Αξιολόγηση Θέματος:
  • 4 Ψήφοι - 4.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Σε δρομολογιο παρανοιας
#1
Περιπτώσεις κακοδιαχείρισης στην ΕΘΕΛ που αγγίζουν τα όρια της παράνοιας καταγγέλλει στην «Ε» ο πρόεδρος των εργαζομένων στα λεωφορεία, Νίκος Κουλουμπαρίτσης.

Πρόκειται για χαρακτηριστικά παραδείγματα που οδήγησαν τις Αστικές Συγκοινωνίες σε χρέη 3,4 δισ. ευρώ και την ΕΘΕΛ σε 1,3 δισ. Την ίδια στιγμή, σε λίστα αποσπασμένων υπάλληλων των ΗΛΠΑΠ σε υπουργεία και κόμματα, εμφανίζεται και οδηγός που εργάζεται πλέον για τη γενική γραμματεία του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και τον ίδιο τον γ.γ. Χάρη Τσιώκα, που λαμβάνει ετησίως 62.700 ευρώ...

«Παράγουμε το 80% του συνολικού συγκοινωνιακού έργου και το κράτος μάς δίνει μόνο το 18% των συνολικών επιδοτήσεων στα ΜΜΜ. Ο ΟΑΣΑ μοιράζει σε όλους εκτός από την ΕΘΕΛ. Σώζουν τους μικρούς και επειδή θεωρούν ότι εμείς δεν σωζόμαστε με τίποτα μας έχουν καταδικάσει», λέει ο κ. Κουλουμπαρίτσης.

Για το θέμα των εσόδων από τα εισιτήρια, που συνεχώς εμφανίζονται τα ίδια, ο συνδικαλιστής της ΕΘΕΛ τονίζει ότι έχει επανειλημμένως ζητήσει μια απάντηση αλλά κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να τη δώσει.

«Πέρσι είχαμε 421 εκατομμύρια επιβάτες με 1 ευρώ κόστος εισιτηρίου. Τα έσοδα ήταν 104 εκατομμύρια. Τόσα ήταν τα έσοδα και το 2001 και το 2002, που το εισιτήριο ήταν φθηνότερο. Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται αυτό;». Οπως επισημαίνει ο κ. Κουλουμπαρίτσης το ενιαίο εισιτήριο ήταν η ταφόπλακα των συγκοινωνιών, προσθέτοντας ότι οι επιδοτήσεις υπολογίζονται με μαθηματικό τύπο του 2000, χρονολογία που δεν υπήρχε το Μετρό.

Μια άλλη περίπτωση κακοδιαχείρισης, σύμφωνα πάντα με τον κ. Κουλουμπαρίτση, είναι και η ασφάλιση του στόλου της ΕΘΕΛ. «Επί μια δεκαπενταετία ασφαλιζόμαστε στην ίδια εταιρεία στην οποία καταβάλλουμε 13 εκατομμύρια ετησίως και παίρνουμε πίσω 3. Αν είχαμε δικό μας ασφαλιστικό κεφάλαιο θα παίρναμε πίσω 10 εκατομμύρια. Το εξοργιστικό είναι δε ότι πληρώνουμε 1 εκατομμύριο το χρόνο για να ασφαλίσουμε τα λεωφορεία για τυφώνες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα που δεν έχουν συμβεί ποτέ στην Αθήνα».

Την ίδια στιγμή, τέσσερα διώροφα ανοιχτού τύπου λεωφορεία που κόστισαν 1.560.000 ευρώ είναι παρατημένα να σκουριάζουν στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Ο διαγωνισμός έγινε επί Νέας Δημοκρατίας με σκοπό να δημιουργηθεί η γραμμή 500 που θα έκανε το γύρο των αξιοθέατων της Αθήνας, γραμμή που παραμένει μονοπώλιο ιδιώτη. Τα οχήματα παρελήφθησαν πριν από τέσσερις μήνες και παραμένουν αναξιοποίητα.

Μεγάλα ποσά χάνονται, όπως λέει ο κ. Κουλουμπαρίτσης, και από την έλλειψη προσωπικού. «Είμαστε 5.300 οδηγοί και έπρεπε να έχουμε άλλους 1.300. Το αποτέλεσμα είναι επειδή δεν επαρκούμε να δουλεύουμε τα ρεπό μας και φυσικά να τα πληρωνόμαστε. Αν σήμερα το κράτος έκανε προσλήψεις 600 οδηγών, δεν θα άλλαζε το μισθολογικό κόστος της ΕΘΕΛ».

Περίεργες χαρακτηρίζονται και οι 78 αποσπάσεις οδηγών σε διάφορα υπουργεία και κόμματα όπως αυτή του οδηγού ΗΛΠΑΠ που έγινε οδηγός του γ.γ. Μεταφορών και λαμβάνει περισσότερα από 62.000 ευρώ το χρόνο. Ο Χάρης Τσιώκας δήλωσε χαρακτηριστικά στην «Ε» ότι «ο άνθρωπος υπήρχε εδώ πριν από μένα και πιθανότατα θα υπάρχει και μετά από μένα». Προανήγγειλε δε ότι οι αποσπάσεις από προβληματικές εταιρείες που αφορούν το υπουργείο του θα σταματήσουν μέσω του σχεδίου νόμου που παρουσιάζεται σήμερα. «Οι αποσπάσεις είναι νόμος του κράτους και παρ' όλο που δεν θεωρούμε ότι είναι παράνομες, θα τις καταργήσουμε σε ό,τι μας αφορά». Για το θέμα της δυσανάλογης επιδότησης και συγκοινωνιακού έργου της ΕΘΕΛ τόνισε ότι «το θέμα δεν είναι η επιδότηση, αλλά η βιωσιμότητα. Τα ελλείμματα δεν προήλθαν απ' αυτό, οφείλονται σε πολλές αιτίες. Δεν είναι μια πράξη ή παράλειψη, αλλά συνδυασμός κακοδιαχείρισης, έλλειψης ελέγχου και κακοδιαχείρισης. Πηγη ειδησης / Ελευθεροτυπια.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)