Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ρεπορτάζ (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=126) +--- Συζήτηση: Παρουσιάσεις - Αφιερώματα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=128) +---- Συζήτηση: Παρουσιάσεις και Αφιερώματα Λεωφορείων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=70) +---- Θέμα: Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά (/showthread.php?tid=8074) |
Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά - Giannis - 25-04-2014 Στις 13/4/2014 κυκλοφόρησε, για άλλη μία Κυριακή των Βαΐων, στον Πειραιά το μουσειακό τρόλλεϋ Fiat #704. Κάθε Κυριακή των Βαΐων η αδελφότητα τροχιοδρομικών υπαλλήλων Πειραιώς γιορτάζει και το συγκεκριμένο όχημα κυκλοφορεί στον Πειραιά. Ας δούμε όμως αναλυτικά κάποια πράγματα τόσο για την εορταστική διαδρομή του τρόλλεϋ όσο και για το συγκεκριμένο όχημα. Στην αφετηρία του 20 Το τρόλλεϋ, το οποίο χαϊδευτικά αποκαλείται και «καρότο» λόγω του χρώματος του, εκτελεί την παλιά διαδρομή της γραμμής τρόλλεϋ 20, από την αφετηρία της γραμμής 20 στο Φάληρο, κοντά στο αμαξοστάσιο των τρόλλεϋ, στην Καστέλλα και από εκεί ως την οδό Ψαρών στην Δραπετσώνα, κοντά στον Άγιο Διονύσιο, και πίσω. Η αναχώρηση του τρόλλεϋ γίνεται μετά την λειτουργία και την αρτοκλασία, γύρω στις 10 το πρωί. Σε περιπτώσεις όπου υπάρχει πολύς κόσμος το Fiat συνοδεύεται και από άλλο τρόλλεϋ, το οποίο κουβαλά όσους δεν χωράνε στο Fiat και σε κάποια σημεία της διαδρομής γίνεται αλλαγή έτσι ώστε να καταφέρουν όλοι να κάνουν βόλτα με το «καρότο». Τα οχήματα που συνόδευαν το Fiat Το τρόλλεϋ έχει κόρνα με χαρακτηριστικό ήχο και κάνει αισθητή την παρουσία του στον Πειραιά! Οι αντιδράσεις των περαστικών ποικίλουν: Οι περισσότεροι ξαφνιάζονται μόλις το δουν, πολλοί χαμογελούν, από τους γηραιότερους αρκετοί συγκινούνται, καθώς τα τρόλλεϋ αυτού του τύπου χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στον Πειραιά και το όχημα τους θυμίζει τα νιάτα τους, ενώ άλλοι ηλικιωμένοι που περιμένουν στις στάσεις κάνουν νόημα στον οδηγό να σταματήσει! Αρκετοί νεότεροι, μην έχοντας ξαναδεί το τρόλλεϋ, το φωτογραφίζουν με τα κινητά τους. Η κόρνα του τρόλλεϋ Αναφορά πρέπει να γίνει στην ιστορία των τρόλλεϋ αυτού του τύπου. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 υπήρχαν σκέψεις για την λειτουργία τρόλλεϋ από την τότε ΗΕΜ (Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών), αν και η παραγγελία των οχημάτων, δώδεκα συνολικά, έγινε το 1938. Τα οχήματα κατασκευάστηκαν από την ιταλική κοινοπραξία Fiat/CGE και θα δρομολογούνταν στον Πειραιά, σύμφωνα με την συμφωνία που είχε γίνει μεταξύ της ΗΕΜ και του ελληνικού δημοσίου. Τον Οκτώβρη του 1939 τα οχήματα ήταν έτοιμα και έφτασαν στον Πειραιά ώστε να χρησιμοποιηθούν από την ΗΕΜ, επειδή όμως το εναέριο δίκτυο δεν ήταν έτοιμο στο σύνολο του, τα οχήματα έκαναν κάποιες δοκιμές και τελικά παρέμειναν σε ακινησία στο αμαξοστάσιο τους κατά την διάρκεια της κατοχής. Τελικά δέκα από τα δώδεκα αυτά οχήματα κυκλοφόρησαν στον Πειραιά το 1948-1949 καθώς δύο, τα #708 και #710, τα εξαφάνισαν οι Γερμανοί, πιθανότατα ρίχνοντας τα στην διώρυγα της Κορίνθου για να την φράξουν καθώς αποχωρούσαν από την Ελλάδα το 1944. Μετά τον πόλεμο βάφτηκαν κίτρινα ενώ αρχικά ήταν πράσινα. Στον Πειραιά πέρασαν όλη τους την ζωή εκτός από ένα μικρό διάστημα την δεκαετία του 1970 που χρησιμοποιήθηκαν στις γραμμές 7/8 στην Αθήνα. Τελικά αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία το 1982-83. Τα τρόλλεϋ αυτά ήταν τα πρώτα που ήρθαν και λειτούργησαν στην Ελλάδα. Ήταν τρόλλεϋ μικρού μεγέθους, διαξονικά, με δύο τρολλέδες σύστημα πέδησης χειροκίνητο και G.E. ρυθμιζόμενο, χωρητικότητας αρχικά 30 καθήμενων (αργότερα έγιναν 28) και 28 όρθιων. Τα κυριότερα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών ήταν τα εξής: Απόβαρο 9 τόννοι, μεταξόνιο 4,55 μέτρα, μήκος οχήματος 8,832 μέτρα, πλάτος 2,44 μέτρα και σύνολο επιφάνειας 6,23 τετραγωνικά μέτρα. Κλείνοντας, να προσθέσουμε ότι το τρόλλεϋ το οδηγούν συνταξιούχοι των ΗΛΠΑΠ και ότι το όχημα έχει αποκατασταθεί από εργαζόμενους των πρώην ΗΛΠΑΠ. Αναμένουμε λοιπόν την επόμενη βόλτα του Fiat, ελπίζοντας να πραγματοποιηθούν, τόσο από αυτό όσο και απ' το διατηρημένο ZiU-9 #3077, κι άλλες βόλτες μέχρι την επόμενη Κυριακή των Βαΐων. Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στην gallery. Πηγές: • Βιβλίο «Από τα παμφορεία στο μετρό» • Amnizia.org Ευχαριστούμε τον Ikarus260 για την φωτογραφία της κεντρικής σελίδας! RE: Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά - Giannis - 23-04-2016 Bump! Αύριο είναι η Κυριακή των Βαΐων και θα βγει το καρότο βόλτα. RE: Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά - N1Ellinikou - 23-04-2016 (23-04-2016, 10:08 AM)Giannis Έγραψε: Bump! Θα είμαστε κλασσικά εκεί. Όσοι πιστοί προσέλθετε! Βόλτα με το μουσειακό τρόλλευ Fiat #704 στον Πειραιά - CHRISTOS - 25-04-2016 Ηταν πολύ ωραία ! τον περισσότερο χρόνο τον διέθεσα στο λεωφορείο Scania Vabis που πρώτη φορά κυκλοφόρησε μαζι με το τρόλλευ. |