Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ρεπορτάζ (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=126) +--- Συζήτηση: Παρουσιάσεις - Αφιερώματα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=128) +---- Συζήτηση: Παρουσιάσεις και Αφιερώματα Λεωφορείων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=70) +---- Θέμα: Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας (/showthread.php?tid=7995) |
Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας - dimangelid - 20-01-2014 Εδώ και καιρό ψάχναμε αφορμή να ανεβάσουμε τις φωτογραφίες του θηρίου που έχουμε εξασφαλίσει από το 2009. Ναι, είναι αλήθεια ότι έχει περάσει αρκετός καιρός, αλλά δεν νιώθαμε πως μπορούσαμε έτσι απλά να ανεβάσουμε στην gallery μια τόσο αξιέπαινη προσπάθεια, όπως το λεωφορείο που ανακατασκεύασε ο κ. Τάσος Μπόλωσης. Στο συγκεκριμένο όχημα έγινε πραγματικά φοβερή δουλειά, και θεωρούμε πως αξίζει να προβληθεί και να είναι το πρώτο άρθρο που θα ανεβάσουμε για το 2014, την χρονιά που κλείνει και δέκα χρόνια λειτουργίας η σελίδα. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη που μας έδωσε τηλεφωνικά ο κύριος Τάσος σχετικά με την ανακατασκευή του πρώην 12 Θεσπρωτίας, Magirus Deutz - Βέλο Ελλάς 230Ε120 ! Καλημέρα κύριε Τάσο. Θέλω να μας πείτε συνοπτικά την ιστορία του οχήματος. Δηλαδή πότε κατασκευάστηκε, πότε αγοράστηκε, πότε το αποσύρατε από την κυκλοφορία και που πουλήθηκε στην συνέχεια. Είναι μοντέλο 1978, ήταν 13 Απριλίου όταν πρωτοήρθε στην Ηγουμενίτσα. Πρώτος ιδιοκτήτης και οδηγός ήταν ο πατέρας μου, ο Ιωάννης Μπόλωσης, ο οποίος το αυτοκίνητο αυτό το δούλεψε γύρω στα δέκα χρόνια. Μετά ανέλαβα εγώ και το δούλεψα μέχρι το ’98 που κάναμε την αλλαγή με το πρώτο το Scania ΕΛΒΟ και μετά από λίγα χρόνια συνταξιοδοτήθηκε. Το όχημα είπαμε ότι αποσύρθηκε το ’98. Που πουλήθηκε μετά; Πουλήθηκε σε ένα εργοστάσιο ιχθυοκαλιέργειας στην Κόνιτσα. Θυμάστε τα χαρακτηριστικά του κινητήρα του; Ήταν 232 άλογα, V8 αερόψυκτος ο κινητήρας. Έχει ακόμα τον ίδιο επισκευασμένο. Το λεωφορείο πότε το πήρατε πίσω από το εργοστάσιο και σε τι κατάσταση βρισκόταν; Όταν το πήραμε πίσω το αμάξι ήταν περίπου ένα με ενάμιση χρόνο σε αχρηστία γιατί είχε χαλάσει η μηχανή του και δεν επεδίωξαν να την επισκευάσουν. Αγόρασαν κάποιο άλλο. Εμείς από εκεί το πήραμε με γερανό και το φέραμε στα Γιάννενα όπου επισκευάστηκε η μηχανή του, μετά πήγε σε συνεργείο για καρότσες και βάφτηκε όπως ήταν την πρώτη μέρα που βγήκε. Είχαμε φωτογραφίες από την πρώτη ημέρα και το βάψανε ακριβώς το ίδιο. Το πήραμε πίσω το 2009. Και μετά από κάποιους μήνες του βγάλαμε και πινακίδες ΦΙΛΠΑ. Οι πινακίδες είναι 4930. Δυσκολευτήκατε καθόλου στην εύρεση ανταλλακτικών; Κατά 90% τα βρήκαμε τα πράγματα. Τα κουρτινάκια που έχει στα παράθυρα είναι ακριβώς τα πρώτα κουρτινάκια που είχε τότε! Απλώς βέβαια έχει χαλάσει μόνο το τελευταίο πίσω στην πεντάδα που το είχε κάψει ο ήλιος. Αλλάξαμε φανάρια μπροστά, επάνω τους αεραγωγούς που γυρνάγανε και έφερναν αέρα. Λίγο ακριβά ήταν μόνο. Υπήρξε κάποιο ανταλλακτικό που δεν βρέθηκε καθόλου; Όχι. Μέχρι και για τους καυστήρες πετρελαίου της θέρμανσης βρέθηκαν ανταλλακτικά και επισκευάστηκαν. Βρήκατε το κασετόφωνο; Γιατί όταν το είχα δει το 2009 ήταν χωρίς αυτό και θυμάμαι πως ήταν δύσκολο να το βρείτε. Ναι, ναι, ναι. Βρήκαμε το ράδιο της BECKER, το ίδιο μοντέλο που είχε το 1978 από το εργοστάσιο. Το βρήκαμε σε μια αποθήκη, δεν δούλευε, το πήγα εγώ στην Αθήνα σε ένα συνεργείο και μου το επισκεύασε. Ράδιο σκέτο όμως, όχι με κασσέτα. Η ανακατασκευή είπατε ότι έγινε στα Γιάννενα. Έγινε κάτι άλλο σε άλλη περιοχή; Μηχανή και καρότσα στα Γιάννενα. Καθαριότητες και κάτι διαρροές που είχε σε σωληνάκια εδώ στην Ηγουμενίτσα, τα κάναμε μόνοι μας. Οι καυστήρες επισκευάστηκαν στην Αθήνα. Η καρότσα του ήταν σε άσχημη κατάσταση; Μέτρια προς καλή. Δεν το είχαν προσεγμένο αλλά ούτε και τρομερά εγκατελλειμένο (με σπασμένα τζάμια κλπ). Πόσο καιρό σας πήρε για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του; Γύρω στους έξι μήνες και επισκευάστηκαν τα πάντα. Έχει κάνει κάποιο ταξίδι μετά την ανακατασκευή του; Εδώ γύρω-γύρω μέσα στην Ηγουμενίτσα ναι. Το βγάζουμε τα Σαββατοκύριακα με καλό καιρό, πηγαίνουμε στο Δρέπανο, στην Πλαταριά και σε άλλα κοντινά μέρη. Η διαδικασία έκδοσης των πινακίδων ήταν εύκολη; Ναι. Πήγα τα χαρτιά που μου ζήτησαν στην Αθήνα στην ΦΙΛΠΑ και μετά από δύο μήνες μας απάντησαν ότι εγκρίθηκαν. Ζήτησαν ένα χαρτί ότι έχει τον original κινητήρα, φωτογραφίες από το εσωτερικό και το ταμπλώ για να φαίνεται αν είναι original όπως την πρώτη μέρα, φωτογραφίες του εξωτερικού του και την πρώτη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Ευχαριστώ πολύ κύριε Τάσο. Καλημέρα και καλή συνέχεια! Καλή σου μέρα Δημήτρη! Δείτε στην gallery τις υπόλοιπες φωτογραφίες RE: Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας - garvanitis - 25-01-2014 Δημήτρη, μια μικρή διόρθωση. Το λεωφορείο αντικαταστάθηκε από το ΕΛΒΟ τον Ιανουάριο του 1997 και λίγο μετά πουλήθηκε στην Κόνιτσα. Η μνήμη του κ. Τάσου άρχισε να αδυνατίζει φαίνεται... Υ.Γ: Δεν ανεβάζεις και το βίντεο να το ακούσουμε κιόλας το εργαλείο; RE: Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας - dimangelid - 28-01-2014 (25-01-2014, 03:24 PM)garvanitis Έγραψε: Δημήτρη, μια μικρή διόρθωση. Το λεωφορείο αντικαταστάθηκε από το ΕΛΒΟ τον Ιανουάριο του 1997 και λίγο μετά πουλήθηκε στην Κόνιτσα. Η μνήμη του κ. Τάσου άρχισε να αδυνατίζει φαίνεται... Ευχαριστώ για την επεπισήμανση Γιώργο Το σκέφτομαι σοβαρά για τα βίντεο, από την πρώτη στιγμή! Είναι πιο πολύ τεχνικό το θέμα RE: Magirus-Deutz 230E120 ΒΕΛΟ #12 ΚΤΕΛ Νομού Θεσπρωτίας - brutus - 22-08-2014 Το κορυφαίο κατ' εμέ είναι η original επιγραφή «Ηγουμενίτσα» και ειδικά ο τρόπος που γράφεται το «ου», το συνδυασμένο όμικρον και ύψιλον |