Leoforeia.gr | Forum
[Lamiareport.gr] Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της μεγάλης και δύσκολης σήραγγας του Όθρυος - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+--- Θέμα: [Lamiareport.gr] Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της μεγάλης και δύσκολης σήραγγας του Όθρυος (/showthread.php?tid=8092)



[Lamiareport.gr] Ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της μεγάλης και δύσκολης σήραγγας του Όθρυος - giannaros88 - 01-06-2014

Προχωράει ο νέος σιδηρόδρομος...

Ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσής. Πρόκειται για το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι – Δομοκός όπου ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας του Όθρυος στην περιοχή του Δομοκού.

Τη σχετική ανακοίνωση για την διάνοιξη της σήραγγας και στα δύο μέτωπα έκανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλος στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας όπου επιβεβαιώθηκε η τήρηση του χρονοδιαγράμματος της συγκεκριμένης σύμβασης.

Το έργο θεωρείται από τα πλέον δύσκολα τεχνικά και ουσιαστικά ολοκληρώνει τα έργα κατασκευής στη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη

Η σήραγγα του Όθρυος έχει μήκος 6,5 χλμ ανά κλάδο και ο σχεδιασμός της παρέχει τη δυνατότητα να αναπτύσσονται ταχύτητες των 160 χλμ / ώρα, έτσι ώστε η διαδρομή να μειώνεται κατά 2 χλμ και ο χρόνος του ταξιδιού κατά 30 λεπτά.

Με την ολοκλήρωσή της, η διαδρομή Αθήνα - Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός έως 108 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες.

Με την ολοκλήρωση του έργου ανοίγει δρόμος για την εργολαβία σκούπα Τιθορέα-Δομοκός με την οποία θα εγκατασταθεί επιδομή, υποδομή, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση στη νέα γραμμή και θα φέρει τη Θεσσαλονίκη σε απόσταση 3 ωρών και ενός τετάρτου από την Αθήνα το 2017.

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ το τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι-Δομοκός είναι το δύσκολο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμες σήραγγες, φτάνει στο Λιανοκλάδι μέσω της κοιλάδας του Σπερχειού ποταμού, συνεχίζεται μέσω των επίσης δίδυμων σηράγγων της Όθρυος και της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας και καταλήγει στο Δομοκό.

Ειδικότερα:

Το Τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι περιλαμβάνει πέντε σήραγγες και Cut & Cover συνολικού μήκους 19.200μ με κυριότερη τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9 km περίπου ανά κλάδο.

Το Τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός διασχίζει την Οροσειρά της Οθρυος. Περιλαμβάνει δεκαέξι σήραγγες και Cut&Cover συνολικού μήκους σιδ/κής γραμμής περίπου 13 km με κυριότερη τη δίδυμη σήραγγα Όθρυος μήκους 7km περίπου ανά κλάδο. Η σήραγγα Όθρυος κατασκευάζεται κυρίως σε ηφαιστειακά πετρώματα και ηφαίστειο-ιζηματογενείς σχηματισμούς.

Πρόκειται μαζί με τη σήραγγα Καλλιδρόμου και τη σήραγγα στα Τέμπη να αποτελέσουν τις μεγάλες Ελληνικές Σιδηροδρομικές σήραγγες.

«Η σημασία αυτού του γεγονότος είναι τεράστιο γιατί πλέον όλες οι εκκρεμότητες και οι δυσκολίες του παρελθόντος ξεπεράστηκαν και ο νέος σιδηροδρομικός άξονας υψηλών ταχυτήτων (Αθήνα - Θεσ/νίκη - Προμαχώνας και Ειδομένη) ολοκληρώνεται στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (2017) και η απόσταση Αθήνα - Θεσ/νίκη θα γίνεται πλέον σε 3:30 ώρες» τονίζεται σε ανακοίνωση της της ΕΡΓΟΣΕ> .

Ο κ. Σπηλιόπουλος συνεχάρη όλο το προσωπικό για την προσπάθεια και τη συμμετοχή τους σε οποιοδήποτε βαθμό ενώ αναφέρθηκε στην τεχνογνωσία και την επαγγελματική αρτιότητα καθώς και στην άψογη συνεργασία με το ανάδοχο σχήμα.

Πηγή: http://www.lamiareport.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=96278&Itemid=3&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook