Αξιολόγηση Θέματος:
  • 14 Ψήφοι - 2.64 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ΤΑ ΝΕΑ] Στο κέντρο μόνο με Μετρό
#1
[Εικόνα: Image.ashx?c=13660937&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1]Εκτός του κέντρου της Αθήνας αφήνει τα μπλε λεωφορεία ο καινούργιος σχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, που αρχίζει να υλοποιείται σταδιακά από το υπουργείο Μεταφορών και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, το μεγαλύτερο βάρος των καθημερινών μετακινήσεων θα σηκώσουν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός, ο Προαστιακός και το τραμ, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως ρόλο τροφοδότη προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Βασικός στόχος των αλλαγών που άρχισαν χτες και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του χρόνου, είναι να μειωθούν σημαντικά οι λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν σήμερα τους περιφερειακούς δήμους απευθείας με το κέντρο της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές πλέον θα μεταβληθούν σε τροφοδοτικές κυρίως του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Προαστιακού.

Μόλις χτες εγκαινιάστηκε από τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Σηφουνάκη ο μεγαλύτερος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό του Μετρό «Νομισματοκοπείο», ο οποίος εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 25.000 επιβάτες. Στον συγκεκριμένο σταθμό θα καταλήγουν δέκα γραμμές λεωφορείων από τις περιοχές της Αγίας Παρασκευής και των Μεσογείων, ενώ εντός του Μαρτίου θα τεθεί σε λειτουργία και ο γειτονικός σταθμός «Χολαργός».

Τρεις νέοι σταθμοί
Ο ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει τη δημιουργία και λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου άλλων τριών μεγάλων σταθμών μετεπιβίβασης στο Περιστέρι (Ανθούπολη), στον Ελαιώνα και στο Ελληνικό. Η επιβατική κίνηση της επέκτασης προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη υπολογίζεται ότι θα προσθέσει περίπου 50.000 νέους επιβάτες ημερησίως, ενώ η επέκταση προς το Ελληνικό αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 80.000 επιβάτες. Ο σταθμός του Ελαιώνα που σήμερα εξυπηρετεί μόλις 3.000 επιβάτες την ημέρα, με τη μεταφορά των λεωφορειακών γραμμών στον σχεδιαζόμενο σταθμό μετεπιβίβασης θα εξυπηρετεί πάνω από 10.000 επιβάτες. Όλες οι αλλαγές προχωρούν έχοντας ως βάση τη διαβούλευση που έγινε πρόσφατα με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλους τους συναρμόδιους φορείς, αλλά και την επιστημονική κοινότητα.

Πιλότος για το νέο μοντέλο μετακινήσεων που θα ακολουθηθεί, θα είναι το παράδειγμα του Περιστερίου, όπου εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν καταργηθεί οι μεγάλες λεωφορειακές γραμμές προς το κέντρο και στη θέση τους λειτουργούν τοπικές γραμμές που εξυπηρετούν τη μετεπιβίβαση στο Μετρό. Οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριστούν οι χρόνοι των διαδρομών έως 30%. Το μέτρο της μείωσης των λεωφορειακών γραμμών σχεδιάζεται να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα στους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Χαϊδαρίου, Παπάγου, Χολαργού, Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Υμηττού. Θα ακολουθήσουν η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και η Βάρη, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και στο Θριάσιο Πεδίο. «Το μεγάλο στοίχημα του νέου εγχειρήματος θα είναι να καταπολεμηθεί η διστακτικότητα του επιβατικού κοινού για τις μετεπιβιβάσεις, στις οποίες άλλωστε στηρίζεται η φιλοσοφία των αλλαγών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ. Διαδημοτικές γραμμές
Η όλη προσπάθεια θα ενισχυθεί και με την ίδρυση νέων διαδημοτικών γραμμών. Η πρώτη γραμμή που σχεδιάζεται θα συνδέσει τους Δήμους Μελισσίων- Βριλησσίων- Αμαρουσίου- Λυκόβρυσης- Πεύκης. Στη Δυτική Αθήνα μια δεύτερη γραμμή θα συνδέει Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα και Αιγάλεω.

Πάντως, οι περιοχές που δεν καλύπτονται ακόμα από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κυρίως από τις λεωφορειακές γραμμές- κορμούς, οι οποίες θα εξακολουθούν να καταλήγουν στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας. Παράλληλα, όμως, θα ενισχυθεί και η δημοτική συγκοινωνία.
Απάντηση
#2
Η πρώτη διαδημοτική που αναφέρει το άρθρο είναι η 555! Πάντως έχω βαρεθεί να ακούω μεγαλεπήβολα σχέδια χωρίς υλοποίηση.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#3
Τι μας λένε ρε! Είναι απολύτως φυσιολογικό οι γραμμές Α11, Β11, 719, 747, Γ12, 701 και 704 να πηγαίνουν στο σταθμό της Ανθούπολης! Τι να σας πω. Να δω μετά τι θα γίνει στη Θηβών! Για να μη μιλήσω για τη Λιοσίων, όπου λόγω καμίας γραμμής θα γίνεται επίσης χαμός από αυτοκίνητα! Αν είναι δυνατόν. Ας φτιάξουν ποτέ ένα χάρτη της προκοπής! Έλεος δηλαδή!
Απάντηση
#4
Smile Εγς νομλιζω ότι η μεταφορά των αφετηριών στους σταθμούς του μετρό και η διακοπή της ΑΝΟΗΤΗΣ ονομασίας των γραμμών με προθεματικό ένα γράμμα θα επιφέρει μόνο καλά (και κυρίως συχνότερα δρομολόγια και λιγότερο στριμωξίδι!)
Απάντηση
#5
(08-02-2010, 01:51 AM)Dante Έγραψε: ... και η διακοπή της ΑΝΟΗΤΗΣ ονομασίας των γραμμών με προθεματικό ένα γράμμα θα επιφέρει μόνο καλά (και κυρίως συχνότερα δρομολόγια και λιγότερο στριμωξίδι!)

Πώς;
Απάντηση
#6
Τα λεωφορεία δε θα μπλέκουν στην κίνηση του κέντρου και η διαδρομή που θα διανύουν θα είναι μικρότερη. Έτσι πιστεύω τουλάχιστον!
Απάντηση
#7
(08-02-2010, 01:19 PM)Dante Έγραψε: Τα λεωφορεία δε θα μπλέκουν στην κίνηση του κέντρου και η διαδρομή που θα διανύουν θα είναι μικρότερη. Έτσι πιστεύω τουλάχιστον!

Η ερώτηση μου αφορούσε το δεύτερο σκέλος του σχολίου σου. Με το πρώτο συμφωνώ 100%. Η ερώτηση μου είναι πώς η διακοπή της ονομασίας με πρόθεμα ένα γράμμα θα βοηθήσει να έχουμε συχνότερα δρομολόγια, λιγότερο στριμωξίδι και άλλα καλά;

Η άποψη μου είναι ότι είτε η γραμμή έχει αριθμό Α16, είτε 880, είτε 853 η συχνότητα των δρομολογίων έχει να κάνει με σωστό και ρεαλιστικό προγραμματισμό αναχωρήσεων καθώς και η παρουσία επαρκών οχημάτων και οδηγών.
Απάντηση
#8
Αααα, με συγχωρείς, δεν το κατάλαβα. Όχι, απλά επειδή το έχω άχτι αυτό (LOL) είπα να το κολλήσω κι αυτό! Τώρα, όσον αφορά στη συχνότητα, αν είναι πιο κπντά η αφετηρία, δε θα διαρκεί η διαδρομή λιγότερο, άρα θα χωράνε περισσότερα δρομολόγια σε κάθε ώρα? Δεν ξέρω, απλή χαζή λογική είναι, από εμένα, έναν απλό και χαζό επιβάτη, χαχα Tongue
Απάντηση
#9
(09-02-2010, 12:53 AM)Dante Έγραψε: Τώρα, όσον αφορά στη συχνότητα, αν είναι πιο κπντά η αφετηρία, δε θα διαρκεί η διαδρομή λιγότερο, άρα θα χωράνε περισσότερα δρομολόγια σε κάθε ώρα? Δεν ξέρω, απλή χαζή λογική είναι, από εμένα, έναν απλό και χαζό επιβάτη, χαχα Tongue
Ναι, και επίσης δεν θα περνά από τους κορεσμένους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο.
Απάντηση
#10
Φανταστείτε όμως που ο κόσμος ξέρει ότι όλες οι γραμμές Πετρούπολης και Καματερού πάνε Αγίους Αναργύρους και Λιοσίων! Ξαφνικά θα τους πείτε ότι πάνε Θηβών? Συμφωνώ απόλυτα με την τοπικοποίηση πολλών κορμών αλλά το να στείλεις όλες τις γραμμές μιας περιοχής στη Θηβών, όπου σαν κάτοικος δυτικών προαστίων ξέρω ότι γίνεται πάντα χαμός, μόνο καλό δεν θα προσφέρει!
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)