Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
106, 126, 136, 137 & 910: Τα λεωφορεία του Στ. Συγγρού-Φιξ
#5
106
Αρχικά η περιοχή της Αγ.Βαρβάρας εξυπηρετείτο από τη γραμμή 83: Ακαδημία-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου η οποία όμως δεν διερχόταν από Ν.Σμύρνη, αλλά έστριβε αριστερά από Παραλιακή στο ύψος της Εδέμ και πιθανότατα μέσω της οδού Πικροδάφνης έφτανε στον κόμβο Αμφιθέας και Αγ.Βαρβάρας τερματίζοντας στην ομώνυμη εκκλησία. Υπήρχε και γραμμή από Πειραιά με την ίδια διαδρομή με την ονομασία 83Α: Πειραιάς-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου. Αρκετά πιο μετά (αρχές δεκατίας '60) δημιουργήθηκε και η γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος που είχε ίδια διαδρομή με το σημερινό 106, αλλά έκανε τέρμα στο στάδιο του Πανιωνίου επί της οδού Αργείων (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") Τη δεκαετία του '70 οι γραμμές 83 και 160 συγχωνεύτηκαν στη γραμμή 160: Αθήνα-Κάτω Ν.Σμύρνη-Πανιώνιος-Αγ.Βαρβάρα Π.Φαλήρου, ενώ η 83Α από Πειραιά συνέχισε τη λειτουργία της και επεκτάθηκε αργότερα μέχρι Αγ.Δημήτριο, όπου έγινε το σημερινό 217. Το '81 το 160 έγινε 106: Αθήνα-Αγ.Βαρβάρα με αφετηρία στη Σίνα.

126
Η γραμμή δημιουργήθηκε αρχές της δεκαετίας του '60 με την ονομασία 32: Αθήνα-Αμφιθέα. Ο αριθμός 32 άνηκε μέχρι τότε στη γραμμή Ζάππειο-Πειραιάς (σημερινό 040), το οποίο πήρε τον αριθμό 165 όταν ξεκίνησε να διέρχεται από τη Λ.Θησέως. Η γραμμή τότε διερχόταν και στην άνοδο και στην κάθοδο από την οδό Ναϊάδων, οπού ήταν και το τέρμα της. (στη συμβολή με την Αμφιθέας) Το '81 έγινε 126: Αθήνα-Παλ.Φάληρο με αφετηρία στην Όθωνος επί της Πλ.Συντάγματος (μαζί με τα 132/133) και τέρμα στην οδό Χρονοπούλου. Μετά το '90 και λόγω των έργων του μετρό η αφετηρία μεταφέρθηκε στον παράδρομο της Αμαλίας (τότε ήταν άνοδος) πριν τη συμβολή με την οδό Ξενοφώντος. Τελικά (το 2000; ) η αφετηρία πήγε στη Σίνα και μετά Πλ.Κολοκοτρώνη, ενώ η γραμμή επεκτάθηκε μέχρι το σημερινό της τέρμα, στην οδό Αργολίδος.

136/137
Δημιουργήθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του '50 αρχικά ως τοπικά της γραμμής 31: Ακαδημία-Ν.Σμύρνη, αργότερα όμως πήραν τον αριθμό 29: Ακαδημία-Άνω Ν.Σμύρνη (μέσω Μπακνανά ή Αιγαίου) Και οι δύο διαδρομές είχαν τον ίδιο αριθμό και γι' αυτό υπήρχε χαρτάκι στο παρμπρίτζ που έγραφε "Αιγαίου" ή "Μπακανά." Η διαδρομή μέσω Αιγαίου (σημερινό 136) διερχόταν από την Αιγαίου (τότε ήταν και άνοδος και κάθοδος) μέχρι τη συμβολή της με την οδό Αρτάκης όπου και έστριβε δεξιά. (κοινώς ήταν απ' έξω όλη η διαδρομή από την 6η στάση Αιγαίου μέχρι τα Λουτρά, προφανώς γιατί δεν είχε οικοδομηθεί ακόμα η περιοχή) Τέρμα έκαναν επί της σημερινής Πλατ.Σκαντζουράκη (σημερινή στάση "Παλ.Τέρμα") ενώ αργότερα επεκτάθηκαν μέχρι την Πλ.Ηρώων Κύπρου (τότε "Πλ.Ανοίξεως") και τελικά επί ΕΑΣ στο σημερινό τους τέρμα, επί της Ευξείνου Πόντου. Το '81 πήραν τις ονομασίες 136: Αθήνα-Άνω ν.Σμύρνη Β' και 137: Αθήνα-Άνω Ν.Σμύρνη Α΄, ενώ δημιουργήθηκαν και οι παράλληλες γραμμές 134: Αθήνα-Ασύρματος Α΄ και 135: Αθήνα-Ασύρματος Β΄με λίγα δρομολόγια την ημέρα για την εξυπηρέτηση της περιοχής του Ασυρμάτου.

910
Η γραμμή πρωτοϊδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '60 και πήρε τον αριθμό 14: Ακαδημία-Καλλιθέα-Τζιτζιφιές. Αξιοπερίεργο παραμένει το γεγονός ότι πήρε τόσο μικρό αύξοντα αριθμό, αν και δεν ήταν από τις πρώτες γραμμές στην Αθήνα. Πιθανότατα να υπήρχε παλαιότερη γραμμή με τον αριθμό 14, η οποία καταργήθηκε αφήνοντας έτσι τον αριθμό "ελεύθερο" για τις νεότερες, αλλά δεν έχω σχετική πληροφόρηση. Αφετηρία είχε επί της οδού Κοραή στην κάθοδο και τέρμα στην Πλ.Πεισιστράτου. Το '81 γίνεται 910: Αθήνα-Τζιτζιφιές, ενω στα μέσα της δεκαετίας του '80 με την πεζοδρόμηση της Κοραή, η αφετηρία μεταφέρεται στην Ομήρου. Μετά το '95 (δε θυμάμαι ακριβώς πότε) γίνεται κυκλική με αφετηρία στις Τζιτζιφιές και κεντρική στάση στην οδό Ακαδημίας, ενώ με την έλευση του μετρό το 2001 γίνεται τοπική στο Στ.Συγγρού-Φιξ και η αφετηρία της μεταφέρεται (μαζί με του 550) στο Π.Φάληρο. Με την έναρξη λειτουργείας του σταθμού μετεπιβίβασης στο Συγγρου-Φιξ, η γραμμή παραμένει κυκλική, αλλά με αφετηρία στο Συγγρου-Φιξ αυτή τη φορά, ενώ το τμήμα προς Π.Φάληρο καταργείται, κάνοντας το 910 να αναστρέφει και πάλι στις Τζιτζιφιές.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
RE: ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ - από pvuccino - 11-05-2013, 07:45 PM

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)