Αξιολόγηση Θέματος:
  • 4 Ψήφοι - 2.25 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Ανάβει κόκκινο στην ανυπακοή...
#1
Η κυβέρνηση αναλαμβάνει δράση για να ανακοπεί το κίνημα «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»- Δημιουργείται ειδικό σώμα ελεγκτών, μπαίνουν μπάρες στο μετρό και εισαγγελείς πηγαίνουν στα διόδια

Κορυφώνεται από σήμερα η πολιτική αντιπαράθεση της κυβέρνησης με τα κινήματα ανυπακοής, αλλά και με τα κόμματα που τα υποθάλπουν. Το μεσημέρι οι οργανώσεις που καλούν τους πολίτες να σταματήσουν να πληρώνουν διόδια έχουν προγραμματίσει να ανοίξουν τις μπάρες για τους οδηγούς σε όλα τα διόδια της χώρας, αλλά αυτή τη φορά τα συναρμόδια υπουργεία δηλώνουν αποφασισμένα να αντιδράσουν και δεν αποκλείεται να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους οι εισαγγελείς στις εθνικές οδούς και να ξεσπάσουν οδομαχίες με την Αστυνομία. «Αν δεν αντιδράσουμε και αυτή την εβδομάδα, κινδυνεύουμε αφενός να γελοιοποιηθούμεαφετέρου να χάσουμε τον έλεγχο της κατάστασης» υποστηρίζουν κορυφαίοι υπουργοί, αλλά ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αρνείται να διατάξει την Αστυνομία να παρέμβει τονίζοντας ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό και πρέπει να επιλυθεί πολιτικά. Στο πλαίσιο αυτό στελέχη της κυβέρνησης, όπως οι κκ. Δ.Ρέππας , Α. Λοβέρδος και Κ. Σκανδαλίδης , επισήμαναν ήδη από την Παρασκευή ότι όλες αυτές οι κινητοποιήσεις είναι υποκινούμενες από κόμματα, «φωτογραφίζοντας» κυρίως τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και τη ΝΔ η οποία την περασμένη εβδομάδα πρωτοστάτησε στην κατάληψη του υπουργείου Υγείας και στην προετοιμασία νέας εξέγερσης από αγρότες στη Βόρεια Ελλάδα. Οι καταγγελίες κυβερνητικών στελεχών κατά της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ θα ενταθούν την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση προετοιμάζει για πρώτη φορά μια «οργανωμένη άμυνα» κατά των κινημάτων «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» συνειδητοποιώντας ότι, αν δεν σταματήσουν άμεσα τα φαινόμενα ανυπακοής στα διόδια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε θα δημιουργηθούν σύντομα συνθήκες αναρχίας στη χώρα.

Διαφωνίες γιατον τρόπο λύσης
Το ζήτημα είναι όμως ότι δεν συμφωνούν όλοι στην κυβέρνηση για το πώς θα θεραπευτεί το πρόβλημα. Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι πρέπει να παρέμβει η αστυνομία και να εφαρμόσει τον νόμο συλλαμβάνοντας όσους παρανομούν. Με τη λύση αυτή διαφωνεί ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρ. Παπουτσής τονίζοντας ότι το ελληνικό κράτος δεν είναι αστυνομικό κράτος. Τις δύο απόψεις ανέλαβαν να συμβιβάσουν ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας και ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χ.Καστανίδης αυστηροποιώντας τη νομοθεσία και θωρακίζοντας νομικά τις κινήσεις που θα κάνει σύντομα ο Εισαγγελέας. Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να... τσακίσει το κίνημα της ανυπακοής, συνειδητοποιώντας πλέον ότι για κάθε ημέρα ανοχής σε τέτοια φαινόμενα πολλαπλασιάζονται οι εκδηλώσεις οργής από τους νομοταγείς πολίτες. Οπως πληροφορείται «Το Βήμα» η πρώτη κίνηση που έχει ήδη αποφασιστεί είναι να θωρακιστούν νομικά αλλά και λειτουργικά οι αστικές συγκοινωνίες και τα διόδια έτσι ώστε να συγκεκριμενοποιηθούν τα αδικήματα που διαπράττουν οι παραβάτες. Το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο τροπολογίας βάσει της οποίας στο εξής θα διώκεται και ποινικά όποιος αρνείται να πληρώσει εισιτήριο ή διόδια και δεν θα του επιβάλλεται ένα απλό πρόστιμο όπως συμβαίνει ως σήμερα.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προχωρεί στην ίδρυση ενός νέου σώματος ελεγκτών με δομή και ιεραρχία, με διακριτό σήμα και ειδική στολή που θα διεξάγει σύντομα όλους τους ελέγχους λαθρεπιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το σχέδιο επιστροφής στη νομιμότητα θα ξεκινήσει πιθανότατα από τα διόδια, όπου τις επόμενες ημέρες θα εγκατασταθούν εισαγγελείς για να συλλαμβάνει η αστυνομία με εντολή τους τους παραβάτες που θα αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Θα πρέπει όμως προηγουμένως να αποσαφηνιστεί και νομικά τι είδους αδίκημα διαπράττουν αυτού του είδους οι παραβάτες προτού ξεκινήσουν οι διαδικασίες ποινικών διώξεων.

Σε ό,τι αφορά το μετρό, η λύση που θα δοθεί θα είναι η εγκατάσταση κλειστού συστήματος ελέγχου, όπως ισχύει και σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η διοίκηση του Μετρό ΑΕ προχωρεί σύντομα στην εγκατάσταση συστήματος με μπάρες, οι οποίες θα ανοίγουν για τους επιβάτες με την ακύρωση του εισιτηρίου. Αντιθέτως στα λεωφορεία, τον έλεγχο λαθρεπιβίβασης θα αναλάβει το νέο σώμα ελεγκτών, ενώ μελετάται η ιδέα να διώκεται ποινικά ο οδηγός του λεωφορείου που θα διαπιστωθεί ότι διευκόλυνε με τη συμπεριφορά του τη λαθρεπιβίβαση.

Μήνυμα αποφασιστικότητας
«Το κράτος θα πρέπει να υπερασπιστεί τη νομιμότητα και να εκπέμψει ένα μήνυμα αποφασιστικότητας στους καλομαθημένους συνδικαλιστές που προσπαθούν να δημιουργήσουν χάος» τονίζουν στο «Βήμα» κορυφαία κυβερνητικά στελέχη που επισημαίνουν ότι αν η αντίδραση της πολιτείας στο κίνημα της ανυπακοής δεν είναι άμεση και αποφασιστική, τότε η κατάσταση σε μερικές εβδομάδες θα έχει πλέον καταστεί ανεξέλεγκτη.

Μάλιστα στο Μέγαρο Μαξίμου έχουν ήδη φθάσει πληροφορίες ότι το κίνημα «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» έχει αρχίσει ήδη δειλά να επεκτείνεται σε πολίτες που αρνούνται πλέον να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ, όπου η αντιμετώπιση του φαινομένου είναι πολύ πιο δύσκολη και πολύ πιο περίπλοκη.

Γι΄ αυτό και οι ενέργειες που σχεδιάζονται αναμένεται να εκδηλωθούν από την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς οι περισσότεροι στην κυβέρνηση εκφράζουν την πεποίθηση ότι έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Εκπτώσεις σε εισιτήρια
Επειδή και η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και των διοδίων έχει επιβαρύνει υπέρμετρα ορισμένες κατηγορίες πολιτών, έχουν ήδη αποφασιστεί ορισμένες εκπτώσεις σε εισιτήρια για τους εργαζομένους που μετακινούνται καθημερινά στους χώρους δουλειάς τους (η αρχή έγινε με εκπτώσεις στα εισιτήρια των λεωφορείων για τους εργαζομένους στο αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος»),αλλά και στα διόδια για τους μόνιμους κατοίκους των προαστίων της Εθνικής oδού.
Απάντηση
#2
Περιμένω ακόμα το μεγάλο δημοσιογράφο που θα ρωτήσει πως μόνο στο Μετρό, και μάλιστα σύντομα, θα περνάνε από αυτές τις μπάρες όσοι:
- Εχουν κάρτα απεριορίστων
- Εχουν εισιτήριο ακυρωμένο από πριν που συνεχίζει να βρίσκεται σε ισχύ
- Πέσουν σε χαλασμένη μπάρα που δεν ανοίγει παρόλο που έχουν ακυρώσει το εισιτήριο
- Θέλουν να βγουν αντί να μπουν

Αν, όταν "σύντομα" εφαρμοστεί το μέτρο, έχει ληφθεί πρόνοια για όλα αυτά, ώστε να λειτουργούν σωστά και χωρίς να προκαλείται συνωστισμός στις εισόδους/εξόδους τσιμπήστε με να ξυπνήσω. Εκτός αν μαζί με τις "αυτόματες" μπάρες, δημιουργηθεί και... θέση εργασίας υπαλλήλου που θα κάθεται δίπλα και θα επιβλέπει.
Αν δεν έχεις χιούμορ, δεν στο πήρα εγώ - σόρι.
Απάντηση
#3
Όπως εφαρμόστηκε και στις άλλες πόλεις... Δεν σημαίνει ότι ξαφνικά αύριο θα δεις μπάρες!

- Όλα τα εισιτήρια και κάρτες θα έχουν ίδιο μέγεθος και μαγνητική ταινία που θα τα "διαβάζει". Αν το εισιτήριο ισχύει, η μπάρα ανοίγει. Αν δεν ισχύει, δεν ανοίγει.
- Όταν ο μηχανισμός χαλάσει, κλειδώνει και βγάζει ένδειξη "χαλασμένο". Φαίνεται ότι δεν λειτουργεί. Αν χαλάσει μία μπάρα, πας από τις άλλες. Δεν θα υπάρχει μόνο μία σε κάθε σταθμό, όπως δεν υπάρχει μόνο ένα ακυρωτικό.
- Ο έλεγχος του εισιτηρίου θα γίνεται και στην έξοδο. Σε μερικές χώρες που έχουν ακυρωτικά με μία σχισμή, όπως η Ελλάδα, το εισιτήριο επιστρέφεται ούτως ή άλλως αλλά αν πάει ο επιβάτης να το ξαναχρησιμοποιήσει χωρίς να έχει άλλη ισχύ πάνω του, το ακυρωτικό δεν το δέχεται και δεν ανοίγει την μπάρα. Σε άλλες χώρες το εισιτήριο μπαίνει από μία σχισμή και βγαίνει από άλλη, οπότε αν δεν έχει περαιτέρω ισχύ, η μπάρα μεν ανοίγει αλλά το εισιτήριο δεν επιστρέφεται για να πεταχτεί/ανακυκλωθεί.

Και βεβαίως υπάρχει υπάλληλος που ελέγχει, και μπορεί να επέμβει και να ανοίξει τις μπάρες σε περίπτωση κινδύνου για μαζική έξοδο, ενώ συνήθως είναι εφοδιασμένος με ένα εισιτήριο "μπαλαντέρ" για την περίπτωση που κάποιο εισιτήριο επιβάτη είναι μεν σε ισχύ αλλά έχει άλλο πρόβλημα (τσαλακωμένο, απομαγνητισμένο κ.τ.λ.) οπότε το ελέγχει και μετά ανοίγει με το δικό του μία μπάρα για να περάσει ο επιβάτης.
Απάντηση
#4
Το συστημα με τις μπαρες στο μετρο πιστευω πως ειναι ενα καλο μετρο κατα της λαθρεπιβιβασης αλλα εχω πολλες αμφιβολιες για το αν εφαρμοστει με τον σωστο τροπο εδω.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#5
Αν υπάρχει υπάλληλος, τζάμπα μαγκιές το σύστημα. Βάλτε μόνο τον υπάλληλο πίσω από τα ακυρωτικά, να τσεκάρει ποιοι μπαίνουν χωρίς να χτυπάνε εισιτήριο και να ζητάει επίδειξη της κάρτας και τελείωσε η ιστορία. Ούτε μπάρες χρειάζονται ούτε τίποτα.
Αν δεν έχεις χιούμορ, δεν στο πήρα εγώ - σόρι.
Απάντηση
#6
Σε μερικους σταθμους του μετρο οταν εμπαινες στην αποβαθρα υπηρχαν δυο υπαλληλοι στην εισοδο της αποβαθρας οπου ελεγχαν τα εισιτηρια οσων εμπαιναν εκει και λειτουργουσε, τωρα εξαφανιστηκαν.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#7
Δεν νομίζω πως ότι από κατασκευαστικής, μηχανολογικής και τεχνολογικής πλευράς το Μετρό της Αθήνας υστερεί έναντι των περισσότερων Ευρωπαϊκών. Έχουν εφαρμόσει αρκετά συστήματα με επιτυχία, γιατί όχι και αυτό;

Η γνώμη μου είναι ότι η καλλίτερη λύση θα ήταν τα "έξυπνα" μαγνητικά εισιτήρια με τσιπάκι, όπως τα Oyster του Λονδίνου. Έχουν απίστευτες δυνατότητες.

Κάποια πλεονεκτήματά τους είναι:
- Τα "φορτίζεις" με ό,τι αξία θέλεις.
- Μπορείς να τα φορτίσεις ακόμα και από ΑΤΜ ή Web banking.
- Μπορεί να υπάρχουν πάνω από ένα εισιτήρια σε μια κάρτα, ακόμα και διαφορετικών τύπων. Π.Χ. ένας που χρησιμοποιεί τακτικά λεωφορεία αλλά σπάνια Μετρό μπορεί να έχει πάνω στην κάρτα του μια μηνιαία για λεωφορεία των € 20,00 αλλά και 10 μονά του € 1,40.
- Μπορούν να εντοπίζουν με ηλεκτρονικό εγκέφαλο τον παραβάτη και να μπλοκάρουν το εισιτήριο μέχρι να πληρώσει το πρόστιμο.
- Δεν φθείρονται εύκολα.
Απάντηση
#8
Το oyster δεν ειναι κατι καινουργιο, ουτε κατι ακριβο στην υλοποιηση του.

Μαλλον ειναι η ιδανικη λυση. Σε μια συζητηση επι πολλων θεματων με τον Citaro, αναλυσαμε την δυνατοτητα να χρησιμοποιηθει oyster card στην Ελλαδα.

Θα μπορουσε, για παραδειγμα, η χρεωση να γινεται με την εξοδο απο το σταθμο, ενω ενεργοποιειται κατα την εισοδο σου σε αυτον για να μπορεσουν να τηρηθουν οι ζωνες σε περιπτωση που υπαρξουν, να εχει διαφορετικες χρεωσεις κατα τις ωρες αιχμης και μη αιχμης οπως ειναι και στο Λονδινο, ενω οπως ειπες, μπορει να ανανεωθει πολυ ευκολα σε παρα πολλα σημεια.

Πιστευω οτι θα το δουμε πολυ συντομα και στην Αθηνα, αφου το ηλεκτρονικο εισιτηριο ειναι κατι το οποιο χρειαζεται ασυζητητι.
Απάντηση
#9
Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι διαχειρίζεται αύτοματα το ημερήσιο εισητήριο. Εάν η χρήση που κάνει ο επιβάτης φτάσει το ποσό του ημερήσιου εισητήριου δεν σου αφαιρεί παραπάνω χρήματα. Να σημειώσω ότι στο Λονδίνο έχουν ημερήσιο εισητήριο με μετρό και ημερήσιο χωρίς μετρό.
Απάντηση
#10
Βασικά υπάρχουν τρεις κατηγορίες για τα περιοδικά εισιτήρια:
Bus pass (λεωφορεία και τραμ)
LT Card (λεωφορεία, τραμ, Docklands Light Rail, υπόγειος, overground) και
Travelcard (ό,τι έχει η LT Card συν προαστιακά τρένα εντός των ζωνών ΕΚΤΟΣ Heathrow Express, και 20% έκπτωση στα ποταμόπλοια).
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)