Leoforeia.gr | Forum
[in.gr] Μαρσάρουν στα Τρίκαλα τα πρώτα λεωφορεία χωρίς οδηγό - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+--- Θέμα: [in.gr] Μαρσάρουν στα Τρίκαλα τα πρώτα λεωφορεία χωρίς οδηγό (/showthread.php?tid=8337)



[in.gr] Μαρσάρουν στα Τρίκαλα τα πρώτα λεωφορεία χωρίς οδηγό - Giannis - 29-06-2015

Την 1η Ιουλίου προγραμματίζεται να ξεκινήσουν στα Τρίκαλα τα δοκιμαστικά δρομολόγια λεωφορείων χωρίς οδηγό, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για την τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων.

Τα δύο πρώτα αυτόνομα λεωφορεία θα βρεθούν το πρωί της Τρίτης στην στάση τερματισμού και αφετηρίας που έχει δημιουργηθεί πίσω από το Τζαμί.

Στην περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, από την Τετάρτη 1 Ιουλίου μέχρι την Κυριακή 12 Ιουλίου, τα οχήματα θα καταγράφουν ό,τι θα βλέπουν στη διαδρομή για τεχνικούς λόγους.

Η πορεία των λεωφορείων, τα οποία κατασκεύασε η εταιρεία Robosoft, θα γνωστοποιείται εκ των προτέρων στους κατοίκους.

Μετά τη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου τον Σεπτέμβριο, τα Τρίκαλα θα έχουν την παγκόσμια πρωτιά χρήσης λεωφορείων χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον.

Ο δήμος Τρικάλων είναι μία από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις στην οποία θα δοκιμαστεί η τεχνολογία στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2. Τα Τρίκαλα, τα οποία είχαν βραβευτεί το 2009 ως μια από τις πιο «έξυπνες» πόλεις του κόσμου, διαγωνίστηκαν με άλλες 11 ευρωπαϊκές πόλεις και καταφέραν να προκριθούν.

Το τετραετές πρόγραμμα CityMobil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility) ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2012. Συνολικά συμμετέχουν 45 ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e- Trikala ΑΕ συμμετέχει και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι πέντε εκπροσωπούν τους κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: Yamaha, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή


RE: [in.gr] Μαρσάρουν στα Τρίκαλα τα πρώτα λεωφορεία χωρίς οδηγό - TMantzas - 01-07-2015

Το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό στους δρόμους των Τρικάλων
Στο εγχείρημα συνδυάζονται η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογική πρόοδος και η βιώσιμη κινητικότητα, σε μια πόλη που «σκέφτεται» έξυπνα για τους πολίτες της.

[Εικόνα: 1A8670F01E0CBC0160D3279CF85DE12E.jpg]

Το πρώτο, παγκοσμίως, λεωφορείο χωρίς οδηγό σε αστικό ιστό, ξεκίνησε σήμερα τα δρομολόγια του στα Τρίκαλα. Πρόκειται για το λευκοπράσινο όχημα της εταιρείας Robosoft το οποίο βγήκε το μεσημέρι της Τετάρτης από το γκαράζ της e-trikala ΑΕ, άφησε αριστερά του τον Ληθαίο και κατευθύνθηκε προς την πρώτη ασφαλτοστρωμένη οδό των Τρικάλων.

Για τρεις ώρες, το λεωφορείο έκανε τη γεωγραφική του καταγραφή - «μπαίνοντας» στον χάρτη των GPS, των γεωγραφικών πληροφοριακών συστημάτων.

Οι τρικαλινοί, υποδέχθηκαν με χαρά την πρώτη αυτή, δοκιμαστική κυκλοφορία, δοκιμαστική που δεν έμεινε αυστηρά εντός των ορίων της προδιαγεγραμμένης διαδρομής.

Από αύριο Πέμπτη 2 Ιουλίου όμως, μέχρι και το Σάββατο 4 Ιουλίου, θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να συνδράμουν αυτή την προσπάθεια, με το να μη σταθμεύουν τα οχήματά τους στη συγκεκριμένη διαδρομή, προκειμένου το λεωφορείο να μπορεί να καταγράφει τα φυσικά και άλλα εμπόδια τις επόμενες μέρες.

Στο εγχείρημα συνδυάζονται η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογική πρόοδος και η βιώσιμη κινητικότητα, σε μια πόλη που «σκέφτεται» έξυπνα για τους πολίτες της.


Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/article/284847/to-proto-leoforeio-horis-odigo-stous-dromous-ton-trikalon/#ixzz3efgPS78I
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook


Και βίντεο από το www.trikalaola.gr :

[Εικόνα: 1sf6u9.jpg]
[Εικόνα: 3179lyp.jpg]
ΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΣΕ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ!

Στις 3 το μεσημέρι της Τετάρτης 1 Ιουλίου 2015 τα Τρίκαλα εισέρχονται στον αστερισμό της παγκόσμιας τεχνολογικής γειτονιάς. Μιας γειτονιάς, στην οποία θα περιηγηθούμε από τα λεωφορεία χωρίς οδηγό του προγράμματος CityMobile 2. Αυτά τα λεωφορεία – τα δύο π[ρώτα από τα 6 συνολικώς – έφτασαν το πρωί της Τρίτης 30 Ιουνίου στα Τρίκαλα. Μαζί με τους ειδικευμένους Γάλλους μηχανικούς και Έλληνες χειριστές, τα δύο οχήματα κινήθηκαν για πέντε λεπτά στις όχθες του Ληθαίου, μέχρι να σταθμεύσουν στον ειδικό χώρο που η e-trikala ετοίμασε, πίσω από το υπό κατασκευή Μουσείο Τσιτσάνη (παλιές φυλακές).
Τα δύο λεωφορεία ετοιμάζονται όλη την Τρίτη, καθώς οι αρμόδιοι της τεχνολογίας κάνουν τις τελευταίες ρυθμίσεις. Επίσης, γίνονται οι τοποθετήσεις των κεραιών που θα στέλνουν σήμα στις κεραίες των λεωφορείων και φορτίζονται οι μπαταρίες του κάθε ηλεκτροκίνητου οχήματος.
Ταυτοχρόνως, όλη την ημέρα τοποθετούνται οι προειδοποιητικές πινακίδες και ετοιμάζονται τα σήματα και ι κώνοι για τη ρύθμιση της ροής οχημάτων, προκειμένου η κίνηση να γίνεται ομαλά.
Από το μεσημέρι της Τετάρτης, και για τρεις ώρες, στα Τρίκαλα θα κυκλοφορούν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η κίνηση θα γίνει τις εξής ώρες:
- Τετάρτη 1/7, Πέμπτη 2/7, Παρασκευή 3/7: 15:00 – 18:00
- Σάββατο 4/7: 07:00 – 10:00
Η διαδρομή που θα ακολουθήσουν, σε μια περίπου κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, μήκους σχεδόν 3 χλμ., είναι:
Από την αφετηρία τους δίπλα από το τζαμί (οδός Δ. Τερτίπη) θα εισέρχονται στην οδό Καρδίτσης και στη συνέχεια στην οδό Καποδιστρίου, την οποία θα ακολουθούν και ως οδό Κοραή, διασχίζοντας τη γέφυρα Γούρνας. Στη συνέχεια θα στρίβουν δεξιά στην οδό Αμαλίας και αμέσως αριστερά στο στενάκι της οδού Νέλσωνος. Δεξιά ξανά, θα εισέρχονται στην οδό στρατηγού Σαράφη, την οποία θα ακολουθούν μέχρι την πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Εκεί θα ξαναστρίβουν δεξιά, επί της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και στη συνέχεια επί της οδού Απ. Ιακωβάκη, οπότε θα στρίβουν δεξιά στη γέφυρα του ΚΤΕΛ. Στα φανάρια θα στρίβουν αριστερά στην οδό Όθωνος, την οποία θα ακολουθούν μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου και θα εισέρχονται στο πάρκο πίσω από τις παλιές φυλακές, από όπου θα φτάνουν ξανά και θα σταθμεύουν στην οδό Δ. Τερτίπη.
Τα λεωφορεία θα κινούνται με συνοδεία, ενώ θα υπάρχει ειδική σηματοδότηση για τους οδηγούς, τους πεζούς, τους ποδηλάτες.
Όλο αυτό το διάστημα θα καταγράφεται στη μνήμη τους το κάθε φυσικό εμπόδιο που υφίσταται στο μήκος ολόκληρη της διαδρομής, για να μπορεί, στη συνέχεια, να ξεχωρίζει τα πρόσθετα εμπόδια που ίσως ανακύπτουν, ώστε να ρυθμίζει αναλόγως την κίνησή του.
Πλέον, η πόλη των Τρικάλων αλλάζει.
Αλλάζει ως προς την είσοδό της στα πλέον πρωτοποριακά εγχειρήματα σε παγκόσμια επίπεδο.
Αλλάζει ως προς τη μελλοντική χρήση των υποδομών, που θα μείνουν στην πόλη και μάλιστα αδαπάνως.
Αλλάζει ως προς τη χρήση των τεχνολογικών εφαρμογών.
Αλλάζει ως προς την καθημερινότητά μας. Πλέον, γίνεται η πρώτη πόλη που θα μπορεί να διατρανώνει ότι - σε επίπεδο ακόμη ερευνητικό - διαθέτει όγκο κίνησης τεράστιου αριθμού ποδηλάτων, πλήθος πεζοδρόμων και ηλεκτροκίνητο - τεχνολογικά άρτιο και χρονολογικώς προχωρημένο - λεωφορείο.
Αλλάζει ως προς τον συνδυασμό ενός εξαιρετικά προωθημένου τεχνολογικού επιτεύγματος, με μια πόλη που προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα.
Αλλάζει ως προς την αναμενόμενη αυξημένη επισκεψιμότητα, ειδικά σε περίοδο αυξημένης τουριστικής κίνησης τον χειμώνα.
Για τους λόγους αυτούς, ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε., ζητούν την κατανόηση των τρικαλινών για μερικές δυσκολίες που ίσως ανακύψουν. Εξάλλου, η συμμετοχή τού καθενός και της καθεμιάς, στη διαφύλαξη του χαρακτήρα του εγχειρήματος, αποτελεί όρο απαραίτητο για την προώθηση της συνεργασίας και της παγκόσμιας πρωτοτυπίας για την κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό σε πολεοδομικό ιστό.
Από το γραφείο Τύπου
Πηγή: Facebook group Τρίκαλα Θεσσαλίας


[in.gr] Μαρσάρουν στα Τρίκαλα τα πρώτα λεωφορεία χωρίς οδηγό - N1Ellinikou - 02-07-2015

Σαν lego ειναι! Tongue

[Εικόνα: lego_car____with_lego_logo_by_zpaolo.jpg]