Αξιολόγηση Θέματος:
  • 6 Ψήφοι - 2.5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Υπαγωγή του ΚΤΕΛ Αττικής στον ΟΑΣΑ - υπέρ και κατά
#1
Το νέο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες προβλέπει ότι πλέον ο ΟΑΣΑ ως μητροπολιτικός φορέας θα έχει ευθύνη για όλες τις συγκοινωνίες εντός της Περιφέρειας Αττικής, εκτός από τα νησιά. Αναφέρει ότι και τα ΚΤΕΛ θα τελούν υπό την εποπτεία του, χωρίς όμως να διευκρινίζει αν εν τέλει τα εισιτήρια του ΟΑΣΑ, συμπεριλαμβανομένων των καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα ισχύσουν στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα αστικά τμήματα της διαδρομής τους.

Εάν ισχύσει κάτι τέτοιο, πιστεύω ότι θα έχει κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα:
- Λεωφορεία των ΚΤΕΛ με αρκετές κενές θέσεις κινούνται κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων της Αθήνας όπου οι παράλληλες γραμμές της ΕΘΕΛ έχουν αρκετή κίνηση. Παράδειγμα η Λεωφ. Μεσογείων που την εξυπηρετούν τα λεωφορεία και προς τα Μεσόγεια (Σούνιο, Λαύριο, Κερατέα κ.τ.λ.) και προς Μαραθώνα, Ραφήνα, Νέα Μάκρη κ.τ.λ.. Αυτές οι γραμμές θα μπορούσαν να αποφορτίσουν τις αντίστοιχες του Ο.Α.Σ.Α. όπως οι Α5/Β5.
- Σε άλλες περιπτώσεις θα μπορούσαν να προσφέρουν μια εναλλακτική - ταχύτερη - μετακίνηση. Π.Χ. με μια μικρή παράκαμψη στην Νέα Κηφισιά, το ΚΤΕΛ που κινείται στην Ε.Ο. Αθήνας-Λαμίας (προς Καπανδρίτι, Πολυδένδρι, Βαρνάβα κ.τ.λ.) μπορεί να προσφέρει ταχύτερη μετακίνηση προς το κέντρο από τα αστικά λεωφορεία, προς περιοχές όπως η Κηφισιά, η Νέα Ερυθραία, το Μενίδι, η Λυκόβρυση κ.ά. με ανταπόκριση στα αστικά λεωφορεία στην Κάτω Κηφισιά.
- Στην περίπτωση της Σαρωνίδας, το Ε22 κατ' εμέ πρέπει να σταματήσει με την σημερινή του μορφή. Είναι μια γραμμή με πολύ μεγάλο μήκος και επιρρεπής σε καθυστερήσεις, ενώ τα αστικά λεωφορεία είναι ίσως κουραστικά για τόσο μεγάλες διαδρομές. Τα πούλμαν του ΚΤΕΛ είναι σαφώς καταλληλότερα για την απευθείας διαδρομή κέντρου Αθήνας - Σαρωνίδας. Αντίθετα, ο ΟΑΣΑ μπορεί να εξυπηρετεί την Σαρωνίδα με τοπικά δρομολόγια, πυκνότερα από το τωρινό Ε22, ήτοι με επέκταση του 330 από την Αγία Μαρίνα να συνδέει την Σαρωνίδα με τον σταθμό Κορωπίου, και μια τοπική γραμμή που θα καλύψει το νότιο άκρο του Ε22 από Γλυφάδα ή σταθμό Ελληνικού.
- Το ΚΤΕΛ δεν πιστεύω ότι θα αντιδρούσε αρνητικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς θα του εξασφάλιζε επιπλέον πελατεία άρα και έσοδα σε σταθερή βάση. Αν εφαρμοστεί σωστά, ούτε η ΕΘΕΛ θίγεται καθώς με την αποφόρτιση κάποιων γραμμών της θα έχει μεγαλύτερη ταχύτητα και αξιοπιστία στα υφιστάμενα δρομολόγια, ή θα μπορεί να μεταφέρει κάποια λεωφορεία προς άλλες γραμμές που χρειάζονται περισσότερο.

Η μόνη περίπτωση που η ΕΘΕΛ (και οι άλλες αστικές συγκοινωνίες) θα θίγονταν, θα ήταν η περίπτωση των απεργιών όπου το ΚΤΕΛ, ως ιδιωτική εταιρεία, δεν μετέχει. Αλλά, μετά από αυτήν την κατάσταση που επικρατεί εδώ και δυόμισι μήνες, σιγά μην κάτσουμε να υπερασπιστούμε τα συνδικάτα των αστικών συγκοινωνιών. Με αυτόν τον τρόπο δεν τους στερεί κανείς νομικά το δικαίωμα απεργίας, ξέρουν όμως ότι αν απεργήσουν θα τους φάει άλλος την πίτα...
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)