Αξιολόγηση Θέματος:
  • 19 Ψήφοι - 2.95 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ΡΟΔΟΣ-Δ.Ε.Σ. ΡΟΔΑ
#1
Επανέρχομαι στην επιχείρηση Δημοτικήσ Συγκοινωνίας στην Ρόδο και σας γράφω λίγα λόγια για την ιστορία της εταιρείας(το κείμενο ειχε γραφεί και στο παλιό φόρουμ)

Κατά την διάρκεια της Ιταλικής κατοχής του νησιού της Ρόδου, οι συγκοινωνίες γινόντουσαν απο την EMSA, μια δημοτική επιχείρηση Λεοφωρείων που εξυπηρετούσε ολόκληρο το νησί.
Με την απελευθέρωση ο Δήμος Ροδίων καταβάλλοντας 500 χιλιάδες λιρέτες πήρε στην ιδιοκτησία του όλο το ανθρώπινο και τροχαίο υλικό της EMSA καθώς και τα μηχανήματα και τις εγκαταστάσεις αυτής.
Επειδή όμως ήταν δύσκολο με το τότε ισχύον διοικητικό σύστημα να λειτουργήσει η επιχείρηση δημιουργήθηκε το 1951 ο Ροδιακός Οργανισμός Δημοτικών Αυτοκινήτων (Ρ.Ο.Δ.Α.).
Επειδή όμως και πάλι η επιχείρηση εξαρτάτο ταμειακά απο τον Δήμο και δεν είχε την ελαστικότητα να αντιμετωπίζει τα διαφορα προβλήματα που προέκυπταν , η τότε δημοτική Αρχή αποφάσισε και το 1955 ιδρύθηκε η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Ρόδου <<ΡΟΔΑ>>,κάτι το πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της εποχής εκείνης αν σκεφτούμε ότι την ίδια περίοδο συστάθηκε η σημερινή Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ) και η Δημόσια Επιχείρηση Φωταερίου (σημερινή ΔΕΗ).
Ο Ροδιακός Οργανισμός Δημοτικών Αυτοκινήτων είχε μέχρι 31/12/1951 το δικαίωμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης όλου του νησιού , όλων των τουριστικών εκδρομών την μεταφορά του ταχυδρομείου και το δικαίωμα εξυπηρέτησης των επιβατών απο Ρόδο προς Αεροδρόμιο και επιστροφή.
Με υπουργική απόφαση το συγκοινωνιακό έργο της ΡΟΔΑ περιλάμβανε και περιλαμβάνει την πόλη της Ρόδου,την περιαστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες:
Κοσκινού,Ιαλυσός,Κρεμαστή,Παστίδα,Μαριτσά,Παραδείσι,καθώς και την υπεραστική περιοχή στην οποία ανήκουν οι τότε Κοινότητες:
Θολόγος,Σορωνή,Φάνες,Καλαβάρδα,Σάλακος,Έμπωνα,Αγ,Ισίδωρος,Μονόλιθος, Διμυλιά,Αρχίπολη,Πλατάνια,Απόλλωνα,Δαματριά,Μανδρικό,Κρητηνία.
Μέχρι σήμερα Η ΡΟΔΑ κατάφερε να επιβιώσει και να προσφέρει συνεχώς το έργο της ,τακτικό και έκτακτο ,χωρίς να έχει λάβει την παραμικρή επιδότηση απο το κράτος όπως συμβαίνει πχ με τον ΟΑΣ Αθηνών.
Στις αρχές του 1999 η ΡΟΔΑ συμμετείχε και στην εκτέλεση διαφόρων προγραμμάτων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων σχετικά με την λειτουργία Βρεφονηπιακών σταθμών,Κέντρων δημιουργικής Απσχόλησης Παιδιών και προγραμμάτων Μέριμνας όντως μια απο τις ελάχιστες Δημοτικές Επιχειρήσεις πανελλαδικά που είχαν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα,δηλαδή δεν όφειλαν ούτε στο ΙΚΑ , ούτε στο Δημόσιο.
Τα τελευταία χρόνια η ΡΟΔΑ έχει προβεί σε συνεχείς ανανεώσεις του στόλου των Λεωφορείων της με αποκορύφωμα την αγορά και δρομολόγηση του πρώτου στην Ελλάδα Τουριστικού τρένου το οποίο κάνει ανελλιπώς city tour στους τουρίστες καθημερινά και με συνεχή δρομολόγια απο το πρωί μέχρι την δύση του ήλιου απο τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώμβριο καθώς και την αγορά και λειτουργεία τριών υβριδικών midi λεοφορείων στην πόλη της Ρόδου.

Για την παραπάνω παρουσίαση θα πρέπει να ευχαριστήσω τον Ko Kαραμανώλη Φώτη (Διευθυντή) και τονΚο Παναγιώτη Εγγλέζο (Πρόεδρο συνδικάτου εργαζομένων & μέλος του ΔΣ Ε.Κ.Ρόδου)για τις πληροφορίες που μου έδωσαν καθώς και για το φωτογραφικό υλικό που θα ανέβει στην gallery
Καλό το Ο302,άλλωστε με αυτό μεγαλώσαμε.
Αλλά σαν τον γλυκό γουργούρισμα του αερόψυκτου Magirus Deutz δεν υπάρχει...
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)