[PortNet.gr] Η παρουσία ενόπλων στα πλοία μείωσε την πειρατεία - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Εξωτερικό (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120) +----- Θέμα: [PortNet.gr] Η παρουσία ενόπλων στα πλοία μείωσε την πειρατεία (/showthread.php?tid=7042) |
[PortNet.gr] Η παρουσία ενόπλων στα πλοία μείωσε την πειρατεία - Konstantinos MercedesBenz - 21-07-2012 • Σημαντική μείωση των επιθέσεων από πειρατές σε ποντοπόρα πλοία λόγω των ένοπλων ομάδων πάνω στα πλοία και της κινητοποίησης των διεθνών στόλων Σύμφωνα με το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο και την Παγκόσμια Έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου κατά της Πειρατείας (ΙΜΒ), ο αριθμός των επιθέσεων παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανερχόταν σε 177 έναντι 266 την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι επιθέσεις στη Σομαλία έχουν περιοριστεί, ωστόσο έχουν αυξηθεί στον Κόλπο της Γουινέας. Συγκεκριμένα, στη Σομαλία υπήρξαν 69 επιθέσεις το πρώτο εξάμηνο του 2012 έναντι 163 το ίδιο χρονικό διάστημα το 2011. Στον Κόλπο της Γουινέας στη Νιγηρία κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αναφέρθηκαν 32 επιθέσεις έναντι 25 το 2011. «Οι επιθέσεις των πειρατών της Σομαλίας καλύπτουν μια τεράστια έκταση από τη Νότια Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Άντεν και τον Κόλπο του Ομάν στην Αραβική Θάλασσα» αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της IMB. Όπως εξήγησε στο ΑΜΠΕ ο διευθυντής του κλάδου ασφάλειας ναυσιπλοΐας, αρχιπλοίαρχος Γιώργος Μπουμπόπουλος, οι πειρατικές επιθέσεις στη Σομαλία κινούνται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτές στον Κόλπο της Γουινέας. Ο κ. Μπουμπόπουλος τονίζει ότι η τακτική των πειρατών στη Σομαλία είναι να καταλαμβάνουν και να κατέχουν το πλοίο με το πλήρωμα χωρίς να τους νοιάζει σε πόσο καιρό θα πάρουν λύτρα, ενώ στη Νιγηρία η κατάληψη στο πλοίο σχετίζεται περισσότερο με το γεγονός της αρπαγής χρημάτων από το ταμείο του πλοίου αλλά και ότι πολύτιμων αντικειμένων βρίσκονται πάνω σε αυτό. Πηγές από την ευρωπαϊκή αντιπειρατική δύναμη σημειώνουν ότι μαρτυρίες πολλών ομήρων αναφέρουν ότι κάποιες φορές οι πειρατές τους χρησιμοποίησαν ως ανθρώπινη ασπίδα, οδηγώντας τα πλοία τους πάλι στη θάλασσα για να πραγματοποιήσουν με αυτά νέες επιθέσεις. Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο, ο αριθμός των ομήρων από πειρατικές επιθέσεις το 2011 ήταν 555 έναντι 645 το 2010. Στην Ελλάδα πρόσφατα ψηφίστηκε νόμος για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, τουλάχιστον 15 άδειες έχουν εκδοθεί και δοθεί σε εταιρείες φύλαξης με ένοπλες ομάδες που είναι εγκατεστημένες στην αλλοδαπή αλλά μπορούν να απασχολούν Έλληνες υπηκόους και να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Ταυτόχρονα είναι σε διαδικασία προώθησης ένα Προεδρικό Διάταγμα που έχει ήδη συνταχθεί και καθορίζει το πλαίσιο για σύσταση και εγκατάσταση αλλά και τις προϋποθέσεις για έκδοση αδειών σε εταιρείες που θα έχουν έδρα και την Ελλάδα. Να σημειωθεί, ότι οι ένοπλες ομάδες των εταιρειών που επιβιβάζονται στα πλοία για φύλαξη πρέπει να είναι πιστοποιημένες ως προς τη χρήση των όπλων και το περιβάλλον του πλοίου, και να γνωρίζουν από σωστικά και πυροσβεστικά μέσα. *πηγή NewsBomb.gr |