Αξιολόγηση Θέματος:
  • 11 Ψήφοι - 2.82 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] «Πράσινο» στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες
#1
Το σχέδιο του νομοσχεδίου βρίσκεται εδώ.

Τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, μετά την έγκριση του υπουργικού συμβουλίου. Προβλέπονται συγχωνεύσεις φορέων, μετατάξεις περίπου 1.500 υπαλλήλων και αλλαγές στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας κατά το πρότυπο του ΟΣΕ

Βασικοί άξονες
Όπως δήλωσε ο κ. Ρέππας βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.

Συγχωνεύσεις
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν σήμερα υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η συγχώνευση των εταιρειών – φορέων συγκοινωνιών σε δύο εταιρείες: Την εταιρεία «ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (OΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα οδικών συγκοινωνιών και θα προκύψει από την απορρόφηση της ΗΛΠΑΠ από την ΕΘΕΛ και την εταιρεία «ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ΣΤΑΣΥ), η οποία θα αποτελέσει το νέο φορέα μέσων σταθερής τροχιάς και θα προκύψει από την απορρόφηση των ΗΣΑΠ και ΤΡΑΜ από την ΑΜΕΛ

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Επιπλέον, θα καλύπτει όλη την «Καλλικρατική» Περιφέρεια Αττικής και θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις ή συμφωνίες με τα ΚΤΕΛ και τις δημοτικές συγκοινωνίες.

Αυστηρός έλεγχος στα οικονομικά
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης αυστηρό έλεγχο στα οικονομικά των εταιρειών, ώστε να μην ξεφύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται ειδική μονάδα παρακολούθησης, ανά τρίμηνο, της υλοποίησης των επιχειρησιακών στοιχείων κάθε εταιρείας και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.

Μετατάξεις
Σχετικά με το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Θα καταγγελθούν δε οι υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.

Στο σημείο αυτό ο υπουργός επεσήμανε ότι το μισθολογικό κόστος αυτή τη στιγμή ανέρχεται στο 78%, έναντι του 65% που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έφερε παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία το μέσο μισθολογικό κόστος για το Τραμ είναι 31.500 ευρώ το χρόνο και για τον ΗΣΑΠ 86.300 ευρώ το χρόνο.

Eισιτηριοδιαφυγή
Σε ό,τι αφορά το εισιτήριο και την εισιτηριοδιαφυγή, ο κ. Ρέππας σημείωσε είπε ότι εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Μετρό η λαθρεπιβίβαση είναι 7%, όσο και ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος, ενώ για τα λεωφορεία φτάνει το 40%.

Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.

Έλλειμμα φορέων
Για το έλλειμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το 2009 ανήλθε στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός, το 2009 το συνολικό έλλειμμα έφτασε τα 472 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 εκτιμάται ότι μειώθηκε στα 390 εκατομμύρια και η πρόβλεψη για το 2011 είναι να συρρικνωθεί στα 150-155 εκατομμύρια ευρώ.

Κινητοποιήσεις εργαζομένων
Ο κ. Ρέππας, αφού επανέλαβε ότι με το νομοσχέδιο διασφαλίζονται τόσο ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών, όσο και το δικαίωμα στην εργασία των υπαλλήλων, απηύθυνε έκκληση στους εργαζόμενους να συμβάλουν στην προσπάθεια εξυγίανσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και να λαμβάνουν υπόψη τους το κοινωνικό συμφέρον αλλά και τα δικαιώματα του επιβατικού κοινού.

Ερωτηθείς δε σχετικά με το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να πραγματοποιήσουν την Πέμπτη την απεργία τους, ακόμη και στην περίπτωση που κηρυχθούν παράνομες από τη Δικαιοσύνη, απάντησε ότι στην περίπτωση αυτή θα υποστούν τις συνέπειες και θα τηρηθεί η νομιμότητα.

Διόδια
Σε ερώτηση για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με όσους πολίτες αρνούνται να πληρώσουν διόδια στους δρόμους, δήλωσε ότι «με βάση τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί επί υπουργίας Σουφλιά είμαστε υποχρεωμένοι ως ελληνικό δημόσιο να διευκολύνουμε τους παραχωρησιούχους (τις κοινοπραξίες) ώστε να ασκούν έλεγχο και να εισπράττουν τα διόδια. Όταν μας στέλνουν αιτήματα και μας ζητούν στοιχεία για όσους οδηγούς σηκώνουν τις μπάρες είμαστε υποχρεωμένοι να τους τα δίνουμε».
Απάντηση
#2
Εδω ειμαστε!

http://www.opengov.gr/yme/?p=1214
Απάντηση
#3
Πάντως αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το ότι μία εταιρεία συγκοινωνιών θα ονομάζεται ΣΤΑΣΗ (έστω και ανορθόγραφα).Tongue
Απάντηση
#4
Με τροποποιήσεις σε επιμέρους άρθρα, μετά το δημόσιο διάλογο με όλους τους φορείς, κατατέθηκε στη βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την «Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των Αστικών Συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής».

Οι τροποποιήσεις είναι οι εξής:

- Στο άρ.12, παρ.1 αφαιρέθηκε ο όρος περί «κατάργησης» Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και πλέον μιλούμε για «αντικατάσταση» των Συλλογικών Συμβάσεων στο πλαίσιο των νέων Οργανισμών

- Στο άρ. 3, διευκρινίστηκε ότι η διαγραφή χρεών αφορά και στα χρέη του ΟΑΣΑ

- Στο άρ. 9, παρ.4 διευκρινίζεται ότι μετά τους αιτούντες μετάταξη, θα ακολουθήσουν κατά προτεραιότητα οι ήδη αποσπασμένοι εκτός Ομίλου ΟΑΣΑ

- Στο άρ.9, παρ.4 επίσης, εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική μετάταξη οι θεμελιώνοντες συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του έτους, οι οποίοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους αυτού

- Στο άρ. 5, παρ.1 αφαιρέθηκε η πρόβλεψη για σύμπραξη του ΟΑΣΑ με Νομικά Πρόσωπα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

- Στο άρ. 11, παρ.4 έγινε δεκτό, να μην ισχύουν τα αρχικά οργανογράμματα υποχρεωτικά για τρία χρόνια.

Το υπουργείο Υποδομών έκανε ακόμη δεκτή την πρόταση για μελέτη εντός ενός χρόνου, του μοντέλου λειτουργίας μιας εταιρείας. Θετικά αντιμετωπίζεται μια σειρά άλλων θεμάτων, που μπορεί να ενσωματωθούν κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου υπογραμμίζεται ότι στόχος του εν λόγω νομοθετήματος είναι η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών, η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης, η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος, η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο από τις πέντε εταιρείες που λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα του ΟΑΣΑ δημιουργούνται δύο νέοι φορείς, ένας για τις Οδικές συγκοινωνίες, Τρόλεϊ και λεωφορεία και ένας για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, Τραμ, Μετρό ΗΣΑΠ Συγκεκριμένα, η ΕΘΕΛ θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.

Ο ΟΑΣΑ, ως Μητροπολιτικός φορέας, θα είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, οργάνωση, συντονισμό και έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.

Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης:

- Τη σύσταση ειδικής Μονάδας η οποία ανά τρίμηνο θα παρακολουθεί τα οικονομικά στοιχεία των εταιριών και σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα.

- Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου.

- Μετάταξη περίπου 1500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες.

- Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

- Μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή.

- Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Απάντηση
#5
(27-01-2011, 11:07 PM)Cmaniac Έγραψε: - Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.

- Μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή.


ΚΑΝΕΙΣ, μα ΚΑΝΕΙΣ δεν σκέφτηκε καν να κάνει κάτι για τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων!!!!!!!!!!!
114, 115, 149, 170, Ε22 (το Γ1 να 'ταν κι άλλο.........)
Απάντηση
#6
(28-01-2011, 12:19 AM)cmegas Έγραψε: ΚΑΝΕΙΣ, μα ΚΑΝΕΙΣ δεν σκέφτηκε καν να κάνει κάτι για τα σημεία διάθεσης των εισιτηρίων!!!!!!!!!!!

Όπως επίσης έπρεπε να αυξηθούν λιγότερο οι τιμές των καρτών, διότι πρόκειται για σταθερούς πελάτες του ΟΑΣΑ και σίγουρα έσοδα για τον Οργανισμό.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#7
(30-01-2011, 05:15 PM)ELBO O405GN Έγραψε: Όπως επίσης έπρεπε να αυξηθούν λιγότερο οι τιμές των καρτών, διότι πρόκειται για σταθερούς πελάτες του ΟΑΣΑ και σίγουρα έσοδα για τον Οργανισμό.

Τωρα σωθηκες, αυτοι θελουν εισπραξεις χωρις να νοιαζονται.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Tο Βήμα] Γεννήθηκαν η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ στις αστικές συγκοινωνίες Konstantinos MercedesBenz 0 2.587 28-06-2011, 09:40 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [ΥΜΕ] ΔΤ:Έλεγχος Λαθρεπιβίβασης στις Αστικές Συγκοινωνίες Cmaniac 0 2.107 16-04-2011, 10:17 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac
  [ΥΜΕ] ΔΤ: Αύξηση εσόδων 7,5% το Μάρτιο στις Αστικές Συγκοινωνίες Cmaniac 3 4.569 15-04-2011, 10:37 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  [YME] Συνέντευξη Τύπου: Το «πράσινο κύμα» και οι αστικές συγκοινωνίες Cmaniac 2 3.513 11-06-2010, 01:14 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Cmaniac

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)