Leoforeia.gr | Forum
[NewsCode.gr] Μείωση των δανειοδοτήσεων στη ναυτιλία το α’ τρίμηνο του 2012 - Εκτυπώσιμη Έκδοση

+- Leoforeia.gr | Forum (https://leoforeia.gr/forum)
+-- Συζήτηση: Ειδησεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Συζήτηση: Συγκοινωνιακές Ειδήσεις (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=65)
+---- Συζήτηση: Αρχείο Ειδήσεων (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+----- Συζήτηση: Λοιπή Ελλάδα (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89)
+------ Συζήτηση: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://leoforeia.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122)
+------ Θέμα: [NewsCode.gr] Μείωση των δανειοδοτήσεων στη ναυτιλία το α’ τρίμηνο του 2012 (/showthread.php?tid=6443)



[NewsCode.gr] Μείωση των δανειοδοτήσεων στη ναυτιλία το α’ τρίμηνο του 2012 - GeorgIrisbus - 24-05-2012

Μειώθηκε σημαντικά ο όγκος των δανειοδοτήσεων στη ναυτιλία, το πρώτο τρίμηνο του έτους, φθάνοντας σε χαμηλά επίπεδα πενταετίας καθώς, σύμφωνα με Ευρωπαίους τραπεζίτες, η έλλειψη ρευστότητας δολαρίων έχει οδηγήσει πολλές ευρωπαϊκές τράπεζες, να συνεχίζουν να ανταλλάσσουν χρυσό για να εξασφαλίσουν ρευστότητα.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο «Μουνδρέας», ο οποίος συγκεντρώνει και επεξεργάζεται στοιχεία στον τομέα αυτόν, το πρώτο τρίμηνο του 2012 ο όγκος των δανειοδοτήσεων, ανήλθε στα 5,9 δισ. δολ. μειωμένος κατά 60%, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.

Η έλλειψη χρηματοδότησης έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό και τις κατασκευές, καθώς τον Απρίλιο οι νέες παραγγελίες έφτασαν τις 51 με συνολική ικανότητα μεταφοράς 1,8 εκατομμύρια DWT,(τονάζ) μειωμένες κατά 30% από τον Μάρτιο.

Στο σύνολο του τετράμηνου, ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν ήταν 277, με μεταφορική ικανότητα 12 εκατομμύρια DWT, αναδεικνύοντας μία μείωση 55% σε αριθμό πλοίων από την αντίστοιχη περίοδο του 2011 όπου οι παραγγελίες ήτανε 622 πλοία.

Σύμφωνα με πλοιοκτήτες η πτώση στις νέες παραγγελίες δεν οφείλεται μόνο στην έλλειψη ρευστότητας αλλά και στην πεποίθηση ότι δεν υπάρχει βιασύνη στο να παραγγελθούν νέα πλοία καθώς ο συνδυασμός των αρνητικών εξελίξεων σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία θα οδηγήσει τις τιμές σε περεταίρω πτώση, ενδεχομένως μέχρι και 15%, οπότε είναι σε στάση αναμονής. Αντιθέτως θεωρούν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν φτάσει στο όριο τους και δεν αναμένονται ιδιαίτερα σοβαρά πτωτικές τάσεις στις τιμές τους.