[Πρώτο Θέμα] Ακτοπλοΐα: Δραματικές οι προοπτικές για το 2012-13 - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +------ Θέμα: [Πρώτο Θέμα] Ακτοπλοΐα: Δραματικές οι προοπτικές για το 2012-13 (/showthread.php?tid=6934) |
[Πρώτο Θέμα] Ακτοπλοΐα: Δραματικές οι προοπτικές για το 2012-13 - GeorgIrisbus - 10-07-2012 Οι προοπτικές τόσο για το 2012 όσο και για ολόκληρη τη δρομολογιακή ετήσια περίοδο 2012-2013 αναμένονται δυστυχώς δραματικές. Η καταστροφή όλων των εταιρειών πλοιοκτησίας είναι πλέον προ των θυρών. «Ενώ λοιπόν από όλους είναι αποδεκτό ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δοκιμάζονται έντονα, οι μόνοι αρμόδιοι, οι πολιτικοί της χώρας μας, δεν κάνουν κάτι εύκολο για τη διάσωσή τους» επισημαίνει ο διευθυντής του ΣΕΕΝ, Νίκος Καβαλλιέρος: « Από το έτος 2004 συνεχώς ως πλοιοκτησία τεκμηριώνουμε και τους υπενθυμίζουμε ότι η καταστροφή της επιχειρηματικότητας μας αργά αλλά σταθερά προχωράει. Δυστυχώς πλέον δεν είναι δυνατή η ασφαλής οικονομική διαχείριση καμίας εφοπλιστικής εταιρείας με τις παρούσες καταστάσεις των τιμών καυσίμων, λιπαντικών, διαχειριστικών εξόδων, συντήρησης, μισθοδοσίας, εργοδοτικών εισφορών κλπ. αν λάβουμε υπόψη τα έσοδα του πλοίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το καλοκαίρι προβλέπεται πτωτικό ως προς την κίνηση των επιβατών και οχημάτων, με αποτέλεσμα οι 60-70 πιθανόν «καλές» ημέρες ολόκληρου του θέρους να μην μπορούν να καλύψουν τα έξοδα των 365 ημερών λειτουργίας ενός συμβατικού πλοίου» και καταλήγει: «Επίσης, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να συνεχιστεί ο παροπλισμός των επιβατηγών μας πλοίων ως και η πώλησή τους στο εξωτερικό, σε τιμές κατώτερες της πραγματικής αξίας των προς πώληση αδελφών πλοίων για να αντιμετωπισθούν έτσι προβλήματα ρευστότητας των εταιρειών πλοιοκτησίας». Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης είναι και το γεγονός ότι οι κρατήσεις προς ελκυστικούς νησιωτικούς προορισμούς για τα επόμενα Σαββατοκύριακα είναι μειωμένες από 20% έως και 70% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο περσινή περίοδο. Η κρίση βαθαίνει όσο μειώνεται η επιβατική και μεταφορική κίνηση τόσο στις γραμμές του Αιγαίου όσο και της Αδριατικής. Τα δύο τελευταία χρόνια, οι τέσσερις ακτοπλοϊκές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ΑΝΕΚ, Attica Group, Minoan Lines και Nel Lines έγραψαν συνολικές ζημιές άνω των 425 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις η επιβατική κίνηση στις βασικές γραμμές του Αιγαίου και ειδικότερα από Πειραιά για Κυκλάδες, Κρήτη, Ικαρία, Σάμο, Μυτιλήνη έχει μειωθεί κατά 25% το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου του 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επίσης, σε ό,τι αφορά τα Ι.Χ. η κίνηση έχει μειωθεί κατά 30% περίπου, ενώ στα φορτηγά η πτώση της κίνησης είναι στα επίπεδα του 11%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Αδριατική, όπου η κίνηση εμφανίζεται μειωμένη κατά 26,28% στους επιβάτες, κατά 26,04% στα Ι.Χ., και 17,03% στα φορτηγά. Αρνητικά επιδρά στα οικονομικά αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών και το αυξημένο κόστος καυσίμων. |