Leoforeia.gr | Forum
[Ημερησία] Στο κόκκινο τα έσοδα του ΟΑΣΑ - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+----- Θέμα: [Ημερησία] Στο κόκκινο τα έσοδα του ΟΑΣΑ (/showthread.php?tid=6732)



[Ημερησία] Στο κόκκινο τα έσοδα του ΟΑΣΑ - GeorgIrisbus - 25-06-2012

Σε πτωτική πορεία βρίσκονται από την αρχή της χρονιάς οι πωλήσεις από εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Ομίλου Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας.

Παρά το γεγονός ότι οι τιμές εισιτηρίων και καρτών αυξήθηκαν, τα έσοδα του ΟΑΣΑ από τις εισπράξεις την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου είναι λιγότερα από αυτά της αντίστοιχης περσινής περιόδου, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει ότι η κρίση έχει πλήξει για τα καλά και τις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ για το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς, οι συνολικές εισπράξεις από εισιτήρια και κάρτες ανήλθαν σε 105,35 εκατομμύρια ευρώ, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 111,85 εκατομμύρια ευρώ.

[Εικόνα: assets_LARGE_t_420_54079764.JPG]

Συγκεκριμένα οι εισπράξεις από κάρτες έφτασαν τα 33,1 εκατομμύρια έναντι 35,1 εκατομμυρίων πέρυσι και οι εισπράξεις από εισιτήρια ανήλθαν σε 72,25 εκατομμύρια φέτος έναντι 76,72 εκατομμυρίων πέρυσι.

Σε ότι αφορά στις κάρτες αντίστοιχα μειωμένος ήταν και ο αριθμός των τεμαχίων που πουλήθηκαν. Έτσι, ενώ στο πρώτο πεντάμηνο του 2011 είχαν διατεθεί 1.533.687 κάρτες, φέτος ο αριθμός τους έπεσε στο 1.380.094 τεμάχια.

Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, η συμμετοχή των εισιτηρίων στα έσοδα ανέρχεται στο 69% και των καρτών στο 31%.

Ταυτόχρονα συχνές είναι και οι περιπτώσεις εντοπισμού πλαστών εισιτηρίων καθώς κάθε χρόνο στα δικαστήρια φτάνουν τουλάχιστον 15-20 περιπτώσεις.

Η μεγαλύτερη πτώση εμφανίζεται στα επίγεια μέσα καθώς οι πωλήσεις εισιτηρίων στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έχουν πέσει κατά 23,31% και 24,22% αντίστοιχα. Αντίθετα αύξηση σε ποσοστό 6,45% παρατηρείται στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο καθώς πλέον χρησιμοποιείται το σύνολο του δικτύου του.

Συγκοινωνιακό έργο

Παράλληλα στα επίγεια μέσα έχει συρρικνωθεί και το συγκοινωνιακό έργο σε ποσοστό που αγγίζει το 30% ύστερα από τις περικοπές δρομολογίων και συχνοτήτων.

Κι αυτό γιατί στον ΟΑΣΑ πλέον ο προγραμματισμός των δρομολογίων γίνεται, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, αποκλειστικά με κριτήρια αποδοτικότητας και πληρότητας.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι δύσκολα θα μπει φρένο στην πτώση των πωλήσεων εισιτηρίων, καθώς, εκτός από τη συνεχιζόμενη ύφεση, το Μνημόνιο προβλέπει και νέες αυξήσεις ύψους 25% στην τιμή τους από το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Βάσει του Μνημονίου, το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο, αναμένεται να ισχύσουν οι εξής αυξήσεις:

- Το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα που στοιχίζει σήμερα 1,40 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών θα φτάσει το 1,75 ευρώ.

- Το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα φτάσει το 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.

Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.

Τι λένε οι συγκοινωνιολόγοι
Ανεργία, ακρίβεια και περικοπές «φρενάρουν» εισιτήρια και εισπράξεις

Αναμενόμενη χαρακτηρίζει την πτώση της επιβατικής κίνησης και τη συνακόλουθη πτώση των εσόδων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Ματθαίος Καρλαύτης.

Ο ίδιος αποδίδει την πτώση τόσο στις γενικές συνέπειες της κρίσης, η οποία επέφερε συνολική μείωση του αριθμού των μετακινήσεων και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν σχέση με την ψυχαγωγία και τη διασκέδαση, στην ολοένα αυξανόμενη ανεργία όσο και σε ειδικούς λόγους που σχετίζονται άμεσα με τις συγκοινωνίες.

Σ' αυτούς εντάσσει τις αυξήσεις που έγιναν στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, την αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής, αλλά και τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, η οποία φτάνει έως και το 30%: «Υπήρξαν ενέργειες που δεν συνάδουν με εποχές κρίσης.

Πρώτη ήταν η απαράδεκτη αύξηση του κομίστρου στα δημόσια μέσα, με τα οποία κινούνται κυρίως χαμηλόμισθοι, συνταξιούχοι, νέοι και ηλικιωμένοι, ενώ εξίσου απαράδεκτη θα είναι και η επόμενη αύξηση εάν εφαρμοστεί.

Παράλληλα σιωπηρώς μειώθηκαν τόσο τα δρομολόγια όσο και οι συχνότητες, με αποτέλεσμα σε πολλές γραμμές τα λεωφορεία να κάνουν πάνω από μισή ώρα να φανούν. Οι συγκοινωνίες σε όλες τις χώρες είναι κοινωνικό αγαθό, είτε μας αρέσει είτε όχι», καταλήγει ο κ. Καρλαύτης.