[Το Βήμα] «Ταφόπλακα» σε Φάληρο και Πανεπιστημίου - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +--- Θέμα: [Το Βήμα] «Ταφόπλακα» σε Φάληρο και Πανεπιστημίου (/showthread.php?tid=8221) |
[Το Βήμα] «Ταφόπλακα» σε Φάληρο και Πανεπιστημίου - Giannis - 23-11-2014 «Ταφόπλακα» σε Φάληρο και Πανεπιστημίου Η Ευρωπαϊκή Ενωση απαίτησε την απένταξη των δύο σχεδίων Απεντάσσονται από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 η ανάπλαση της Πανεπιστημίου με παράλληλη επέκταση του τραμ στην πλατεία Αιγύπτου, καθώς και τα έργα του υπουργείου Υποδομών στο Παραλιακό Μέτωπο του Φαλήρου, έπειτα από απαίτηση των Βρυξελλών. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των εν λόγω έργων από το ενοποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος του «νέου ΕΣΠΑ», γνωστότερου ως Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ). «Πάγος» από τις Βρυξέλλες Οπως μεταδίδουν πηγές κοντά στην υπόθεση, οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι, σε περίοδο έλλειψης πόρων, δεν είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», την ώρα που εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας. Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», η είδηση της κοινοτικής παρέμβασης έφτασε ως το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος και μη έχοντας άλλη επιλογή αποδέχθηκε τα τετελεσμένα. Ετσι η υλοποίηση των δύο έργων είναι μάλλον αδύνατη, καθώς - πλην θαύματος - δεν υπάρχουν οι εθνικοί πόροι για να καλύψουν το κόστος τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σκεπτικό της Κομισιόν είναι ότι, δεδομένης της τραγικής οικονομικής στενότητας και ενόσω δεν έχουν προχωρήσει το οδικό δίκτυο που αφαιρέθηκε από τις παραχωρήσεις, οι σιδηροδρομικοί άξονες και οι απαραίτητες εθνικού χαρακτήρα υποδομές, δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουν προτεραιότητα έργα τα οποία έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα. Μάλιστα πληροφορίες θέλουν τους κοινοτικούς να θεωρούν την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ έργο «τουριστικό» και «περιττό», καθώς η χάραξη του τροχιοδρόμου συμπίπτει με τη γραμμή του μετρό. Παρόμοια άποψη εκφράζεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και για τα τρία υποέργα που σχεδιάζει να εκτελέσει το υπουργείο Υποδομών στο Φάληρο, εν όψει της ολοκλήρωσης του μεγάλου έργου των 500 εκατ. ευρώ που χρηματοδοτεί το Ιδρυμα Νιάρχου. Οπως είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» στις 19 Οκτωβρίου 2014, η κυβέρνηση είχε προωθήσει στην Κομισιόν το σχέδιο για το ενοποιημένο πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος της περιόδου 2014-2020, στο οποίο η υπερδέσμευση πόρων ανερχόταν σχεδόν στο 40%, δημιουργώντας έτσι χρηματοδοτικό κενό ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ. Στο ίδιο σχέδιο, το οποίο επεστράφη γεμάτο παρατηρήσεις από τις κοινοτικές υπηρεσίες, η κυβέρνηση ζητούσε τη δέσμευση 45 εκατ. ευρώ για την επέκταση του τραμ και 105 εκατ. ευρώ για τα έργα του Φαλήρου. Ο προϋπολογισμός της Πανεπιστημίου κυμαίνεται περίπου στα 110 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση σχεδιαζόταν να προέλθει κατά 65 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και κατά 45 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Αττικής. Παράλληλα, τα τρία έργα του υπουργείου Υποδομών για το Φάληρο (συγκοινωνιακό και αντιπλημμυρικό, μητροπολιτικό πάρκο, λιμενικά έργα), αρχικού προϋπολογισμού 340 εκατ. ευρώ, ο οποίος μειώθηκε στα 230 εκατ. ευρώ, αναμενόταν να χρηματοδοτηθούν από το ΣΕΣ. Δραματική μείωση χρηματοδότησης Το νέο ενοποιημένο πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον του ΣΕΣ θα είναι ιδιαίτερα «στενάχωρο» σε σχέση με το ΕΣΠΑ. Η κοινοτική συμμετοχή θα είναι 4,3 δισ. ευρώ (2,3 δισ. ευρώ για Υποδομές και 2 δισ. ευρώ για Περιβάλλον) και οι εθνικοί πόροι μόλις 850 εκατ. ευρώ. Ετσι η «δύναμη πυρός» θα φτάσει μετά βίας τα 5,2 δισ. ευρώ, όταν στο ΕΣΠΑ οι Υποδομές και το Περιβάλλον είχαν συνολική δημόσια δαπάνη 9,5 δισ. ευρώ και ιδιωτική 3,6 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας αθροιστικά τα 14 δισ. ευρώ. |