Leoforeia.gr | Forum
[Euro2Day] ΟΑΣΑ: Παίρνει 25 εκ. ευρώ από δύο υπουργεία - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+----- Θέμα: [Euro2Day] ΟΑΣΑ: Παίρνει 25 εκ. ευρώ από δύο υπουργεία (/showthread.php?tid=6757)



[Euro2Day] ΟΑΣΑ: Παίρνει 25 εκ. ευρώ από δύο υπουργεία - GeorgIrisbus - 27-06-2012

Ένα μέρος των οφειλομένων, που έχει λαμβάνειν από διάφορα υπουργεία, θα εισπράξει ο ΟΑΣΑ το επόμενο διάστημα. Τα υπουργεία Παιδείας και Υγείας, που αποτελούν δύο από τους μεγαλύτερους οφειλέτες των αστικών συγκοινωνιών, ήλθαν σε συμφωνία με την διοίκηση του Οργανισμού για την καταβολή 25 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι οφειλών τους στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.

Βέβαια το συνολικό οφειλόμενο ποσό είναι κατά πολύ υψηλότερο. Ωστόσο το γεγονός ότι συμφωνήθηκε να ξεκινήσει η καταβολή τμήματος της οφειλής είναι ελπιδοφόρο καθώς εδώ και πάρα πολύ καιρό στα ταμεία των εταιρειών του ΟΑΣΑ δεν είχε μπει ούτε ευρώ για την παροχή μειωμένης τιμής στα εισιτήρια ή την δωρεάν μετακίνηση που προσφέρεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε μαθητές, ανάπηρους, πολύτεκνους, φοιτητές, ένστολους κ.λπ.

Ξεπερνούν τα 105 εκατομμύρια οι οφειλές

Για το 2011 επτά υπουργεία χρωστούν στον ΟΑΣΑ ποσό ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ. Για το 2012 οι οφειλές έχουν ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα η συνολική οφειλή να υπερβαίνει ήδη τα 105 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος άσκησης κοινωνικής πολιτικής για το σύνολό του τρέχοντος έτους αναμένεται ότι θα προσεγγίσει τα 85 εκατομμύρια ευρώ. Οι μεγαλύτεροι οφειλέτες είναι τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας και Απασχόλησης ενώ κάτω του ενός εκατομμυρίου ευρώ είναι οι οφειλές από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Τουρισμού, Ανάπτυξης και Εθνικής Άμυνας.

Αναλυτικά για το τρέχον έτος οι συνολικές υποχρεώσεις προς τις συγκοινωνιακές εταιρείες ανά υπουργείο έχουν ως εξής:

-Υγείας 31.963.484 ευρώ
-Παιδείας, 24.829.075 ευρώ
-Απασχόλησης 23.006.472 ευρώ
-Προστασίας του Πολίτη 705.470 ευρώ
-Πολιτισμού και Τουρισμού 407.752 ευρώ
-Περιφερειακής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 165.116 ευρώ
-Εθνικής Άμυνας 893.268 ευρώ

Η γενικότερη οικονομική δυσπραγία που πλήττει τα δημόσια οικονομικά φαίνεται ότι είναι ο κύριος λόγος που τα ποσά αυτά δεν πληρώνονται, παρότι ακόμη και από την πλευρά της τρόικας έχει υπάρξει σαφής εντολή οι οφειλές να καταβάλλονται, προκειμένου οι συγκοινωνίες να μην μπουν και πάλι στον φαύλο κύκλο των ελλειμμάτων.

Αυστηρή τήρηση των συμφωνηθέντων έχει ζητήσει η ΕΕ

Η τακτική αυτή, δηλαδή να μην πληρώνουν οι δημόσιοι φορείς τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών το κόστος που τους αναλογεί για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, είχε καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια και ήταν μία από τις αιτίες που διεύρυνε σημαντικά τα ελλείμματα των εταιρειών ΜΜΜ.

Όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά στελέχη του ΟΑΣΑ αν η καταβολή των οφειλομένων ποσών γίνονταν χωρίς καθυστερήσεις τότε στο τέλος του έτους οι συγκοινωνίες της Αθήνας θα ήταν πλεονασματικές.

Να σημειώσουμε ότι ο νόμος για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών που ισχύει ήδη από τον Μάρτιο του 2011 ορίζει σαφώς ότι κάθε φορέας ο οποίος επιθυμεί να εξασφαλίσει σε ομάδες πολιτών την δυνατότητα μετακίνησης με μειωμένο κόστος ή δωρεάν θα πρέπει να υπογράφει με τον ΟΑΣΑ σύμβαση στην οποία θα καθορίζεται ο τρόπος πληρωμής των ποσών που αντιστοιχούν στην παροχή αυτή. Το γεγονός ότι υπάρχουν φορείς του Δημοσίου που δεν τηρούν την υποχρέωση αυτή, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να τεθεί προς συζήτηση ακόμη και η διακοπή της παροχής για ομάδες που την έχουν απόλυτη ανάγκη. Τα σχέδια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών έχουν λάβει την έγκριση της ΕΕ η οποία έχει ζητήσει και την πιστή τήρηση των όσων προβλέπονται σε αυτά.

Εκατοντάδες λεωφορεία καθηλωμένα

Την ίδια ώρα τα προβλήματα λειτουργίας στις αστικές συγκοινωνίες διευρύνονται. Χαρακτηριστική περίπτωση τα λεωφορεία της Ο.ΣΥ. που λειτουργούν κυριολεκτικά στο «κόκκινο» καθώς από το στόλο των 2152 οχημάτων που διαθέτει η εταιρεία στο δρόμο βγαίνουν λιγότερα από 1500. Συνολικά 700 οχήματα είναι καθηλωμένα, τα 300 λόγω σοβαρών βλαβών, ενώ τα υπόλοιπα παρουσιάζουν ελαφρύτερες βλάβες.

Οργανογράμματα

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι για τον κλάδο των αστικών συγκοινωνιών με ενδιαφέρον αναμένεται η κατάρτιση των νέων οργανογραμμάτων των εταιρειών που μετασχηματίστηκαν. Η επεξεργασία των οργανογραμμάτων είχε προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό ωστόσο δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές καθώς πρόκειται για μία από τις πέντε βασικές προτεραιότητες που έθεσε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χατζηδάκης.

Σε κάποιες περιπτώσεις αναμένεται ότι τα νέα οργανογράμματα θα καταδείξουν έλλειψη προσωπικού, μετά την «αποψίλωση» από εργαζόμενους που υπέστησαν οι αστικές συγκοινωνίες λόγω υποχρεωτικών μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.

Ανοικτό είναι, βέβαια, πάντα το ενδεχόμενο το νέο οργανόγραμμα να δείξει ότι σε κάποιον οργανισμό χρειάζεται λιγότερο προσωπικό από αυτό που απασχολεί σήμερα.