[TravelDailyNews.gr] Αύξηση παραγγελιών στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία σε κρουαζιερόπλοια - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Εξωτερικό (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=120) +----- Θέμα: [TravelDailyNews.gr] Αύξηση παραγγελιών στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία σε κρουαζιερόπλοια (/showthread.php?tid=6810) |
[TravelDailyNews.gr] Αύξηση παραγγελιών στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία σε κρουαζιερόπλοια - Konstantinos MercedesBenz - 28-06-2012 European Cruise Council Θοδωρής Κουμέλης Η συμβολή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας κρουαζιέρας στην οικονομία της Ευρώπης αυξάνεται το 2011 σε επίπεδα ρεκόρ, παρά την οικονομική ύφεση. Παρόλα, αυτά συνεχίζεται η φθίνουσα πορεία του ελληνικού home porting. Ύστερα από το ιστορικό υψηλό των 503.000 επιβατών του 2009 (10,1% του συνολικού ευρωπαϊκού home porting) το 2011 πέσαμε στους 313.000 επιβάτες (5,6%). Στοιχεία, τα οποία παρουσιάστηκαν προχθές από το European Cruise Council (ECC) δείχνουν ότι παρά την οικονομική κρίση η Ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας διατήρησε και το 2011 τη σημαντική της ανάπτυξη. Η συνολική συμβολή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία αυξήθηκε και έφτασε στο ρεκόρ των 36,7 δισ. ευρώ για το 2011 (από 35,2 δισ. ευρώ το 2010), σημειώνοντας συνολική αύξηση 54% από το 2006. Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, στα οποία κατασκευάζονται τα περισσότερα υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια, είναι οι άμεσοι αποδέκτες αυτής της ανάπτυξης, καθώς πρόκειται να παραδώσουν περίπου 24 νέα κρουαζιερόπλοια σε διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας με συνδυαστική χωρητικότητα 67.000 επιβατών και συνολική αξία πάνω από 12 δισ. ευρώ, την πενταετία 2012-2016, σύμφωνα με έκθεση του ECC. Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει πλήρη ανάλυση της συμβολής της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην ευρωπαϊκή οικονομία, παρουσιάστηκε επίσημα κατά τη διάρκεια της έκτης Ετήσιας Διάσκεψης του ECC με θέμα “Η ανθεκτικότητα της βιομηχανίας κρουαζιέρας δοκιμάζεται από Οικονομικές, Γεωπολιτικές και Λειτουργικές προκλήσεις”, που πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου στις Βρυξέλλες, παρουσία 30 εταιρειών-μελών και 34 συνεργατών του ECC. Η Ευρώπη αποτελεί έναν κύριο προορισμό για τους επιβάτες και τα κρουαζιερόπλοια από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας σημαντικές τουριστικές επενδύσεις και δαπάνες. Περίπου 5,6 εκατ. επιβάτες επισκέφτηκαν κάποιο ευρωπαϊκό λιμάνι στο πλαίσιο διακοπών κρουαζιέρας πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 7,1% από το 2010. Από αυτούς περίπου το 0,8 εκ. προήλθε από χώρες εκτός Ευρώπης. Η βιομηχανία εξασφάλισε πάνω από 315.000 θέσεις εργασίας, με σημαντική αύξηση από τις 308.000 που ήταν το 2010. Ο κατασκευαστικός κλάδος, του οποίου ηγούνται τα ναυπηγεία, είναι υπεύθυνος για το 46% των δαπανών που γίνονται στη βιομηχανία κρουαζιέρας, το 23% της δημιουργίας θέσεων εργασίας και το 32% των άμεσων εργοδοτικών αποζημιώσεων. Ο κ. Michael Thamm, μέλος του ECC και πρόεδρος της AIDA Cruises δήλωσε σχετικά: “Παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση η βιομηχανία κρουαζιέρας συνεχίζει να καταγράφει μια πορεία σταθερής ανάπτυξης. Ο αριθμός των ατόμων που επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους στην Ευρώπη είναι παραπάνω από διπλάσιος την τελευταία δεκαετία και έχει ξεπεράσει τα 5,6 εκατ., με σχεδόν το ένα εκατομμύριο να προέρχεται από χώρες εκτός Ευρώπης. Σαν αποτέλεσμα, η βιομηχανία προσέφερε πάνω από 315.000 θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη, σε αντίθεση με πέρυσι που ήταν λιγότερες, στις 308.000. Αυτά τα εντυπωσιακά στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα την κοινωνική και οικονομική σημασία της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ευρώπη”. “Μετά τα τραγικά γεγονότα του Ιανουαρίου στο Τζίγλιο της Ιταλίας, η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας κινήθηκε ταχύτατα προς την αναθεώρηση και βελτίωση των μέτρων ασφαλείας, για να διαβεβαιώσει τους επιβάτες ότι η κρουαζιέρα παραμένει ένας ασφαλής και απολαυστικός τρόπος διακοπών. Παρόλο που είναι πολύ νωρίς ακόμη για να δοθούν συνολικά στοιχεία κρατήσεων για το 2012, η βιομηχανία έχει κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να διατηρήσει την αναπτυξιακή πορεία της”, δήλωσε επίσης ο κ. Manfredi Lefebvre d’Ovidio, πρόεδρος του ECC. Ωστόσο, ο κ. Lefebvre d’Ovidio, προειδοποίησε ότι η βιομηχανία θα βρεθεί επίσης αντιμέτωπη με μια σειρά από σοβαρά εμπόδια τα επόμενα χρόνια. Και επεσήμανε: “Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα δεν είναι αποκλειστικά οικονομικές, αλλά περιλαμβάνουν και ζητήματα όπως η πολιτική αβεβαιότητα και η αύξηση της τιμής των καυσίμων. Θα πρέπει να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια από τη βιομηχανία και τους φορείς για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα, ώστε να συνεχιστεί η σταθερή πορεία ανάπτυξης που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Παρά το δύσκολο περιβάλλον η βιομηχανία κρουαζιέρας παραμένει ανθεκτική και έχουμε καλούς λόγους να πιστεύουμε ότι θα βγούμε από αυτή την περίοδο αβεβαιότητας σε ακόμη καλύτερη κατάσταση και θέση”. Ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που συμμετείχε στην Ετήσια Διάσκεψη του ECC επισημαίνει: “Tα στοιχεία του 2011 που μόλις δημοσιοποίησε το ECC δυστυχώς δείχνουν ότι συνεχίζεται η φθίνουσα πορεία του ελληνικού home porting. Ύστερα από το ιστορικό υψηλό των 503.000 επιβατών του 2009, που αντιστοιχούσε στο 10,1% του συνολικού ευρωπαϊκού home porting, το 2010 πέσαμε στους 336.000 επιβάτες (6,4%) και το 2011 313.000 (5,6%)... μόλις πίσω από την Γερμανία! Το σκορ αυτό είναι απαράδεκτο για μια χώρα που είναι από τις στρατηγικότερες της περιοχής και τρίτη σε επισκεψιμότητα κρουαζιέρας στην Ευρώπη (4,8 εκατ. επισκέψεις). Αλλά, όσο δεν γίνονται ουσιαστικές προσπάθειες προσέλκυσης του home porting, ακόμη και με κίνητρα, τα οφέλη της οικονομίας μας θα παραμένουν εγκλωβισμένα στο μόλις 3,5% με 4% από τα έσοδα κρουαζιέρας της Ευρώπης. Η παραπάνω εικόνα του home porting αντανακλά κυρίως στον Πειραιά, ενώ ακόμη δεν έχουν καταγραφεί οι επιπτώσεις από τις υπερβολικές αυξήσεις του ΟΛΠ σε περίοδο μειωμένης ζήτησης για την Αθήνα. Ελπίζουμε η πτώση αυτη να συγκρατηθεί τώρα που μπαίνουν στο παιχνίδι τα πολύ ανταγωνιστικά περιφερειακά μας home ports, όπως το Ηράκλειο και η Ρόδος”. |