[Ημερησία] Επτά υπουργεία "κλέβουν" τον ΟΑΣΑ! - Εκτυπώσιμη Έκδοση +- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum) +-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90) +--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65) +---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +----- Συζήτηση: Αθήνα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +----- Θέμα: [Ημερησία] Επτά υπουργεία "κλέβουν" τον ΟΑΣΑ! (/showthread.php?tid=6644) |
[Ημερησία] Επτά υπουργεία "κλέβουν" τον ΟΑΣΑ! - GeorgIrisbus - 14-06-2012 «Μαύρη τρύπα» 107,5 εκατ. ευρώ έχει δημιουργηθεί από το Μάρτιο του 2011 μέχρι σήμερα στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής από επτά Υπουργεία τα οποία δεν καταβάλλουν τα κόμιστρα για τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια προς μαθητές, ανάπηρους, πολύτεκνους, φοιτητές κ.λπ. Ειδικότερα από το Μάρτιο έως το τέλος του 2011τα επτά υπουργεία Παιδείας, Απασχόλησης και Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Τουρισμού, Περιφερειακής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας δεν έχουν καταβάλλει στις συγκοινωνιακές εταιρείες ποσό ύψους 65 εκατ. ευρώ όπως προβλέπει ο νόμος περί αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ ενώ άλλα 42,5 εκατ. ευρώ εκκρεμούν για το 2012. Ο λόγος που τα υπουργεία δεν καταβάλλουν τις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΣΑ είναι γιατί το κονδύλι για την παροχή κοινωνικής πολιτικής δεν πιστώνεται στους προϋπολογισμούς τους, παρά τις «εντολές» της Τρόικας. Στον…. αέρα η εξυγίανση Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο νόμος 3920 για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών που τέθηκε σε ισχύ από τον Μάρτιο του 2011 υποχρεώνει κάθε υπουργείο να προχωρά στην υπογραφή σύμβασης με τον ΟΑΣΑ όπου θα καθορίζεται ο τρόπος καταβολής του κομίστρου για τις ομάδες πολιτών που μετακινούνται με μειωμένο ή δωρεάν εισιτήριο. Στην ουσία ο νόμος είναι στον…αέρα, κάτι που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και την παρέμβαση της ΕΕ η οποία είχε εγκρίνει τον σχετικό νόμο και έχει επανειλημμένα ζητήσει την πιστή εφαρμογή του για να μην γεννιούνται νέα ελλείμματα. Σε περίπτωση παρέμβασης της ΕΕ μπορεί να ζητηθεί η διακοπή των μειωμένων η δωρεάν εισιτηρίων προς όλους η ακόμα και η παύση λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με το νόμο και προκειμένου να αποφευχθούν νέες «μαύρες τρύπες» για τις αστικές συγκοινωνίες το κόστος της σύμβασης για κάθε υπουργείο θα πρέπει να εγγράφεται στον προϋπολογισμό του υπουργείου ώστε η κάθε ηγεσία να είναι σε θέση να καταβάλλει στον ΟΑΣΑ τα χρήματα για την παροχή κοινωνικής πολιτικής με εκπτωτικά εισιτήρια στους δικαιούχους. Ωστόσο για να υπογραφούν οι συμβάσεις χρειάζεται να εκταμιευτούν οι πιστώσεις στους προϋπολογισμούς των Υπουργείων, Πάντως στα ταμεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες που περιλαμβάνουν λεωφορεία και τρόλεϊ) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες με τη συμμετοχή του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου) δεν έχει εισέλθει ούτε ένα ευρώ από τον Μάρτιο του 2011 που ο νόμος εξυγίανσης του ΟΑΣΑ έχει τεθεί σε εφαρμογή Οι οφειλές Για το 2012 το ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανέρχεται συνολικά σε 85 εκατ. ευρώ ενώ μέχρι σήμερα θα έπρεπε να έχουν καταβληθεί τα μισά από αυτά δηλ. τα 42,5 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις προς τις συγκοινωνιακές εταιρείες ανά υπουργείο για το 2012 έχουν ως εξής: 1. Παιδείας, 24.829.075 ευρώ 2. Απασχόλησης και Κοινωνικής Ασφάλισης 23.006.472 ευρώ 3. Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης 31.963.484 ευρώ 4. Προστασίας του Πολίτη 705.470 ευρώ 5. Πολιτισμού και Τουρισμού 407.752 ευρώ 6. Περιφερειακής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 165.116 ευρώ 7. Εθνικής Άμυνας 893.268 ευρώ Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ αν η καταβολή των παραπάνω οφειλών από τα υπουργεία γινόταν κανονικά τότε στο τέλος του 2012 οι δημόσιες συγκοινωνιακές εταιρείας θα ήταν κερδοφόρες και μάλιστα με κέρδη που θα ξεπερνούσαν τα 30 εκατ. ευρώ! |