Αξιολόγηση Θέματος:
  • 10 Ψήφοι - 3.4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ο στόλος
#1
Συνολικά, η Συγκοινωνία Αμαρουσίου έχει αυτή την στιγμή 26 λεωφορεία, τον μεγαλύτερο στόλο από κάθε άλλη Δημοτική Συγκοινωνία στην Ελλάδα.

ΜΑΝ-Sfakianakis midi
Συνολικά υπάρχουν 19 τέτοια λεωφορεία, ηλικίας από 8-12 ετών. Τα πρώτα 4 παραδόθηκαν την άνοιξη του 1997 και με αυτά ξεκίνησε η γραμμή 010 από Άγιο Θωμά για Πολύδροσο. Τα επόμενα 6 παραδόθηκαν έως τον Φεβρουάριο του 1998, για την έναρξη και της 020 και ώστε να δοθεί η δυνατότητα για την ύπαρξη εφεδρικών λεωφορείων. Η τρίτη παρτίδα (3 λεωφορεία) μπήκε σε κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο του 1999, μαζί με την έναρξη λειτουργίας του 030.
Και οι τρεις παρτίδες είναι πανομοιότυπες. Διαθέτουν συνολικά 35 θέσεις επιβατών (15 καθήμενοι + 20 όρθιοι) κατά τον κατασκευαστή, όμως συχνά μεταφέρουν πολύ περισσότερους. Τα καθίσματα είναι από φορμάϊκα, θυμίζοντας κάπως τα ξύλινα των ΕΑΣίτικων της δεκαετίας 1980. Διαθέτουν όλα κλιματιστικά της Sutrak (πριν συγχωνευθεί με την Carrier).
Η τέταρτη παρτίδα, με 6 λεωφορεία, αγοράστηκε την άνοιξη του 2002 για την έναρξη των 050 και 060. Εξωτερικά τα λεωφορεία έχουν ελάχιστες διαφορές με τα παλαιότερα, μέσα όμως είναι αρκετά αναβαθμισμένα με καθίσματα με μαξιλάρι και υφασμάτινη επένδυση, αντιολισθητικό δάπεδο, και κίτρινες χειρολαβές στις πόρτες για τα άτομα με μειωμένη όραση. Τα κλιματιστικά τους είναι Thermo King, ίδια με αυτά που έχουν τα περισσότερα λεωφορεία της Ε.ΘΕ.Λ.

Ο χρωματισμός τους έχει ως βασικό χρώμα το κόκκινο (εξ ου και το παρατσούκλι τους "τα κόκκινα λεωφορεία" όπως τα αποκαλούν στο Μαρούσι), με μπλε σκούρο στους προφυλακτήρες και μία σκούρα οριζόντια μπλε λωρίδα στα πλάγια και πίσω στην ποδιά. Κατά καιρούς, κάποια φέρουν ολόσωμες διαφημίσεις.

# Αρ. κυκλ. Έτος κατασκευής
1 ΥΡΙ-5501 1997
2 ΥΡΙ-5502 1997
3 ΥΡΙ-5503 1997
4 ΥΡΙ-5504 1997
5 ΥΖΧ-9055 1998
6 ΥΖΧ-9056 1998
7 ΥΖΧ-9057 1998
8 ΥΖΧ-9058 1998
9 ΥΖΧ-9059 1998
10 ΥΖΧ-9060 1998
11 ΥΖΧ-9711 1999
12 ΥΖΧ-9712 1999
13 ΥΖΧ-9713 1999
14 ΖΗΤ-9514 2002
15 ΖΗΤ-9515 2002
16 ΖΗΤ-9516 2002
17 ΖΗΤ-9517 2002
18 ΖΗΤ-9518 2002
19 ΖΗΤ-9519 2002
[Εικόνα: normal_00004.JPG]

Neoplan N6221 CNG
Τα δύο Neoplan φυσικού αερίου αποκτήθηκαν μέσω του προγράμματος Zeus το 2002. Ο χρωματισμός τους είναι τυρκουάζ με μια κόκκινη λωρίδα περιμετρικά στην ποδιά. Ήταν τα πρώτα τρίπορτα λεωφορεία της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, και χρησιμοποιήθηκαν αρχικά στην γραμμή προς αεροδρόμιο, και κατόπιν το ένα στην γραμμή της Πανεπιστημιούπολης και το άλλο στο σχολικό δρομολόγιο Εργατικών Κατοικιών Αγ. Θωμά - 5ου Δημοτικού. Ανεφοδιάζονται στις εγκαταστάσεις της Ε.ΘΕ.Λ., αρχικά στα Άνω Λιόσια και μετέπειτα στην Ανθούσα.

# Αρ. κυκλ. Έτος κατασκευής
1 ΖΗΙ-9820 2002
2 ΖΗΙ-9821 2002

Mercedes-Benz O405N1 ΕΛΒΟ ("Βεργίνα")
Πέντε "Βεργίνες" της Ε.ΘΕ.Λ. συνεχίζουν την καριέρα τους στο δίκτυο της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου από τον Σεπτέμβριο του 2009. Έχουν βαφτεί στα χρώματα της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου (κόκκινο με μπλε σκούρους προφυλακτήρες). Η οριζόντια μπλε γραμμή περιμετρικά έχει αντικατασταθεί από δύο διαγώνιες μπλε γραμμές πίσω από την πίσω ρόδα, αλλά μόνο στην αριστερή πλευρά, καθώς στα δεξιά ο χώρος προορίζεται για διαφημιστικό αυτοκόλλητο. Εσωτερικά, έχει αντικατασταθεί η επένδυση των καθισμάτων, και βεβαίως έχουν αφαιρεθεί τα ακυρωτικά μηχανήματα. Κατά τα άλλα, πέρα από ένα γενικό καθάρισμα και μηχανική συντήρηση, δεν έχουν γίνει άλλες εργασίες. Έχουν αποκτηθεί με ενοικιαγορά, ήτοι για 6 χρόνια ο Δήμος καταβάλλει € 2.500 ετησίως για το καθένα, και κατόπιν θα περάσουν στην πλήρη κυριότητά του. Κυκλοφορούν την γραμμή 070 Μαρούσι - Πεύκη - Λυκόβρυση, καθώς και τα δρομολόγια της Πανεπιστημιούπολης, ενώ πολλές φορές κάνουν δρομολόγια και στο 040. Σε αντίθεση με τα άλλα λεωφορεία, δεν έχουν αριθμούς παρμπριζ.

# Αρ. κυκλ. Έτος κατασκευής
- ΥΕΜ-4715 1997
- ΥΕΜ-4722 1997
- ΥΕΜ-4723 1997
- ΥΕΜ-4730 1997
- ΥΕΜ-4741 1997
[Εικόνα: normal_4730-1.JPG]

Το διάστημα από Αύγουστο 2007 μέχρι Σεπτέμβριο 2009, ο Δήμος Αμαρουσίου είχε μισθώσει δύο Ikarus 260 από την Ε.ΘΕ.Λ. (ΗΕ-2099 και ΥΑΕ-2376), τα οποία αρχικά χρησιμοποιήθηκαν στην διαδημοτική γραμμή Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης (με αριθμό 001 τότε, που όμως ελλείψει προμετωπίδων δεν αναγραφόταν στα Ikarus). Αυτά δεν έφεραν τον χρωματισμό ή τα λογότυπα της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, αλλά ήταν βαμμένα γαλάζια με μία κίτρινη και μία σκούρα μπλε λωρίδα περιμετρικά κάτω από τα παράθυρα, και μετά τους έβαλαν αυτοκόλλητα με το λογότυπο της Διαδημοτικής Συγκοινωνίας. Εσωτερικά, είχε γίνει ανακατασκευή του εσωτερικού με καινούρια ξύλινα πάνελ και τοποθέτηση μαξιλαριών με υφασμάτινη επένδυση πάνω στα καθίσματα.
Η ηλικία τους, παρότι η κατάστασή τους ήταν σχετικά καλή, τα ψηλά και άβολα σκαλιά για τους ηλικιωμένους, σε συνδυασμό με την έλλειψη κλιματιστικών, οδήγησαν στην αντικατάστασή τους στο 001 από ένα Neoplan φυσικού αερίου, και ύστερα από ένα ΜΑΝάκι. Έχοντας παραμείνει στο αμαξοστάσιο για σχεδόν 7 μήνες σε απραξία, με τον ερχομό των "Βεργίνων" επεστράφησαν στην Ε.ΘΕ.Λ. και σήμερα βρίσκονται στο Θριάσειο περιμένωντας ή νέους χρήστες ή (πιθανότερα) κόψιμο.
[Εικόνα: normal_Bus_Ikarus_260_Marousi_4.jpg]
Απάντηση
#2
Εκανα 2-3 διορθωσεις στο post σου, πολυ καλη η παρουσιαση του στολου Smile

Μια ενσταση εχω μονο. Αυτο:
(12-07-2010, 11:22 AM)panos81 Έγραψε: Το διάστημα από Αύγουστο 1997 μέχρι Σεπτέμβριο 2009, ο Δήμος Αμαρουσίου είχε μισθώσει δύο Ikarus 260 από την Ε.ΘΕ.Λ.

Μηπως ειναι απο το 2007 εως το 2009?Rolleyes
Απάντηση
#3
Ναι, σίγουρα όχι 1997... Αλλά μπορεί να είναι και 2006. Δεν θυμάμαι τώρα... Γερνάω!!!...
Απάντηση
#4
2007 ήρθανε
Απάντηση
#5
Νομιζω οτι μου επιτρεπεται να κανω μια μικρη διορθωση.Τον μεγαλυτερο στολο Δημοτικης Συγκοινωνιας τον εχει η ΡΟΔΑ στη Ροδο.Εχει 40 λεωφορεία (39 λεωφορεια και 1 τουριστικο τρενακι)
Καλό το Ο302,άλλωστε με αυτό μεγαλώσαμε.
Αλλά σαν τον γλυκό γουργούρισμα του αερόψυκτου Magirus Deutz δεν υπάρχει...
Απάντηση
#6
Αυτη εδω ειναι δημοτικη επιχειρηση συγκοινωνιων χωρις κομιστρο, για να μην ειναι ανταγωνιστικη της ΕΘΕΛ, γι αυτο συζηταμε για εντελως διαφορετικο πραγμα Wink

Στη Ρόδο η ΡΟΔΑ ειναι ουσιαστικα κατι σαν Αστικο ΚΤΕΛ Wink
Απάντηση
#7
Αυτη εδω ειναι μια δημοτικη επιχειρηση για το βολεμα των δικων μας παιδιων. Το οτι παραγει εργο παραλληλα, απλα προκυπτει. Σοβαρη και οργανωμενη επιχειρηση ειναι η ΔΕΣ-ΡΟΔΑ.
Απάντηση
#8
Στο τεύχος της 2ας Οκτωβρίου της τοπικής εφημερίδας "Ερμής", αναφέρεται ότι έγινε συνάντηση μεταξύ του Δημάρχου Αμαρουσιου Γ. Πατούλη και του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. με κύριο θέμα την μεταφορά των αφετηριών από τον ανατολικό σταθμό του Ο.Α.Κ.Α. σε άλλη θέση. Στο περιθώριό της όμως συζητήθηκε, λέει, και η ανανέωση του στόλου της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου με την παραχώρηση "μικρών και ευέλικτων" λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Α.

Βγάλτε συμπεράσματα...

Να δώσει η Ε.ΘΕ.Λ. Solaris Urbino 8.6; Δεν το νομίζω.
Να δώσει "τσιμεντόλιθους" (Neoplan N4007); Ούτε τέτοια νομίζω ότι περισσεύουν. Άλλωστε δεν μιλάμε για 1-2 οχήματα. Για να αντικατασταθεί η 1η δεκάδα λεωφορείων της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, χρειάζονται τουλάχιστον 5-6, λαμβάνοντας υπόψη την προσθήκη των 5 "Βεργίνων" που έγινε πέρσι τον Σεπτέμβρη. Επιπλέον, ο Πατούλης είχε εκφράσει την δυσαρέσκειά του για τα λεωφορεία αυτά από την αρχή λειτουργίας της γραμμής 555, χαρακτηρίζοντάς τα ως "παλιά, τρακκαρισμένα και θορυβώδη". Σε αυτό δεν έχει άδικο. Χώρια που είναι πολύ τσιμινιέρες για την ηλικία τους.

Τα ΜΑΝάκια που δεν έχουν χαμηλό δάπεδο, συνεπώς έχουν λιγότερους περιορισμούς όσον αφορά την εσωτερική διαρρύθμιση, διαθέτουν ονομαστικά 15 θέσεις καθήμενων και 20 όρθιων, αν και πολλές φορές μπαίνουν μέσα διπλάσιοι επιβάτες από την χωρητικότητα αυτή. Στα Neoplan N4007, πολύς εσωτερικός χώρος έχει πάει χαμένος καθώς η εσωτερική τους διαρρύθμιση δεν είναι καλή, χωρίς βέβαια να υπάρχουν και πολλές επιλογές σε ένα υπερχαμηλοδάπεδο λεωφορείο 8 και κάτι μέτρων μήκους. Έχουν 13 καθίσματα κανονικού μεγέθους με τα 9 να βλέπουν προς τα εμπρός, και 2 αυξημένου πλάτους που βλέπουν πίσω, όμως η ύπαρξη της "γαλαρίας" και του στενού διαδρόμου, μαζί με τις μικρότερες διαστάσεις της μπροστινής πόρτας και του περιορισμένου χώρου ορθίων, θα δημιουργήσουν πρόβλημα χώρου στις γραμμές της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου αν χρησιμοποιηθούν αυτά τα λεωφορεία, ειδικά στις 010, 020 και 030 που έχουν μεγάλη κίνηση.

Η Ε.ΘΕ.Λ., για να διαθέσει τέτοια λεωφορεία, θα πρέπει να τα βγάλει από δικές της γραμμές. Αυτά που έχει άμεσα διαθέσιμα (τα 12μετρα που αποσύρθηκαν το 2009, δεν κάνουν για τις γραμμές της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου λόγω των στενών δρόμων στις γειτονιές, άλλωστε αν δεν υπήρχε αυτό το πρόβλημα θα βλέπαμε τις 5 "Βεργίνες" και σε άλλες γραμμές πλην της 040 και της 070.

Συμπέρασμα: η Ε.ΘΕ.Λ. δεν έχει ουσιαστικά τίποτε διαθέσιμο που να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου. Θα πρέπει να κοιτάξουν αλλού για την ανανέωση του στόλου, έστω να επιλέξουν την λύση του leasing όπως έκανε η Πεύκη. Ακόμα και το Solaris Urbino 8.6 δεν είναι ιδεώδες για το Μαρούσι, καθώς και η δική του χωρητικότητα είναι περιορισμένη, ειδικά με δεδομένη την δυσαρέσκεια πολλών επιβατών να χρησιμοποιούν τα καθίσματα που "βλέπουν" προς τα πίσω, που στα Urbino 8.6 είναι οι 9 από τις 14 θέσεις καθήμενων.

Επίσης, τα Neoplan N4007 δεν είναι καινούρια. Το να αντικαταστήσεις ένα λεωφορείο του 1997 (τα πρώτα ΜΑΝάκια) με ένα του 1999 δεν είναι και καμιά ιδιαίτερη "ανανέωση"...
Απάντηση
#9
*Διόρθωση....

Εϊναι Νεοπλαν Ν4007
Απάντηση
#10
[Εικόνα: marousin4007fum.png]

Πάντως σαν να μου φαίνεται ότι του πάει το κόκκινο... Big GrinBig GrinTongueTongue
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)