδιου τόρνου και ο σχετικός εξοπλισμός, η άρτι προμηθευθείσα ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων, αλλά και σύγχρονος μηχανολογικός εξοπλισμός. Μάλιστα, για την δημιουργία του μηχανοστασίου απαλλοτριώθηκε από τον ΟΣΕ μεγάλη έκταση της περιοχής, η οποία κείται και αυτή αναξιοποίητη, όπως σημειώνει ο Σύλλογος.

«Η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν,

ούτε καν τους τοπικούς άρχοντες, που θα ενδιαφερθούν μόνο όταν σύντομα ο χώρος θα γίνει άντρο άστεγων, παράνομων και τοξικομανών και θα ενοχληθούν οι περίοικοι» προειδοποιούν οι φίλοι του σιδηροδρόμου.

Πηγές των σιδηροδρόμων χαρακτηρίζουν την κατάσταση του μηχανοστασίου τραγική, καθώς παύει εντελώς κάθε δραστηριότητά του και μετατρέπεται σε απλή αποθήκη υλικού. Όπως επισημαίνουν, όλο το προσωπικό της περιοχής μετατάσσεται σε άλλες υπηρεσίες ή μετατίθεται στην Αθήνα, ενώ παραμένουν εκεί μόλις δύο άνθρωποι!

Στο μηχανοστάσιο έχει σταματήσει κάθε είδους λειτουργία, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, να μην βρίσκεται σε λειτουργική κατάσταση κανένα τραίνο ΜΑΝ - 4, πλην ενός (οι κινητήρες του οποίου λειτουργούν, αλλά δεν έχει τροχούς) και να μην υπάρχει διαθέσιμος μηχανικός για να διορθώσει την βλάβη. Επίσης, από τα 10 διαθέσιμα ΜΑΝ-1, λειτουργούν μόνο τα πέντε, ένα εκ των οποίων με έναν και μόνο κινητήρα, ενώ από τα 12 Railbus, τα επτά είναι ακινητοποιημένα λόγω σοβαρών βλαβών, με τρία εξ αυτών να έχουν τεθεί εκτός δύναμης και άλλα να έχουν σοβαρές ελλείψεις.

Τα πέντε εν λειτουργία πανάκριβα railbus, που εξυπηρετούν το δρομολόγιο Πάτρας – Πύργου και την επιτυχημένη τοπική γραμμή Πατρών – Ρίου, άρχισαν να εμφανίζουν βλάβες, όμως οι λίγοι υπάλληλοι που απέμειναν στον σιδηρόδρομο δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για να τα συντηρήσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλότητα των δρομολογίων. Επίσης, δύο εκ των τεσσάρων ALCO λειτουργούν μετά βίας.

Όπως σημειώνουν πηγές του σιδηροδρόμου, στο Μηχανοστάσιο επικρατεί το αδιαχώρητο, καθώς έχει συγκεντρωθεί όλο το τροχαίο υλικό προς αποθήκευση, με αποτέλεσμα να είναι ελεύθερη μόλις μία γραμμή, στην οποία διανυκτερεύουν τα 3 ΜΑΝ-1 που κυκλοφορούν ακόμη στο δίκτυο. Άνθρωποι που γνωρίζουν την κατάσταση μιλούν για ένα θέματα «πραγματικά ανατριχιαστικό», περιγράφουν εικόνες «εγκατάλειψης και μαρασμού» και στοιχηματίζουν ότι σε ένα μήνα «δεν θα έχει μείνει τίποτα όρθιο».

Σιδηροδρομικοί επισημαίνουν ότι η λειψανδρία που προκαλείται από τις μαζικές μετατάξεις, θα στερήσει από τον σιδηρόδρομο πεπειραμένο προσωπικό, με αποτέλεσμα, όπως εκτιμούν, τα railbus που εκτελούν τα εναπομείναντα δρομολόγια, να τεθούν σύντομα εκτός λειτουργίας, λόγω έλλειψης συντήρησης.

Οπότε μάλλον ακούγεται ειρωνικά η χθεσινή ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι «από τη Δευτέρα 24.01.2011 και μέχρι νεωτέρας, αναστέλλεται η κυκλοφορία των δρομολογίων 1350, 1351, 1352, 1353 μεταξύ Πύργου – Καλαμάτας – Πύργου».
Απάντηση
#2
Τελικα μαλλον πρεπει να ασχοληθουν οι ξενοι για να ξυπνησουν οι Ελληνες..
Απάντηση
#3
Τοσα λεφτα τοσος συγχρονος εξοπλισμος και το αποτελεσμα να καταρεει ο ΟΣΕ τι να πω.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#4
Για «εγκληματική» αδιαφορία σε βάρος δημόσιας περιουσίας ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσαν από το υστέρημά τους οι Ελληνες φορολογούμενοι πολίτες, κατηγορεί τους αρμόδιους ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, με αφορμή την κατάργηση του δρομολογίου Πύργου - Καλαμάτας και την ουσιαστική εγκατάλειψη και παράδοση ολόκληρης της υλικοτεχνικής υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου στους κάθε λογής πλιατσικολόγους.
Τα μέλη του συλλόγου, σε μια προσπάθεια να αφυπνίσουν -όπως λένε- τόσο τους τοπικούς βουλευτές που σιωπούν ανεξήγητα όσο και την κυβέρνηση, έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφικό υλικό από το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ Καλαμάτας, επισημαίνοντας το «έγκλημα κατά της δημόσιας περιουσίας» σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες κάνουν από χθες τον γύρο του κόσμου μέσα από την ιστοσελίδα των Φίλων του Σιδηροδρόμου www.amnizia.com και ήδη υπάρχουν έντονες αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο.

Οπως καταγγέλλουν τα μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, οι συγκεκριμένες φωτογραφίες δείχνουν το έγκλημα εναντίον της δημόσιας περιουσίας (κάποιοι το υπολογίζουν στα 200 εκατ. ευρώ) που συντελείται στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου με την εγκατάλειψη πανάκριβου τροχαίου υλικού και εξειδικευμένου εξοπλισμού στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα.

«Σε λίγες μέρες οι εγκαταστάσεις αυτές κλείνουν οριστικά και παραδίδονται αφύλακτες και χωρίς περίφραξη στο έλεος των πλανόδιων παράνομων συλλεκτών μετάλλου για scrap που θα ολοκληρώσουν την καταστροφή που ξεκίνησε από τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών, κλείνοντας έτσι άδοξα την ιστορία 120 ετών του Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου», -αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση- καταγγελία, ενώ δίδεται μια πλήρης εικόνα, αλλά και ο αναλυτικός κατάλογος των όσων βρίσκονται στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ Καλαμάτας.

* Πανάκριβα μηχανήματα υψηλής σιδηροδρομικής τεχνολογίας, πολλά εκ των οποίων αποκτήθηκαν τα τελευταία 3 χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ, όπως:

* το σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων (κατασκευάστηκαν το 2007 και δεν λειτούργησαν ποτέ).

* Το κτίριο αποθήκευσης άμμου (κατασκευή του 2007, δεν λειτούργησε ποτέ).

* Το κτίριο του υποδαπέδιου τόρνου και το αντίστοιχο μηχάνημα, η καινούργια ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων και όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός εγκαταλείπονται έτσι απλά, χωρίς καμιά ντροπή.

Παράλληλα, η τεράστια έκταση που απαλλοτριώθηκε προ 3 ετών όπισθεν του μηχανοστασίου προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα κτιριακά έργα επέκτασης των δραστηριοτήτων του, μένει και αυτή ανενεργή. Πανάκριβο και αξιόλογο τροχαίο υλικό, μέρος του οποίου αποκτήθηκε προ 6 ετών, πετιέται κυριολεκτικά στα σκουπίδια:

* Από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουργιες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες RAILBUS, που αγοράστηκαν το 2004 αντί 3 εκατομμυρίων ευρώ η καθεμία, οι 7, αν και σε καλή λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες σε διάφορες γραμμές του μηχανοστασίου. Οι υπόλοιπες 5 κυκλοφορούν προσωρινά στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου (χωρίς καμία συντήρηση και τεχνική υποστήριξη, αφού όλη η τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό της Καλαμάτας παύει να υφίσταται σε λίγες μέρες) και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης.

* Εγκαταλειμμένες, με τα χορτάρια να θεριεύουν δίπλα τους, βρίσκονται επίσης 10 σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-4 INTERCITY και 6 δίδυμες αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ-1, οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν από λίγο καιρό ταξίδευαν αδιάκοπα στις γραμμές τις Πελοποννήσου.

* Μαζί με αυτά βρίσκονται εγκαταλειμμένα, αλλά σε λειτουργική κατάσταση ντιζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μοναδικοί στον κόσμο μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα και ανταλλακτικά.

«Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αποτίμηση αυτής της περιουσίας, που μαζί με τα 75 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν για την πρόσφατη ριζική ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, απαξιώνονται προκειμένου να εξοικονομηθούν τα 4 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για τη συνέχιση της λειτουργίας του τρένου στην Πελοπόννησο», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση-καταγγελία και επισημαίνεται:

Οργανωμένη απαξίωση

«Το κλείσιμο του Πελοποννησιακού Σιδηροδρόμου με μαφιόζικο τρόπο εκ μέρους του υπουργείου, κατασυκοφαντώντας επί χρόνια τους εργαζόμενους με τη βοήθεια αρκετών ΜΜΕ, χρησιμοποιώντας πλασματικά και ψευδέστατα στοιχεία περί κόστους λειτουργίας, πληροτήτων αμαξοστοιχιών και εισπράξεων και με τη σφραγίδα τυχάρπαστων εταιρειών συμβούλων που ουδεμία σχέση είχαν με τη συγκοινωνιολογία, είναι γεγονός και έγινε με την τακτική του "ώριμου φρούτου" μετά από πολυετείς προσπάθειες απαξίωσης και εκδίωξης των επιβατών με πολλούς τρόπους. Και το όφελος της εξουδετέρωσής του, θα καρπωθούν τώρα οι ανταγωνιστές του, οι ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες και οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι...».

Εκφράζοντας την ομόφωνη άποψη του Δ.Σ. του άνω συλλόγου ο Ηλίας Νταίβις, γιατρός το επάγγελμα και μέλος του Δ.Σ., επισημαίνει στην «Ε»:

«Σε μια οικονομικά κρίσιμη εποχή για τη χώρα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, σε εφαρμογή τού πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 3891/32010 περί εξυγίανσης του ΟΣΕ, αποφασίζουν μαζική αναστολή τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, όπως το Δίκτυο Πελοποννήσου μήκους περίπου 500 χλμ., χωρίς προηγουμένως στα πλαίσια των διαδικασιών διαφάνειας της διαχείρισης κρατικών πόρων (opengov, diavgeia), να έχουν ενημερώσει το λαό της χώρας και ειδικότερα των περιοχών που πλήττονται από την κατάργηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Η κατάργηση του Δικτύου Πελοποννήσου είναι το αποτέλεσμα απαράδεκτων μεθοδεύσεων των τελευταίων 3 ετών, που αποσκοπούσαν στην "εκδίωξη" των επιβατών ώστε να παρουσιαστεί κατόπιν η μέγιστη ζημία και το ανώφελο της συνέχισης λειτουργίας του. Είναι χαρακτηριστικό πως η ημερήσια κίνηση του σταθμού της Καλαμάτας, που το 2008 αριθμούσε 1.000 επιβάτες, ακολούθησε πτώση παράλληλη με τη σταδιακή περικοπή των δρομολογίων προς Μεσσήνη, ΤΕΙ Καλαμάτας και τους λοιπούς προορισμούς εντός και εκτός νομού, καθώς και την (εκ του πονηρού) δρομολόγηση τρένων σε άστοχες ώρες που δεν εξυπηρετούσαν κανέναν... Είναι γεγονός πως το Δίκτυο Πελοποννήσου απαιτεί μόλις 4 από τα 50 εκατ. ευρώ της κρατικής επιδότησης για να συνεχίσει τη λειτουργία του.

Αυτό προκύπτει από ανασχεδιασμό παραγωγικών διαδικασιών με αλλαγές κυκλοφοριακών διατάξεων, μειωμένη επάνδρωση αμαξοστοιχιών, αυτοματοποίηση λειτουργιών, που δεν προτείνονται στο επιχειρησιακό σχέδιο, ούτε φυσικά όλα αυτά τα χρόνια, που συκοφαντήθηκε ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα ως μέσο, υπήρξε η βούληση να εξορθολογιστούν. Ζητούμε τις απαντήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα ανωτέρω, τη δημοσιοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, το οποίο ευθέως αμφισβητούμε και επίσης θέτουμε προ των ιστορικών τους ευθυνών, τους πολιτικούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το συντελεσθέν έγκλημα κατά της ιστορίας και κυρίως κατά του μέλλοντος της χώρας μας».

Οπως κατήγγειλε χθες σην «Ε» ο γ.γ. του Εργατικού Κέντρου Πύργου Ηλείας και σιδηροδρομικός Σάκης Γιαννόπουλος, την ώρα που τα δρομολόγια καταργούνται και οι σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, ιδιωτική εταιρεία που ειδικεύεται στις ηλεκτρονικές υποδομές, μετέβη προ ημερών στον εδώ και οκτώ μήνες κλειστό σταθμό του ΟΣΕ της Ολυμπίας για συντήρηση... «Ποιος κοροϊδεύει ποιον;», αναρωτήθηκε ο συνδικαλιστής.

!Μπαράζ συλλήψεων είχαμε το τριήμερο, αλλοδαπών που έκλεβαν χάλκινους αγωγούς, μετασχηματιστές και καλώδια από τον ΟΣΕ στις Σέρρες και στη Βοιωτία. Συνελήφθησαν τέσσερις Ρουμάνοι ηλικίας 21, 25, 19, και 27 ετών διότι έκλεψαν χάλκινους αγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος 480 κιλών του ΟΣΕ, της εναέριας γραμμής ηλεκτροκίνησης Θηβών - Λαμίας. Στην κατοχή τους βρέθηκε ακόμα ινδική κάνναβη 8,8 γραμμαρίων. Εις βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία. Σήμερα οδηγούνται στον εισαγγελέα Σερρών.

Μ. ΠΙΝ.
Απάντηση
#5
Θα τα βλέπει από ψηλά ο Τρικούπης και θα καταριέται την ώρα και την στιγμή...

Φέρτε τουλάχιστον ιδιώτες να τα δουλέψουν. Δεν μπορεί να μείνουν τα 2/3 της Πελοποννήσου χωρίς τρένο!
Απάντηση
#6
Στις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πελοποννήσου, όπως και σε ολόκληρη τη χώρα, βρίσκεται εγκαταλειμμένο και έχοντας υποστεί βανδαλισμούς τροχαίο υλικό ανεκτίμητης ιστορικής και μουσειακής αξίας.

Δυστυχώς η πολιτική του Οργανισμού στον τομέα των Μουσειακών Σιδηροδρόμων είναι ανύπαρκτη και κάποιες προσπάθειες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια έπεσαν στο κενό.

Οπως αποκαλύπτει στην «Ε» ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, το Ελληνικό Σιδηροδρομικό Δίκτυο διαθέτει πανέμορφες σιδηροδρομικές διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, καθώς και διαδρομές που προσεγγίζουν αρχαιολογικούς χώρους διεθνούς εμβέλειας και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Παράλληλα, υπάρχει παροπλισμένο πλουσιότατο και αξιολογότατο τροχαίο υλικό, που αποτελείται από μηχανές και βαγόνια διαφόρων τύπων, προέλευσης και έτους κατασκευής.

Ατμάμαξες

Ετσι λοιπόν ιστορικές ατμάμαξες των αρχών του 20ού αιώνα, ξύλινα βαγόνια, προπολεμικές πετρελαιοκίνητες αυτοκινητάμαξες και βαγόνια του ιστορικού Orient Express βρίσκονται εγκαταλειμμένα στην τύχη τους, σε αφύλακτους χώρους ανά το δίκτυο, εκτεθειμένα στους πλιατσικολόγους και τις καιρικές συνθήκες. Πολλά απ' αυτά κατά καιρούς έχει ζητηθεί να αποκτηθούν από σιδηροδρομικούς φορείς της Ευρώπης (όπως το τουριστικό δίκτυο Harts Bahn στη Γερμανία), προκειμένου να αποκατασταθούν και να λειτουργήσουν και πάλι έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης.

Στο δίκτυο Πελοποννήσου τη δεκαετία του '90 ανακαινίστηκαν και κυκλοφόρησαν σποραδικά σε εκδρομικές αμαξοστοιχίες:

* Η πετρελαιοκίνητη αυτοκινητάμαξα DEDIETRICH γαλλοαυστριακής κατασκευής, κυκλοφορίας 1951.

* Η ατμάμαξα του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, κυκλοφορίας 1896.

* Η ατμάμαξα Vulcan 7108 κυκλοφορίας 1946.

* Ρ.Ο. Esslingen/ferrostaal κυκλοφορίας 1958.

* Δύο βαγόνια των ΣΠΑΠ κυκλοφορίας 1914 και το επιβατικό βαγόνι «Πολεμιστής».

Μ.ΝΟΔ.
Απάντηση
#7
Του ΜΑΚΗ ΝΟΔΑΡΟΥ
Τον ασκό του Αιόλου των αποκαλύψεων, για τη γενικότερη απαξίωση της περιουσίας του ΟΣΕ, στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου, άνοιξε το χθεσινό δημοσίευμα της «Ε» για τις πανάκριβες αμαξοστοιχίες που βρίσκονται στο έλεος των πλιατσικολόγων στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας.
Σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, ενεργοί πολίτες και τοπικοί φορείς της περιοχής καταγγέλλουν την επί σειρά ετών προκλητική αδιαφορία και την περίεργη στάση των αρμοδίων στο ζήτημα της περιουσίας του σιδηροδρόμου, υπογραμμίζοντας ότι η περίπτωση του μηχανοστασίου της Καλαμάτας δεν είναι η μοναδική περίπτωση εγκατάλειψης πανάκριβης δημόσιας περιουσίας.

Υπάλληλοι του ΟΣΕ της Ηλείας αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, με την ανοχή της Πολιτείας, διαχειρίστηκαν τεράστια χρηματικά ποσά για την τεχνική αναβάθμιση των σταθμών από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, οι οποίοι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Οπως τονίζουν, η αναβάθμιση έγινε μάλλον «για να τα πάρουν οι μεσάζοντες» από τις μεγάλες εταιρείες που είχαν αναλάβει τα έργα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα πανάκριβα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων που εγκαταστάθηκαν στους κεντρικούς σταθμούς από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα και δεν λειτούργησαν ποτέ· αλλά και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι μεγάλες ποσότητες γραφικής ύλης και τα πανάκριβα έπιπλα που μπήκαν στη θέση των παλαιών. Σήμερα όλα αυτά -όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί- έχουν παραδοθεί στη τύχη τους, πολλά έχουν κλαπεί και κανείς δεν γνωρίζει την πλήρη εικόνα της εξαθλίωσης.

Στον Πύργο Ηλείας οι σιδηροδρομικοί αποκάλυψαν ότι τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αμαξοστασίου, το οποίο όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει, καθώς η γραμμή καταργήθηκε. Το συγκεκριμένο έργο κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Στην πεδινή Ηλεία οι κάτοικοι κατήγγειλαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κυλλήνη-Καβάσιλα, που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια ως οικονομικά ασύμφορη, έχει μετατραπεί σε οικόπεδα (!) καθώς κάποιοι με την ανοχή ή την αδιαφορία των αρμοδίων του ΟΣΕ καταπάτησαν μέχρι και τα σημεία από όπου περνούσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησαν μέχρι και στο αυθαίρετο ξήλωμά τους.

Μερικά χιλιόμετρα νοτιότερα, οι σιδηροδρομικοί της Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καλαμάτας κατήγγειλαν στην «Ε» την υποκριτική και εκτός λογικής στάση των αρμοδίων, που από τη μια καταργούν τη συγκοινωνία με το τρένο και από την άλλη συνεχίζουν να αναβαθμίζουν με τεράστιο κόστος τις σιδηροδρομικές γραμμές που ποτέ δεν θα λειτουργήσουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα -όπως λένε- η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004 και σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι εργασίες ολοκληρώνονται με κόστος που αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

«Φανταστείτε τι φαγοπότι έγινε εκεί για την αναβάθμιση της καταργημένης γραμμής, αν σκεφτούμε ότι το 1880, όταν τα τεχνικά συνεργεία χρησιμοποιούσαν κασμάδες, δεν αναβάθμισαν, αλλά κατασκεύασαν εξ ολοκλήρου τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή μέσα σε τρία χρόνια».

Τοπικοί παράγοντες της Ηλείας ανέφεραν ότι επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη άρχισε να μελετάται το μεγάλο όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμάτας, αλλά ξέχασαν να μελετήσουν πώς θα περνούσαν τα τρένα από το Ρίο - Αντίρριο! Οι αρμόδιοι τότε δεν σκέφτηκαν να εντάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται. *
Απάντηση
#8
Για όλα αυτά όμως, κουβέντα από τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ όλα αυτά τα χρόνια. Μόνο για εργασιακά θέματα, κήρυσσαν απεργία ή εκαναν κινητοποίηση. Άξιοι!
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)