Αξιολόγηση Θέματος:
  • 5 Ψήφοι - 3.4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Λευκωσία: αλλαγή σελίδας
#1
Από τον περασμένο Ιούλιο, οι συγκοινωνίες στην Κύπρο έχουν περάσει σε μια φάση εκσυγχρονισμού που κρίθηκε απαραίτητος για να μπορέσει η Μεγαλόνησος να αποκτήσει Ευρωπαϊκού επιπέδου συγκοινωνίες. Παρότι οι υποδομές σε οδικό δίκτυο που διαθέτει όλο το ελεύθερο τμήμα της Κύπρου είναι εφάμιλλες των υπολοίπων Ευρωπαϊκών χωρών, οι συγκοινωνίες μέχρι πρόσφατα ήταν υποτυπώδεις, τα λεωφορεία στην πλειοψηφία τους ήταν πολύ παλιά (κάποια κυκλοφορούσαν από πριν την εισβολή) και, παρότι τα περισσότερα τύγχαναν καλής συντήρησης από τους οδηγούς-ιδιοκτήτες τους, δεν μπορούσαν πια να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις. Η χρήση του Ι.Χ. είχε γίνει ανάγκη καθώς τα λεωφορεία απευθύνονταν κυρίως σε ηλικιωμένους και μαθητές, και πρώτη η Λευκωσία άρχισε να βιώνει τα πρώτα σημάδια κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το περασμένο καλοκαίρι η ιδιωτική εταιρεία "Λεωφορεία Λευκωσίας Λτδ." που είχε την ευθύνη των αστικών λεωφορείων της πόλης αλλά και αρκετών επαρχιακών και υπεραστικών λεωφορείων έδωσε την θέση της στον Οργανισμό Συγκοινωνιών Επαρχίας Λευκωσίας (Ο.Σ.Ε.Λ.) Λτδ., μια κοινοπραξία όπου συμμετέχουν και ιδιώτες και η Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά και οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής της Κυπριακής πρωτεύουσας. Ανάλογες εταιρείες με παρόμοια δομή δημιουργήθηκαν στην Λεμεσό, την Λάρνακα, την Πάφο και την επαρχία Αμμοχώστου.

Το πρώτο σημαντικό βήμα ήταν η απόκτηση νέων λεωφορείων. Για όλη την Κύπρο μέχρι το 2012 θα έρθουν 1.200 περίπου νέα λεωφορεία. Στην Λευκωσία ήδη κυκλοφορούν πάνω από 150 νέα Mercedes-Benz Citaro 2ης γενιάς, μήκους 12 μέτρων, με κινητήρες Euro V, με 2 πόρτες επιβατών, πλήρη προσβασιμότητα για Α.Μ.Ε.Α. και κλιματισμό. Ο χρωματισμός τους είναι σκέτο γαλάζιο, καθώς καθιερώθηκε χρωματικός κώδικας γαλάζιο για τα αστικά λεωφορεία και λευκό για τα υπεραστικά και τα λεγόμενα "αγροτικά" (που συνδέουν τις πόλεις με τα χωριά), κάτι που θα ισχύσει για όλες τις πόλεις. Αρχικά τα παλιά λεωφορεία συνέχισαν να κυκλοφορούν καθώς τα πρώτα καινούρια διατέθηκαν για την ενίσχυση του δικτύου. Σταδιακά όμως, καθώς φτάνουν νέα λεωφορεία στην πόλη, τα παλιά αποσύρονται. Κάποιοι ιδιοκτήτες είχαν όμως ήδη αγοράσει με δική τους πρωτοβουλία νέα λεωφορεία (π.χ. ήδη υπήρχε ένα Citaro ίδιο ακριβώς με αυτά που έρχονται τώρα, καθώς και ένα αστικό Setra), τα οποία θα παραμείνουν σε υπηρεσία, ενταγμένα πλέον στον νέο φορέα, εφόσον ανταποκρίνονται στις νέες προδιαγραφές.

Παράλληλα, έγινε πλήρης αναδιοργάνωση του δικτύου των αστικών λεωφορειακών γραμμών ώστε να καλύπτονται όλες οι περιοχές της πόλης αλλά και να υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές. Αν σκεφτούμε ότι το βόρειο τμήμα της πόλης είναι κατεχόμενο, η ανάπτυξή της έχει την ιδιαιτερότητα ότι η πόλη επεκτάθηκε λίγο προς τα ανατολικά και δυτικά, αλλά αρκετά προς τα νότια. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ύπαρξη γραμμών που να συνδέουν τα προάστια μεταξύ τους χωρίς όμως να διέρχονται από το κέντρο, ώστε να αποφεύγουν τις πιο κορεσμένες κυκλοφοριακά περιοχές. Υπάρχουν επίσης γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια, που ξεκινούν από ειδικά διαμορφωμένους "σταθμούς" λεωφορείων (αφετηρίες) χωροθετημένες έξω από τα τείχη της παλιάς πόλης σε κομβικά σημεία, και συγκεκριμένα η Πλατεία Σολωμού, η Λεωφ. Μακαρίου και η οδός Αρεδιού, καθώς επίσης και στο Γενικό Νοσοκομείο της πόλης. Το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας είναι ως επί το πλείστον πεζοδρομημένο και ακατάλληλο για την κυκλοφορία μεγάλων λεωφορείων. Η αρίθμηση των γραμμών έχει γίνει με τριψήφιους αριθμούς, και οι γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια έχουν πρώτο ψηφίο το 1, ενώ αυτές που συνδέουν τα προάστια μεταξύ τους ξεκινούν από 2.

Το δίκτυο γραμμών σήμερα έχει ως εξής:

Γραμμές από το κέντρο προς τα προάστια
100 Σταθμός Αρεδιού - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού (περιφερειακή γραμμή του κέντρου που ενώνει τους 3 σταθμούς λεωφορείων μεταξύ τους)
106 ΚΥΣΑΤΣ - Πανεπιστήμιο Κύπρου - Πλατεία Σολωμού
107 Βι.Πε. Ιδαλίου / Δαλίκο - Σταθμός Γεν. Νοσοκομείου
110 Πάνω Λακατάμεια - Συνοικισμός Άσπρες - Πλατεία Σολωμού
112 Κώστα Μιαούλι / Τσέρι - Πλατεία Σολωμού
115 Δημαρχείο Λακατάμειας - Πλατεία Σολωμού
116 Συνοικισμός Στρόβολος 3 - Πλατεία Σολωμού
119 Ουρανού - Κωνσταντινουπόλεως - Πλατεία Σολωμού
123 Ισοκράτους - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού
126 Αλ. Παναγούλη - Σταθμός Μακαρίου - Πλατεία Σολωμού
127 Λεωφ. Ελευθερίας / Ανθούπολη - Πλατεία Σολωμού
140 Μελπωμένης / Αγλαντζιά - Πλατεία Σολωμού
148 Βασιλέως Παύλου - Καϊμακλί - Πλατεία Σολωμού
150 Πανεπιστήμιο Κύπρου - Πλατύ Αγλαντζιάς - Πλατεία Σολωμού
157 Σταθμός Αρεδίου - Ανάγια - Δευτερά - Πλατεία Σολωμού
158 Σταθμός Κρυονερίου - Σταθμός Γεν. Νοσοκομείου - Πλατεία Σολωμού
160 Γέρι - Σταθμός Γενικού Νοσοκομείου - Πλατεία Σολωμού

Γραμμές μεταξύ προαστίων
200 Σταθμός Αρεδίου – Σταθμός Μακαρίου – Γεν. Νοσοκομείο – Στ. Γεν. Νοσοκομείου
211 Σταθμός Μακαρίου – Σπύρου Κυπριανού – Στ. Γεν. Νοσοκομείου
213 Σμύρνης / Καϊμακλί – ΣΟΠΑΖ – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Στ. Γεν. Νοσοκομείου – Πλατεία Σολωμού
214 Σταθμός Μακαρίου – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – Πανεπιστήμιο Κύπρου
215 ΣΟΠΑΖ – Καϊμακλί – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – Σταθμός Μακαρίου
250 Σταθμός Μακαρίου – Κοκκινοτριμιθιά – Παλιομέτοχο – Άγιοι Τριμιθιάς
259 Σταθμός Μακαρίου – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Γέρι
270 Σταθμός Κρυονερίου – Στ. Γεν. Νοσοκομείου – Σταθμός Μακαρίου

Αυτές οι γραμμές λειτουργούν κατά την διάρκεια της ημέρας, από νωρίς το πρωϊ μέχρι περίπου τις 7:00 το απόγευμα, με συχνότητες ανά 10-45 λεπτά ανάλογα την γραμμή και την ώρα. Κατόπιν, αναλαμβάνουν οι βραδυνές-νυχτερινές γραμμές που λειτουργούν ως τις 3:00 τα ξημερώματα για την Λευκωσία. Οι γραμμές των βραδυνών-νυχτερινών έχουν ως πρώτο ψηφίο το 3:

302 Λυθροδόντας – Μαθιάτης – Αγία Βαρβάρα – Σταθμός Κρυονερίου – Γενικό Νοσοκομείο – Πλατεία Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
304 Ανθούπολη – Πλατεία Σολωμού – Γενικό Νοσοκομείο
306 Σταθμός Αρεδίου – Σταθμός Μακαρίου – Πλατ. Σολωμού – Γεν. Νοσοκομείο
308 Τσέρι – Γεν. Νοσοκομείο – Πλατ. Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
312 Λύμπια – Σταθμός Κρυονερίου – Γεν. Νοσοκομείο – Λεωφ. Μακαρίου – Πλατεία Σολωμού – Σταθμός Μακαρίου
314 Γέρι – Πανεπιστήμιο Κύπρου – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας – 28ης Οκτωβρίου – Σταθμός Μακαρίου

Όσον αφορά τα εισιτήρια, έχουν καθιερωθεί εισιτήρια μονής διαδρομής (που είναι και τα ακριβότερα σε σχέση με την ισχύ τους), που κοστίζουν € 1. Το ημερήσιο εισιτήριο, που ισχύει από την έκδοσή του για όλη την υπόλοιπη ημέρα και στα νυχτερινά λεωφορεία μέχρι το ξημέρωμα της επομένης, κάνει € 2. Επίσης, υπάρχουν εβδομαδιαία και μηνιαία εισιτήρια αξίας € 10 και € 30 αντίστοιχα.

Ο Ο.Σ.Ε.Λ. έχει δημιουργήσει και μια αρκετά ενημερωμένη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο (www.osel.com.cy) στην οποία υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα δρομολόγια, με ωράρια, χάρτες (κάθε γραμμής μεμονωμένα αλλά και όλου του δικτύου) και διάφορες άλλες πληροφορίες.

Απάντηση
#2
Καλή αρχή.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#3
Τις μέρες αυτές θα κυκλοφορήσουν και τα 70 πρώτα King Long της Λεμεσού αλλά και τα πρώτα 15 Mercedes-Benz Citaro της Πάφου. Σταδιακά συνεχίζονται οι παραδόσεις νέων λεωφορείων, με σκοπό το 2012 να μην υπάρχει κανένα παλιό λεωφορείο στα αστικά δίκτυα και τις υπεραστικές γραμμές και το 2013 ούτε στις αγροτικές γραμμές.
Απάντηση
#4
Μπραβο πολυ καλη αρχη στη Κυπρο.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση
#5
Άλλη μια αλλαγή σελίδας για την Λευκωσία, αλλά και για την μαρτυρική Μεγαλόνησο γενικώς στον τομέα των συγκοινωνιών. Τον Ιούλιο του 2010 ορίστηκαν μετά απο διαγωνισμό οι πάροχοι του συγκοινωνιακού έργου για τις αστικές συγκοινωνίες των ελεύθερων Επαρχιών και τις υπεραστικές συγκοινωνίες. Οι συμβάσεις αυτές μεταξύ των operators και του κυπριακού δημοσίου ήταν διάρκειας 10 ετών και ως εκ τούτου, φέτος, τον Ιούλιο του 2020, αυτές λήγουν. Το κυπριακό Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων πραγματοποίησε νέο διαγωνισμό αρκετούς μήνες πριν, ώστε να αναδειχθούν οι νέοι operators που θα αναλάβουν τον Ιούλιο του 2020 για άλλα 10 έτη. Όπως ήταν αναμενόμενο υπήρξαν αρκετές αντιδράσεις από τους υφιστάμενους operators (ΟΣΕΛ, ΟΣΥΠΑ, ΖΗΝΩΝ, ΟΣΕΑ, ΕΜΕΛ, Intercity Buses), αλλά και δικαστικές προσφυγές στα Διοικητικά Δικαστήρια της Κύπρου. Μέχρι και σήμερα, οι υπογραφές έχουν "πέσει" για Λευκωσία και Λάρνακα, ενώ αναμένονται δικαστικές αποφάσεις και υπογραφές μέσα στις επόμενες ημέρες για τους υπόλοιπους operators.

Συγκεκριμένα στην Λευκωσία ο ΟΣΕΛ από την 5η Ιουλίου (εκτός απροόπτου) θα αποτελεί παρελθόν. Ο νέος operator στη Λευκωσία (και στην Λάρνακα) θα είναι η κοινοπραξία MLKP (αποτελείται από τις εταιρείες: Malta Lines Ltd και Kapnos Airport Shuttle Ltd), και θα φέρει την ονομασία "Cyprus Public Transport". Ο νέος αυτός φορέας υπόσχεται αλλαγές στην χάραξη των δρομολογίων, στις συχνότητες και στην υποδομή των στάσεων. 

Άγνωστος ακόμα παραμένει ο στόλος που θα χρησιμοποιήσει η νέα εταιρεία. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2019 είχαμε εμπρησμό 8 οχημάτων της MLKP από αγνώστους. Κάποιες φωτογραφίες από τα "κουφάρια" ακολουθούν παρακάτω:

https://politis.com.cy/politis-news/kypr...-ochimata/

Τέλος, η ιστοσελίδα της "Cyprus Public Transport" είναι η εξής: https://www.publictransport.com.cy/
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)