Αξιολόγηση Θέματος:
  • 8 Ψήφοι - 2.63 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Isotimia.gr] Οι επόμενες μάχες των εργολάβων
#1
του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ

Κατόπιν παρατηρήσεων της Ε.Ε. το έργο ενδέχεται να κατακυρωθεί εκ νέου στον πρώτο μειοδότη, τη Θεμέλη, αντί του προτιμητέου αναδόχου από την Τραμ ΑΕ, της κοινοπραξίας Τομή - Τέρνα Ενεργειακή.

Η επέκταση στον Πειραιά θεωρείται μονόδρομος, καθώς τα έσοδα από τα κόμιστρα στο λιμάνι υπολογίζεται ότι θα καλύπτουν το 70-75% των λειτουργικών εξόδων της Τραμ ΑΕ. Ωστόσο, ο διαγωνισμός κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα, μετά την απόφαση της Τραμ ΑΕ (διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Σπυράκος) να αναθέσει το έργο στον 4ο μειοδότη, την κοινοπραξία Τομή - Τέρνα Ενεργειακή. Προσωρινός ανάδοχος είχε ανακηρυχτεί η Θεμέλη και ακολουθούσαν οι εταιρείες Ελληνική Υδροκατασκευή και Γαντζούλας ΑΤΕ.

Η νέα διοίκηση της Τραμ ΑΕ αποφάσισε για διάφορους λόγους (εσφαλμένη μετάφραση ξένου υπεργολάβου, πιστοποιητικό Βούλας) να απορρίψει τους ανωτέρω συμμετέχοντες, κατοχυρώνοντας το έργο στην κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή - Τομή. Όπως αναμενόταν, η Θεμέλη προσέφυγε στα εθνικά δικαστήρια. Η εταιρεία κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα (η κύρια εκδίκαση είναι το Φεβρουάριο), προσφεύγοντας παράλληλα στην Ε.Ε.

Η κοινότητα, σε πρόσφατη επιστολή της, φαίνεται ότι απορρίπτει το αιτιολογικό της Τραμ ΑΕ με το οποίο κατακύρωσε το έργο στον 4ο μειοδότη, ζητώντας της να συμμορφωθεί με τους κανόνες περί υγιούς ανταγωνισμού. Η Τραμ ΑΕ εξουσιοδότησε το διευθύνοντα σύμβουλο να προσλάβει άμεσα εξειδικευμένο νομικό σύμβουλο, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η εταιρεία δεν κάνει πίσω στην απόφασή της.

Το σίγουρο είναι ότι το έργο κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα, καθότι είναι πιθανό το ενδεχόμενο επαναπροκήρυξής του, καθιστώντας όμηρο το τραμ, το οποίο «βουλιάζει» σε συσσωρευμένες ζημίες άνω των 150 εκατ. ευρώ.

Κατέληξαν σε μία σύμβαση παραχώρησης για την Εγνατία

ΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ τρίμηνο του 2011 τοποθέτησε το Υπουργείο Οικονομικών την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού.

Όπως αποκαλύπτει η «Ι», το Υπουργείο Υποδομών προκρίνει μια σύμβαση παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο των 670 χιλιομέτρων. Παλαιότερα, είχαν επικρατήσει εισηγήσεις να «σπάσει» η Εγνατία σε δύο ή ακόμη και σε τρία κομμάτια. Τώρα, ο σχεδιασμός φαίνεται ότι αλλάζει· προκρίνεται μία σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καλυφθούν ταχύτερα οι δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας.

Το 2008 η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων, χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους. Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, με αποτέλεσμα τραπεζικά ιδρύματα να «απειλήσουν» μέχρι και με κατάσχεση του αυτοκινητοδρόμου. Εξώδικα απέστειλαν και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια, με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και το ΦΠΑ.

Το σίριαλ με τα διόδια στην Εγνατία φτάνει στο τέλος του, μετά τις προειδοποιήσεις της Κομισιόν για παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αφού η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη λειτουργία του από τα τέλη του 2008.

Τους επόμενους 2-3 μήνες θα τοποθετηθούν 6 νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων. Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσουν διόδια σε Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή. Οι προσωρινοί αυτοί σταθμοί θα πάψουν να λειτουργούν, όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.

Ξεμπλοκάρει ο διαγωνισμός του Μετρό

Η ΑΤΤΙΚΟ Μετρό (διευθύνων σύμβουλος Χρήστος Τσίτουρας) ετοιμαζόταν προ ημερών να διοργανώσει συνέντευξη Τύπου, όπου θα αναφερόταν στην επέκταση στον Πειραιά και τη γραμμή 4. Αλλά φαίνεται ότι η φυγή από την Ελλάδα του πρώην προέδρου της Siemens Ηellas Φόλκερ Γιουγκ ματαίωσε τα σχέδιά της. Η Siemens αποτελεί την πέτρα του σκανδάλου για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά, εξαιτίας της έμμεσης συμμετοχής της στο κοινοπρακτικό σχήμα της Άκτωρ (νυν Ελλάκτωρ) με την Τέρνα.

Το έργο διεκδικούν τα σχήματα Impregilo AEΓΕΚ - Seli Ansaldo, FFC Construction - Alpine, Dragados - Μοχλός, Άκτωρ - Τέρνα, Μηχανική και J&PΆβαξ - GhellaAlstomTransport. Όλες οι εταιρείες ακολούθησαν τη δικαστική οδό για να λύσουν τις διαφορές τους.

Η Μηχανική προσέφυγε και στην Ε.Ε., με το αιτιολογικό ότι η Siemens, η οποία έχει συμφωνήσει να προμηθεύσει την κοινοπραξία των Άκτωρ - Τέρνα με τον απαραίτητο ηλεκτρομηχανολογικό υλικό, δεν είχε το δικαίωμα συμμετοχής. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από αλληλογραφία της Αττικό Μετρό με την Ε.Ε., ο διαγωνισμός ξεμπλοκάρει (short list, κατάθεση οικονομικών προσφορών). Η Ε.Ε. έβαλε στο αρχείο την εν λόγω καταγγελία, αν και συνεχίζει να υφίσταται πολιτικό ζήτημα με τη Siemens.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)