Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2day] ΕΡΓΟΣΕ: Απομάκρυνση του CEO
#1
Στην απομάκρυνση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωάννη Πετρόπουλου, προχωρά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Πρόκειται για ένα ακόμη στέλεχος του συγκεκριμένου υπουργείου που είχε αναλάβει καθήκοντα επί των ημερών της υπουργίας του Δημήτρη Ρέππα και απομακρύνεται κατά την διάρκεια της ηγεσίας του κ. Γιάννη Ραγκούση.

Ο κ. Πετρόπουλος είχε οριστεί Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της θυγατρικής του ΟΣΕ, στις 16 Φεβρουαρίου 2010, ταυτόχρονα με τις διοικήσεις των υπολοίπων εταιρειών του oμίλου. Η θητεία του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, όπως και των υπολοίπων στελεχών του ομίλου ΟΣΕ που ορίστηκαν με την ίδια απόφαση, έχει λήξει από τον Ιούνιο, ωστόσο οι υπόλοιπες διοικήσεις παραμένουν στις θέσεις τους.

Το υπουργείο δεν έχει εκδώσει ανακοίνωση για το συγκεκριμένο θέμα. Η απομάκρυνση έγινε γνωστή μέσω του opengov.gr, όπου δημοσιεύεται πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κάλυψη της θέσης με προθεσμία κατάθεσης ενδιαφέροντος έως τις 4 Νοεμβρίου.

Έρχονται δημοπρατήσεις 800 εκατομμυρίων ευρώ

Να σημειώσουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει στην αρμοδιότητα της την κατασκευή σιδηροδρομικής υποδομής και άλλων σημαντικών έργων που αφορούν στο σιδηρόδρομο και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, για παράδειγμα ο διαγωνισμός για το Θριάσιο.

Παρότι το τελευταίο διάστημα οι δημοπρατήσεις έργων από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ γίνονταν στην κυριολεξία με το σταγονόμετρο, ελλείψει κονδυλίων, τους επόμενους μήνες αναμένεται να προχωρήσουν οι δημοπρατήσεις έργων ύψους περίπου 800 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι δημοπρατήσεις θα αφορούν κυρίως σε κατασκευαστικά έργα στο δίκτυο Πελοποννήσου αλλά και σε έργα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.

Συνολικά για το τρέχον έτος ο προγραμματισμός της εταιρείας περιλάμβανε δημοπρατήσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ.

Διαγωνισμός για το Θριάσιο

Ο τελευταίος διαγωνισμός ης ΕΡΓΟΣΕ, αφορούσε στο έργο της Β΄ λειτουργικής φάσης του συγκροτήματος Θριασίου Πεδίου, προϋπολογισμού δημοπράτησης 122 εκατ. ευρώ. Για το συγκεκριμένο έργο δεν έχει προκύψει ακόμη ανάδοχος.

Πρόκειται για το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου, στο οποίο θα συγκεντρωθούν πλειάδα σημαντικών λειτουργιών του Σιδηρόδρομου που θα επιτρέψουν την απελευθέρωση χώρων του ΟΣΕ στην πρωτεύουσα.

Στο αντικείμενο εργασιών περιλαμβάνονται τα έργα υποδομής των γραμμών εντός του συγκροτήματος τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης το συνόλου των γραμμών, προμήθεια γερανογεφυρών και του μηχανολογικού εξοπλισμού καθώς και την κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για την λειτουργία του Συγκροτήματος.

Τέλος στο αντικείμενο των εργασιών περιλαμβάνεται και η κατασκευή ενός νέου Προαστιακού Σταθμού «ΖΕΦΥΡΙ». Ο αρχικός προγραμματισμός της ΕΡΓΟΣΕ προέβλεπε ότι το συγκεκριμένο έργο θα είχε ολοκληρωθεί μέσα το 2013, ωστόσο κάτι τέτοιο θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο και η ολοκλήρωση του έργου παραπέμπεται για το 2015, εφόσον βέβαια προκύψει ανάδοχος ως το τέλος του έτους.
Απάντηση
#2
Μέχρι την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου αναμένεται να έχει επιλεγεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, μίας από τις σημαντικότερες θυγατρικές του ομίλου ΟΣΕ που υλοποιεί τα έργα υποδομών των ελληνικών σιδηροδρόμων, ενώ μετά την εφαρμογή του νόμου 3891/2010 για την αναδιάρθρωση της ΔΕΚΟ μπορεί να αναλαμβάνει έργα για τρίτους.

Για την απομάκρυνση του διευθύνοντα συμβούλου Γιάννη Πετρόπουλου, προς στιγμήν το υπουργείο Υποδομών δεν έχει παράσχει εξηγήσεις, ενώ η αντικατάστασή του δεν αναμένεται να επιταχύνει την πορεία υλοποίησης των έργων αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ σιδηροδρομικών έργων υποδομής προϋπολογισμού 740 εκατ. ευρώ, σε μία προσπάθεια να αναβαθμιστεί η γραμμή Αθήνα-Πάτρα-Θεσσαλονίκη.

Έργα
Για το 2011 ο προϋπολογισμός των προς εκτέλεση έργων της εταιρείας ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ, ωστόσο, ελλείψει χρηματοδότησης, ένα πολύ μικρό μέρος αυτών έχει μέχρι στιγμής πραγματοποιηθεί, με τα υπόλοιπα να δρομολογούνται για το 2012.

Εξάλλου, τον περασμένο Αύγουστο ανεβλήθη η δημοπράτηση της δεύτερης λειτουργικής φάσης του Θριασίου Πεδίου, έργο προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ στο οποίο περιλαμβάνεται η κατασκευή του νέου προαστικού σταθμού «Ζεφύρι».

Την ίδια στιγμή, στο στάδιο των μελετών βρίσκονται:

- η αλλαγή της σιδηροδρομικής χάραξης στην Αλεξανδρούπολη με στόχο τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Το συγκεκριμένο έργο συνδεόταν με την υλοποίηση εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, όπως είχε εξαγγείλει τον περασμένο Αύγουστο το Υποδομών, το οποίο έχει παραμείνει μακέτα

- η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης με το εμπορικό λιμάνι Καβάλας, έργο αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 170 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη γραμμή σχεδιάζεται να διασχίζει ανατολικά την Καβάλα, παράλληλα με την Εγνατία Οδό και να συνδέεται με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στο Νομό Ξάνθης.

Όσον αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 93,8 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται αρχαιολογικές εργασίες, με την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών να τοποθετούνται για τα τέλη του 2015.

Αντίστοιχα η σχεδιαζόμενη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, βρίσκεται στο στάδιο των απαλλοτριώσεων. Σκοπός του συγκεκριμένου έργου είναι να αντικατασταθεί το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού μήκους 54 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χιλιομέτρων.

Η νέα αυτή γραμμή έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, μειώνει την διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα και το χρόνο διαδρομής κατά 30 λεπτά και το συνολικό κόστος της είναι 706 εκατομμύρια ευρώ.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)